Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dead Island [PS3/X360]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ton-Ton
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Dead Island [PS3/X360]

Ei ole onneksi tuota tallennusbugia vielä ollut itselläni, mutta muuten on kyllä bugeja täynnä tämä peli. Muutamassa chapterissa äänet rätisee, välivideoissa grafiikat sekoilee, fysiikkamoottori sekoilee esim. iskut eivät mene perille, ampuessa ilman, että mitään näkyy minun ja vihollisen välissä luodit eivät mene perille, välillä zombit juoksevat seiniä pitkin perässä katolle jne.

Ei mitään erityisen vakavaa, mutta ärsyttäviä bugeja kummminkin. Pitää tosiaan toivoa, että ei tuota tallennusbugia itselleni tule. Onkos porukalla muuten mikä versio tuosta pelistä ps3:lla? Itselläni näkyy olevan joku special edition, liekkö sillä sitten mitään väliä loppujen lopuksi.
 
Vastaus: Dead Island [PS3/X360]

Tuli mätettyä läpi tuo stoori, loistava peli kyllä. Mutta olipa mukavaa huomata pelin resettaamisen jälkeen olevansa taas lvl 24 kun läpipelatessa olin 34. Uskomatonta että retail pelissä voi olla näin mielettömän massiivinen bugi. Onko tätä retail versiota edes testattu? Kyseessä siis PS3 versio.
 
Vastaus: Dead Island [PS3/X360]

Nyt hei viisaammaat kertokaa miten tuo co-op toimii, yritän mennä game lobbyyn ja etsiä sieltä kaveria mutta mitään ei näy ??
 
Vastaus: Dead Island [PS3/X360]

Se CO-OP lagaa mul joskus.
Jos yrität kaveris kaa mennä nii laita GL'ästä LAN, niin löytyy paremmin.
 
Vastaus: Dead Island [PS3/X360]

Okei meinaatko että laittaa online optionsista LAN eikä ps network ja sit vaikka 3 private slots ? näinkö ?
 
Vastaus: Dead Island [PS3/X360]

Okei meinaatko että laittaa online optionsista LAN eikä ps network ja sit vaikka 3 private slots ? näinkö ?

Kokeile noin, en ihan tästä näin muista niitä asetuksia, ja jos oikein muistan, niin Game lobbysta löytyy ''Friends'' osio, josta voit mennä kaverin kaa coopittaa.
 
Vastaus: Dead Island [PS3/X360]

Mites sen coop:in saa toimimaan?

Ei ilmeisesti mitenkään. Paska nettikoodi eikä pysty joinaa mihinkää peliin. Tuli ilmeisesti yllätyksenä että peliä saattaa netissä pelata enemmän kuin 10 pelaajaa yhtäaikaa.

Perjantaina viellä kaverin kanssa pelattiin netin kautta, ja oli tarkoituksena että pelataan vain yhdessä peliä. taitaa jäädä nyt peli pelaamatta, mikäli eivät saa asiaa korjattua. huimat 2 ensimmäistä tehtävää tuli tehtyä.
 
Vastaus: Dead Island [PS3/X360]

No joo, mullekki on tänään tullut invitejä, yhteenkään en oo päässyt, gl'ästä oon servuja ettinyt, muutamaan oon päässy, melkeen yhteenkään en.
Huomen täytyy soittaa apuun & tukeen ja kysellä päivityksestä.
 
Vastaus: Dead Island [PS3/X360]

Onko kellään kokemuksia Xian Mei tai purnalla pelaamisesta ? mielenkiintoisia hahmoja, onko näillä kiva pelata ?
 
Vastaus: Dead Island [PS3/X360]

Mitä, eikö fuumanilta irtoa syväluotaavaa analyysia pelistä? Olen odotellut perjantaista asti!
Täältä löytyy toinen odottelija, kun oma peli tulee maanantaina tai tiistaina, niin olisi kiva lueskella Foemanin fiiliksiä.
Pysykääs nyt housuissanne, kyllä täältä analyysia vielä tuutitetaan ja syvääkin sellaista. Huomiseksi lupaan rustata ensimmäisen testamenttini!

