Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Death Stranding

Joo, paljon on tullut kuunneltua Low Roarin kaunista musiikkia myös pelin ulkopuolella. Kyseinen musa on kyllä täydellisesti sopiva Death Strandingiin ja hienoa, että bändi saavutti lisää suosiota pelin kautta.

Ikävä ja surullinen uutinen Ryanin kuolema.
 
Tulipa aloitettua peli alusta nyt kun DS2 julkistettiin ja voi pojat tämä peli vaan on ihan omassa kastissaan. 6h putkeen tuli pelattua ja aika vaan hävisi. Kojima on niin paljon edellä muita.
 
Itse ”annoin” DS:lle kaksi yritystä, kun Kojiman kaikki tekeleet aina oletuksena kiinnostavat. Löin kelloon kans varmaan sen parikymmentä tuntia…mut tuntuu etten päässyt edes kunnolla juoneen sisään vielä.

Sitten kun taas jonkun ylipitkän matkan löntystettyäni kaaduin sadannen kerran jorpakkoon ja kamat levisivät (tai hajosivat sateeseen), tai välttely-yrityksestä huolimatta ”öljyörkki” hyökkäsi ja kamat levisivät…päätin että antaapa olla. :D

Työläys on hyvä kuvaus. Haluaisin rakentaa vaikkapa kunnon moottoritietä ja siltoja…mutta en millään jaksa kerätä sitä resurssimäärää mitä edes yksi palanen vaatii.

Maailmahan on tosi hieno; pakettien roudaus muuttuu myös aika koukuttavaksi, ja tykkään kaikesta vähän scifimäisestä teknoähellyksestä esim. käyttiksessä.
 
Kivahan niitä kommelluksia ja kaatumisia on katsella YouTube videoilta, mutta eipä yleensä tullut itse niitä oikeastaan koettua. Kerran Sam liukastui kahden tikapuun välistä vesiputoukseen ja toinen seikkailu oli Mount Everestiltä kierien alas "öljyörkki" rähinässä. BT-alueet sujuivat muuten jouhevasti. Pelissä on haastetta aika sopivasti ja helposti asiat voivat lähteä pieleen "pakettimatkalla", mutta tilanne pysyy kyllä kokoajan kontrollissa, mikäli pelaa rauhassa.

Ja monestikaan niitä resursseja ei edes paljon tarvitse kuskata ja esim. teiden rakentaminen usein lopulta aika nopeaa. Muutama hankalampi paikka löytyy ja muistaakseni vaati jo enemmän resurssejakin. Toki koko tieverkon rakentaminen yksin on jo sitten työlästä, mutta eipä peliä niin tarkoitus olekkaan pelata. Joku kolme tieosuutta rakentaen ja vähän sivutehtäviä siinä ohessa menee noin tunnissa. Saavutuksen ja auttamisen ilot sen jälkeen mieltä lämmittävät.

Toki ymmärrän nuo pointit hyvin, että monille pelaaminen tuntuu työltä, moni asia on vain esteenä etenemiselle ja haluaisi ennemmin kokea päämäärän kuin itse matkan. Joku kokee DS:n näin ja itsellä se taas kuvaisi enemmän vaikka kokemuksia Ubisoftin peleissä.

Onneksi on erillaisia pelejä!
 
Kojima on niin paljon edellä muita.
Vaikka pidänkin kovasti Death Strandingistä ja jaan ajatuksen siitä, että Kojima on usein ollut edelläkävijä ja toisaalta koen, että on sitä myös osittain Death Strandingin kanssa, niin pakko myös vähän komppailla tätä videota:


Eli vaikka Dunkview onkin oppinut pitämään pelistä, niin hän odotti selvästi pelattavuudelta erilaista edelläkävijyyttä, mitä on juuri Kojimalta oppinut odottamaan. Ja onhan videonsa esimerkit esim. pelin fysiikkamoottorista ja "säännöistä" huvittavia. Ei sillä, pitää korostaa että tällaisilla asioilla ei ollut oman kokemukseni kanssa juurikaan tekemistä, mutta toisaalta tarjoaahan kaikki tuollainen vielä potentiaalia parantaa jatko-osaan :)
 
Death Stranding ja Kojima teki varmaan ennätyksen siinä kuinka nopeasti AAA peli saatiin kyhättyä täysin tyhjästä markkinoille. Vajaa neljä vuotta ennen pelin julkaisua ei ollut edes studiota jossa tehdä peliä eikä pelin enginekään tainnut ollut selvillä. Siinä mielessä ei ihme jos pyörää ei pystytty keksimään täysin uudestaan vaan pikemminkin tehtiin peli jota ei ennen AAA markkinoilla ole nähty. Tuosta pelin nopeasta julkaisusta pakko antaa propsit Kojimalle vaikka näin jälkeenpäin pitääkin hieman naurahtaa niille hänen puheilleen täysin uudesta peligenrestä.

