Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dead Island [PS3/X360]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ton-Ton
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Dead Island [PS3/X360]

Dammit, Foeman. Laitoit sitten minut katumaan oikein urakalla etten peliä hankkinut! :p
 
Vastaus: Dead Island [PS3/X360]

Dammit, Foeman. Laitoit sitten minut katumaan oikein urakalla etten peliä hankkinut! :p

Ei saanut teksti minua katumaan, mutta sai silti uudelleenharkitsemana pelin ostoa. Tällä hetkellä tekis niin mieli hommata tämä, huolimatta arvostelujen keskiarvosta. Noh, katoaan sitten muutaman viikon päästä kirjotusten jälkeen. :)
 
Vastaus: Dead Island [PS3/X360]

Onko kellään kokemuksia Xian Mei tai purnalla pelaamisesta ? mielenkiintoisia hahmoja, onko näillä kiva pelata ?

Ite ainakin valitsin heti Xian Mein. Korkeasta staminasta on hyötyä ja päät lentää ihan mukavasti.:D
Loistava peli kyllä kyseessä! Itellä ei ole ollut vielä mitään ongelmia pelin suhteen.

Kotiasiat kunnossa ja tää on hieno laji. :D
 
Vastaus: Dead Island [PS3/X360]

Onko kellään kokemuksia Xian Mei tai purnalla pelaamisesta ? mielenkiintoisia hahmoja, onko näillä kiva pelata ?


Itse aloitin Xian Meilla, ja voi vitsi on hauskaa heilua veitsien kanssa, etenkin Fury tilassa. Ikava vaan sanoa, mutta peli on tallennuksien osalta ihanan buginen, mutta jotenkin asiaan auttavan, kun olet paattanyt lopettaa pelaamisen, niin poistuu suoraan START-valikon kautta.

Co-oppia kokeiltiin kaverin kanssa, serverit oli pimeena, ei paljon muita pelaajia nakynyt ja ei kylla niin valiksikaan, onhan se kiva tuo yksinpeluukin.
Itse olen kuitenkin peliin tyytyvainen vaikka keskeneraiselta peli hieman vaikuttaakin :)
 
Vastaus: Dead Island [PS3/X360]

Level 13 tällä hetkellä, Sam B:llä pelaillaan. Xbox 360-versio käytössä. Kyllä tässäkin pelissä nähtävästi save-bugeja on. Lopetin viimeksi pelin, lopetan aina start ja quit-periaatteella, erään tehtävän aikana. Heti savetuksen jälkeen. Nyt menin jatkamaan peliä, olikin tehtävät kadonneet, ja hahmoni oli jossain ihan muualla. Nimittäin, sen kauniin rantamaiseman sijaan, olinkin päätynyt keskelle kaupunkia... Ja ei, en ole siellä vielä edes käynyt. Että sillä tavalla. Ei muuta kuin latasin uusiksi, ja päädyin hotelliin. Pelailen peliä edelleen, mutta olisihan se päivitys paikallaan. :D
 
Vastaus: Dead Island [PS3/X360]

Kiitoksia Foeman, lukemani perusteella tämän tason zombi-fani kuin minä en tule pettymään. Fiilistelin varsinkin kertomuksia päässäni ja huh huh tämän pelin pitäisi olla sulaa hunajaa.

Peli oli tipahtanut tänään postilaatikkoon. Läpimärkänä nytkin sateen takia tungin levyä sisään ja pian valmiita pelaamaan. Hype on kova. Soitan vielä viimeisen kerran tämän "Trailer Themen" ja sitten käynnistys. Teen varmasti tämän viikon aikana "syvällisen" arvion jos toisenkin kun vain pelailultani ehdin ;)

Ladies and Gentlemen, welcome to the Banoi.

