Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dead Island [PS3/X360]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ton-Ton
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Dead Island [PS3/X360]

Onko muilla tullut vastaan Act II:ssa ihan hulluja zombeja? Siinä jotakin tehtävää tehdessäni alkoi kuulua kauheeta huutoa joka puolelta. Nehän oli niitä infected zombeja ja niitä tuli aika lauma kerralla. Tulivat katolle seiniä pitkin yms. Sitä mukaa kun niitä lahtasi, niin uusia jo spawnasi tilalle, jopa ihan selän taakse muutaman metrin päähän. Hullua meininkiä oli ja pakkohan sitä oli pakoon lähtee. :D
Ja tämä oli vielä yksinpelissä. Mitenkähän on sitten co-opissa? :D

Mahtaako olla vähä bugia vai ihan normaalia?


Mulle kävi noin yhdessä kaupunginosassa, kauheeta kirkumista jokapuolelta ja zombit kiipeilee ylös, sitten siinä sai kuset housuissa pidellä aseestaan kiinni ja koittaa huitoa johonkin suuntaan. Kyllä siinä pari kertaa tuli kuoltuakin ja oli kyllä pakko juosta pakoon väliajoin. Että semmosta :D
 
Vastaus: Dead Island [PS3/X360]

Alkaa pikku hiljaa ottaan päähän tuo ettei trophyt kolahda tilille vaikka ne suorittaa. Kolme trophia jäänyt saamatta tänään. Toivottavasti patchi sitten korjaa nuo ongelmat ja antaa ne trophyt mitkä uupuu, ettei joudu uudestaan niitä metsästään.
 
Vastaus: Dead Island [PS3/X360]

KillingBox mitkäs trophyt on kyseessä? Itselleni on tullut tähän mennessä kaikki trophyt ihan kunnollisesti.
 
Vastaus: Dead Island [PS3/X360]

Ensimmäinen silmäys kohti Banoin saarta, maisemat on kyllä upeat:

Näytä liitetiedosto 7575

Päätinkin testata PC-versiota ennen PS3-version ostoa ja onhan tää kyllä hyvä peli. Grafiikka on melkoista karkkia, ei tietenkään mitään Crysis-tasoa, mutta todella hienoa silti. Peli myös pyörii asetukset tapissa todella sulavasti koko ajan. Pari ekaa tehtävää sain tehtyä ja kiitos seikkailunhaluni, kului niiden tekemiseen parisen tuntia pelkälleen. PC-versiossa harmillisesti kyllä ei ole tuota analogi-taisteluvaihtoehtoa, mutta onpahan jotain mitä odottaa sitten PS3-versiolta. Zombiet hajoaa kyllä kiitettävän hyvin, vaikka välillä se ei toimikkaan niin kuin pitäisi (esimerkiksi ruumiiden selkään jos vaikka tökkää puukolla, ei tule mitään jälkeä). Silti ihan jees. Taisteleminen on todella munakkaan tuntuista, enkä tosiaankaan tiedä, mistä kaikki on kitisseet, että tuo taistelu olisi jotenkin tönkköä. Toimii juuri niin kuin voisi olettaakin. Zombien fysiikat on myös hyvät, eli kun sattuu hakkaamaan oikeasta suunnasta ja oikeassa kulmassa, niin zombie kaatuu juuri oikeanlaisesti. Pikku "bugeja" tai pikemminkin puutteitakin toki löytyy, esimerkiksi veteen kuolevat zombiet eivät ollenkaan kellu, vaan jäävät ilmaan vedenrajaan "ilmaan leijumaan". Taisteluissa ärsyttää myös se, että koko ajan saa olla inventory auki ja pitää sieltä vaihdella uusia asieta jatkuvasti hajoavien tilalle.

Loisto peli kuitenkin. Co-opin säästän sitten PS3-versioon, jotta pääsen kaverin kansas sitä testaamaan. Lisäksi PS3-versiossa odottaa sitten trophyt ja tuo edellämainittu analogiset taistelukontrollit.

EDIT: Otinpa toisenkin kuvan, joten samapa sekin on tähän perään laittaa...

