Vastaus: Dead Island [PS3/X360]
Kiitoksia Foeman, lukemani perusteella tämän tason zombi-fani kuin minä en tule pettymään. Fiilistelin varsinkin kertomuksia päässäni ja huh huh tämän pelin pitäisi olla sulaa hunajaa.
Peli oli tipahtanut tänään postilaatikkoon. Läpimärkänä nytkin sateen takia tungin levyä sisään ja pian valmiita pelaamaan. Hype on kova. Soitan vielä viimeisen kerran tämän "Trailer Themen" ja sitten käynnistys. Teen varmasti tämän viikon aikana "syvällisen" arvion jos toisenkin kun vain pelailultani ehdin
Ladies and Gentlemen, welcome to the Banoi.
"
Pelonsekaista mätkintää paratiisissa"
Kello 15.25, elämäni saarella lähtee käyntiin. Alku on kankeaa, sillä aloitin tietenkin samantien analogisella ohjauksella. Jotenka, zombit saavat minut parisen kertaa maahan kokemattomuuden vuoksi. Yritin hetken pelata digitaalisella ohjauksella, mutta tämä taas tekee taistelusta jokseenkin tylsää napin rämppäämis - huitomista. Joten takaisin analogiseen. Mietin hetken, että onko vika minussa vai pelissä, pienen pelailun jälkeen totean että vika oli minussa. Sillä jonkin ajan kuluttua raadot alkavat jo ottaa osumaa ja alan jo osata käyttää veistä kuin rautakankea sen verran, että sulavasti saan putkella huitaistua elävän kuolleen aivot asfaltille, hidastuksen saattelemana. Aivan loistavaa! Tuosta hetkestä lähtien aloin nauttia tosissani pelistä, sisäistettyäni tämän. Taistelumekaniikka toimii upeasti kun sen vain hallitsee, joten pakko sanoa tähän kohtaan että "Me gusta". Myös tunnelma on pelissä täysin eikä melkein kohdallaan. Kokoajan saa olla varuillaan ja pidellä kädet väristen ohjaimesta kiinni. Montakin tilannetta on tullut, jossa olen joutunut juoksemaan zombeja karkuun johonkin pieneen mökkiin, josta koitan löytää jotain mikä auttaisi nujertamaan nämä pedot.
Raajojen irtoamisesta, sekä ihon mallinnuksista voin antaa esimerkin omalla kokemuksella, kuvitelkaapa:
Rantaviivalla kävelyä rauhallisesti, ei raadon raatoa missään. Kuitenkin pian takaani alkaa kuulua murinaa. Teen nopean käännöksen ja näen kaksi infektoitunutta sekä yhden pitemmän puoleisen hirviön tulevan minua kohti. Paniikki iskee; minulla on enää vain hädin tuskin lyömäkelpoinen putki jonka kanssa olen sinnitellyt, sekä yksi keittiöveitsi, ei tehokas mutta edes jotain kättä pidempää. Yksi lähtee juoksemaan minua kohti, hyppään sivuun ja saan juuri ja juuri osuttua tätä takaraivoon. Näen ihon repeytyvän ja osan veristä kalloa tulevan näkyviin. Hämmennyksissäni olen kokonaan unohtanut toisen, joka saa upotettua kyntensä käsivarteeni. Havahdun ja teen tarkan potkun jalkaan, jonka jälkeen saan edes parin sekunnin hengähdystauon. Iso raato on tähän mennessä ehtinyt saavuttaa minut ja huitaisee kädellään minut maanrajaan ottamaan lukua. Ehdin nousta juuri ja juuri että saan iskettyä täydellä voimalla yhden raadon pään mössöksi. Samalla aseeni rikkoutui, joten ainoa turvani on enää nyrkit ja veitseni. Nappaan veitsen käteeni ja koitan tähdätä niin tarkasti kuin ehdinkään maasta ylös nousseen juoksijan päähän, ja liikahdan niin että terä uppoaa raadon silmään, joka saa sen taas kaatumaan maahan, kuitenkaan nyt nousematta enää ylös. Jäljellä on enää isompi körmy. Hirviö on lähellä veistäni, mutta kuitenkin epätoivoisesti juoksen sen luo, tartun siihen ja saan viillettyä voimalla zombien olkapäähän, ennen kuin tämä ehtii huitaista minut matkan päähän. Näen maasta että tuolla kädellä ei enää lyötäisi ketään, sillä näen että veitseni ansiosta käsivarsi roikkuu juuri ja juuri vielä kiinni ruumiissa. Saan heitettyä veitsen vielä sitä päähän, ja ihmeenkaupalla se riittää pysäyttämään sen. Noukin veitseni ja yritän etsiä lisää aseita. Olin jälleen kerran onnistunut selviytymään "vaivaisesta" kolmesta hirviöstä.
Playstation 3:sella pelattu, eikä tähän mennessä vielä mitään ongelmia mitä muut ovat täällä ilmoittaneet. Ei tallennus - bugia tai muutakaan häiritsevää. Toivottavasti en tälläistä kohtaakaan. Taistelumekaniikka toimii siis loistavasti kun sen oppii, oli sitten se analoginen tai sitten digitaalinen. Maisemat ovat hienoja ja tehtäviä riittää. Vaikka suurin osa onkin erilaisia noutamis ja saattamis tehtäviä, tylsää ei ole ehtinyt tulla vielä kertaakaan. Tähän asti, voin suositella hyvillä mielin varsinkin zombailun ystäville ja zombie - fanaatikoille.
Lisää fiiliksiä on luvassa, kunhan tätä on ehtinyt lisää nauttia. Mutta nyt, Conan kuittaa.
Ps. Jos haluaa co-opata kanssani, saa tietenkin lisätä listoilleen.