Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dead Space [PS3]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Snigge
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Dead Space [PS3]

Perhana kun aina uudestaan ja uudestaan harkitsen tämän pelin ostoa, mutta lopulta perun suunnitelmat, kun totean pelin olevan todennäköisesti liian pelottava makuuni. :rolleyes: Ainoa kauhupeli, minkä olen uskaltanut loppuun asti pelata, on Silen Hill 2. Sanokaas nyt joku, että saanko sydäninfarktin tätä pelatessa? Käytössä kunnon äänentoistojärjestelmä videotykillä varustettuna...

Lopeta nyt ihmeessä jo se empiminen ja osta se peli. Jos pidät kauhupeleistä tai kauhusta ylipäätään, niin ei tämän pelin kanssa voi mennä vikaan. Vaikea mennä sanomaan ihmistä tuntematta, että kuinka se ottaa pumpun päälle kun tuota peliä pelaa, mutta tuskin mitään pysyviä vaurioita syntyy.
 
Vastaus: Dead Space [PS3]

Siinähän se pieni ongelma onkin, kun en varsinaisesti ole kauhun ystävä. Tämä vaan on vaikuttanut kaikin puolin niin upealta peliltä tunnelman ja tarinan osalta, että siksi olen ylipäätään ostamista harkinnut. Hyviä tunnelmallisia pelejä ei todella ole liikaa ja siksi joudun itselleni hieman vieraampiin genreihin kurkkimaan. :)

Edit. Jatkan tätä noidankehääni ja palaan asiaan taas jossain vaiheessa. :D
 
Vastaus: Dead Space [PS3]

No tuo hiukan mutkistaa asioita. Oletko testannut demoa? En tosin tiedä sen annista kun ostin tuon pelin julkaisussa, niin ei ollut aihetta demon pelaamiseen enää. Jospa siitä demosta kuitenkin jotain käsitystä saisit, että onko aihetta ostoon sittenkään.

Mitä tulee tunnelmaan niin tässä sitä kyllä riittää. Joten sen puolesta voisit kyllä harkita ostoa. Tosin tässä tapauksessa se miten tunnelma luodaan ei välttämättä miellytä sinua.

Jos sellainen pläjäys kuin John Carpenter’s The Thing on tuttu, ja jos sen katsominen ei ollut liian väkinäistä sinulle, niin ei muuta kuin Dead Space ostoon. Vaikka peli kierrättää monien kauhuelokuvien juttuja, niin tuo edellä mainittu elokuva on aika lähellä pelin meininkiä. Tosin tuosta elokuvasta pitäminen ei ole mikään vaatimus mutta kuitenkin jonkinlainen esimerkki.
 
Vastaus: Dead Space [PS3]

Perhana kun aina uudestaan ja uudestaan harkitsen tämän pelin ostoa, mutta lopulta perun suunnitelmat, kun totean pelin olevan todennäköisesti liian pelottava makuuni. :rolleyes: Ainoa kauhupeli, minkä olen uskaltanut loppuun asti pelata, on Silen Hill 2. Sanokaas nyt joku, että saanko sydäninfarktin tätä pelatessa? Käytössä kunnon äänentoistojärjestelmä videotykillä varustettuna...

Mun mielestä Silent Hill 2 on pelottavin peli ikinä ja Dead Space ei edes säikäyttänyt missään vaiheessa ,muuta kun ihan lopussa.Kannattaa vaan ostaa ,ei se oo edes pelottava, mutta tunnelma on mahtava.
 
Vastaus: Dead Space [PS3]

Mun mielestä Silent Hill 2 on pelottavin peli ikinä ja Dead Space ei edes säikäyttänyt missään vaiheessa ,muuta kun ihan lopussa.Kannattaa vaan ostaa ,ei se oo edes pelottava, mutta tunnelma on mahtava.

Tässä kannattaa ottaa nyt huomioon se, että SH2 on julkaistu kauan ennen DS:ää.

Jos asiat olisivat toisinpäin, niin kellään ei kävisi edes mielessä epäillä kumpi on pelottavampi tai tunnelmallisempi ja sitä rataa. Tätä ei pidä käsittää kuitenkaan väärin. Silent Hill pelisarja on erittäin lähellä sydäntäni ja kyllä SH2 teki sellaisen vaikutuksen, että ei sen ansioita ole vieläkään ylitetty. Kuitenkin Dead Space ja Silent Hill 2 vertautuu keskenään aika huonosti monien tekijöiden takia.