Ensimmäiset pelin aikana kohdattavat elävät kuolleet tunnelmavalaistuksessa (yksi zombeista näkyy vain hieman, tuossa oikealla kärryn takana):

Kuva linkissä
 
Vastaus: Dead Island [PS3/X360]

Ensimmäinen silmäys kohti Banoin saarta, maisemat on kyllä upeat:

Peli myös pyörii asetukset tapissa todella sulavasti koko ajan.

Tämän pelin kohdalla tuo asetukset tapissa on vähän huono sana, koska pelin asetuksista et todellakaan saa läheskään kaikkia grafiikka asetuksia "tappiin".

Increase Graphics + Shadows = True PC Graphics - Steam Users' Forums

Tuon kun lukee, niin johan saa pelin paremman näköiseksi.


Olisikohan tämä "Zombie kill of the week"? Jotenkin onnistuin työntämään zombin pää edellä roska tynnyriin, aika hyvät naurut sai tuosta.
Näytä liitetiedosto 7577

Ja vielä kuva josta näkee mitä zombi neitokaisilla on hameen alla. Ei mitään vaan jalat loppuvat polvien kohdalle.
Näytä liitetiedosto 7578
 
Vastaus: Dead Island [PS3/X360]

Muiden hehkutusten perusteella piti tämä peli hankkia ja on osoittautunut erinomaiseksi zombiemätöksi. Peliä on takana ~40% ja se onnistuu luomaan sellaisen tunnelman, että oikeasti taistelee elämästään Banoin saarella. Ja kontrollit (analogiset) tukevat tuota tunnelmaa loistavasti. Digikontrolleja tuli myös testattua, mutta ne eivät anna samalaista tyydytystä zombien lahtaamiseen. Ei ole hienompaa tunnetta, kuin sivaltaa hyökkäävältä zombilta pää irti, jonka jälkeen ruho putoaa maahan hidastuksen ja reilun hurmeen saattelemana. Veren voi lähes maistaa omassa pelituolissaan.

Muuten niin mahtavassa pelissä on omasta mielestäni pari pientä ärsyttävyystekijää. Ensimmäinen on aseiden ulottuvuus. Tuntuu hassulta huitoa aseilla huteja zombista, joka paljain käsin läpsii pelihahmoa korville. Oli ase mikä tahansa melee, niin joutuu tapot hakemaan aivan iholta. Toinen enemmän ärsyttävä seikka liittyy infectedeihin. Upea zombiryhmä, jonka vertahyytävä kiljaisu saa lähes joka kerta kurat housuihin. Näitä vastaan taisteleminen on välillä tuskaa.

Tapahtuma pelistä: 3 infectediä yllättää minut kaupungin kujalla. Ajattelen pikaisesti viedä taistelun läheisen huoneen oviaukkoon, jossa kuvittelen voivani hoidella hyökkääjät yksitellen. Pysäytän ensimmäisen hyökkääjän potkulla oviaukon kohdalle ja ajattelen viimeisteleväni työn tarkalla veitsen sivalluksella. Samaan aikaan ensimmäisen hyökkääjän takaa tuleva infected juoksee suoraan oven blokkaajan ja pelihahmon läpi selustaan, jossa alkaa raivokas pieksäminen. Tästä seuraa lähes 100% varmuudella hengen lähtö. Todella ärsyttävää. Näihin kahteen asiaan jos saisi pientä viilausta, niin en voisi muuta toivoa.
 
Vastaus: Dead Island [PS3/X360]

Huoh nyt riitti. Eilisen pelisession jälkeen olin level 23 ja nyt 19 :mad: Siinä meni taas 3-4 tunnin pelit pöntöstä alas. Eipä enään menetetyt trophitkaan haittaa kun palattu ihan v****sti taaksepäin. Esim "To put it blunty" trophy oli eilen suoritettu vaikka sitä ei tilille tullutkaan, niin nyt siihen vaadittavat tapot näyttää 169/250. Eihän tässä ole enään mitään järkee tuhlata viikonloppua tälläseen peliin jossa joutuu seuraavana päivänä vetää samat asiat uudestaan.
 
