Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dead Island [PS3/X360]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ton-Ton
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Dead Island [PS3/X360]

Tästä on pakko melkein vetää se johtopäätös, etteivät itse tehtävät ole kovin pitkiä? Oliko tässä muuten vaikeusasteen valintaa tms?

Jep, yksi tehtävä ei yleensä ole mitenkään pitkä.

Ja ei ole minkäänlaista vaikeusastetta jota voisi vaihdella. Säätila vaikuttaa osittain vaikeusasteeseen, näin olen huomannut esim. sataessa. Sekä tehtävän alussa ilmoitetaan sitten tehtävän vaikeus ja näin.
 
Vastaus: Dead Island [PS3/X360]

Samueel sanoi:
Statistiikka näytti hieman reilut 20h peliajaksi, 33 levelille kerkesin äijäni levuttaa ja 107 tehtävää tein yhteensä.


Tästä on pakko melkein vetää se johtopäätös, etteivät itse tehtävät ole kovin pitkiä? Oliko tässä muuten vaikeusasteen valintaa tms?

Jokaisella on tietysti oma pelityyli,mutta itsellä on sama peliaika kellossa,enkä ole kakkos actia pelannut vielä läpi. Peli ei joka tapauksessa ole missään nimessä lyhyt. Osa tehävistä (sivutehtävistä) on lyhyitä rykäisyjä,mutta on siellä pitempiäkin joukossa.

Coopina pelannut melkein alusta asti ja lähes jokainen sekunti on ollut täyttä timangia. Tekemistä piisaa ja aika kuluu ihan vaan paikkoja tutkiessa. Hattua täytyy nostaa pelin toimivuudelle,yksikään cooppi-tuokio ei ole kaatunut,lagannut tai muuten vaan vittuillut vaan kaikki toimii kuin junan vessa (xbox360).

Tuosta XP:n jakautumisesta sen verran,että vaikka kaikille hahmoille saa noilla päivityksillä bonusprosentteja,niin isoin vaikuttava asia on pelin pystyyn pistäjän hahmon lvl. Eli jos olen lvl10 ja peliin liittyy esim lvl5-pelaaja,niin jokainen zombi on lvl 10,jolloin tapetusta zombista saatu xp menee NOIN suhteella 50xp minulle 100xp alemman tason sankarille.
 
Vastaus: Dead Island [PS3/X360]

Tästä on pakko melkein vetää se johtopäätös, etteivät itse tehtävät ole kovin pitkiä? Oliko tässä muuten vaikeusasteen valintaa tms?

Joo suurinosahan noista tehtävistä on niitä sivutehtäviä jotka ei tosiaan mitään järkyttävän pitkiä ole. Ja lopussa kun oppii sen pelityylin, että ihan jokaista vastaantulevaa elävää kuollutta ei tarvitse hakata hengiltä niin aika lailla juosten / autolla / pikamatkustuksella saa nopeaan nuo suoritettua.

Vaikeusasteet määräytyy aina tehtävän mukaan. Ei siinä muuten minun mielestä voinut sitä valita jos ihan oikein muistan.
 
Vastaus: Dead Island [PS3/X360]

Jokaisella on tietysti oma pelityyli,mutta itsellä on sama peliaika kellossa,enkä ole kakkos actia pelannut vielä läpi. Peli ei joka tapauksessa ole missään nimessä lyhyt. Osa tehävistä (sivutehtävistä) on lyhyitä rykäisyjä,mutta on siellä pitempiäkin joukossa.

Juuri näin. En nyt sitten tiedä, minkä takia joku juoksee tehtävät täysillä läpi. Eihän siinä nyt ole mitään järkeä, mutta tietysti kaikki pelaa kuten haluaa. Onhan tässä pelissä vaikka kuinka paljon tekemistä ja tutkimista. Välillä tehtävää suorittaessa huomaa, että mitäs tuolla oikein on. Sitten sitä lähtee kiertelemään ja touhaamaan ihan muuta. Sen vuoksi peli on täyttä rautaa! :D
Oma taktiikka on se, että lähes kaikki lahdataan, mitä nähdään.
Aseiden tuunaaminen on hauskaa puuhaa ja Xian Mei on aivan rautainen mimmi. Lätty lätisee aika huolella. Furya en ole käyttänyt vielä kertaakaan, koska se tekee pelistä vielä mielenkiintoisemman.

