Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Death Stranding

Joo. Death Stranding oli peli, joka piti kokea vaikka sitä ei tavallaan uskalla suositella oikein kenellekään. Sillä varmaan oli myös jokin syvempi merkitys, joka teki työläästä ja tylsästä pelaamisesta sen arvoista. Joskin tarina oli aika tyypillistä Kojimaa, joten vaikka pelasin pelin pääosin sen nähdäkseni, en myöskään saanut siitä ihmeempää tyydytystä.

Jatko-osa täytyy totta kai kokea myös vaikka en tiedä miksi. Täyteen hintaan en kyllä osta ellei paljastu jotain pelillisiä syitäkin sen pariin hyppäämisestä.
 
Saas nähdä onko pelaaminen tokassa kuinka lähellä ensimmäisen tyyliä ja kuinka sellainen iskee toistamiseen, mutta tämän ekan pelin kanssa oli aika matalat odotukset sillä olin netistä jo etukäteen lukenut aika paljon ns. haukkumista kävelysimulaattoriksi jne. Eka peli kuitenkin iski niin perhanan kovaa ja pakettien toimittamisessa oli jotain erittäin tyydyttävää. Kävelysimulaattorihaukutkin tuntuivat oudolta kun Trikellä pääsi lähestulkoon mihin vaan, joten itsellä käveleminen jäi hyvinkin vähäiseksi.

Tokaa peliä nyt siis odotellessa, tällä kertaa en jää odottelemaan vaan tämä tulee aivan varmasti ostettua heti julkaisussa.
 
Ekan vetelin melkolailla julkistuksen aikoihin. Oli todella unenomainen kokemus. Surrealistinen. Sitä vaan jolkotti menemään ihmetellen kaikkea mitä tulee vastaan.

Miettynyt monasti jälkeenpäin että mikä siinä oli mikä piti otteessaan niin kovasti että oli vaan pakko jatkaa ja jatkaa.. En vieläkään tiedä.
Kokeilin uudelleen joskus vuosi sitten kun oli slumppi ja mietin että mitähän sitä pelaisi. Ei maistunut ollenkaan, tunnin päästä jo olin että ei kiitos enää tätä uudelleen, kun kerran on aika pitkäkin ralli.

Traileri tuosta kakkosesta kyllä nostelee kulmakarvoja ja mielenkiintoa nostattava :) Palata takaisin uudella sisällöllä tuonne unenomaiseen maailmaan, mikä jottei :)

Tuo pahis(?) trailerin loppupuolella on kyllä aika rip off Ledgerin Jokerista IMO...
 
Itellä toinen läpipeluu ja directors cutti menossa ja iskee jopa kovempaa kun eka kerralla kun on mekaniikat ym jotenki muistissa eikä nyt tee ihan joka pizzan vienti reissua.

Ja tuohan trailerin jokeripahis on ykkösen pahis.
 
Hei, Death Stranding Director's Cut on ilmestynyt Xboxille, -50 prosentin hintalapulla, 19,99 euroa. Itse ostin samointein.
Oho! Pakko oli käydä tarkastamassa ja näin totta tosiaan on.

En jaksanut Steamin PC-versiota (ei Director's Cut) pelata 24 tuntia enempää, mutta periaatteessa tämä pitäisi tuohon hintaa ostaa Xboxille jo kannatusmielessä. Toki Xboxin achievementit ja Director's Cutin lisäkilkkeet voisivat auttaa pelin kiinnostavuudessa juuri sen verran alkuperäistä julkaisua enemmän, että tämän kummallisen kävelysimulaattorin jopa jaksaisi pelata läpi.
 
Oho! Pakko oli käydä tarkastamassa ja näin totta tosiaan on.