Muuten kun mainitsit tuon lopun, niin se oli kyllä minusta pelin juuri se osa, joka oli vähiten pelottavin.

Jos Kuris olet kerran selvinnyt SH2:n maanpäällisestä helvetistä, niin etköhän selviydy myös DS:n infernaalisesta avaruus lihamyrskystä hengissä.
 
Vastaus: Dead Space [PS3]

No tuo hiukan mutkistaa asioita. Oletko testannut demoa? En tosin tiedä sen annista kun ostin tuon pelin julkaisussa, niin ei ollut aihetta demon pelaamiseen enää. Jospa siitä demosta kuitenkin jotain käsitystä saisit, että onko aihetta ostoon sittenkään.

Demoa testasin joskus kaveriporukan ollessa pelailemassa PS3:a, joten tunnelmaa ei nyt aivan valot päällä kaverilaumalla päässyt koskettelemaan.

Mitä tulee tunnelmaan niin tässä sitä kyllä riittää. Joten sen puolesta voisit kyllä harkita ostoa. Tosin tässä tapauksessa se miten tunnelma luodaan ei välttämättä miellytä sinua.

Jos sellainen pläjäys kuin John Carpenter’s The Thing on tuttu, ja jos sen katsominen ei ollut liian väkinäistä sinulle, niin ei muuta kuin Dead Space ostoon. Vaikka peli kierrättää monien kauhuelokuvien juttuja, niin tuo edellä mainittu elokuva on aika lähellä pelin meininkiä. Tosin tuosta elokuvasta pitäminen ei ole mikään vaatimus mutta kuitenkin jonkinlainen esimerkki.

The Thing tuli itseasiassa katsottua monta kertaa muksuna vuosia sitten. Pelottava se oli silloin ja niin tunnelmallinen, että peitto piti olla "suojana" sohvallakin katsellessa. :D

Mun mielestä Silent Hill 2 on pelottavin peli ikinä ja Dead Space ei edes säikäyttänyt missään vaiheessa ,muuta kun ihan lopussa.Kannattaa vaan ostaa ,ei se oo edes pelottava, mutta tunnelma on mahtava.

Hieman ajoinkin takaa molempia pelejä pelanneen vertausta pelottavuudesta. Kiitoksia.

Saitte ylipuhuttua. Pistin pelin tilaukseen Play.comista, kun 13 eurolla irtosi. Katsotaan miten miehen käy.
 
Vastaus: Dead Space [PS3]

Dead Space on tunnelmallinen ja piinaava. Peli koukuttaa niin hyvin, että ei viitsisi lopettaa pelaamista. Itse pelasin peliä pienissä erissä, kun ei nuo kauhupelit ole niin leppoisaa puuhaa ja välillä piti antaa sykkeen tasautua :) Ei silti kannata aloittaa pelaamista Easy-tasolla. Kunnon äänentoistolla ja pimeässä voi olla tarvetta nitroille :D

Tiesin pelin saaneen huippuarvosanoja ennenkuin kokeilin demoa, demo oli minulle iso pettymys. Kontrollit ja pelimekaniikka täysin hakusessa ja heti paiskataan pelaaja kuumaan pätsiin, lopputuloksena silvottu pelaaja 10 sekunnissa. Pehmeän alkututoriaalin kautta peli avautuu ihan toisella tavalla. Tuskin olisin ostanut peliä pelkän demon perusteella.

EA ansaitsee ehdottomasti rahat tästä audiovisuaalisesta tykityksestä!
 
Vastaus: Dead Space [PS3]

Kaksi kertaa vetäneenäni voin sanoa, että et tule pettymään. Kaikki on kerrassaan loistavaa. Onhan pelissä tietysti pari pientä puutetta esim. tunnelmaa murskaa vähän se, että ei oikeen voi eksyä sinne avaruusalukseen ja sen takia pelissä ei (paria kohtaa lukuun ottamatta) tule sellaista pakokauhua.

Kyllä siitä selviää, mutta voisin kyllä vielä antaa pari vinkkiä ennenkuin kukaan ensikertalainen aloittaa pelin. Älkää syökö pelatessa aarearkku karkkeja ja älkääkä istuko sillä lailla, että pää voi osua seinään. :)

9/10 annan minä
 
Vastaus: Dead Space [PS3]

Jaahas, täällä on taas keskustelua viime vuoden loistavasta kauhupelistä.