"Pelonsekaista mätkintää paratiisissa"

Kello 15.25, elämäni saarella lähtee käyntiin. Alku on kankeaa, sillä aloitin tietenkin samantien analogisella ohjauksella. Jotenka, zombit saavat minut parisen kertaa maahan kokemattomuuden vuoksi. Yritin hetken pelata digitaalisella ohjauksella, mutta tämä taas tekee taistelusta jokseenkin tylsää napin rämppäämis - huitomista. Joten takaisin analogiseen. Mietin hetken, että onko vika minussa vai pelissä, pienen pelailun jälkeen totean että vika oli minussa. Sillä jonkin ajan kuluttua raadot alkavat jo ottaa osumaa ja alan jo osata käyttää veistä kuin rautakankea sen verran, että sulavasti saan putkella huitaistua elävän kuolleen aivot asfaltille, hidastuksen saattelemana. Aivan loistavaa! Tuosta hetkestä lähtien aloin nauttia tosissani pelistä, sisäistettyäni tämän. Taistelumekaniikka toimii upeasti kun sen vain hallitsee, joten pakko sanoa tähän kohtaan että "Me gusta". Myös tunnelma on pelissä täysin eikä melkein kohdallaan. Kokoajan saa olla varuillaan ja pidellä kädet väristen ohjaimesta kiinni. Montakin tilannetta on tullut, jossa olen joutunut juoksemaan zombeja karkuun johonkin pieneen mökkiin, josta koitan löytää jotain mikä auttaisi nujertamaan nämä pedot.

Raajojen irtoamisesta, sekä ihon mallinnuksista voin antaa esimerkin omalla kokemuksella, kuvitelkaapa:

Rantaviivalla kävelyä rauhallisesti, ei raadon raatoa missään. Kuitenkin pian takaani alkaa kuulua murinaa. Teen nopean käännöksen ja näen kaksi infektoitunutta sekä yhden pitemmän puoleisen hirviön tulevan minua kohti. Paniikki iskee; minulla on enää vain hädin tuskin lyömäkelpoinen putki jonka kanssa olen sinnitellyt, sekä yksi keittiöveitsi, ei tehokas mutta edes jotain kättä pidempää. Yksi lähtee juoksemaan minua kohti, hyppään sivuun ja saan juuri ja juuri osuttua tätä takaraivoon. Näen ihon repeytyvän ja osan veristä kalloa tulevan näkyviin. Hämmennyksissäni olen kokonaan unohtanut toisen, joka saa upotettua kyntensä käsivarteeni. Havahdun ja teen tarkan potkun jalkaan, jonka jälkeen saan edes parin sekunnin hengähdystauon. Iso raato on tähän mennessä ehtinyt saavuttaa minut ja huitaisee kädellään minut maanrajaan ottamaan lukua. Ehdin nousta juuri ja juuri että saan iskettyä täydellä voimalla yhden raadon pään mössöksi. Samalla aseeni rikkoutui, joten ainoa turvani on enää nyrkit ja veitseni. Nappaan veitsen käteeni ja koitan tähdätä niin tarkasti kuin ehdinkään maasta ylös nousseen juoksijan päähän, ja liikahdan niin että terä uppoaa raadon silmään, joka saa sen taas kaatumaan maahan, kuitenkaan nyt nousematta enää ylös. Jäljellä on enää isompi körmy. Hirviö on lähellä veistäni, mutta kuitenkin epätoivoisesti juoksen sen luo, tartun siihen ja saan viillettyä voimalla zombien olkapäähän, ennen kuin tämä ehtii huitaista minut matkan päähän. Näen maasta että tuolla kädellä ei enää lyötäisi ketään, sillä näen että veitseni ansiosta käsivarsi roikkuu juuri ja juuri vielä kiinni ruumiissa. Saan heitettyä veitsen vielä sitä päähän, ja ihmeenkaupalla se riittää pysäyttämään sen. Noukin veitseni ja yritän etsiä lisää aseita. Olin jälleen kerran onnistunut selviytymään "vaivaisesta" kolmesta hirviöstä.

Playstation 3:sella pelattu, eikä tähän mennessä vielä mitään ongelmia mitä muut ovat täällä ilmoittaneet. Ei tallennus - bugia tai muutakaan häiritsevää. Toivottavasti en tälläistä kohtaakaan. Taistelumekaniikka toimii siis loistavasti kun sen oppii, oli sitten se analoginen tai sitten digitaalinen. Maisemat ovat hienoja ja tehtäviä riittää. Vaikka suurin osa onkin erilaisia noutamis ja saattamis tehtäviä, tylsää ei ole ehtinyt tulla vielä kertaakaan. Tähän asti, voin suositella hyvillä mielin varsinkin zombailun ystäville ja zombie - fanaatikoille.