En jaksanut Steamin PC-versiota (ei Director's Cut) pelata 24 tuntia enempää, mutta periaatteessa tämä pitäisi tuohon hintaa ostaa Xboxille jo kannatusmielessä. Toki Xboxin achievementit ja Director's Cutin lisäkilkkeet voisivat auttaa pelin kiinnostavuudessa juuri sen verran alkuperäistä julkaisua enemmän, että tämän kummallisen kävelysimulaattorin jopa jaksaisi pelata läpi.
Itse ostin julkaisussa PS4:lle, mutta myin pois konsolin sekä pelin, niin tämä sopii itselleni nyt loistavasti. :D
 
Täytyihän se 19,99€ hintaan käydä nappaamassa talteen. Tarjous on voimassa seuraavat kaksi viikkoa, jos joku muu haluaa edukkaan hinnan hyödyntää.

Tämähän on muuten myöskin Xbox PlayAnywhere -ominaisuutta tukeva peli, joten PC-version saa samaan hintaan kaupan päälle ja voi samalla tallennuksella pelailla mielin määrin ristiin alustojen välillä.

Siitä vielä linkkiä:
 
Ihan kiva hinta kieltämättä. Itseltä löytyy tämä fyysisesti PS4-versiona, jonka päivitys tähän vastaavaan PS5-versioon olisi ilmeisesti sen 10€, joten se nyt sinänsä olisi itselleni halvempi tapa siltikin.
Joo, hyvä vaihtoehto se on tuokin. Minulla ei ole PS5:sta ja kun Xbox on se mieluisin pelialusta joka tapauksessa, niin jos peliin tällä tavalla täysin yllättäen tulee Xbox -versio, niin alustan valinta on helppo. :)
 
Joku yhteys Sonyyn tässä on tuosta huolimatta.
Pelin kun käynnistää Xboxilla niin ruudulle rävähtää Sony Interactive Entertainmentin logo.
Pelin pelimoottori(decima) on Sonyn, siis Guerrillan tekemä. Joka muuten on aikas loistava engine, tuolla saa kyllä tehtyä todella upeeta jälkeä.
Pelin myös ostin kun hintakin oli sopiva, Ihme kyllä peli on maistunut, enkä kyllä osaa sanoa mikä tuossa oikein edes viehättää. Olihan tuo loistavasti tuotu nyt myös xboxille siis ihan täysin puskista peli tuli, ei edes mitään huhuja ollut liikkeellä aikaisemmin.
 
Ihme kyllä peli on maistunut, enkä kyllä osaa sanoa mikä tuossa oikein edes viehättää.
Itselle kävi ihan sama silloinkun tämän nappasin PS5:lle Director's cutin julkaisussa. Jos peliä kuvailee sanallisesti, se kuulostaa hyvin tylsältä ja itseään toistavalta, mutta jotain erittäin maagista siinä on sittenkun sitä itse pelaa. Viimeistään jäin todella pahasti koukkuun siinä kohtaa kun pääsee teitä rakentelemaan.

Ollut pitkään jo tarkoitus pelata tämä alusta asti uudestaan jatko-osaan valmistautuessa niin pitää katsoa kuinka hyvin tämä nappaa tokalla kerralla.
 
Noniin nyt on vihdoin sen aika, eli pelata tämä imo top 10 parhaisiin peleihin ikinä kuuluva teos uudelleen taas kerran. PS4 ja PC:llä pelattu mutta PS5 ei ole tullut loppuun asti pelattua vielä.

Aloitin pelin kaksi ja puoli vuotta sitten mutta päätin että pelaan sen uudestaan vasta lähempänä jatko-osan julkaisua. Pelasin silloin sen tutorial alueen ja nyt pääsee suoraan jatkamaan siitä mistä peli todella alkaa. En malta odottaa että pääsee kaikkia vempaimia käyttämään millä tästä kävely pelistä muuttuu ihan jotain muuta kun mukaan tulee ajoneuvot, aseet ja kaikki muut vempaimet.

Tämä on siitä harvinainen peli että se kokemus mikä sinulla on pelin alussa on täysin erilainen pelin lopussa. Toki jaat postia paikasta A paikkaan B koko pelin mutta se miten sitä jaetaan monipuolistuu niin paljon että jos ei ole pelannut kuin sen joku 10h et ole kokenut kuin 10% siitä mitä tällä on tarjota kun peli ei avaa ominaisuuksiaan kovin nopeasti.

