Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dead Space [PS3]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Snigge
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Dead Space [PS3]

Joo, kanssa tuli hommattua ja nyt 7 chapterissa menossa.
Vähän tuntuu sellaiselta juokse sinne, tee tätä, monsterit hyökkää, kun teit sitä. Tosin ihan hyvä, että osaa suurimmaksi osaksi arvata missä mömmöt päälle hyökkää, että säilyy pahimmilta sydänkohtauksilta. Silti täytyy Plasma Cutteri tanassa olla melkein koko ajan.

Kyllä ihan kelpo peli on ja Saven jälkeen aina, et jos sitä vielä vähän jatkais. :D
 
Vastaus: Dead Space [PS3]

Vaikka peli onkin vähän yksitoikkoinen niin sen kummiskin jaksaa vetää vähintään sen 2 kertaa läpi.
 
Vastaus: Dead Space [PS3]

Itsekin pääsin pelin pariin vasta eilen ja onkin ollut todella sulavaa jännitystrilleriä tähän saakka, mutta törmäsin juuri todella epämiellyttävään kohtaukseen:
Asteroidien ampuminen Chapter 4:ssa on jotain aivan käsittämätöntä kesken kaiken tämän toimivan seikkailun. Ehkä en vain osaa, mutta näihin osuminen on käsittämättömän vaikeata, kun tähtäin joko liikkuu tuhatta ja sataa tai matelee liian hiljalleen. Yrityksiä meni sellainen noin 4-6 ja kävi kyllä mielessä jättää kokonaan pelaamatta pidemmälle. Miksi ihmeessä tälläistä pitää tunkea tähän peliin?

Juoni tuntuu ihan peruskauralta, mutta sitä seuraa kuitenkin varsin mielellään ja ainakin erään naisen kohtalosta haluaa tietää lisää. Audiot ja tekstinpätkät antavat hyvin kuvaa kauhistuttavan tilanteen kehittymisestä aluksella. Muuten onkin sitten tullut ihasteltua peliä teknisesti. Vaikka varjot ovatkin joskus melkoista pikselimössöä, niin muuten asiaankuuluvan karu graafinen tyyli, upea äänimaailma ja hyvin tunnelmaan sopiva Ishimura takaavat hienot puitteet tälle seikkailulle. Ehdottomasti todella positiivinen kokemus tähän mennessä, lukuunottamatta tuota spoilerissa olevaa kohtausta.
 
Vastaus: Dead Space [PS3]

Itsekin pääsin pelin pariin vasta eilen ja onkin ollut todella sulavaa jännitystrilleriä tähän saakka, mutta törmäsin juuri todella epämiellyttävään kohtaukseen:
Asteroidien ampuminen Chapter 4:ssa on jotain aivan käsittämätöntä kesken kaiken tämän toimivan seikkailun. Ehkä en vain osaa, mutta näihin osuminen on käsittämättömän vaikeata, kun tähtäin joko liikkuu tuhatta ja sataa tai matelee liian hiljalleen. Yrityksiä meni sellainen noin 4-6 ja kävi kyllä mielessä jättää kokonaan pelaamatta pidemmälle. Miksi ihmeessä tälläistä pitää tunkea tähän peliin?

Juoni tuntuu ihan peruskauralta, mutta sitä seuraa kuitenkin varsin mielellään ja ainakin erään naisen kohtalosta haluaa tietää lisää. Audiot ja tekstinpätkät antavat hyvin kuvaa kauhistuttavan tilanteen kehittymisestä aluksella. Muuten onkin sitten tullut ihasteltua peliä teknisesti. Vaikka varjot ovatkin joskus melkoista pikselimössöä, niin muuten asiaankuuluvan karu graafinen tyyli, upea äänimaailma ja hyvin tunnelmaan sopiva Ishimura takaavat hienot puitteet tälle seikkailulle. Ehdottomasti todella positiivinen kokemus tähän mennessä, lukuunottamatta tuota spoilerissa olevaa kohtausta.