Lisää fiiliksiä on luvassa, kunhan tätä on ehtinyt lisää nauttia. Mutta nyt, Conan kuittaa.

Ps. Jos haluaa co-opata kanssani, saa tietenkin lisätä listoilleen.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Dead Island [PS3/X360]

Joo, ~32% nyt takana ja meininki vaan paranee. Xian Mein viiltelytaidot (ja karatekid-hyppypotku, onnistunee tosin muillakin?) palkitsee ja tappelussa on iiihanan raskas ja kouriintuntuva fiilis. Toki siellä täällä on kaikenlaista bugia ja muuta ihmetystä herättävää, plus välillä tulee suorastaan epäreiluja tilanteita, mutta kokonaisuus on kyllä just niin kuin Borderlandsin zombieversio. Olen pelannut offlinena ja poissa PSN:stä eikä savebugia ole ainakaan vielä näkynyt.

Fury-puuta en ole ekan pongon jälkeen katsellut ollenkaan. Siihen panostamalla saisi varmaan ihan toisenlaisen pelityylin, mutta eiköhän nyt mennä machetella, kirveellä ja pienillä survival-höysteillä. :p
 
Vastaus: Dead Island [PS3/X360]

Teksti saattaa sisältää ihan pieniä spoilereita alkupään tehtäviin liittyen.

Aluksi ne huonot uutiset. Pelillä on isoja ongelmia mutta mikään niistä ei liity varsinaisesti pelin sisältöön itsessään vaan muihin asioihin. Kaikki alkoi jo Steamiin ladatusta kehitysversiosta ja on eskaloitunut siitä sitten kun suuri yleisö on päässyt pelaamaan peliä. Itse pelaan siis PS3:lla, tarkennuksena tähän väliin. Julkaisupäivänä saatavilla oleva patchi on kuulemma vedetty pois koska se aiheutti lisää ongelmia, joten jos pelinsä ostaa nyt niin sitä ei saa patchattua eikä näin ollen pääse kovinkaan helpolla nettipeliin kun siellä pyörii nyt siis kahta versioita (eikä siihen nettipeliin pääse kuuleman mukaan muutenkaan kovin helposti). XO:lle patchia ei edes julkaistu kun se ei mennyt Microsoftin seulasta läpi ongelmiensa takia. Että semmosta. Kaiken päälle on se save-bugi joka lopettaa pelin tallentamisen. Tältä olen välttynyt itse kun olen pelannut offlinena ja kirjautumatta. Toisenlaiseen bugiin olen törmännyt kahdesti... nimittäin "safehousejen" (kirkko, majakka yms.) pääjehuilla on tapana välillä unohtaa antaneensa jo tehtävän. Esimerkiksi kirkon nunna antoi uudelleen tehtävänsä vaikka olin sen jo ottanut listaani mutta HUOM! en suorittanut. Tämä ei haitannut sinänsä mitään mutta kun aloitin uuden pelin toisella hahmolla niin majakan mies tarjosi jossain vaiheessa uudestaan sitä "auta noita muita ensin" -tehtävää, jonka suorittaminen siinä vaiheessa oli vähän vaikeaa kun kaikkia oli jo autettu. Tein sitten muuta välissä ja jossain vaiheessa tuurilla äijä tokeni ja tajusi että kai se on aika antaa seuraava tehtävä. Siinä vaiheessa säntäsin kyllä voittotupakille ja avasin oluen.