Nyt kun studio ja engine ovat kunnossa ja pelin kehitysaika on luultavasti sama kuin ykkösosalla, niin itse odotan DS2:sta huomattavasti monipuolisempaa ja hiotumpaa peliä kuin edeltäjänsä.
 
Nii kahen vaiheilla kans jaksaako tätä aloittaa joskus kunnolla. Vaikutti kyllä tunnelmalliselta ja hienon näköiseltä kun kokeillut mutta niin paljon pelattavaa et jotenkin vaan jäi sit heti.
 
Se alku olikin melko "tuskaa" tietyllä tavalla mutta sitten kun tajus että älä lähde millään älyttömällä kuormalla jalan ja kun peli vähän eteni niin sitä ei juuri ollut enää, sopivissa määrin mielestäni.
 
Huomio PC-pelaajat. Näyttäisi vahvasti siltä, että Epicin joulupäivän ilmaispelinä olisi Death Stranding. Joten kannattaa käydä nappaamassa peli talteen kun klo 18 tulee saataville.
 
Hyvin ne Epic storessakin kusetti jengii. Oli kovat mainostukset että Directors Cut on ilmaiseksi saatavilla ja se olikin tunnin verran kunnes vaihtoivat sen perusversioon. :D
 
Missäs ne mainosti sitä että jakaisvat directors cuttia? Noihan on nyt ollu ylläreitä joka päivälle.
Mä tosin sain sen directors cutin ja sit perään sai lunastaa sen norminkin. :D
 
Missäs ne mainosti sitä että jakaisvat directors cuttia? Noihan on nyt ollu ylläreitä joka päivälle.
Mä tosin sain sen directors cutin ja sit perään sai lunastaa sen norminkin. :D

Voi olla että sekotan näihin vuoto uutisin mutta siis aika outoa että jos huhuillaan directors cuttia ja epic sit laittaa sen vahingossa jakoon.
 
Tämä on siitä jännä peli, että ekat 20 tuntia jos jaksaa pelaa niin meno alkaa selvästi parantumaan. Pelaajasta riippuen se on enemmän tai vähemmän huono asia.

Pitäisi myös itsekin jatkaa tätä pleikkarilla kun tuli ostettua ihan PS5 versio, jossa on kai jotain uutta.
 
Tästä on nyt humblebundlessa directors cut versio. Oli sopivasti 6€/kk tarjous voimassa, joten tämä + life in strange 2 tuntui passelilta combolta.
 
Death Stranding viimein pikkaisen myöhässä työn alla. Myönnettäköön alkuun, että en ole ollenkaan sellaista grindaavaa tyyppiä. Täten joku tien rakentaminen tai sivutehtävänä pitsan kuljettaminen ei juuri tuota mielihyvää, eikä ajankäytöllisesti ole tyydyttävää. Siispä voi olla, että olen valinnut täysin väärän pelin itselleni.

Lupasin kuitenkin itselleni, että yritän uppoutua peliin täysillä ja antaa sille reilun mahdollisuuden. Tarina nappasi minut mukaansa ensiminuuteista lähtien ja sen haluaa kokea loppuun asti. Välillä tuo kiireetön tarpominen upeissa 4k maastoissa on ollut maagista ja jopa rauhoittavaa tekemistä kiireisen arjen keskellä. Nyt Chapter 5:n paikkeilla kun 23 tuntia alkaa olemaan kellossa, huomaan kuitenkin pientä väsähtämistä. Täytynee pitää pelisessiot maltillisina, jotta jaksaa uppoutua tarpomiseen.

Sain Maman selkääni ja hänet oli tarkoitus kuljettaa suunnilleen toiselle puolelle karttaa. Yhtä ziplineä hyödynsin, mutta muuten en keksinyt muuta kuin löntystää kävellen määränpäähän (varmaan en nyt osaa hyödyntää tässä kaikkia pelin tarjoamia mahdollisuuksia). Tasaista maastoa etsien kävelin nainen selässä ehkä 50 minuuttia. Matkalle mahtui luonnollisesti taas yksi tyhjänpäiväinen Mule-kohtaaminen. Olisi ollut ihanaa supistaa tämä matka johonkin viiteen minuuttiin. Tässä taas hieman kyseenalaisti, että voisiko tämän ajan käyttää johonkin muuhun :D. No seuraava pelisessio voi taas maistua aivan erilaiselta, kaikki riippuu niin paljon omasta sen hetkisestä mielentilasta.

Edit: Oho, latasin pelin ja tätä Maman kuljetusmatkaahan olikin vielä varmaan toiset 50 minuuttia jäljellä.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom