Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dead Nation [PSN]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hartzu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Dead Nation [PSN]

ite olen pelaillut parina päivänä zombie apocalypseä kun näyttää saman tyyliseltä peliltä, onko joku pelannut näitä kumpaakin, kumpi oli parempi?

Olen pelannut molempia ja ei niistä oikein osaa samassa lauseessa edes puhua, Dead Nation on n. piljoonasti parempi ja pitkäikäisempi.
 
Vastaus: Dead Nation [PSN]

Tuli tämäkin nyt vetäistyä kaverin kanssa läpi. Vedettiin suoraan alusta loppuun normaali tasolla. Sen aikana Suomi nousi kolmannelta sijalta toiseksi. ;)

Aloitettiin siinä 16.00 ja lopeteltiin siinä 22.00. Muutamaa kohtaa jouduttiin yrittämään uudelleen kun ei oikein osannut ennakoida asioita kuten
hautausmaalla, jossa on niitä "huutajia" sekä pelin viimeistä 10-15min. Ei herran jestas kun Zombeja sateli. :D

Tarinaa oli ihan kiva seurata, mutta kyllä se itse pelaaminen oli hauskaa. Jossain vaiheessa uudelleen vaikeammalla tasolla. :cool:
 
Vastaus: Dead Nation [PSN]

Aikaisemmin illalla testailin kaverin luona tätä ja cooppina piti pelata sitten läpi. Tosin viimeisen kentän kattelin ohjain pöydällä kun vimosessa kentässä boostasin horden läpi ja suoraan saksikäsi Edwardin ja bussinraadon väliin.

Helvetin mukavaa mättöä kaverin kanssa. Lopetettuamme katottiin tilanne niin jenkeillä oli 51% ja suomalaiset aika kannoilla. Kanukit jäi illan aikana junasta.
 
Vastaus: Dead Nation [PSN]

Suomi saattaa nousta ykköseks, mikäli tuota tahtia jatkaa "puhdistamista". Huvittavaa ku itellä on henk. koht. melkee enemmä tappoi ku intialla ja romanialla yhteensä :D Hauska cooppina varmaa samallakin koneella. Yllätyin et täst voi saada platina pytyn jos on oikee noheva pelaaja. Eihä yleensä tän hintasest psn pelistä oo platinaa ollu mahdollist saada?
 
Vastaus: Dead Nation [PSN]

Yllätyin et täst voi saada platina pytyn jos on oikee noheva pelaaja. Eihä yleensä tän hintasest psn pelistä oo platinaa ollu mahdollist saada?
Ei se taida olla hinnasta kiinni, vaan ihan silkasta sisällön määrästä. Suomalaiset ovat näissä kunnostautuneet, sillä myös Trinessä on platinapytty.
 
Vastaus: Dead Nation [PSN]

Läpi meni nyt myös täällä. Huimaa on meno ja kokemuksena sopivan erillainen täyttääkseen erinomaisesti oman paikkansa. Tässä on jotain oldschoolia ja sitä hyvää kotimikrojen henkeä. Huumoria ja oivaltamisen iloa.

Asevalikoimasta luuli jossain vaiheessa tarvitsevan melkeimpä vain perus rynkkyä, mutta viimeistään lopun kansainvaelluksissa huomaa turvautuvansa paniikissa kaikkeen kättä pidempään.

Kuten tuolla aiemmin tuli mainittua; kerrankin peli joka ei päästä pelaajaa helpolla. Jos haluaa kokea tiukkoja tilanteita ja niistä selviämistä; Dead Nation.
 
