Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dead Island [PS3/X360]

Vastaus: Dead Island [PS3/X360]

Eilen ostin pelin ja 3h pelauksen jälkeen lopetin pelin ja sitten kun uudelleen aloin pelaamaan niin kaikki samat zombit mitkä kerkesin rannalla tappamaan niin ovat taas elossa, mutta aseet yms mitä olen käyttänyt kuluttanut loppuun niin ovat kyllä lopussa. Onpa sitten kiva huonoilla varusteilla lähteä samoja p***iaisia tappamaan...

Kuuluuko sen olla näin? Sen ekan tyypin tokaa tehtävää olin suorittamassa.
 
Vastaus: Dead Island [PS3/X360]

Eilen ostin pelin ja 3h pelauksen jälkeen lopetin pelin ja sitten kun uudelleen aloin pelaamaan niin kaikki samat zombit mitkä kerkesin rannalla tappamaan niin ovat taas elossa, mutta aseet yms mitä olen käyttänyt kuluttanut loppuun niin ovat kyllä lopussa. Onpa sitten kiva huonoilla varusteilla lähteä samoja p***iaisia tappamaan...

Kuuluuko sen olla näin? Sen ekan tyypin tokaa tehtävää olin suorittamassa.


Kyllä, vihut spawnaavat aina ja koko ajan. Aseita pitää korjailla koko ajan, perkit mitkä aukeavat levelien myötä hidastavat aseiden hajoamista, mutta alussa kandee kantaa kaikki mukana mitä löytyy :)
 
Vastaus: Dead Island [PS3/X360]

Kyllä, vihut spawnaavat aina ja koko ajan. Aseita pitää korjailla koko ajan, perkit mitkä aukeavat levelien myötä hidastavat aseiden hajoamista, mutta alussa kandee kantaa kaikki mukana mitä löytyy :)

Olisinpa jättänyt heittämättä sen molotowin siihen isoon zombiin siell varastolla ison oven takana. : D
 
Vastaus: Dead Island [PS3/X360]

Mikä hahmo se on joka fury tilassa heittelee veitsiä? Tekisi mieli toisen kerran vetää peli läpi juuri tuolla hahmolla. Ekan kerran pelasin sillä räppärillä ja koko fury moodi oli täysin turha.
 
Vastaus: Dead Island [PS3/X360]

Mikä hahmo se on joka fury tilassa heittelee veitsiä?
Logan

E: Oisko kellään mitään uutta infoa Dead Island Riptidestä? Innolla kyllä odotetaan peliä, kun DI1 tullut hakattua 5-6 kertaa läpi. Saas nähdä julkaistaanko jo keväällä, mutta veikkaan syyskuuta.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Dead Island [PS3/X360]

Aloitin peliä ja pelasin vähän matkaa. Pari juttua mitkä kyllä heti alkoi v...aan jo pelin alussa oli tallennusmekaniikka. En ymmärrä mitä hyötyä on autosave moodista tässä pelissä. Ensinnäkin checkpointit tuntuu olevan enimmäkseen kohdissa missä joko hyväksyt tehtävä tai kuittaat sen. Tehtävän kuittaamisen jälkeen lähdet saarelle haahuilemaan ja tutkimaan paikkoja puoleksi tunniksi ja päätät lopettaa pelin ja jatkaa huomenna. Peli jatkuu checkpointin alusta vaikka tallennusmerkki on vilkkunut useampaan otteeseen vasemmassa laidassa.

En ymmärrä mikä merkitys tällä tallennusmerkillä on koska jos kuolet, pariinkin otteeseen peli on heittänyt kuolon jälkeen hahmon johonkin ihan ihme paikkaa saarella missä en ole edes aikaisemmin ollut. Ihan hauskalta ja viihdyttävältä peliltä vaikuttaa mutta tällaiset typerät , itsestäänselvät pelisuunnitteluvirheet syö kyllä kokemusta ja intoa pelata eteenpäin.

