Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dead Space [X360]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Bandicoot
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Dead Space [X360]

Ei ole, riippuen millä vaikeusasteella aloitat. Löytyy Easystä Hardiin ja pelin läpi vedettyä Impossible vaikeusaste joten tekemistä riittää. Itse pelaan juuri Impossiblella ja pari osumaa niin kanveesissa ollaan. Ehkä tämän syksyn suurin yllättäjä omalla kohdallani, olisin voinut jättää pari kauppojen hyllyyn ja ottaa tämän vain niiden tilalle mutta tuli saatua onneksi. Nyt tuli himo jatkaa :)

ok.eli huomenna ostan pelin
 
Vastaus: Dead Space [X360]

Tuli itsekin nyt hommattua tämä peli, kun suht halpaan hintaan lähti cdon.comista ja hyviä arvostelujakin ihan on saanut. Vähän jäin epäileväiseksi kuitenkin joidenkin vertauksien suhteen Condemnedia kohtaan, siis pelottavuudessa ja kauhun luonnissa. Eli joidenkin mielestä Condemned on paljon ahdistavampi kuin tää ja sit toiset väittää toista. Itse en Condemnedista pitänyt hirveesti eikä se kovin pelottavakaan ollut, joten mites tämän pelin laita nyt sitten loppujen lopuksi on?
 
Vastaus: Dead Space [X360]

Tuli itsekin nyt hommattua tämä peli, kun suht halpaan hintaan lähti cdon.comista ja hyviä arvostelujakin ihan on saanut. Vähän jäin epäileväiseksi kuitenkin joidenkin vertauksien suhteen Condemnedia kohtaan, siis pelottavuudessa ja kauhun luonnissa. Eli joidenkin mielestä Condemned on paljon ahdistavampi kuin tää ja sit toiset väittää toista. Itse en Condemnedista pitänyt hirveesti eikä se kovin pelottavakaan ollut, joten mites tämän pelin laita nyt sitten loppujen lopuksi on?

Kannattaisko pelata ihan ite ja sitä kautta muodostaa se OMA mielipide????
 
Vastaus: Dead Space [X360]

Kannattaisko pelata ihan ite ja sitä kautta muodostaa se OMA mielipide????

Juu no sehän se nyt on kuule lopullinen tarkoitus, mutta tuskin lienee hirveetä haittaa tässä tuskissaan kysellä kun odottaa peliä, jonka toimitus kestää jopa 5 päivää. Lupaan kyllä kertoa sitten omankin mielipiteeni pelistä, kunhan saan sen käsiini, mut tää hypetys tätä peliä kohtaan iski vasta nyt meikäläiseen ja odotuksen kourissa tulee sitten vähän tyhmempiäkin kysymyksiä esitettyä, vaan ei voi mitään. :)
 
Vastaus: Dead Space [X360]

Huh, onpas ahdistava peli! Vaikeustaso hardilla melko korkea (minulle) -panoksista ainainen pula - tulee vissiin paniikissa ammuttua jonninverran ohi. :D

Tässä on mukavasti System Shock -tunnelmaa.
 
Vastaus: Dead Space [X360]

Kun olette pelanneet pelin läpi niin aloittakaa uusi peli ja lukekaa loki "The Red Marker", se sitten selittääkin koko Dead Spacen.
 
Vastaus: Dead Space [X360]

Eka chapteri takana hardilla ja saapa nähdä pitääkö alistua ja tehdä niin, että aloitan uuden pelin mediumilla. Ekassa "ryminähuoneessa" toisessa chapterissa nimittäin aina käy niin, että panokset loppuu tai käy niin vähiin, että en pääse eteenpäin. Jos homma jatkuu samanlaisena niin en kyllä pärjää....

Suurin ongelma on se, että vaikka saattaisin hardilla pärjätäkin, niin jos kuolen jatkuvasti enkä "selviä täpärästi eteenpäin" suht. nopeaan, niin se syö kyllä pelin upeasta tunnelmasta ja pelottavuudesta suuren osan pois.

Eka chapteri oli kyllä melko rauhaa. Sopivaa panikointia ja peli ansaitsee kehunsa ainakin audiovisuaalisuudesta puolesta ja immersiosta. Etenkin äänissä on todella mahtavia yksityiskohtia ja pelin äänimaailma on yksi parhaita mitä on *missään* pelissä tullut vastaan tähän asti. Esim. hahmon hengitys muuttuu ahdistuneemmaksi kun healtti on vähissä jne. Kauhun osalta peli on ainakin itselleni nimenomaan pakokauhua ("kohta ne tulee ja kudit taas loppu..") eikä psykologista, ahdistavaa kauhua.
 
Vastaus: Dead Space [X360]

Meinasin p*skoa housuun kun heräsin lauantaina aikaisin ja aloin pelaamaan kuulokkeilla ja videotykillä, vaimo jäi nukkumaan, ja sit yhtäkkiä se mokoma hiipi selän taakse ja teki pelikuvaan sellasen pupuvarjokuvan. :D

On se pelottava peli!
 