Vastaus: Dead Nation [PSN]

Kun peli vielä läpäisemättä, on kuumottavin tilanne löytynyt:

Haudankaivajan viimeisestä osuudesta, jossa neljä laulajaa huutaa kilpaa manalasta apuja. Ei meinannut enään tilaa löytyä, kun ruutu sakeana väestä :D Ratkaisuna löytyi dynamiiteista ja kranaatinheittimestä. Tällä kombinaatiolla sai nopeimmin seinät murtumaan ja loppu oli enään siivousta vaille valmista.
Hardilla (Ahdistava) tuota sai yrittää sen pyöreästi 20 kertaa, ennen kuin sai jotain järkeä tuohon sekasortoon. Ensimmäisen "huutajan" mökin kun tuhoat, niin johan alkaa massaa tunkea maasta. Sitten vaan parit soihdut, seuraavat kaksi mökkiä luoteiskulmasta hajalle ja haulikolla putsausta. Sitten onkin kivaa, kun tantereelle rymistää niitä Slimer-palloja (jotenkin tuli Ghostbusters tästä hahmosta mieleen) ja tila on kortilla. Lopuksi oli helppoa, kun vaihtoi aseet nopeasti ja sai kaikki huutajat pois, sitten tarvitsi tosiaankin vain siivota.

Nyt olisi sitten viimeinen kenttä edessä Hard-tasolla ja tuo Spoilerissa mainittu Hautuumaa-kohta on ollut tähän mennessä vaikein. Tai sanotaan näin, että jos haluaa kaiken saaliin, niin sitten on todella haastavaa esimerkiksi 9. tasossa. Kranaatinheitin on sen verran jytyä tavaraa maksimivirityksillä, että sillä putsaa alueen kuin alueen.

Edelleen yhtä hyvä peli, vaikka jo kolmas läpipeluukerta menossa. Päivän vinkki tulee tässä: Etenkin viimeisissä mapeissa tulee vastaan vihreäpukuisia hahmoja, jotka kestävät todella paljon. Täystehoisella haulikolla saa ampua kolmesti ja kiväärillä menee kolme teholaukausta. Tuleen sytyttäminen on yhtä tyhjän kanssa. Shokkitykillä kyseiset heput sen sijaan kuolevat todella helposti.

Nyt sen viimeisen kentän pariin. Toivon mukaan Kalmankatkuinen-vaikeustaso aukeaa tämän selvittämisen myötä.
 
Vastaus: Dead Nation [PSN]

Viimeinen leveli oli kiva, sai ainakin lahdata kunnolla. 2112 tapettua zombia tehtävän päätteeksi. Ja täytyypä tähän väliin kehaista musiikkia lopun toimintakohdassa, aivan loistavaa settiä!

Vaikeustasoista sen sijaan... vain "Karmea" aukesi, joten Kalmankatkuinen saa odottaa. Masokistille hommia. Trophyt on sentään tehty järkevästi, ettei tarvitse lähteä liian helppoja takomaan, samalla kertaa sai myös normaalin ja helpon tason plakaatit auki.

Tarinasta:
Pelattu Jack McReadylla. Aika perusmeininkiä, maailmanloppua enteilevä ja elokuvamainen, mieleen tuli ainakin Outbreak juonen osalta. Hienosti piirrettyjä kuvia tehtävien jälkeen, ääninäyttelijät eivät ainakaan ärsytä. Nähtäväksi jää, onko naishahmolla pelattaessa erilainen juoni. Yhteispelissä tätä ei ollut, vaan juoni meni Jackin mukaan, Scarlettin ollessa vain taustalla kuvissa.
 
Vastaus: Dead Nation [PSN]

Onko noilla hahmoilla muuten pelillisesti mitään eroa? Eli onko toinen kestävämpi tai jotain?

Sille nostan kyllä suurta hattua joka sen vikan kentän vetää kalmankatkuisella läpi. Ja jos joku sitä on koittamassa ja mahdollista saada videota niin laita ihmeessä.
 
Vastaus: Dead Nation [PSN]

Ai, että ku tätä ketjua lukee ni tekis mieli päästä pelaa DN:ää! Vaan un ei onnaa :(
oon viettäny aika paljon aikaa pelaten nyt lähiaikoina eikä vanhemmat oikein innostu uusista peleistä. Ja koska olen niin juniori (15v) ei oo Visaakaan, electron olis mut ei voi ostaa sil.
Aiai ku on elämä ankeeta =D
 
Vastaus: Dead Nation [PSN]

Onko noilla hahmoilla muuten pelillisesti mitään eroa? Eli onko toinen kestävämpi tai jotain?