Sitä ihmettelen että miksi konsoleilla varsinkin näissä hiekkalaatikkopeleissä ei ole quicksave mahdollisuutta? Tai olis edes mahdollisuus manuaaliseen saveen mutta ei. On nimittäin muitakin tän tyyppisiä pelejä tullut vastaan missä noi checkpointit ja savet olleet ihan missä sattuu, mm. Crysis. Olisko se niin vaikea tehdä? Aloitin esim. juuri Mass Effect 3:sen ja ilokseni huomasin että siinä on quicksave mahdollisuus, senkun painat "back" nappia, kätevää. Muut voisivat ottaa tästä mallia.
 
Vastaus: Dead Island [PS3/X360]

Joo jotenkin aika pettymys tää peli tuntuu olevan, voi olla että jää heti alkuun kesken. Taas kun valitsin valikosta virheen takia "load checkpoint" niin heitti mut jostain syystä tuolta majakasta tonne turva-asemalle. WTF? Muutenkin en oikein jaksa tätä melee hakkausta, alkaa puuduttaa. Ja toi yks Zombie joka ärjyy ja liikkuu hitaasti ja jota saa hakata puoli päivää ennenkuin sen saa hengiltä on todella rasittava. Jatkan Mass Effect 3:sen parissa ja ehkä tähän voi palaillla myöhemmin josko sit innostais enemmän...
 
Vastaus: Dead Island [PS3/X360]

Tallennus toimii samalla tavalla ku muissaki open world peleissä.
Tappelsuhan tossa hienonta onkin kunhan on seanaloginen taistelumoodi päällä. Se pelkkä napin renkutus on yhtä puuduttava ku joku Skyrimin vastaava.
 
Vastaus: Dead Island [PS3/X360]

Tallennus toimii samalla tavalla ku muissaki open world peleissä.

No ei kyl muissa open world peleissä oo ainakaan mun eteen tullut näin huonoa tallennusmekaniikkaa. Mut joo se siitä, kaikkia ei voi miellyttää. Tulee vaan sellainen juostenkustu fiilis koko pelistä.
 
Vastaus: Dead Island [PS3/X360]

No ei kyl muissa open world peleissä oo ainakaan mun eteen tullut näin huonoa tallennusmekaniikkaa. Mut joo se siitä, kaikkia ei voi miellyttää. Tulee vaan sellainen juostenkustu fiilis koko pelistä.

onhan tämä aika juostenkustu, tosin jotkut tykkää, toiset ei. Itse kuulun niihin jälkimmäisiin. Pelissä on vaan niin paljon kaikkea paskaa ja käsittämätöntä koodausta harrastettu että itellä jäi peli kesken siinä vaiheessa kun pääsin viidakkoon. Se geneerinen typerä kaupunkiosio oli jo niin raivostuttavaa säätöä että oksat pois.

Zombiet kun spawnaavat aina samaan kohtaan takaisin niin se alkaa käymään jo työtä kun kiljoonatta kertaa liiskaat ne sama zombiet, ja kun hyppäät auton päälle niin voit tappaa ne vaivatta, pakettiauton päältä hakattaessa tarvit vaikka kirveen, muuten sama.

Aseet hajoo aivan liian pian, miksi rautaputki vääntyy käyttökelvottomaksi muutaman päähän kohdistuneen iskun jälkeen, mutta ei mene miksikään jos lyöt puoli tuntia sitä seinään. Rahalla et tee mitään muuta kuin korjaa aseita, kaupoissa ei ole mitään ostettavaa koska luultavasti löydät aina vihuilta hivenen parempia seita. Kuolemallakaan ei tee mitään, vähän se maksaa mutta käytännössä spawnaat aina miltein samaan kohtaan missä kuolit, itsellä ei ole koskaan ollut ongelmaa sen suhteen että rahat olisivat loppuneet kesken vaikka kuolinkin jatkuvasti. Jossain vaiheessa ei enää edes kiinnostanut yrittää pelata kunnolla jotain isompia örmyjä vastaan

Todella ylihypetetty peli, ja näyttää siltä että kakkonen jatkaa samaa linjaa. Samat hahmot ja pelimekaniikka taatusti aivan sama. Julkaisutrailerikin yritti olla kovin tunteellinen mutta jäi aika tyhjäksi torsoksi.
 