Uskomattoman hienon pelin on pojat kyhänneet ja tämä on juuri sen genren peli, mistä ite pidän. Jos et ole vielä peliä hommannut, niin suosittelen!!
 
Vastaus: Dead Island [PS3/X360]

Voi luoja, pelin toinen näytös on kyllä jumalaisen painostava!

Hoitelin muutaman zedin laumaa. Kaksi ensimmäistä raatoa sain kitkettyä muitta mutkitta. Siirtyessäni seuraviin kaatoihin kuulin sen inhan huudon kaikuvan pitkin infestoituja katuja. Tartunnan saaneita ajattelin, vitusti tartunnan saaneita. Samassa nurkan takaa juoksi viisi tartuttajaa minua kohti. Olin epähuomiossani unohtanut niskaan hengittävät kävelijät ja kohta yksi näistä nappasikin minut otteseensa. Tartuttajat lähenivät minua kohti jokaisella sekunnilla. Nyrkkiä nopeasti naamaan ja jalat alle. Varusteiden ollessa huollon tarpeessa tuollaista laumaa vastaan ei ole minkäänlaisia mahdollisuuksia. Juoksin kirjaimellisesti ainakin viisi korttelia karkuun noita juoksijoita. Harmikseni, aina ohittaessani toisia laumoja sieltä liittyi matkaan lisää takaa-ajajia. Sydän hakkasi aivan järkyttävästi. Matka päättyi erään ambulanssin katolle jonka ympärille kerääntyi vähintään kymmenen raatoa. Kaiken lisäksi ambulanssi sijaitsi keskellä kävelijä-laumaa. Olin kirjaimellisesti kusessa.

Touhussa oli tasan samanlainen fiilis kuin siinä painostavassa tunneli-kohtauksessa 28 Päivää Myöhemmin-elokuvassa.

Muutenkaan tuota toista näytöstä ei vain voi olla kehumatta. Olen Resident Evil 2:sta saakka haaveillut tuon tyyppisestä vapaasti tutkittavasta miljööstä ja nyt sellaisen sain.
 
Vastaus: Dead Island [PS3/X360]

Jokaisella on tietysti oma pelityyli,mutta itsellä on sama peliaika kellossa,enkä ole kakkos actia pelannut vielä läpi. Peli ei joka tapauksessa ole missään nimessä lyhyt. Osa tehävistä (sivutehtävistä) on lyhyitä rykäisyjä,mutta on siellä pitempiäkin joukossa.

Jees, tavallaan aiemmalla kommentilla vähän rikoin omaa "sääntöä", eli otin esimerkiksi luultavasti peliajan sieltä alemmasta päästä. Niinhän se menee, ettei eri pelaajien peliaikoja voi kovin suoraan verrata. Toisen 20h on toisen 40h tms.
 
Vastaus: Dead Island [PS3/X360]

Tuntuu olevan kysytty peli, kun monesta paikasta oli loppu. Jo maanantaina
paikat myi ei oota. Alunperin ei ole ollut odotuslistalla, mutta luettuani arvosteluja, nähtyäni videoita, ja luettuani tätä ketjua päätin ostaa pelin.
No, nyt torstaina sain lopulta pelin käsiini ja nyt on parin tunnin tutustumissessio takana. Peli vaikuttaa
ihan mielekkäältä pelata ja sen verran kelpo peliltä, että tarkoituksena olisi pelata myös sivutehtävät tai ainakin
suuri osa niistä, eikä ainoastaan edetä pääjuonessa.

Olen jo jonkin verran päässyt siivoamaan paikkoja. Potku päähän tai takamukseen on jonkinlaisia suosikkeja, mutta paras kaikista on osuma vasaralla päähän,
jolloin voi seurata, kuinka verilammikko kasvaa veri lentäen maantiellä päättömällä zombiella. En ole vielä tutkinut koko pelialuetta, mutta vapaa liikkuvuus tuntuu ihan hyvältä ratkaisulta. Olen käyttänyt tähän astiset pisteeni kehittääkseni hahmon taistelutaitoja, koin niiden kehitäämisen aluksi hyödyllisiksi.