Sille nostan kyllä suurta hattua joka sen vikan kentän vetää kalmankatkuisella läpi. Ja jos joku sitä on koittamassa ja mahdollista saada videota niin laita ihmeessä.

Käsittääkseni kestävyydet ovat molemmilla hahmoilla samanvahvuiset. Molemmilla hahmoilla tullut pelattua normal-tasolla ja samaan tahtiin tuli vauriota (kun käytössä samat haarniskat). Liikkuvuudessa ei ole eroja.

Viimeisessä kentässä ei mun mielestä ole niin paljon ongelmakohtia kuin muissa, se on enemmänkin putkijuoksua. Tosin sekä edestä että takaa tulee valtavia massoja usein samanaikaisesti ja ammusten kanssa saa olla tarkkana, että riittää loppuun asti

Tuo videokuvaus olisi mielenkiintoista tehdä.
 
Vastaus: Dead Nation [PSN]

Viimeisessä kentässä ei mun mielestä ole niin paljon ongelmakohtia kuin muissa, se on enemmänkin putkijuoksua. Tosin sekä edestä että takaa tulee valtavia massoja usein samanaikaisesti ja ammusten kanssa saa olla tarkkana, että riittää loppuun asti

Tuo videokuvaus olisi mielenkiintoista tehdä.

Itse kun normal tasolla pelasin niin oli pakko juosta sinne loppuun, kun kaveri oli heittänyt veivin sinne jonnekkin. Ei se paljoa auta alkaa räiskimään niitä zombeja kun joka puolelta tulee. Kannattaa vaa kehittää kaikki soihdut, kranaatit, miinat molotovit ja dynamiitit tappii niin selviää, koska viholliset hakeutuu niiden luokse. Itse tein juuri niin että paiskoin vaan kokoajan tavaraa menemään ja ränkkäsin ryntäys-nappulaa. :D Mutta luulen, että ei tule toimimaan kalmankatkuisella, kun tuli siinä juostessakin otettua sitä osumaan... Ja jos kalmankatkuisella kuolee parista iskusta (ei tietoa ???)....

Ei varmaan olisi rauhoittavat pahitteeksi siihen viereen.
 
Vastaus: Dead Nation [PSN]

Ai, että ku tätä ketjua lukee ni tekis mieli päästä pelaa DN:ää! Vaan un ei onnaa :(
oon viettäny aika paljon aikaa pelaten nyt lähiaikoina eikä vanhemmat oikein innostu uusista peleistä. Ja koska olen niin juniori (15v) ei oo Visaakaan, electron olis mut ei voi ostaa sil.
Aiai ku on elämä ankeeta =D

Voithan ostaa Visa Electronilla. FAQ: PlayStation Store
 
Vastaus: Dead Nation [PSN]

Muutamia huomioita Karmea-tasosta, kun tuli sekin nyt aloitettua:

1) Jo yksi vihollisen osuma tekee silmämääräisesti katsottuna noin 10% vauriota, joten yksi zombie hakkaa parissa sekunnissa puolet pois, ellet reagoi nopeasti.
2) Zombiet ovat kestävämpiä, esimerkiksi auton räjähdys tai keskivertotehoinen kranaatti (kaksi slottia ostettu) ei tapa kuin heikoimpia vihuja.
3) Zombiet liikkuvat nopeammin, arviolta noin 20% on tullut vauhtia lisää Ahdistava-tasoon nähden.

Eka kenttä vasta takana ja tuli kyllä pelattua aivan varpaillaan. Kahdesti pääsi huitaisemaan ja suunnilleen tuon kohdan 1) verran lähti terveyspisteitä pois yhtä lyöntiä kohden.