Vastaus: Dead Island [PS3/X360]

Nyt on alkanut tulla tylsiä kaatumis kohtauksia pelille... co-opissa pelataan kaverin kanssa (xbox) niin jossain pahimmissa zombie hyökkäyksissä ruudunpäivitys alkaa molemmilla pätkiä nopeasti hyytyen harmaaseen tai mustaan kuvaan, ja kauhea zombien huutaminen kuuluu kokoajan.. lopulta koko peli jämähtää molemmilla :mad:
 
Vastaus: Dead Island [PS3/X360]

Huoh nyt riitti. Eilisen pelisession jälkeen olin level 23 ja nyt 19 :mad: Siinä meni taas 3-4 tunnin pelit pöntöstä alas. Eipä enään menetetyt trophitkaan haittaa kun palattu ihan v****sti taaksepäin. Esim "To put it blunty" trophy oli eilen suoritettu vaikka sitä ei tilille tullutkaan, niin nyt siihen vaadittavat tapot näyttää 169/250. Eihän tässä ole enään mitään järkee tuhlata viikonloppua tälläseen peliin jossa joutuu seuraavana päivänä vetää samat asiat uudestaan.

Joopa, se save bugi, joka lopettaa pelin tallentamisen, estää myös trophyjen saamisen. Eli jos trophya ei kilahda tilille niin voi lopettaa pelaamisen välittömästi, sillä siinä vaiheessa peli on jo lopettanut tallentamisen ja mikään tämän jälkeen pelattu ei tallennu.
 
Vastaus: Dead Island [PS3/X360]

Muuten niin mahtavassa pelissä on omasta mielestäni pari pientä ärsyttävyystekijää. Ensimmäinen on aseiden ulottuvuus. Tuntuu hassulta huitoa aseilla huteja zombista, joka paljain käsin läpsii pelihahmoa korville. Oli ase mikä tahansa melee, niin joutuu tapot hakemaan aivan iholta. Toinen enemmän ärsyttävä seikka liittyy infectedeihin. Upea zombiryhmä, jonka vertahyytävä kiljaisu saa lähes joka kerta kurat housuihin. Näitä vastaan taisteleminen on välillä tuskaa.

Koitahan morning staria, niin alkaa osumaan. Ite muokkasin pistoolia, niin sitten alkoi infectedit tippumaan.
 
Vastaus: Dead Island [PS3/X360]

No ohhoh, :o... Sais pätsiä tulla jo, tekee kipeetä kattoo kun kaikilla bugaa niin perkeleesti..
Ite oon yks niistä onnekkaista jolle putoo trophyt ja savet tallentuu jne.
 
Vastaus: Dead Island [PS3/X360]

Mikäs perkule kun ei näytä kukaan mitään tekevän asialle, että porukoilla ei oikein peli toimi.
Millos alkais päivitystä pukkaamaan, tietoa kellään?
 
Vastaus: Dead Island [PS3/X360]

No ohhoh, :o... Sais pätsiä tulla jo, tekee kipeetä kattoo kun kaikilla bugaa niin perkeleesti..
Ite oon yks niistä onnekkaista jolle putoo trophyt ja savet tallentuu jne.

Ilman ongelmia olen selvinnyt minäkin.
Mahtaako ne ongelmat olla pääosin boxin puolella?
 
Vastaus: Dead Island [PS3/X360]

Sain käsiini ensimmäisen kunnon teräaseen, jolla siis voi "viiltää" kunnolla eikä vain tökkiä, kuten noilla puukoilla. Sain siis tollasen piene lihakirveen, jolla voi vaakatasossa huitaista, niin kivasti putoo päät, kun kaulasta viiltää. 8) Luulin parhaimman goren tulevan esiin vain tylpillä aseilla hakatessa, mutta kyllä noilla teräaseillakin on kiva silpoa vihollisia. Potku + ase -kombinaatiot on myös mukavia. Zombit menettää hauskasti tasapainonsa potkuista aina silloin tällöin ja sitten tämän kalman voi päästää päiviltään hajottamalla pään kappaleiksi pesäpallomailalla. :)