Muta vihjeeksi annettakoon: tämä todellakin on maanpäällinen helvetti... ;)
 
Vastaus: Dead Island [PS3/X360]

Mites sen coop:in saa toimimaan?

Aina olisi selkeistä mainita mikä alusta kyseessä vaikka jotain voi joskus päätellä profiilin "gamertag" osuudesta.. itselläni ei mitään ongelmia varsinaisen co-op haussa tai pääsemisessä, x360 siis itselläni kyseessä :)

Itseäni hieman närästää co-opissa jonkinlainen epätasaisuus, kaveri pelaa Purna hahmolla ja itse pelaan Sam B:llä.. ja kun kehityspuut ovat erilaiset molemmilla niin XP kertyy Purnalla survival valintojen takia huomattavasti nopeammin kuin minulla, nyt tasot luokkaa 13 - 17, ja epätasaisuus tulee siinä että vastustajat skaalaa toki hahmojen perusteella ja tuntuu että monet mitkä on minulle normi vastustaja on kaverille ihan välipala ja sitten vaikea vastustaja on sitten minulle TOSI vaikea (ja josta purma selviää kohtuudella..) Voi olla että vastustajat skaalaa minun peliin ja liittyvällä kaverilla vaan on helppoa ja XP bonuksien takia sitten kerää 50% nopemmin.. jotenkin vähän tylsää kun noin suuri tasoero vaikka ollaan pelattu samaa peliä co-oppina alusta asti :(
Olis pitänyt pelata varmaan samoilla hahmoilla (liekkö mahdollista edes..)
 
Vastaus: Dead Island [PS3/X360]

Olen nyt pelannut ystäväni kanssa Onlinessa Chapter ysiin, ja haluaisin tietää, että tuleeko ne tallennukset mun singleplayeriin? Siis sen hahmon levelit yms.
 
Vastaus: Dead Island [PS3/X360]

Olen nyt pelannut ystäväni kanssa Onlinessa Chapter ysiin, ja haluaisin tietää, että tuleeko ne tallennukset mun singleplayeriin? Siis sen hahmon levelit yms.

Ainakin noin pelattuna tallentuu, jos pelaat jonkun muun peliä ja ihan eri "tehtäväviä/actia" niin silloin voi olla että vain kokemuspisteet yms. karttuu, ei ehkä se tehtävien teko.
 
Vastaus: Dead Island [PS3/X360]

Täh, onko tolla XP'n saamisella jokin ero?

Jos viittaat postiini niin juu, ainakin tuolla yhdellä hahmolla on XP bonuksia "selviytymis puussa" hurjasti, joten ainakin "mättö" XP:n saamisessa on eroa. Osa xp bonuksista tulee myös tiimikavereille, mutta eroa on silti hurjasti.
 
Vastaus: Dead Island [PS3/X360]

Jos viittaat postiini niin juu, ainakin tuolla yhdellä hahmolla on XP bonuksia "selviytymis puussa" hurjasti, joten ainakin "mättö" XP:n saamisessa on eroa. Osa xp bonuksista tulee myös tiimikavereille, mutta eroa on silti hurjasti.

Eilen pelattiin (juosten päätehtävät Hotellille asti, koska olin ite siellä) alusta
Moresbyhyn ACT 2
asti niin, että session alussa ite olin Sam B:llä 12lv ja kaveri Purnalla 1lv. Ku lopetettiin niin olin 19lv ja kaveri 17lv :P Eli aika nopee sai kiinni.

Kyseessä siis X0 versio. Bugeja on jonkun verran mutta ei vielä mitään maata kaatavaa. Esim. tekstuurit tulee välillä jäljessä ja nopeatempoinen mättäminen ei näytä kaikkia iskuja. Ärsyttävämpiä sitten nämä, että escortattavat hahmot eivät osaa seurata kun vasta parin minuutin päästä tms. mutta kyllä noiden kanssa elää, ja eikös tähän oo tulossa patch kohta?

Oon kyllä co-op-pelinä ollu todella tyytyväinen tähän.
 