Saattoi muuten käydä tosi hyvä tuuri rahojen kanssa, kun ekasta laatikosta 30k ja kahdesta muustakin 15k ja muutenkin 3k - 6k verran (autoista) tai sitten ovat tarkoituksellisesti pistäneet isompia rahapotteja jakoon vaikeimmille tasoille. Esim. Ahdistava-tasolla en saanut kertaakaan 30k arkkua.

Tahtoo liekinheittimen, ei tunnu kovin turvalliselta pelata näitä ensimmäisiä tasoja pelkällä kiväärillä (kuten tein Hard-tasolla).
 
Vastaus: Dead Nation [PSN]

Voithan ostaa Visa Electronilla. FAQ: PlayStation Store


Joo komento takas, tuossahan peli latautuupi ja saa lisäillä psn: crispynaut
Muuten onkohan tarkotuksellista kun laitoin, että haluan Visalla maksaa ja heitin vaan omat electron tiedot sisään ja se onnistu sillä?
Mut joo, peliseura kelpaa aina, mikki löytyy, mutta on aika hyödytön kun ei peli mokomaa tue. En ole "kuulemma" (outoa) helium vaikka suht nuori olenkin, joten ei pelkoa, että korvat hajoo! Kokemusta ei ole yhtään koska peli vasta latautuupi.

edit: Nyt tullu pelattua n 1h ja ihan mahtavaa menoa! Musiikit jytää, vaikeustaso on NIIN sopiva normaalilla (vaikka könyillen pääsinkin ekan kentän läpi =D). Kuhan nyt toi veli kiiruhtaa kotiin ni alkaa Suomen tilastot nousta! :D Tilastoista puheen ollen, on kyllä siistiä kattoo ku Suomella nous äsken niin v*tun nopeesti ne prossat. Hyvä jäbät!
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Dead Nation [PSN]

Grimmillä tuli mentyä läpi, huomattavasti varovaisemmin sai edetä ja monet kentät kestivät sen +15 minuuttia. Ei onneksi joutunut mitään tiettyä kohtaa tahkoamaan useampaan kertaan, hitusen jo tullut strategiat tutuiksi, olikohan tuo jo viides läpipeluu :)

Morbidilla (toiseksi vaikein) tuli tahkottua tuon jälkeen eka tehtävä läpi, ei kuolo korjannut, mutta kyllä tuossa huomasi että zombit kestävät hitusen enemmän ja ovat nopeampia. Tässä tulee kyllä muutama kohtaus olemaan melkosta paniikkia :D

Melko hyvin piilotettu tuota loottia, en ole vieläkään saanut kaikkia armoreita :( Olisi mielenkiintoista tietää, että millä perusteella noista arkuista tulee mikäkin rahasumma.. Onko sitten ihan arpapeliä, vai mikä siihen vaikuttaa.
 
Vastaus: Dead Nation [PSN]

Melko hyvin piilotettu tuota loottia, en ole vieläkään saanut kaikkia armoreita :(

Sama juttu (2 puuttuu), mutta onneksi sentään pysyvät siellä sen jälkeen kun ne on löytänyt. Etenkin nyt Morbidilla kaipaa vauhtia ja joissakin kohdissa enemmän kestävyyttä. Kolme kenttää nyt takana ja reaktioita on tarvittu jo useampaan otteeseen.

Käytännössä se menee aina niin, että flare/miina kasan keskelle ja sytytetään porukkaa tuleen. Sitten putsataan haulikolla + kiväärillä (ja välillä tehokkaammilla aseilla) ja sytytetään kestävämpiä monstereita uudestaan tuleen. Mutta ikävän usein siellä on "bossi" joukon keskellä, etenkin nuo "huutajat" tulevat olemaan aikamoinen ongelma; kestävät aivan tuhottomasti ja aikaa on todella vähän niiden teilaamiseen, kun zombeja häslää ympärillä.
 
Vastaus: Dead Nation [PSN]

Itse en ole vielä pelannut kun ekan kentän, mutta minusta tuo kuullostaa juurikin sopivalta, koska zombie pepeihin kuuluu tuommoinen "pakokauhu". Jos ny noin voisi tilannetta kuvailla
 
Ylös Bottom