Vastaus: Dead Island [PS3/X360]

Ylihypetetty? :D No tuskimpa.
Jotta Dead Islandista tykkää pitää:
a) "tykätä" zombeista
b) olla tunnelmapelaaja suorituspelaajan sijaan
c) nähdä bugien lävitse

Vuoden 2011 peli!
 
Vastaus: Dead Island [PS3/X360]

Nii joo, kannattaa jossain vaiheessa ottaa kavereita mukaan. Sama peli mutta aivan eri :D
Liäskis Ryder White lisäri kannattaa pelata vasta varsinaisen pelin jälkeen. Avaa tarinan aivan eri tavalla.
 
Vastaus: Dead Island [PS3/X360]

Täysin fiilispohjaisia juttujahan nämä ovat. Itselleni upposi yllättävänkin hyvin enkä muista koska olisin viimeksi noin paljoa mistään pelistä nauttinut, analoginen (vai mikäsenytolikaan, siis ei se default) taistelu oli käytössä ensimmäisestä lyönnistä lähtien. Joku Far Cry (tuli nyt mieleen kun samanoloinen ympäristö kyseessä) ja jatko-osansa alkoivat puuduttamaan itseäni todella paljon ja kesken jäivät, Dead Island taas oli yksi niitä harvoja pelejä jonka jaksoin mielenkiinnon putoamatta pelata läpi.

Jatko-osasta en ollut edes tietoinen eikä mene automaattisesta hankintalistalle, fiiliksen mukaan sitten joko tulee joskus pelihyllyyn tai ei. Mielestäni siis erinomainen peli enkä noita tallennusongelmia jälkikäteen edes muista, mutta ymmärrän kyllä täysin niitäkin keille peli taas ei uponnut. Ei peli kuitenkaan täydellinen ollut, mutta itseni koukkuun sai todennäköisesti juurikin se tunnelma.
 
Vastaus: Dead Island [PS3/X360]

Ylihypetetty? :D No tuskimpa.
Jotta Dead Islandista tykkää pitää:
a) "tykätä" zombeista
b) olla tunnelmapelaaja suorituspelaajan sijaan
c) nähdä bugien lävitse

Vuoden 2011 peli!

Hauskaa että itse asiassa mä olen nimenomaan tunnelmapelaaja omasta mielestäni ja pidän kyllä zombeista. Ehkä tässä pelissä vaan ei ole sitä tunnelmaa mitä haen. Ehkä tää on vaan myös osaksi liian mättöä mulle silleen väärällä tavalla, jään kaipaamaan sitä että vois jossain kallion päällä snaippailla rannalla olevia zombeja päähän. Tässä pelissä ei ole mitään uhkaavaa tai jännittävää tunnelmaa. Nyt vaan pyörit ympäriinsä ja zombia tulee joka kulmalta ja potkua ja pesismailalla päähän. Vähän tylsää ja mielikuvituksetonta.
 
Vastaus: Dead Island [PS3/X360]

Eihän tätä yksin jaksanut muutama tuntia pitempään. Co-op on sitten aivan eri peli, yksi hauskimpia pelikokemuksia ikinä.
 
Vastaus: Dead Island [PS3/X360]

Hei,

Itse ostin tämän pelin vasta nyt. Alku oli huikea ja se myös jatkui sellaisena aina siihen asti, kun tuli ne viemärit Act 2:ssa. Olen saanut pistoolin ja konekiväärin, mutta ammuksia ei voi ostaa mistään. Onneksi minulla oli monta medipackiä, joten juoksin nämä pari aluetta läpi (kirjaimellisesta, onneksi peli ei rankaise kuolemasta kovin pahasti). Nyt olen takaisin kirkossa Act 2:n lopussa. Kysymys siis kuuluu, miten jatkaa tästä eteenpäin? Joudunko nyt vain juoksentelemaan päätehtävät läpi, kun ei ole aseita, rahaa eikä varsinkaan ammuksia. Ajattelin ensin pelata pääjuonen läpi ja sitten keskittyä sivutehtäviin. Toimiiko uusimassa päivityksessä aseenmonistamiskikka?

Hyvä peli, mutta nyt se vaikeutui hyvin paljon.
 