Vastaus: Dead Island [PS3/X360]

Kaverilla kävin katselemassa puucee-versiota, ja kovin kivalta vaikutti. Kyllähän tämä ehdottomasti kuuluu nyt jo omiin hankintoihin, joskaan vielä en ole saanut tilausta tehtyä muuttotilanteen takia. Kaveri valitti myös, että pc-versiossakin on pieniä ongelmia tuon tallentamisen ja tietojen säilymisen suhteen. Mutta kaikkiaan tosi hyvältä näytti ainakin tietokoneella tunnelmansa ja pelimekaniikan osalta eritoten. Tässä pelissä on sitä "persoonaa" jota monesti peliltä kaipaan. :)
 
Vastaus: Dead Island [PS3/X360]

18 Tuntia Myöhemmin... Näytös kaksi on jo päässyt alkuun ja peliprosentit näyttävät 36%. Tätä peliä ei aivan hujauksessa läpäistä.

On aika vaikea kuvitella sellainen zombiefani joka ei pitäisi tästä pelistä. Reunoista hieman rosoinen peli on monelta osa-alueeltaan meikäläisten märkäuni. Dead Island osoittaa taas sen kuinka pitkälle aikarajattomalla ja vapaalla pelimaailmalla pääsee. Kun minnekkään ei ole kiire saa pelistä todella nauttia omaan tahtiin: olet omien tekojesi herra. Osittain tästä syystä onkin hyvä että tarina on toistaiseksi ollut langan ohut. Tämän ansiosta seikkailu syntyy niistä omista teoista joita jakaa muiden kanssa.

"Kohtasin neljä zombieta turkoosin värisen uima-altaan reunalla. Aseenani veitsi ja pesäpallomaila. Ensimmäinen elävä kuollut ryntää minua kohti. Nopea reagointi ja tuurilla heitetty veitsi katkaisee ex-turistin kaulan. Kolme raatoa havahtuu tähän ja hyökkää minua kohti. Asetan pespallomailan lyömä asentoon. Lyön ensimmäistä iholle yltänyttä polvilumpioon. Raato polvistuu. Asetan mailan horisontaaliseen asentoon ja rikon kalman kallon. Toinen zombie hyökkää kimppuuni. Nopea väistöliike ja potku niskaan. Kalma on hetken pelistä pois. Kääntö ja nopea mailan heilautus murtaa viimeisen hyökkääjän käsivarren. Toinen heilautus ja kalman kourat ovat toimintakyvyttömiä. Alakulmasta lähtenyt isku lähettää kalman pään kiertoradalla. Maassa toikkaroiva raato kokee karmean lopun kengän pohjastani."

Vaikuttavin asia pelissä on ehdottomasti tämä pelin taistelusysteemi. En olisi koskaan uskonut kuinka hyvin Techland onnistuu tekemään tämän raivoisan kanssa käymisen raatojen kanssa. Peli onnistuu todella hyvin siinä että se saa olosi tuntemaan samalla sekä epätoivoiseksi että todella päheäksi. Etukäteen mainostettu "ihon kuorinta" onkin karmeinta mitä olen koskaan peleissä nähnyt. Ihan heikko sydämmistä heikottaa kun näkee palavan raadon ihon kärventyvän nenäsi edessä... Tai miltä kuulostaa se että hieman ohi mennyt isku repii raadolta otsanahan pois? Pelillisesti on myös positiivista että raajojen murtaminen vaikuttaa myös raatojen toimintakykyyn. Karmeita yksityiskohtien määrää!! Touhusta pystyy mielestäni nauttimaan enemmän Analogiselle pelityylillä kuin Digitaalisella. Analogiseen tasitelemiseen tottuminen vie pitkänkin aikansa mutta se kyllä palkitsee. Digi-mättämiselle pääsee ehkä hieman liiankin helpolla eikä ihon kuorinnasta pysty nauttimaan niin yksityikohtaisesti kuin Analogilla pelaamalla.

Analogisella pelityylillä korostuu myös raatojen vaarallisuus. Mielestäni monissa genren elokuvissa zombiet eivät ole koskaan olleet mitenkään erityisen vaarallisia tai pelottavia. Dead Island on ensimmäinen genren edustaja jossa saa olla jatkuvasti vellit housuissa. Erityisesti toisessa näytöksessä. Täällä peli heittää oh my f**in god, RUN!-vaihteen päälle. Vivahteikkaat rantamaisemat vaihtuvat johonkin täysin odottamattomaan ja raatojen määrä räjähtää käsiin. Täällä karkuun juokseminen on avain selvitymiseen. Peleissä harvoin tuntee kunnollista pelko mutta Dead Islandissa se on arkipäivää.