Vastaus: Dead Space [X360]

Vaikeutuuko tämä miten paljon loppua kohti? Viides chapteri nyt hardilla menossa ja mietin vaihdanko mediumille kun meinaa mennä vähän väkisin vääntämiseksi. Jos tämä tästä vielä paljon vaikeutuu niin pakko antaa periksi ja vaihtaa mediumille.
 
Vastaus: Dead Space [X360]

Vaikeutuuko tämä miten paljon loppua kohti? Viides chapteri nyt hardilla menossa ja mietin vaihdanko mediumille kun meinaa mennä vähän väkisin vääntämiseksi. Jos tämä tästä vielä paljon vaikeutuu niin pakko antaa periksi ja vaihtaa mediumille.

Itse aloitin uuden pelin mediumilla kun hardilla en vain pärjännyt. Koko ajan on vaikeutunut mediumillakin. Aluksi tuntui, että kuteja on liikaakin, mutta nyt on taas tilanne, että rahat loppu ja panokset välissä (sekin oma moka kun olen ostellut power nodeja ja päivättänyt armoria)... Olen kyllä pelannut muutenkin tosi huonosti, vasta nyt alkanut tajuamaan, että esim. kinesisistä ja siitä gravitaatioheittimestä on helkkaristi hyötyä kun niitä vain muistaisi aina käyttää. Kellään muulla käynyt niin, että on niin paskat housussa koko ajan, ettei edes muista käyttää kinesistä? Mutta mediumi on ollut itselleni ainakin sopiva vaikeustaso, hardilla tuli kuoltua koko ajan joka söi fiiliksen ja pelon aika tehokkaasti pois. Eilen vasta tajusin brutenkin listiä kinesisin avulla ja oli "vähän" helpompaa kuin ilman... :)
 
Vastaus: Dead Space [X360]

Mediumilla peli oli melkein liian helppo :) Tajusin vasta puolessa väliä peliä, että ne maassa olevat item-laatikot on avattavissa :D silti ei patit loppunu ;)
 
Vastaus: Dead Space [X360]

Jos on semmonen tuhari kun meikä, niin patit jopa mediumilla vähissä... Eilen meni läpi ja kun latasin siitä savesta ja aloitin uuden pelin, niin kamat oli repussa tallessa mutta uusi peli alkoi automaattisesti uudestaan mediumilla? Kun otin valikon kautta hardin, niin kamat ei olleet enää tallessa. Eli saako mitenkään aloitettua vaikeammalla tasolla siten, että nuo kamat ja päivitetyt aseet säilyisivät?

Miten vaikea tuo impossible on? Eli ottaako viholliset enemmän hittiä, onko niitä enemmän, onko kamaa vähemmän.. ?
 
Vastaus: Dead Space [X360]

Eilen meni läpi ja kun latasin siitä savesta ja aloitin uuden pelin, niin kamat oli repussa tallessa mutta uusi peli alkoi automaattisesti uudestaan mediumilla? Kun otin valikon kautta hardin, niin kamat ei olleet enää tallessa. Eli saako mitenkään aloitettua vaikeammalla tasolla siten, että nuo kamat ja päivitetyt aseet säilyisivät?

Ei saa. Pitää alottaa samalla vaikeustasolla niin kamat säilyvät
 
Vastaus: Dead Space [X360]

Peli tuli vedettyä läpi. Oli kyllä loistava alusta loppuun.
Tunnelma oli kohdallaan ja tuntui välillä ettei oikeasti haluaisi pelailla tätä yön hämärissä:D
Eli rehellisesti sanoen jännempi kokemus, kuin nössöt Resident Evil 4 ja 5(vertaan nyt samankaltaisten pelityyliensä vuoksi).
Mediumillakin tuli yllättävän paljon vaikeuksia, kun aliarvioi panosten tarpeen ja sitten puskeekin läjä vihuja jonossa kimppuu edestä ja takaa. Pituuttakin oli tarpeeksi ja ihmetyttää joidenkin ininä että liian pitkä ja käy tylsäksi.
Loppu videokin sopi loistavasti pelin tunnelmaan.

Loistava peli. Voisi aloitella uudestaan ja vetää one gun achin.
 
Vastaus: Dead Space [X360]

Pelasin pelin läpi Easy-vaikeustasolla. Riittävästi oli jännitystä, kuolemat tuli ainoastaan isopomo-kohdissa. Oli kyllä jännä peli, juoni myös hyvä. Toista kierrosta en jaksa kuitenkaan pelata.

Yksin illalla pelattaessa piti säännöstellä peliä, aina kun säikähti kovemmin niin pauselle vaan ja antoi vireystilan laskea ennen kuin jatkoi.

Pelin keskivaiheilla oli liikaa paikasta toiseen juoksua. Lopusta tykkäsin viimeiset kaksi chapteria tosi paljon.

Hyvä peli, ei kuitenkaan uusintakierrokselle.
 