En mitenkään halua lähteä arvostelemaan/arvioimaan osaamistasi, mutta onko oikeasti noin pienestä kiinni, että meinaat lopettaa pelaamisen? Saa kai peleissä olla nyt edes vähän vastusta ettei ihan läpijuoksuksi mene. Siis noin yleisesti ottaen.

Eikä tuossa kohdassa kyllä muutenkaan mitään tunkemisen makua ole mielestäni. Sopii muuhun menoon vallan mainiosti.
 
Vastaus: Dead Space [PS3]

En mitenkään halua lähteä arvostelemaan/arvioimaan osaamistasi, mutta onko oikeasti noin pienestä kiinni, että meinaat lopettaa pelaamisen? Saa kai peleissä olla nyt edes vähän vastusta ettei ihan läpijuoksuksi mene. Siis noin yleisesti ottaen.

No niin, sanotaan näin, että en ymmärrä ratkaisua liittää peliin tuollaista kohtausta, jossa sorminäppäryydellä on suuri merkitys etenemisen kannalta, kun pelissä ei muuten tälläistä ole ollut, eikä pitäisi mielestäni ollakaan. Vaihtelu vaihtelun vuoksi on turhaa. Haastetta vastaan itselläni ei ole mitään ongelmia, jos tuo haaste syntyy loogisista ongelmista, jotka vaativat ajattelutyöskentelyä (näitä siis mm. Silent Hillit, Fatal Framet ja Resident Evilit tarjoilevat). Super Stardust HD:ssa voin sitten näitä asteroideja mättää, hieman paremmilla kontrolleilla toki.

Toki jokainen saa olla mitä mieltä tahansa. Itse vain yksinkertaisesti turhauduin täysin kyseiseen tilanteeseen. Hieman samanlainen kohtaus kuin jossain Resident Evilissa aikanaan, olisko ollut Nemesiksessä, kun se eräs vihulainen ilmestyy vähän väliä jostain rymistelemään ja koko pelin ajan sai juoksennella kyseistä järkälettä pakoon, ja varmaankin sitten jossain vaiheessa sen kanssa sitten taisteltiin kuolemaan asti lopulta - jee. Jäi hyvin nopeasti tuokin tekele hyllyyn.

Kun pelejä saa briteistä tuolla noin 10 eurolla, omistaa enemmän kuin yhden konsolin ja aikaa on rajallisesti käytössä, varsinkin jos paistaa aurinko, voi pienikin käsittämättömyys saada allekirjoittaneen vaihtamaan peliä. En toki kuitenkaan luovuta, en vielä, mutta oli pakko tulla avautumaan heti tuoreltaan tilanteesta.
 
Vastaus: Dead Space [PS3]

Toki jokainen saa olla mitä mieltä tahansa. Itse vain yksinkertaisesti turhauduin täysin kyseiseen tilanteeseen. Hieman samanlainen kohtaus kuin jossain Resident Evilissa aikanaan, olisko ollut Nemesiksessä, kun se eräs vihulainen ilmestyy vähän väliä jostain rymistelemään ja koko pelin ajan sai juoksennella kyseistä järkälettä pakoon, ja varmaankin sitten jossain vaiheessa sen kanssa sitten taisteltiin kuolemaan asti lopulta - jee. Jäi hyvin nopeasti tuokin tekele hyllyyn.

Kun pelejä saa briteistä tuolla noin 10 eurolla, omistaa enemmän kuin yhden konsolin ja aikaa on rajallisesti käytössä, varsinkin jos paistaa aurinko, voi pienikin käsittämättömyys saada allekirjoittaneen vaihtamaan peliä. En toki kuitenkaan luovuta, en vielä, mutta oli pakko tulla avautumaan heti tuoreltaan tilanteesta.