"Juoksin henkeni edestä karkuun viiden tartunnan saaneen laumaa. Stamina oli lopussa. Näin edessäni huoltoaseman jonka ikkunoista tulvi valoa. Ryntäsin aseman ovelle ja avasin sen. Nopea 180 asteen käännös. Potku hännällä juossutta raatoa kohti ja ovi takaisin kiinni. Olin jumissa asemalla jonka edustaa piiritti lauma nopeita raatoja. Se sekuntti kun avaan tuon oven olen jo kuollut. Näiden raatojen kanssa ei leikitä. Ohi kiitävän hetken näen miten vedän asemalla energiajuoma ähkyt ja ryntään tyhmän varmaan kuolemaan. Onneksi tämä hetki on nopeasti ohi. Avunhuuto comin päähän. Minuuttia myöhemmin kuulen ajoneuvon pärinää. Punainen jeeppi lähestyy hurjaa vauhtia kohti asemaa. Nopealla ja näyttävällä käännöksellä auton puskuri "puhdistaa" aseman edustan. Avaan oven ja tyylikkään rauhallisesti viimeistelen sähkökirveelläni maassa kituvat raadot. Toverini astuu autosta ulos ja liittyy seuraani."

Kuuppi DI:ssä on myös sitä eräänlaista zombiefanin unelman elämistä. Mikään ei oikeasti ole niin siistiä kuin raatojen hautaaminen kaverin kanssa. Moninpeli on myös esimerkillisesti tehty. Tehtävät tallentuvat sekä isännälle että vieraalle. Eikä minkäänlaista lagia ei ole ainakaan kahden kuupeissa havaittavissa. Maailmaa voi myös tutkia omaan tahtiin toisen osapuolen tehdessä jotain ihan muuta. Peli tuntuukin välillä makrotason massiivimoninpeliltä. Peli myös skaalautuu loistavasti jos pelaajien tasoilla on paljonkin eroa. Huomio pitää myös tehdä tuosta pelityylistä. On suositeltavaa että kumpainenkin osapuoli pelaa Analogilla. Tämä lisää touhuun huomattavasti enemmän taktisuutta.

Lopuksi pitää vielä koputtaa puuta tällä Kuolleiden Saaren Xbox-versiolla. Peli ei ole ehkä se vajan näyttävin mutta 18 tunnin aikana on se pyörinyt lähes moitteettomasti. Puolet tästä ajasta on vietetty kuupissa. FPS pysyy kauttaaltaan erittäin tasaisena ja kyllä peli näyttäviäkin maisemia osaa pakastaan heittää. Rujoutta ulkokuoreen tuo vain harvat grafiikkabugit ja lievä tekstuurien pop-up.

Tähän päättyköön ensimmäinen testamenttini sillä matka jatkuu ja paljon on vielä kerrottavana.
 
Vastaus: Dead Island [PS3/X360]

Tämä nosti tunnelmaa kivasti:

Eniten yllätti tässä se fakta, että pistoolit on aika huonoja zombieita vastaan, ihan niin kuin oikeastikin! Toisaalta, kun kohtaat loottereita, eli ihmisiä, niin ammuppas niitä päähän. Usein tippuvat yhdestä, kuten kuuluukin. Ja kauas. Zombiet kestävät yleensä luoteja kourallisen, siinä missä ihmiset tipahtaa viimeistään toisesta hyvin tähdätystä laukauksesta. Ihmisethän kuuluvat pelin "rasittavimpiin" vihollisiin, joten kannattaa kokeilla sitä pislaa, jos hermot menee suojan takaa ampuvien ihmisten kanssa. ;)

Varsinaisestihan tuo ei ole spoiler, mutta ken haluaa kokeilla erilaisia variaatioita rauhassa, niin jättäkööt lukematta!
 
Ylös Bottom