Itse pelihän on muuten täyttä tavaraa. Mätkintämekaniikka tuntuu siinä määrin hauskalta että "yksi ihan lyhyt mission enää... ja sit mä käyn viel tsekkaa ton mestan... ja..." on hyvin nopeasti todellisuutta. Pelisuunnittelu on hyvinkin vahvaa kaikinpuolin. Aseet hajoavat toki melko nopeasti kuten tähän zombie-genreen ikään kuin kuuluukin mutta ne eivät hajoa lopullisesti ja ne voi aina korjata rahalla. Aseisiin uskaltaa tämän takia upottaa rahaa päivitysten ja modausten muodossa paljon helpommin kuin jos ne olisivat kertakäyttökamaa. Rahan käyttäminen aina tilaisuuden tullen on muutenkin fiksua sillä kuoleman sattuessa menettää osan rahoistaan. Varallisuutta kannattaa siis kantaa mukanaan muissa muodoissa. Peli tuntuu aluksi vaikeahkolta, varsinkin kun käyttää analogihuitomista, mutta oikeasti kyseessä on yksi maailman helpoimmista peleistä. Jos jäät lauman alle niin peli spawnaa sinut yleensä noin näköetäisyydelle. Mikäli sait osan tapettua ne pysyvät kuolleina. Mikäli isompi monsteri oli laakia vaille vainaa niin se myös sitten kuolee siitä seuraavasta iskusta vaikka pelaaja välissä purikin multaa. Eli jopa vihollisten saama vahinko säilyy pelaajan kuoleman yli. Ainoastaan kerran olen nähnyt "Mission failed" tekstin kun suojeltava NPC kuoli. Ja sekin spawnasi uudelleen ihan viereen. Ehkä pelissä on loppua kohti paikkoja joissa tulee loputtomasti vihollisia mutta tähän asti (joku 30+ prosenttia juonesta, kaupungissa seikkaillaan) kaikesta on selvinnyt viimeistään sisulla tai juoksemalla karkuun.

Sivutehtävät tuntuvat olevan myös ajatuksella suunniteltu. Itse olen napannut aina kaikki mahdolliset tehtävälistaan niin ainakin alkupäässä peliä tuntuu, että samalla reissulla saa helposti pari-kolme suoritettua ennen kuin täytyy hakeutua parempaan suojaan ja aseitaan korjailemaan. Samalla tulee paikat tutuiksi varsinaisia juonitehtäviä silmällä pitäen. Peli tuntuu siis hyvältä ja lupaavalta mutta minulla fiilistä syö koko ajan se pelko persiissä, että jos seuraavassa mestassa tehtävät glitchaa ja jäänkin jotenkin lopullisesti jumiin. Mutta eiköhän koodissa olevia reikiä vielä paikkailla päivityksillä. Eipä ole ensimmäinen avoimen maailman ja tehtävärakenteen omaava peli, jossa systeemi tavalla tai toisella sekoaa omaan monimutkaisuuteensa. Muistoihin tulee Fallout 2, jota ei julkaisuversiona käytännössä voinut edes pelata läpi. Muutoin koodi tuntuu toimivan. Fysiikka pelaa, peli näyttää hyvältä (tämmösen konsolipeelon silmään) ja pienet tearingit ja popupit eivät ole häirinneet. Tekstuurien latailuviivekin tulee vain silloin kun peli oikeasti joutuu lataamaan uuden paikan.

Lopuksi pari hauskaa juttua: hyppypotku toimii juu muillakin kuin Xian Meillä kuten Fang tuossa pohtikin. Tekee tupladamagen ja kaataa helpommin. Peli ottaa jossain määrin muutenkin huomioon liike-energiaa. Esimerkiksi potkun sattuessa sopivasti naamariin, raato lennähtää nuppi edellä katuun ja ottaa iskusta vielä enemmän lämää. Tässä pelissä zombeja voi myös hukuttaa. Suurta hupia potkia niitä uima-altaisiin ja katsella kun expit nousee. Keskimmäisestä skill treesta saa puolesta välistä curb stompin, jolla kaadetun raadon pään voi murskata. Tekee pienemmistä laumoista käytännössä potkutreenit. Säästää aseita myös kivasti.

Ehkä siinä oli kaikki tällä kertaa. Hyvä peli, patchia odotellessa.
 