Et kai vain uskalla kyseenalaistaa RE3:Nemesis pelin toteutusta?:D

Noista kommenteistasi päätellen liikumme aivan eri maailmoissa mitä pelaamiseen tulee. Minunkin aikani on rajallista, mutta annan peleille aivan erilailla huomiota kuin sinä. Puhumattakaan sitten niistä asioista joita yleensä arvostan peleissä. Eikä siinä mitään. Tässä vain kohtasi kaksi erillaista näkemystä peleistä ja pelaamisesta.
 
Vastaus: Dead Space [PS3]

Itsekin pääsin pelin pariin vasta eilen ja onkin ollut todella sulavaa jännitystrilleriä tähän saakka, mutta törmäsin juuri todella epämiellyttävään kohtaukseen:
Asteroidien ampuminen Chapter 4:ssa on jotain aivan käsittämätöntä kesken kaiken tämän toimivan seikkailun. Ehkä en vain osaa, mutta näihin osuminen on käsittämättömän vaikeata, kun tähtäin joko liikkuu tuhatta ja sataa tai matelee liian hiljalleen. Yrityksiä meni sellainen noin 4-6 ja kävi kyllä mielessä jättää kokonaan pelaamatta pidemmälle. Miksi ihmeessä tälläistä pitää tunkea tähän peliin?
Joo, samassa kohtaa alko ottaa päähän, lähinnä oman kädettömyyden takia. Sitten tajusin, että tykissä on kaksi putkea. =) Rasittava mokomahan tuo oli.
 
Vastaus: Dead Space [PS3]

Tuli pelattua peli läpi platinaan asti ja kokonaisuudessa kokemus oli ihan mukava. Eipä peli oikeastaan mitään "kauhua" tarjonnut, mutta välillä oli toki äänien kanssa saatu aikaan ihan kivaa kauhutunnelmaakin, tosin näitä odotin hieman enemmänkin. 3 kertaa piti peli vetää läpi jotta platinan sai ja vedinkin sen 2 kertaa hardilla ja sitten vika sillä vaikeimmailla + pelkällä plasmacutterilla. Vaikeustaso oli aika pettymys, sillä peli ei tarjonnut pahemmin mitään haastetta. Boss fightit oli todella helppoja, vaikemmailla tasolla ja pelkällä plasmacutterilla viimeinen boss antoi jo sentään hieman haastetta. Hieman lisää haastetta oli varmasti tullut jos käytössä ei olisi ollut sitä "opastavaa valoa", olisi joutunut oikeasti etsimään aina sen seuraavan kohteen, mutta kun pelin halusi vaan vaan nopeasti pelata pois päiväjärjestyksestä, niin kyseinen feature oli kyllä ihan mukavakin. Niin ja plussana voisi vielä mainita se että ampuminen oli tällä kertaa toteuttu mukavalla tavalla, toi kivaa vaihtelua siihen iän aikaiseen headshottien ampumiseen.

Jos tästä pelistä joskus jatko-osa tulee niin kyllä se hankintaan menee.
 
Vastaus: Dead Space [PS3]

Et kai vain uskalla kyseenalaistaa RE3:Nemesis pelin toteutusta?:D

Uskallan, jos kyse tosiaan oli tuosta sarjan pelistä, jossa vähän väliä se joku isompi turhake oli iholla. Resident Evilit eivät perustuneet kahden ensimmäisen osan aikana tuollaiseen hätiköintiin, enkä oikeastaan ollut kovinkaan innostunut tuosta turhasta juoksentelusta. Toki, vuosia on tässä kulunut sellainen noin vuosikymmen, kun tuota pelailin, joten voi toki olla, että nyt ymmärtäisi tuon ratkaisun paremmin, mutta silloin aikanaan peli jäi pölyttymään hyllyyn juuri tuon käsittämättömän huonon idean takia. Petyin.

Noista kommenteistasi päätellen liikumme aivan eri maailmoissa mitä pelaamiseen tulee.