Myös jotain esineitä, kuten propaanitankkeja, voi nostaa ja heitellä vihollisia kohti Crysis-tyyliin. Onneksi hahmojen fysiikat ovat sen verran hyvät, että tää tavaroilla taisteleminen on hauskaa. Lopuksi oman melee-aseen voi heittää propaanitankkiin räjäyttäen läjän zombeja kerralla irrallisiksi ruumiinosiksi. :P
 
Vastaus: Dead Island [PS3/X360]

Neljän pelaajan co-oppia on nyt noin 15 tuntia takana (PS3) ja ei ole ollut ongelmia tallennusten tai trophyjen kanssa. Co-oppia tosin vaivaavat vasta virtanapin painamisella loppuvat jäätymiset, joita ei kuulemma yksinpelin puolella liiemmin ole. Meidän neljän pelaajan poppoon kesken peli on jäätynyt yhteensä noin 15-20 kertaa, useimmiten yhdellä pelaajalla, mutta joskus kahdella pelaajalla samanaikaisesti. Useimmiten tätä tapahtuu isommissa taisteluissa tai autolla nopeasti ajettaessa. Ilmeisesti siinä ei ehdi kaikki ruudulla tapahtuva päivittyä kaikille, tämä sitten johtaa jäätymiseen.

Tallennuksesta: ulkomaisilla foorumeilla on kehotettu seuraamaan oikeassa yläkulmassa olevaa punaista tallennusmerkkiä. Jos ruudussa lukee checkpoint, mutta punainen merkki ei ilmesty, ei tallennus ilmeisesti ole toiminnassa.

Tässä vielä oman PS3-versioni unboxing-video.
 
Vastaus: Dead Island [PS3/X360]

Mahtaako ne ongelmat olla pääosin boxin puolella?
Taitaa suurinosa ongelmista edelleenkin vaivata peli PS3-versiota... 360-versio on selvinnyt suhteellisen puhtain paperein tästä julkaisusta.

---

Sain juuri ensimmäisen katanan.

Aivan kuin se ei riittäisi että kysessä on hyvinkin suurella todennäköisyydellä(peli on vielä kesken) paras koskaan pelaamani zombiepeli, on Dead Island myös tyylipuhdas katana-simulaattori! Viimeistään siinä vaiheessa analogilla pelaaminen palkitsee kun käteen saa Hattori Hanzon terästä. Suusi täyttyy maukkaan raamenin mausta ja tunnet pienten bonsaipuun lehtien hyväilevän sormen päitäsi. Tattia hellästi vääntämällä ruumiisi alkaa todellakin kihelmöimään kuin oikealla nousevan auringon maan samurailla. Terän kulmaa vaihtelemalla raajat saa mukavasti pakettiin ja postiin jo seuraavaksi arkipäiväksi. Tällä terällä ei ole harvinaista avata useita "korkkeja" yhdellä sivalluksella. BANZAI!!

Se joka peliä digitaalisesti mättää on ikuisesti oppipoika. Se joka tiekseen analogin valitsee on soturi.
 
Vastaus: Dead Island [PS3/X360]

Eilen illalla sain yksinpelin päätökseen. Käytännössä pelkkää pääjuonta seuraten pelikello näytti 30 tuntia ja leveli lopussa 30. Tallennukset pelasi yksinpelissä(PS3) hyvin, varmaan koska en ollut kirjautuneena verkkoon. Ihan hyvä maku jäi, tapahtumapaikatkin vaihtuivat hyvin tarinan edetessä. Pelin loppupuolella oli pari bugilta tuntunutta tilannetta:

Viimeisessä kohtauksessa katolla taistelin bossin kanssa. Bossin terveys oli mielestäni jossain puolivälissä suunnilleen. Juoksin etäämmälle lataamaan asetta, kun yhtäkkiä ruutuun pamahti level up-teksti, bossi kuoli ja loppuanimaatio alkoi pyörimään. Mielestäni en ollut haavoittanut bossia vielä niin, että olisi voinut kuolla. Meni vähän fiilis loppuanimaation seuraamisesta. Samanlainen bugi tapahtui kerran aikaisemmin vankilassa.
 
Ylös Bottom