Vastaus: Dead Island [PS3/X360]

Pelatessa syntyy myös tahatonta komiikkaa:

Tehtävässä, jossa piti hakea mehupaketteja kahdelta huoltoasemalta. Toisella huoltoasemalla pyörin pitkään ja tuskailin thugien kanssa. Lopulta sain kerättyä mehut pick-uppiin. Ajoin helpottuneena takaisin tehtävänantajalle pelastustorniin ja parkkeerasin pihalle. Ihmettelin minneköhän mehut pitää jättää, kannoin sitten ylpeänä paketin tehtävänantajan jalkojen juureen. Kaveri vaan toteaa: "Kävitkö molemmilla asemilla?" Siinä vaiheessa paloi käämit, ai kävinkö molemmilla asemilla? Viimeisen tunnin pyörin molemmilla asemilla ja vaivalla sain mehut mukaan. Ja äijä vaan kysyy tyhmiä eikä huoli tehtävää suoritetuksi. Kyllästyneenä heitin mehupaketilla äijää päähän ja painelin raivoissani ohjaimen nappeja. Kuinka ollakkaan seuraavaksi hahmoni kiskasee naamaansa viskipullollisen!, luonnollisena reaktiona tilanteeseen. Viinapullo oli taas jäänyt vahingossa valituksi "aseeksi" kun sen oli jostain löytänyt.
Siinä sitten kännissä hoipertelin ja lopulta löysin nurkan mihin mehut pitää jättää että tehtävä meni läpi. Lisäksi se yksi krapulainen kaveri siellä allasbaarin sisällä odottelee edelleen viinapulloja kun juon ne aina vahingossa itse! Ja tietenkin juuri sillä hetkellä kun zombit ryntää päälle.:D
 
Vastaus: Dead Island [PS3/X360]

Vertaillaanpa vähän strategioita. Minkälaisia taktiikoita te käytätte raatojen kuoppaamiseen?

Itse pelailen Loganilla ja olen kokeillut keskittää taidot maanläheisen realistisesti. Vältän siis kaikkia vähänkin luonnottomia taitoja. Fury on tietenkin jätetty täysin korkkaamatta.

Pääaseena käytän sähköistettyä palokirvestä. Hidas mutta tehokas laumoja vastaan. Tarkkaan ajoitettu heilutus pysäyttää heikoimmat zedit kertalaakista. Kakkosaseena toimii sähköistetty machete. Heittoveitsenä toimiva päräytin sopii hyvin myös lähitaisteluun. Tämän lisäksi mukana kulkee aina vähintään yksi tylppä täräytin. Viimeisenä oljenkortena toimii muutamalla haulilla ladattu pumppuhaulikko. Tuliaseista mukana kulkee aina myös äärimmäisen hyödyllinen pistooli.

Omaa taktiikkaa kuvailisin varovaisen agressiiviseksi. Kokeilen aina saada laumojen päälukeman(yllätysten välttämiseksi) ennen kuin ryntään taistoon. Herätän yleinsä lauman uloimman reunan huomion jonka ensimmäiset hyökkääjät eliminoin kirveellä. Tämän jälkeen vetäydyn, hajoitan laumaa ja hoitelen raadot yksitellen. Pääosuma on ykkönen mutta toisella sijalla seisoo jalat. On äärimmäisen tärkeää saada nopeasti etenevä ruho(etenkin jos niitä on useampi kuin kolme) pysähtymään ja tässä pistooli on kuningas. Tarkkaan tähdätty laukaus saa raadon nopeasti nuolemaan asvalttia ja antaa sinulle lisää hengitystilaa. Mutkia matkaan tulee yleinsä vasta sitten kun pakkaa sekoitetaan niillä saamarin nopeilla tartuttajilla. Henki vetää viimeisiä kun neljä tälläistä ryntää iholle. Vetäydy ja anna haulikon laulaa. Heittoaseet ovat myös avain voittoon.

Sitä tietää olevansa jo melkoinen karju kun hoitelee kymmenen raatoa Analogilla. Suoritus vaatii tietenkin taktiikkaa mutta tälläisten asioiden miettiminen tekeekin pelistä niin kiehtovan.
 