En tosiaan suostu nielemään omasta mielestäni huonoja ideoita olankohautuksella, näin se on aina ollut ja varsinkin nykyään suhtautuminen moniin yksityiskohtiinkin on varsin kriittistä, kun kokemisen arvoisia pelejä on pelaamatta kymmenittäin. Esimerkiksi LittleBigPlanet ei auennut lopulta allekirjoittaneelle sitten millään, vaikka koko pelaava maailma tuntui aikanaan olevan haltioissaan. 2D tasoloikkelehtiminen jotenkin tahmaisen tuntuisella liikehtimisellä -- ei minun juttuni. Yritin todella pitää pelistä ja olihan tuo säkkipoika varsin ilmeikäs näky, mutta ei, en vain jaksanut muutamaa kenttää pidemmälle. Pelaajien omia luomuksia tuli käytyä ihmettelemässä ja niistä irtosikin iloa muutamaksi hetkeksi, mutta eipä tuo ole minun palani kakkua edelleenkään. Tasoloikkimisvaltikkaa tässä sukupolvessa kantaa edelleen Super Mario Galaxy.

Jotta ei nyt ihan OT:ksi menisi, niin:

Juuri pääsin tuon asteroidikohtauksen läpi ensimmäisellä uusintakerralla, kiitos tuon Zereoseoksen huomautuksen kaksipiippuisuudesta. Ja sitten siirryin jo tämän Dead Spacen oman "Nemesiksen" kanssa tanssahtelemaan muutamaan otteeseen ja pääsin vihdoin syväjäädyttämään kyseisen sisäsiittoisen hylkiön. Ironista, että juuri tämä Resident Evilin kuolematon iso mörkö tuli puheeksi ja heti perään Dead Space tarjoilee samaa kauraa. No, tällä kertaa tuo ei häirinnyt, vaikka pahoin pelkään, että tämä ei ollut viimeinen kerta kyseisen järkäleen seurassa.

Ja muutama sananen siitä, mitä arvostan Dead Spacessa. Äänimaailma on todella hallittu ja korostaa hyvin kolkkoa yleistunnelmaa pelissä. Ahdas pimeä käytävä, yksinäinen ja epäkuntoinen valo vilkkuu jossain nurkassa, yhtäkkiä kaiuttimista tarjoillaan epämääräistä kuiskuttelua ja raskaita askelia yläkerrasta. Epämääräinen hahmo vilahtaa kulman taakse. Toimii. Juonikuvioita sen enempää spoilaamatta, olen tuntevinan bioshockmaisia piirteitä tarinassa, mikä ei voi olla huono asia.

Nyt noin 50% käsittääkseni takana ja onhan tämä ollut yleisesti ottaen positiivinen kokemus, mutta lopullinen arvio sitten, kun peli on oikeasti kokonaan läpäisty. Jo tämän perusteella suosittelen kuitenkin kaikille, varsinkin kun peli irtoaa mm. Zavvista siihen noin 15 euron hintaan.
 
Vastaus: Dead Space [PS3]

Uskallan, jos kyse tosiaan oli tuosta sarjan pelistä, jossa vähän väliä se joku isompi turhake oli iholla.

uuuu minä tykkäsin Nemesiksen lisäämisestä. Piti pelaajaa koko reissun ajan varpaillaan. Menihän se loppujen lopuksi vähän yli, kun sata kertaa nousi kanveesista.. kuitenkin hyvä lisäys pelisarjaan, ettei kaikki osat ollut liian samanlaisia.

Code Veronica palasi takaisin vanhaan kaavaan ja huippupeli olikin, mutta en vähentäisi RE3 pisteitä uuden toteutuksen valinnasta. Monen mielestä RE3 ja Veronica ovat sarjan mustia lampaita, mutta minusta ne olivat ehkä parhaat osat. Voi selittyä sillä, jos muistan oikein, että pelasin pelit alunperin järjestyksessä 3-2-CV-1 ^_^
 
Vastaus: Dead Space [PS3]

Käännetään vaihteeksi puhe taas Dead Spaceen:

Yksi paska puoli tässä kyllä on. Jos myy aseen niin kaikki kehitys tippuuu 0. oli ***** paska maista ku olin kehittänyt pulsi rifleä jonkin verran ja sitten menin myymään sen ja kun ostin takas niin kaikki oli 0. Sinne meni 10 niitä parannus juttuja :(

Kyllähän sä saat siitä myydystä aseesta paremman hinnan, kun olet päivittänyt sitä. Katoppa vaikka storessa, jos sulla on tappiin värkätty Plasma Cutteri, niin siitähän saa jo kivasti krediittejä. Ei se ihan korvaa kulutettujen nodejen määrää, mutta hei, Ishimurassa kirppareilla vallitsee ostajan markkinat!