Vastaus: Dead Island [PS3/X360]

Pelikohtaista threadia ei nyt jaksa väsätä mutta Dead Island: Riptide sai viimein julkaisupäivän - 26.4.2013 (lähde). Pitkäänhän tuossa vielä menee mutta ei voi mitään. Kovin kummoista viilausta alkuperäiseen esitykseen ei tarvittaisi, etteikö tuosta voisi muodostua kaikkien aikojen paras zombiehiekkalaatikko.
 
Vastaus: Dead Island [PS3/X360]

Hei,

Itse ostin tämän pelin vasta nyt. Alku oli huikea ja se myös jatkui sellaisena aina siihen asti, kun tuli ne viemärit Act 2:ssa. Olen saanut pistoolin ja konekiväärin, mutta ammuksia ei voi ostaa mistään. Onneksi minulla oli monta medipackiä, joten juoksin nämä pari aluetta läpi (kirjaimellisesta, onneksi peli ei rankaise kuolemasta kovin pahasti). Nyt olen takaisin kirkossa Act 2:n lopussa. Kysymys siis kuuluu, miten jatkaa tästä eteenpäin? Joudunko nyt vain juoksentelemaan päätehtävät läpi, kun ei ole aseita, rahaa eikä varsinkaan ammuksia. Ajattelin ensin pelata pääjuonen läpi ja sitten keskittyä sivutehtäviin. Toimiiko uusimassa päivityksessä aseenmonistamiskikka?

Hyvä peli, mutta nyt se vaikeutui hyvin paljon.

Pari kertaa tullut pelailtua läpi kyseinen peli.
Itsehän pelasin pääjuonen ajan samalla noita sivutehtäviä läpi koska:

A Saat tehtävistä palkinnoksi aseita (osa tehtävistä todella helppoja)
B rahaa joilla korjaat/ostat/kehität aseitasi
C kokemuspisteitä joilla päivität hahmoasi paremmaksi

Lisäksi kentistä löytyy noita aselaatikoita pilvin pimein, joista saat taas uusia aseita.
Riippuu tietenkin hahmosta jolla pelaat, mutta nuo tuliaseet olivat mielestäni pelin surkeinta antia.
Paukut loppuu vähän väliä kesken, eikä niillä saanut tapettuja noita zompeja kovinkaan tehokkaasti.
Tehokkaimpia aseita olivat mielestäni miekat (katana yms) kirveet ja lekat tehostettuna tuli / sähkö / myrkyillä

Niin ja suosittelen samalla penkomaan kaappeja, roskiksia, hylättyjä asuntoja, autoja jne, koska niistä löytyy hel...tisti tavaraa, jota voi sitten myydä tai niistä voi luoda kokonaan uusia aseita.
 
Vastaus: Dead Island [PS3/X360]

Eipä tuota ole tullut paljoa pelailtua syyt:

Tallennus ihan hanurista. Tässä vihollisten uudelleen spawnaus haittasi, edes Far Cry 2:ssa ei ollut näin ikävän tuntuista se. Aseet on made PlingPlong, oikeasti mitkä vasarat yms hajoaa näin nopeasti. Mitä ihmettä pelintekijät hakee noilla hajoavilla aseilla, ei ainakaan realistisuutta koska noilla työkaluilla saisi pari naulaa per vasara lankkuun.
 
Vastaus: Dead Island [PS3/X360]

Eilen tuli aikani kuluksi Dead Islandia mäiskittyä ja siellä kaupungissa hihhuloin..
Vastaan tulee noita pakkopaidassa riekkuvia isoja korstoja, jotka ei näytä lyöntiaseista välittävän..
Heitin siihen kiinni kaks parasta miekkaani, jonka jälkeen kuolin. Menetin siinä sitten kaks pelin parasta asettani ja
samalla mielenkiinnon jatkaa kyseistä peliä :D (pelihän on pari kertaa läpipelattu ja nuo aseet löydetty silloin)
Mielestäni jos oon ennen kuollut vastaavassa tilanteessa, niin aseet on silti löytyny valikosta..nyt olivat jostain syystä hävinneet..
 
Ylös Bottom