Neljä kertaa tuli pelattua kyseinen tekele läpi ja aina se vaikutti yhtä hyvältä, vaikka viimeistään kolmannella kerralla tiesikin, mitä odottaa ja tietty kaikki trophythän piti saada kerättyä. Tuon äänimaailman haluaisin kokea uudestaan hyvillä kuulokkeilla ja tietty pimeässä pelaten, samasta syystä olen harkinnut DS:n hankkimista uudelleen. Mikäli joku haluaa myydä omansa (naarmuttoman levyn + ohjeet), niin privaa minulle.

Ja vinkkinä ensi kertaa tätä pelaaville - jos omaatte edes kohtuullisen hyvät motoriset taidot käsissänne, niin aloittakaa ehdottomasti hard-tasolla. Mediumia kokeilin kerran ja se oli aivan liian helppoa, ammuksia jaetaan liikaa ja ötöt kestävät liian vähän. Hardilla joutuu menemään varpaisillaan koko ajan ja Eliittitasolla saa rutkasti lisää haastetta.

Lisätään vielä, että valojen kanssa tätä ei kannata pelata, menee hyvä pelikokemus hukkaan! Hieman vilkasta mielikuvitusta ja kuvittelette itsenne Isaacin paikalle, niin saatte vielä enemmän irti tunnelmasta.
 
Vastaus: Dead Space [PS3]

Ite meen nyt toista pelikertaa easyllä (luulin pelin olevan vaikea :D) keräten nodeja, että saa Maxed Out -trophyn. Enää puuttuu liekinheittimestä 4 nodea ja Contact Beam on vielä kokonaan päivittämättä. Sitten kilahtaa trophy, pelikerta jää siihen ja sitten alkaa haasteellinen osuus. Impossible-vaikeustaso + Plasma Cutter. :)

Eli enää puuttuu kaikki kultatrophyt. Ja yksi pronssi (Slugger).
 
Vastaus: Dead Space [PS3]

Ite meen nyt toista pelikertaa easyllä (luulin pelin olevan vaikea :D) keräten nodeja, että saa Maxed Out -trophyn. Enää puuttuu liekinheittimestä 4 nodea ja Contact Beam on vielä kokonaan päivittämättä. Sitten kilahtaa trophy, pelikerta jää siihen ja sitten alkaa haasteellinen osuus. Impossible-vaikeustaso + Plasma Cutter. :)

Eli enää puuttuu kaikki kultatrophyt. Ja yksi pronssi (Slugger).

Itse kalastelin tuosta pelistä kanssa platinan ja voin sanoa, että Impossiblea ja Plasma Cutteria ei kannata yrittää samalla kertaa, voi mennä muutamaan otteeseen hermot!
Peli on niin hyvä, että sitä kyllä pelailee mielellään muutaman kerran. :)
 
Vastaus: Dead Space [PS3]

Impossible-vaikeustaso + Plasma Cutter. :)

Asiaa!

Voin tässä vastata Pziuzillekin samalla, että tuli kuoltua vähintään 50 kertaa, kun pelasin nuo haasteet samalla kertaa. Mutta tykkäsin pelistä niin paljon, että masokistin tavoin jaksoin paukuttaa loppuun. Chapterit 9 ja 10 tuntuivat lähes mahdottomalta, jatkuvasti joutui hidastamaan vihollisia ja eräässä kohdassa nakkelin sellaisella oven avaavalla akulla paria ötöä, kun ei ollut ammuksia. Vaan lopulta se meni, leveleissä piti ostaa aina vähintään 200 ammusta, että riitti edes puolen tason ajaksi.
 
Vastaus: Dead Space [PS3]

voin sanoa, että Impossiblea ja Plasma Cutteria ei kannata yrittää samalla kertaa, voi mennä muutamaan otteeseen hermot!

Kannattaa yrittää, koska tuo on ainoa ja oikea tapa pelata tätä peliä.

No ei nyt sentään. Jos ei kerran taidot riitä, niin muita työkaluja sitten avuksi.:) Ei tämä peli nyt kuitenkaan ole edes vaikeimmasta päästä, joten pienellä yrittämisellä Impossible + Plasma Cutter yhdistelmänkin läpäisee.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Dead Space [PS3]

Itse asiassa tuo Impossible + Plasma Cutter -yhdistelmä on hyvä suunnitelma. Se on tehokas ase, käy monenlaisten vihollisten kukistamiseen ja kun käyttää vain yhtä asetta, niin ei pitäisi ammuksistakaan olla pulaa. Jos roudaa kaikkia mahdollisia aseita mukanaan, niin menee inventory ahtaaksi kaikista ammuksista.
 