Dead Spacessa on tähän mennssä tullut vastaan lukuisasti sellaista kauheaa, josta pidän. Jollei juoni petä, toiminta sammaloidu ja tunnelma lopahda radikaalisti loppua kohden sanoisin jopa, että antaisin Silent Hill -sarjan mieluisasti näiden EA-länkkäreiden käsiin. Näin siis, koska Team Silent ei valitettavasti nykyään sarjan parissa tunnu hääräävään. No, Homecomingia vielä odotellessa.

Täytyy ihan sanoa, että Dead Space oli niin monella tapaa viime vuoden yllättäjä ja yleensäkin parhaita pelejä, että omalla kohdallani uutukainen sai unohtamaan Silent Hillin. No, tämä EA:n tiimi saa minun puolestani tehdä uuden Silent Hillin koska vain, jos sellainen vain onnistuisi ;) Silti enemmän odotuksessa on Dead Spacen mahdollinen ja toivottava jatko.

Monet asiat oli tehty kauhupeleissä ennennäkemättömän laadukkaasti. Toiminta oli täydellisen rytmitettyä, painostava tunnelma ei kaikonnut hetkeksikään ja juoni jaksoi kantaa tusinan verran tunteja, joka on nykypäivänä jo pitkän pelin merkki.

Loistavia yksityiskohtia riittää muihin peleihin kopioitaviksi. Raajojen irtiampuminen vihollisten hidastamiseksi, kylmää. Pidin erityisen paljon siitä, että teksti-, video- ja äänilogit pystyi tsekkaamaan liikkeessä, samoin kuin käyttämään inventaariota tai zoomailemaan karttaa.

En ole toki koskaan avaruusasemalla käynyt, mutta nyt tuntui, että ensi kertaa pelissä sellainen on tehty kunnolla alusta loppuun. Mainiota suunnittelua. Ja niin kamala sillipurkki, jossa myönnän pelänneeni välillä kunnolla ja käyneeni varulta vessassa, jottei seuraava säikkykohtaus kastelisi sohvaa :o

Jos Silent Hillit tai Sirenit taikka synkkätunnelmaiset pelit yleensäkään ovat maistuneet, niin kipinkapin verkko- tai muuhun pelikauppaan, josta Dead Space irtoaa jo hävettävän halvalla!
 
Vastaus: Dead Space [PS3]

Tuli viikonloppuna pelattua läpi ekan kerran ja täytyy sanoa, että kyllä tämä oli pelaamisen arvoinen peli, vaikka välillä tulee tulee mieleen, että WTF O_o. Ja aika samoja fiiliksiä oli, kuten muillakin. Ahdistava mörköpurkki, vaikka kuten mainitsinkin, melkein tiesi koska mömmöt hyökkäävät niskaan, sai koko ajan olla Plasma Cutteri tanassa.

Sitten pitäisi aloittaa uutta kierrosta ja testailla vähän muitakin aseita, kuin tuota Plasma Cutteria. Jos tämä ei hyllystä löydy ja vähänkin kauhu kiinnostaa, niin hankitaan!
 
Vastaus: Dead Space [PS3]

Sitten pitäisi aloittaa uutta kierrosta ja testailla vähän muitakin aseita, kuin tuota Plasma Cutteria.