Vastaus: Dead Space [X360]

Pelasin pelin läpi Easy-vaikeustasolla. Riittävästi oli jännitystä, kuolemat tuli ainoastaan isopomo-kohdissa. Oli kyllä jännä peli, juoni myös hyvä. Toista kierrosta en jaksa kuitenkaan pelata.

Yksin illalla pelattaessa piti säännöstellä peliä, aina kun säikähti kovemmin niin pauselle vaan ja antoi vireystilan laskea ennen kuin jatkoi.

Pelin keskivaiheilla oli liikaa paikasta toiseen juoksua. Lopusta tykkäsin viimeiset kaksi chapteria tosi paljon.

Hyvä peli, ei kuitenkaan uusintakierrokselle.

Itse aloitin Normalilla ja oli mukava kokemus. Sitten uudestaan achievementin takia eli Insanityllä. Sitä taisi olla oikea Survival Horror, vaikeustaso CoD 4 Veteran tasoa. Panokset jatkuvasti lopussa, ei health packeja, rahat loppu jatkuvasti. Se silti toimi ja ei aiheuttanut ohjain seinään kohtauksia sentään. Oli silti hieno fiilis kun pääsi loppuun.
 
Vastaus: Dead Space [X360]

Minun mielestä tämä oli vaikeimmalla yllättävän helppo kun käytti pelkästään plasma cutteria aseena. Rahat, panoksen tai health packit ei olleet lopussa muuta kuin ihan pelin alussa.
 
Vastaus: Dead Space [X360]

Noniin tänään sain vihdoin oman kappaleeni kotiin ja vailla sen kummempia odotuksia löin luurit päähän ja äänet täysille ja aloitin pelin. En suoraan sanoen muista koska viimeksi joku peli olisi päässyt näin pahasti yllättämään kuin tämä. Monesti olin miettinyt etttä ostanko vai en ja silti jostain syystä jätin aina väliin kunnes sitten heräteostoksena tilasin kun 13 eurolla sai.

Valehtelematta voin sanoa että tässä pelissä on yksi parhaimpia ellei jopa paras äänimaailma koskaan ( aikaisempina suosikkeina toimi Silent Hll ja Resident Evil ) mitä tulee painostavaan ja pelottavaan soundtrackiin. En ihmettele enää lainkaan miten tämä peli on saanut porukan koukkuunsa. Vasta reilun tunnin pelanneena olen täysin myyty. Tästä tuleekin mukavasti mieleen joskus PS2:lla runsaasti pelitunteja saanut The Thing. Suosittelen ehdottomasti pelaamaan kuulokkeiden kanssa jotta äänimaailma pääsee oikeuksiina ja en malta odottaa iltaa kun huoneen saa pilkkopimeäksi. Uneton yö edessä.. :rolleyes:

Vielä kysymys näin noviisina eli mitä varusteita kannattaa parannella? Itse meinasin Plasma Cutteriin ja armoriin panostaa. Onko kannattava ratkaisu?
 
Vastaus: Dead Space [X360]

Noniin tänään sain vihdoin oman kappaleeni kotiin ja vailla sen kummempia odotuksia löin luurit päähän ja äänet täysille ja aloitin pelin. En suoraan sanoen muista koska viimeksi joku peli olisi päässyt näin pahasti yllättämään kuin tämä. Monesti olin miettinyt etttä ostanko vai en ja silti jostain syystä jätin aina väliin kunnes sitten heräteostoksena tilasin kun 13 eurolla sai.

Valehtelematta voin sanoa että tässä pelissä on yksi parhaimpia ellei jopa paras äänimaailma koskaan ( aikaisempina suosikkeina toimi Silent Hll ja Resident Evil ) mitä tulee painostavaan ja pelottavaan soundtrackiin. En ihmettele enää lainkaan miten tämä peli on saanut porukan koukkuunsa. Vasta reilun tunnin pelanneena olen täysin myyty. Tästä tuleekin mukavasti mieleen joskus PS2:lla runsaasti pelitunteja saanut The Thing. Suosittelen ehdottomasti pelaamaan kuulokkeiden kanssa jotta äänimaailma pääsee oikeuksiina ja en malta odottaa iltaa kun huoneen saa pilkkopimeäksi. Uneton yö edessä.. :rolleyes:

Vielä kysymys näin noviisina eli mitä varusteita kannattaa parannella? Itse meinasin Plasma Cutteriin ja armoriin panostaa. Onko kannattava ratkaisu?

Se on fiksua, plasma cutteriin saa aina vaikeustasosta riippuen hyvin panoksia sekä panssari on elinehto mitä enemmän loppua kohti mennään. Siinä on myös se achievement että pelaa pelin läpi cutterilla mutta ei siitä sen enempää. Itse käytin henk.koht. Plasma Cutteria sekä Assault Rifleä jos se nyt tuolla nimellä oli. PS: Kun päivittää niin kaikkia tyhjiä kohtia ei tarvitse täyttää edetäkseen siinä aina eteenpäin. Itse tein vahingossa niin että täytin kaikki aina niin vei huomattavan summan rahaa ja turhaa aikaa kerätä lisää niitä Power Nodeja.
 
Ylös Bottom