En ole jättänyt yhtään vastaantulevaa zombieta vielä henkiin, että eivät pääse yllättämään myöhemmin. Ja mitä peliaikoihin tulee, mielestäni ne ei ole vertailukelpoisia, sillä eri syistä voi pelaajat käyttää aikaa mm. pelimaailman tutkimiseen tai muuhun pelin etenemisen kannalta epäolennaisempaan. Itse en kiinnitä huomiota aikaan.

Flunssan kourissa ihan mielekästä pelaamista siis odotettavissa tulevalle viikonlopulle.
 
Vastaus: Dead Island [PS3/X360]

vaikuttas siltä että nuo samat zombit herää takaisin henkiin, tuntuu siltä että autolla kun ajan niin joka kerta ne samat siellä heiluu vaikka aina tulee yliajettua. muutaman kerran on tullut todella ahdistavia kohtia kun usean zombin lauma juoksee kohti huutaen, eikun vaan pesismaila lyöntiasentoon oottamaan :D
 
Vastaus: Dead Island [PS3/X360]

Pohtisin tota samaa aluksi, että herääköhän jo listityt zombiet henkiin uudestaan. Voisko olla jotain vaikutusta sillä, miten ne on päästetty päiviltä? Tutustumissessioni aikana en havainnut, että yksikään olisi herännyt uudelleen henkiin. Oletko Buusti varma, että ne on samoja? Täytyy huomioida, että zombiet lähtevät liikkeelle, kun pelaaja saavuttaa jonkin tietyn pisteen pelialueella, ns. aktivoi zombien, josko sait vain sen vaikutelman, että sama zombie taas riesana, kun todellisuudessa se olikin eri, joka on vain liikkunut samaan paikkaan?
 
Vastaus: Dead Island [PS3/X360]

Paljos tässä pelissä on max level?

50.

Pohtisin tota samaa aluksi, että herääköhän jo listityt zombiet henkiin uudestaan. Voisko olla jotain vaikutusta sillä, miten ne on päästetty päiviltä? Tutustumissessioni aikana en havainnut, että yksikään olisi herännyt uudelleen henkiin. Oletko Buusti varma, että ne on samoja? Täytyy huomioida, että zombiet lähtevät liikkeelle, kun pelaaja saavuttaa jonkin tietyn pisteen pelialueella, ns. aktivoi zombien, josko sait vain sen vaikutelman, että sama zombie taas riesana, kun todellisuudessa se olikin eri, joka on vain liikkunut samaan paikkaan?

Kyllä ne samat zombiet spawnaa takaisin sama miten ne päästät päiviltä. Pelimaailma on jaettu tietyn kokoisiin alueisiin joilta poistuessasi peli resetoi kyseisen alueen. Muuten varsinkin juuri konsoleilla tulisi muistiongelmat vastaan hyvin nopeasti.

Poikkeuksena tietysti scriptatut tapahtumat ja niihin liittyvät alueet kuten alun hengenpelastuskeskus jne.
 
Vastaus: Dead Island [PS3/X360]

Erillistä vaikeusasteen valintaa pelissähän ei ole. Annettujen tehtävien yhteydessä ilmoitetaan tehtävän yleinen vaikeus, mutta merkitsevämpää on , että zombien leveli kasvaa oman levelin myötä. Nyt vissiin itse leveliillä kymppi ja joutuu esim. monottaa zombeja pitempään kuin aikaisemmin. Tuntuu, että pelinkehittäjät olettavat tässä vaiheessa pelattavan co-oppina? Alkaa välillä zombilaumat olemaan kohtuuttomia itsekseen, kuolo/tajuttomuus kohtaa usein. Eipä silti, joko olen p__s_a pelaaja, tai sitten edetään "uudelleensyntymisten" kautta, samapa tuo, eteenpäin mennään. Ja zombit näköjään uusiutuvat "puhdistetuilla" alueilla.
 
Vastaus: Dead Island [PS3/X360]

Joo, olin väärässä. Nyt itsekin huomasin, kuinka eteen tuli samoja zombieita. Mutta tuli alkuillasta jokusen tunnin lisää pelailtua, ainoastaan sivutehtäviä, eikä mitään sen suurempaa moittimista löytänyt. Huomenna jatkan iltapäivästä, josko pääsisin etenemään pääjuonessakin...
 