Vastaus: Dead Space [PS3]

Pitääkö tämä nyt sitten väsätä Impossiblella läpi.. :D

Olisi ainoa trophy platinumista. Plasma Cutter on kyllä paras ase. Kun muita käytti toisella kierroksella, tuntui olevan koko ajan pulassa..
 
Vastaus: Dead Space [PS3]

Dead Space on tunnelmallinen ja piinaava. Peli koukuttaa niin hyvin, että ei viitsisi lopettaa pelaamista. Itse pelasin peliä pienissä erissä, kun ei nuo kauhupelit ole niin leppoisaa puuhaa ja välillä piti antaa sykkeen tasautua :) Ei silti kannata aloittaa pelaamista Easy-tasolla. Kunnon äänentoistolla ja pimeässä voi olla tarvetta nitroille :D

Tiesin pelin saaneen huippuarvosanoja ennenkuin kokeilin demoa, demo oli minulle iso pettymys. Kontrollit ja pelimekaniikka täysin hakusessa ja heti paiskataan pelaaja kuumaan pätsiin, lopputuloksena silvottu pelaaja 10 sekunnissa. Pehmeän alkututoriaalin kautta peli avautuu ihan toisella tavalla. Tuskin olisin ostanut peliä pelkän demon perusteella.

EA ansaitsee ehdottomasti rahat tästä audiovisuaalisesta tykityksestä!

Täysin samaa mieltä kaikesta. Demo on aika kehno ja antaa tavallaan "väärän kuvan" pelin tunnelmasta. Sanoin sen jälkeen kaverille suoraan, että unohda koko demo ja aloita peli kunnolla alusta. Tuo "tunnelman nostatus" ja "odottava piinaavuus" on pelissä vähintäänkin yhtä tärkeää kuin nuo "action-kohdat". Ei voi vain valita "toista".

Yksi asia mua kuitenkin tässä 9/10-pelissä tökki vähän.. Eli SPOILER niille jotka eivät ole vielä pelanneet..
Eli se örkki joka ei tavallaan "kuollut" - jotenkin en oikein pidä tuollaisista uber-vastuksista, jotka sitten tulevat uudestaan pelin aikana. Tuntuu, että pelaajaa ikäänkuin "huijataan" vähän.. Samoin loppu-boss ei oikein jättänyt hyvää makua suuhun, sillä aika perinteinen "opettele-liikerata-moneen-kertaan"-tyyppinen meininki siinä oli. Junnaavaa trial-and-error pelaamista.

Mutta yksi parhaista kauhupeleistä kautta aikojen ja ehdottamasti hankinnan arvoinen. Lähteekin muuten sikahalvalla esim. täältä: Play.com (UK) : Dead Space : PlayStation3 - Free Delivery

Kun jatko-osaa vähän hiotaan ja opitaan ekan pelin tuomista päätöksistä, niin tiedä vaikka puhutaan täydestä 10/10 pelistä. RE4 saa ainakin varteenotettavan haastajan..
 
Vastaus: Dead Space [PS3]

Tuli tossa tätä pelatessa mieleen että olisipa mahtava peli local co-opilla että jatko-osaan toivottavasti sitten. :)
 
Vastaus: Dead Space [PS3]

Tuli tossa tätä pelatessa mieleen että olisipa mahtava peli local co-opilla että jatko-osaan toivottavasti sitten. :)

RE sarjan peleissä nähty The Mercenaries pelimuoto sovitettuna Dead Space universumiin voisi olla aika kova sana. Itse ainakin jaksaisin tahkota tuollaista lähes loputtomasti. Tosin jos asiaa ajattelee pitemmälle, niin DS:n maailma on hiukan ankean näköinen verrattuna vaikka RE5:n vastaavaan, paikoitellen aika värikkääseen menoon. Siis jos tarkoituksena olisi pelata jotakin Mercenaries pelimuotoa paljon, niin tuollainen jatkuva DS:n huoltokäytävissä juokseminen voisi käydä helvetin tylsäksi. Tosin eihän sitä tiedä miten kehitystä tapahtuu DS:n visuaalisuuden suhteen seuraaviin osiin mennessä.
 
Ylös Bottom