Noh reilu kolme ja puoli kuukautta aikaa tahkota tätä ennen uutukaista.
 
Ollut pitkään jo tarkoitus pelata tämä alusta asti uudestaan jatko-osaan valmistautuessa niin pitää katsoa kuinka hyvin tämä nappaa tokalla kerralla.
Aloitin tämän uusintakierroksen vihdoinkin viime viikolla ja on kyllä vienyt mukanaan vielä kovempaa kuin aiemmin. Tullut löydettyä myös tehtäviä, joita en aiemmalla pelikerralla löytänyt/huomannut ollenkaan.

Esim. Half-Life tehtävistä sain magneettiset hanskat, joilla voi noukkia tavaraa kymmenisen metrin päästä.

Aloitin pelin hardilla ja muuten ei oikein vaikeusastetta huomannut, mutta huhhuh kun ensimmäinen räiskintätehtävä olikin vaikea. Tunnin verran hakkasin päätä seinään ja sitten oli pakko pudottaa normaalille tuon tehtävän ajaksi. Aika outo vaikeusastehyppy kun tehtävän jälkeen taas helpottuu reilusti.

Huominen Xenoblade julkaisu varmaan hidastaa pelaamista hieman, mutta kyllä tämä loppuun asti tulee menemään toistamiseen.
 
Viime yönä heilahti täällä toinen pelikerta läpi ja olipa kyllä taas kokemus. Vaikka enimmäkseen tarinan muisti, kyllä sieltä silti löytyi aika paljon unohtuneita pienempiä yksityiskohtia. Aivan timanttinen peli kyllä!

Oli kyllä ihan hauska pelata vaikeammalla vaikeusasteella tämä läpi kun se vähän pakotti valmistautumaan asioihin eri tavalla. Esim. vihollisleireihin sijoittuvat tehtävät vaati vähän erilaista lähestymistä kuin pelkkä tavaran kuljettaminen. Ekalla pelikerralla ei tullut oikein valmistauduttua mitenkään, ajettua moottoripyörällä paikanpäälle ja kaiken kuljetettavan tavaran kanssa tapeltua menemään. Nyt tuli kaikki ylimääräinen laitettua säilöön, tehtyä kunnon armorit ja aseet ja sitten kirurgisesti pistettyä porukkaa maihin.

Se kyllä pysyi täysin samana että moottoripyörällä tuli kuljettua aivan kaikkialle. Olin oikein yllättynyt kuinka helppoa se olikaan sillä muistin että joihinkin paikkoihin olisi ollut hieman hankalampaa päästä kuin olikaan. Vähän vilkaisi karttaa ja lähti huristelemaan sopivinta reittiä niin kyllähän moottoripyörällä sinne pääsi.
 
Nyt on noin 30 tuntia tätä takana ja saa nähdä ennätänkö saada läpi ennen kakkososan julkaisua. Ei toki haittaa vaikka en ehtisikään, sillä pakko ehkä hieman pitää taukoa, ettei vain iske ähky. Nopeasti tunteja on kyllä kertynyt, sillä tämä maistuu itselleni erinomaisesti.

En oikein tiennyt mitä odottaa tältä peliltä. Paljon olin lukenut sitä, että tämä vain vain "kävelysimulaattori" ja toiset taas sanovat tämän olevan yksi kaikkien aikojen parhaista peleistä. Kaikille kommenteille yhteistä oli kuitenkin se, että tämä peli on pakko vain itse kokea. Ymmärrän nyt täysin nämä kaikki kommentit ja mielestäni ne ovat kaikki myös ihan oikeassa. Tämä on todellakin kävelysimulaattori, mutta samalla aivan huikea peli. Juuri tuo mitä @HideoMiyamoto tuossa ylempänä kuvasi, eli se miten pelattavuus kehittyy alusta loppua kohti.