Vastaus: Dead Island [PS3/X360]

...Tuntuu, että pelinkehittäjät olettavat tässä vaiheessa pelattavan co-oppina? Alkaa välillä zombilaumat olemaan kohtuuttomia itsekseen, kuolo/tajuttomuus kohtaa usein. Eipä silti, joko olen p__s_a pelaaja, tai sitten edetään "uudelleensyntymisten" kautta, samapa tuo, eteenpäin mennään. Ja zombit näköjään uusiutuvat "puhdistetuilla" alueilla.

Co-opissa zombien määrä kertoutuu pelaajien määrällä (tai ainakin lähestulkoon). Että ei se kovin paljoa helpotusta tuo, vaikka onhan siinä aina oma turvansa, kun co-oppina pelaa.

Nyt on kaverin kanssa päätetty suunnitelmasta: kirjotusten jälkeen 30.9. Dead Island ostoon, pizzaa, twelvari, hemmetisti muuta mättöä ja paljon aikaa - ja heti ekana co-oppiin pelaamaan tarinaa läpi. :)
 
Vastaus: Dead Island [PS3/X360]

Hieno tarina hermanni.



Itseäni risoo suunnattomasti skaalautuvat zombit, mikä järki edes olla levelisysteemi jos se on aivan sama oletko ensimmäisellä vai viimeisellä alueella niin zombit ovat yhtä kovia.
 
Vastaus: Dead Island [PS3/X360]

Hmmh, minä en kyllä koe tuota raatojen spawnaamista mitenkään häiritsevänä. Itseasiassa se on pelissä toteutettu monia muita pelejä paljon paremmin. Raadot toki spawnaavat mutta usein eri lukuisina, erinäköisinä ja tyyppisinä. Joskus ne jopa spawnaavat eri paikkoihin. Spawn ajat myös vaihtelevat. Variaatiolla ainakin minä ostan tälläisen systeemin. Muutenkin nielen paremmin raatojen "kuolleista heräämisen" kuin ihmisten. Tälläinen systeemi on jotenkin perustellumpi(verrattuna ihmisiin) koska ne ovat vaeltavia kuolleita ja monilukuisia.

EDIT: Techland on todellakin tosissaan tämän pelin kanssa. Peliyhtiö nimittäin lykkää tulevaa DLC:tä keskittääkseen voimansa pelin lukuisten bugien korjailuun:

"Right now the Dead Island development team's priority is working on fixes and updates across all platforms so that we can take care of all of the fans who have been so supportive of our game," a spokesperson said "There is some awesome DLC content planned for Dead Island, but first we have to put all our focus on the base game experience."

Lähde: Kotaku
 
Vastaus: Dead Island [PS3/X360]

Jaahas, nyt tullut ikävä 'bugi' vastaan... (Xbox 360-versio siis käytössä)

Viime yönä pelailin, olin siinä kirkossa missä sijaitsee se muija, kenelle voi laittaa tavaroita säilöön. Noh, selailin siinä mitä olen antanut sinne talteen. Vahingossa painoin nappia. Kappas, ase katosi. Ei siinä mitään, sattui vain olemaan oma inventory täynnä. Eikä se ase siis itsellenikään ilmestynyt. Sinne meni helvetin hyvä machete.
 
Voi kiesus kun tuo rootin tootin lootin saavutus on syvältä. Sattumaan perustuvat saavutukset saisi kyllä laittaa pannaan. Puuttumaan jäi sen lisäksi ainoastaan 28pv myöhemmin saavutus, jonka olisi toki voinut kikkailla offlinessa. Taidan palata pelin ääreen seuraavan kerran kunhan lisäsisältöä on saatu.
 
Vastaus: Dead Island [PS3/X360]

Onko muilla tullut vastaan Act II:ssa ihan hulluja zombeja? Siinä jotakin tehtävää tehdessäni alkoi kuulua kauheeta huutoa joka puolelta. Nehän oli niitä infected zombeja ja niitä tuli aika lauma kerralla. Tulivat katolle seiniä pitkin yms. Sitä mukaa kun niitä lahtasi, niin uusia jo spawnasi tilalle, jopa ihan selän taakse muutaman metrin päähän. Hullua meininkiä oli ja pakkohan sitä oli pakoon lähtee. :D
Ja tämä oli vielä yksinpelissä. Mitenkähän on sitten co-opissa? :D

Mahtaako olla vähä bugia vai ihan normaalia?
 
Ylös Bottom