Ripper tuottaa reilusti eniten mielihyvää, vaikka aseen käyttö jäi aika vähäiseksi. Satisfying on sana, joka kuvaa asetta enemmän kuin hyvin :D
 
Vastaus: Dead Space [PS3]

Jees, lähti tänään ko. peli tilaukseen Englannista. Maksoi vain 15,80 € postikuluineen TheHut.com:ista. :)
 
Vastaus: Dead Space [PS3]

Ripper tuottaa reilusti eniten mielihyvää, vaikka aseen käyttö jäi aika vähäiseksi. Satisfying on sana, joka kuvaa asetta enemmän kuin hyvin :D
Joo, kyllä täytyy tähän yhtyä. Näppärästi raajat irtoaa, kun Ripperillä surruttaa. :D

Line Gun kyllä toimii, jos alkaa hirveesti jännittämään.
 
Vastaus: Dead Space [PS3]

Ripper tuottaa reilusti eniten mielihyvää, vaikka aseen käyttö jäi aika vähäiseksi. Satisfying on sana, joka kuvaa asetta enemmän kuin hyvin :D

Ripperin tuunasin ja käytin eniten. Olihan se todella mukavaa sirpaloida mielensä mukaan ja kuulla sirkkelin kitinää, mutta kun tuli suuri kasa örrejä päälle niin ampu niitä sirkkeleitä niin kyllä tepsi :). Liekinheitin ei oikeen toimi tässä.
 
Vastaus: Dead Space [PS3]

Tänään meni peli läpi (alla spoilereita juonesta)...

Juoni oli aivan loistava ja yllätti mut. :) Pelin edetessä odotin jo melkein itsestäänselvänä, että se Hammond (nekru) pettää meidät jollain tapaa. Noh, sitten se meinkin kuolemaan tyylillä (kävi jo vähän sääliksi, kun se oli elossa siinä ilman jalkaansa ja monsu hakkas sitä voimalla).

Nicolen kun näki ekan kerran, niin aattelin et varmaan on näkyä vaan (jakso jankuttaa sitä "make us whole again" koko ajan). Sit kun se autto esim. avaamaan ovea, niin aattelin et no ei se sitten perkele ollukkaan näkyä. =D

Noh, sitten pelin edetessä menin jo unohtamaan koko naikkosen, mut lopussa tapasinkin sen viimein aivan kasvotusten. Tuli kyllä sitten aika yllättäen lopussa, että se olikin vaan Isaacin mielikuvitusta, mutta ei mikään ei-odotettavissa ollut juttu.

No sitten odotin että se Dr. Kyne pettää meidät ja lähtee sen The Markerin kanssa, mut ei... Sit kun juoksin tohtoria kohti, osasin kyllä odottaa että joku monsu tappaa sen just tuossa lähdössä ja Isaacin pitää hoitaa homma loppuun.

Okei, ei Hammond eikä Kyne, kumpikaan pettänyt meitä. Jee, homma onnistuu. Mut sit tuli lopussa aivan yllättäen, että Kendra oli valtion leivissä ja pilasi kaiken. Onneksi sai ansionsa mukaan. Bitch got owned. :)

Lopussa tuli vielä aivan viimenen, mutta suurin WTF?-momentti ja sitä ennen Kendralta kuultu tieto, että Nicole olikin jo kuollut ajat sitten...

Innolla odotan kakkososaa. Tää Dead Space oli kaikinpuolin aivan loistava ja hiottu paketti. Todella hyvä juoni, monipuolinen pelattavuus, kiinnostava ympäristö ja pelillä oli pituuttakin jopa 12+ tunnin verran.

9.4 / 10
 
Vastaus: Dead Space [PS3]

Perhana kun aina uudestaan ja uudestaan harkitsen tämän pelin ostoa, mutta lopulta perun suunnitelmat, kun totean pelin olevan todennäköisesti liian pelottava makuuni. :rolleyes: Ainoa kauhupeli, minkä olen uskaltanut loppuun asti pelata, on Silen Hill 2. Sanokaas nyt joku, että saanko sydäninfarktin tätä pelatessa? Käytössä kunnon äänentoistojärjestelmä videotykillä varustettuna...
 
Ylös Bottom