Noniin, päätin sit itekki palata takaisin Ishimuraan "tyhjään avaruuteen". Alkuperäisestä pelistä on sen verran montaa vuotta että en oikeesti edes kauheesti muista täst mitään, toki peli tuntuu tutulta ja flashbackejä sieltä sun täältä mutta kyl täs edelleen menee tutisten eteenpäin eikä tiedä mitä nurkan takana odottaa.
Äänimaailma aivan huikeen karmiva, kaikkinee efekteinee ja itkevinee vauvoinee ym jne, ulkoasultaan aivain huikeen näköinen ja nosta kauhun ihan uudelle tasolle, vaikka olihan se alkuperäinen siihen aikaa myös melko karmiva mikä ei ehkä ihan nykytasolle pääse. Pohdin pitkään tänään että nappaanko dead spacen vai dead island 2 joka olis ollut lepposta mukavaa pelattavaa mut jotenkin tämä pyörii päässä jo pari päivää nii piti kuunella tunteita
Itse nostan Dead Spacen helposti omalla listallani ehkä parhaimmaksi kauhupeliksi kautta aikojen niin tämä oli siinä mielessä pakko hankinta. Jotenkin niin täydellinen ympäristö tässä, avaruus jo itsessää on melko pelottava ja tuntematon joten jo pelkästään ympäristön puolesta aivan karmiva, yksin kaukana kaikesta.
Dead Island 2 ois ollut tavallaa ihan uusi kokemus ainakin ympäristön ym puolesta vaikka se zombiemättö tuttua onkin, mut jotenki tuli semmonen fiilis et siitä pelistä tulee pian kovatki alet mitä epäilen että dead spacen kohalla ei ihan vielä hetkeen tuu olee. Köyhän kun pitää valita tarkkaan
On tämäkin tavallaa uusi elämys vaikka joskus 15v sitten tätä pelaskin, mä lähen takas ishimuraan nii palataan asiaan.
Toivottavasti kakkonen saa myös remaken joskus, se peli mun mielestä veti kauhun vielä pykälän kovemmaks, kolmonen sit olikin jo action pläjäys enkä tiie tarviiko siitä tehää mitää remake ellei sit vedetä jotenki aivan uusiks ne typerät action kohtaukset.