Vastaus: Dead Island [PS3/X360]

Pelasin alussa analogilla (tuli jo se analogihuitomis saavutus..) ja se on vähän munaton verrattuna digi lyömiseen.. digillä ei ole läheskään niin pilkun tarkkaa ja osumat menee pontevasti perille. Analogilla tuntuu että vaikka kuin sihtaa niin menee löysäksi läpsyttelyksi.. tai sitten en vaan osaa "munakasta" lyöntiä tehdä.. ihan normi LT pohjaan ja oikealla tatilla joku suunta ja siitä hujautus oikealla tatilla vastakkaiseen suuntaan. Eroa en raajojen osumiseen kummemmin huomannut(??)
Ai niin, analogilla maassa oleviin osuminen on huikean paljon työläämpää..

Nyt on vähän tylsä, digillä saa tehoa enemmän.. :(
 
Vastaus: Dead Island [PS3/X360]

Onko todella niin että ps3:n online puoli on siinä kunnossa ettei cooppiin ole asiaa?

Onko korjaavasta patchista mahdollisesti kuulunut mitään, ei viitsi peliä avata ennen kuin voi olla varma että pääsee onlineen mättämään.
 
Vastaus: Dead Island [PS3/X360]

Eilen toimi coop pelit hyvin ainakin kutsuilla hienosti (ps3) . Ensimmäinen bugi tuli 17h pelaamisen jälkeen, sama tehtävän suorittamiseen liittyvä bugi minkä shinta mainitsi.
 
Vastaus: Dead Island [PS3/X360]

Itselläni on toiminut parin kaverin kanssa co-oppailu hienosti lähes ongelmitta tähän asti. Eli ihan hyvin toimii ainakin itsellä. Tosin ainoa latistava tekijä on että muut käyttävät digitaalista ohjausta ja itse käytän analogista.. pmhf.

En tiedä teistä mutta kuinkas moni on panostanut tuohon fury - taitopuuhun? Itse ajattelin että en käytä sitä lainkaan, saattaisi näykkiä tunnelmaa sekä viedä realistisuutta pois joten en luultavastikkaan aio siihen panostaa lainkaan.

Sitten velä yksi linkki: Dead Island Review with full who do you voodoo song - The Spill Movie Community

Ensimmäinen kommentti lukekaapas, mitäs mieltä olette?
 
Vastaus: Dead Island [PS3/X360]

Juuri läpäisin pelin. Statistiikka näytti hieman reilut 20h peliajaksi, 33 levelille kerkesin äijäni levuttaa ja 107 tehtävää tein yhteensä. Peli oli erittäin koukuttava ja muutenkin tykkäsin, mutta nuo v*tun bugit sai lennättämään ärräpäitä (ja ohjainta) melko monta kertaa pelin aikana. Tuntui, että mitä lähemmäksi loppua pääsin sitä bugisemmaksi peli muuttui. Liekkö tullut pelinkehittäjillä kiire loppua kohti?

Joka tapauksessa hyvä peli. Jääkööt nyt odottamaan hyllyyn toista läpipeluukertaa siihen saakka kunhan saavat noita päivityksiä ulos joilla ainakin noita rasittavimpia bugeja saataisiin kitkettyä.
 
Vastaus: Dead Island [PS3/X360]

Nähtävästi ainakin boxille on tullut päivitys. Latasi sen juuri. Saa nähdä onko paljonkin bugeja korjailtu.
 
Vastaus: Dead Island [PS3/X360]

Dead Islandin twitteristä:

"The dev team is right now working on a patch for PS3- it will include improvements to autosaving system and fix issues with trophy system."


Ois tuossa nyt muutakin korjailtavaa, mutta hyvä, että jostain edes aloittavat.
 
Vastaus: Dead Island [PS3/X360]

Päivitys korjaa ainakin There and back again saavutuksen jos ei muuta.
 
Vastaus: Dead Island [PS3/X360]

Statistiikka näytti hieman reilut 20h peliajaksi, 33 levelille kerkesin äijäni levuttaa ja 107 tehtävää tein yhteensä.

Tästä on pakko melkein vetää se johtopäätös, etteivät itse tehtävät ole kovin pitkiä? Oliko tässä muuten vaikeusasteen valintaa tms?
 
Ylös Bottom