Rakastan pelejä, joissa itse luot maailmaa ja joudut pohtimaan miten voisit helpottaa elämääsi tulevaisuudessa. Samalla peli tarjoaa kokoajan lisää työkaluja, joilla peli muuttuu kokoajan. Tulee hyvin vahvasti Subnautica mieleen siitä, miten ensimmäisen kerran kulkiessa reittiä se tuntuu aivan helvetiltä, mutta matkalla rakennat siltoja ja ties mitä, jotka sitten helpottavat kulkemista tulevaisuudessa. Olen nyt kuljettanut paketteja siellä vuoristossa ja ensimmäiset reissut olivat puhdasta kidutusta, mutta nyt olen saanut rakennettua vuorille käytännössä kaikki outpostit kattavan köysirataverkoston, jolla pääsen sekunneissa paikasta toiseen.

Pelattavuuden ohella myös maailma ja tunnelma ovat aivan viimeisen päälle, ne tekevät tähän niin paljon, kun pitkätkään jalkapatikat eivät ole kertaakaan tuntuneet tylsiltä. Visuaalisesti peli näyttää myös erinomaiselta PS5:lla. Tarina vaikuttaa mielenkiintoiselta, saa nähdä mihin suuntaan se vielä etenee.

Ainoana negatiivisena asiana nostaisin esiin taistelut. Kaikki ammuskelut ja nyrkkeilymatsit tuntuvat todella kankeilta ja ei kyllä selkeästi olla pelin vahvuusalueella. Onneksi tässä niitä ei hirveästi ole ja painotus onkin selkeästi enemmän taisteluiden välttämisessä. Ehkä jatko-osassa, joka ilmeisesti on toimintapainotteisempi, on tähän osa-alueeseen panostettu enemmän. Toisaalta nautin kyllä kaikista muista osa-alueista paljon enemmän, eli en juuri kaipaisi tähän edes enempää toimintaa.

Peliä aloittaessani katsoin, että läpipeluu on jotain väliltä 40-100 tuntia ja ajattelin, että mennään nyt mahdollisimman suoraviivaisesti, että ehdin kakkososan julkaisuun mukaan. Olen kuitenkin puuhaillut ihan kaikkea ylimääräistä ja rakennellut vaikka mitä, ihan vain maailmaa parantaakseni, joten saa nähdä kauanko tämä läpipeluu lopulta kestää. No, se ei haittaa ollenkaan, sillä peli on erinomainen ja aion nautiskella tästä ihan rauhassa.
 
Viimeksi muokattu:
Reilun 50 tunnin jälkeen lopputekstit rullaa näytöllä. Aiemmissa viestissä jo avasinkin fiiliksiä pelistä ja eipä ne siitä juuri muuttuneet. En ollut aiemmin juuri Kojiman pelejä pelannut, lähinnä vain kuullut niistä puhuttavan ja Kojima onkin saavuttanut jo tietynlaisen elävän legendan maineen.

Tämän pelin pelattuani voin sanoa, että I get it. Varmasti kaikkien makuun tämä ei ole, mutta itselleni tämä klikkasi täysin. Tämä on sellainen peli, jota on vain pakko yrittää, sillä pelikuvaa katsomalla et oikein saa kiinni siitä toimisiko peli juuri sinulle.

Tämä peli oli tosi uniikki kokemus, jossa keskiössä oli ehdottomasti tunnelma ja pelimaailma. Gameplayn kehittyminen läpi pelin ja se miten yhdessä muiden pelaajien kanssa muokkaat maailmaa. Tarina tarjoili myös hyviä twistejä ja oli juuri niin Kojimamaisen outo, kuin olin kuullutkin.

Nyt hetki happea ja loppuvuoden aikana sitten kakkososan kimppuun. Ymmärtääkseni kakkonen on paljolti samaa, joten ei parane heti putkeen aloittaa.
 
Ylös Bottom