Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Death Stranding

Reilut pari tuntia takana. Paljon välivideoita pelaamisen ohella, sanoisin noin 30-35% ajasta.

Jokin tässä vain kiehtoo heti alusta asti. Kiinnostaa nähdä, mitä seuraavaksi tapahtuu. Ei meinaa millään malttaa lopettaa ja se on tärkeä voimavara pelissä. Juonta olen seurannut erityisen tarkasti, että kokonaisuus pysyy näpeissä koko seikkailun ajan. Tilastohulluna arvostan suuresti jokaisen suoritetun tehtävän jälkeisiä lukuja.

Kauhuelementtejä odotin tältä peliltä. Musiikki sopi upeasti kohtaan, jossa nämä niin sanotut BT:t olivat ympärillä. Taisinpa hetken pidättää omaakin hengitystä, kun yritin olla erityisen varovainen vältellessäni niitä.
 
Tosiaan, jos ei kesken elokuvapätkien pysty tallentamaan, tuo kuvailemasi tallennusmetodi on harmillisen vähän merkitsevä loppujen lopuksi (toki toimisi muutoin hyvin tämän kaltaisessa pelissä). Sen verran pitkiä elokuvapätkiä tässäkin vaan tuntuu tulevan.

Eikös Pleikkarilla pystyy ainakin kiertämään tälläisen ongelman. Painaa Ps-nappia ja laittaa tarvittaessa valmiustilaan.
 
Toisaalta tässä pelissä cutscenejä ei ihan hirveästi ole alun jälkeen ja ne mitä on eivät ole mitään maratontasoa ainakaan tähän mennessä. Välillä mennään tuntikaupalla ilman cutscenejä, toki riippuu varmasti myös siitä paljonko harrastaa oheistoimintaa.
 
Joka tapauksessa sellaista ominaisuutta juuri tarvittaisiin, mikäli on tuollaisia helvetillisen pitkiä elokuvakohtauksia, kuten Kojiman peleissä. Tekee pelattavuuden turhan veemäiseksi, kun ei pysty ainakin suhteellisen pian tallentamaan, jos tarve siihen ilmenee äkillisesti. Itselleni ainakin tulee tällaisia tilanteita helposti, joten itselleni tämän tyyliset elokuvaspektaakkelit ovat kyllä siltä osin melkoinen kauhistus. Siksi myös niitä pystyy todella harvoin pelaamaan, kun pitäisi olla reilusti aikaa varattuna yhteen sessioon, eikä kovin usein ole niin joustavaa pidempää aikaa pelisessiolle.

Välivideonhan pysty laittamaan pauselle, ja sitten pleikkari vaan lepotilaan. Tallentamaan ei tosiaan pysty.
 
Välivideonhan pysty laittamaan pauselle, ja sitten pleikkari vaan lepotilaan. Tallentamaan ei tosiaan pysty.
Toki tuollainen mahdollisuus on tiedossa. Mutta en kyllä tuollaista tapaa mielelläni käyttäisi. Pelitilannehan ei kuitenkaan sinänsä tallennu, joten jos ei vaikka itse muistakaan koko kuviota aloitellessaan taas pleikkarilla pelaamista, niin voi tulla vaikka tehtyä jotain, jolla tuo pelitilanteen lopullinen tallentuminen vaarantuisi. Itse kun pelaan myös Boxilla sekä Switchilla, niin ei se plegellä pelaaminen mikään automaatio aina ole. Lisäksi kun taas pleikkarilla jatkaa, ei ole sanottua, että on juuri silloin aikaa tai haluakaan väkisin jatkaa juuri Death Strandingin parissa. Erittäin mielenkiintoinen peli toki, mutta ainakin itse pelaan useitakin pelejä samoihin aikoihin, ja pelattava vaihtuu kulloisenkin fiiliksen mukaan. Halut ja oikea hetki pelata näitä välivideohirviöitä vain väistämättä jäävät hieman vähemmälle ainakin ajoittain, jos ei pysty tallentamaan ainakin 5 minuutin sisään mistäkin tilanteesta.
 
Kyllä automatti tallennus sen verran usein tallentaa ainakin jos on juuri jossain basessa ettei siinä paljon tarvitse uusiksi ottaa.
 
Yllättävän vähän tässä on ollut välivideoita Kojiman peliksi. Tietenkin jos keskittyy pelkkään tarinaan, niin silloin niitä on useammin, mutta eilen mulla meni varmaan kuusi tuntia ilman ainuttakaan välivideota, kun tein sivuhommia ja tutkiskelin paikkoja.

Kohta täytyy taas jatkaa, kun ei ole vielä tänään tullut pelattua ja alkaa olemaan jo vierotusoireita :D

Näyttäisi vievän kivasti tilaa kovolta tämän pelin tallennukset, mulla näyttäisi kansiolla olevan kokoa 800 megaa tällä hetkellä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Pitikö tässä nyt olla jotenkin huono gameplay? 20 tuntia takana ja edelleen odottelen sitä hetkeä, kun uusien härpäkkeiden saanti loppuu ja iskeytyy se "jaa nyt nähtiin se kaikki mitä pelillä oli tarjota"-fiilis joka niin monessa open world pelissä tapahtuu itselleni.

Lähinnä tässä tuntuu, että siinä missä useimmat pelit paljastavat kaikki korttinsa heti kättelyssä, DS panttaa niitä hyvin jolloin gameplayhin tulee tasaisin väliajoin jotain uutta härpäkettä pelaajalle testattavaksi samalla pitäen pelin tuoreena.
 
Jos joku hieman närästi tässä alussa niin tuli mieleen tästä pelin "connection, connection, connection, connection... CONNECTION" paasauksesta mieleen xbox one failaus "sports, sports, tv, tv, sports, tv" hokema :)
 
Ilmeisesti suurin osa heikoista arvosteluista on ollut jenkeistä, onko heidän pelimakunsa niin yksinkertainen että Death Stranding menee yli heidän ymmäryksensä ?


Voi olla tai sitten voi olla että hehkuttajat keksii vain tekotaiteelliselle tai sekopäisille mysteerijutuille mielessään selityksiä. tyyliin David Lynch, Stanley Kubrick tuotanto. Aina ei ole kyse "korkean tason" tajuamisesta tai ymmärtämisestä.

Itse olen vasta aika alussa, ei mitään suurta ongelmaa vielä tuon "connection" ja "make america great connected again" jankuttamisen ohella. Saas nähdä miten jatkuu.
 
Ilmeisesti suurin osa heikoista arvosteluista on ollut jenkeistä, onko heidän pelimakunsa niin yksinkertainen että Death Stranding menee yli heidän ymmäryksensä ?

Jenkkien mieltymys räiskintäpeleihin ja muihin virtaviivaistettuihin pelityyppeihin on varmasti yksi syy. Toinen syy on todennäköisesti japanilaisen pelisuunnittelun tarve tehdä pelimekaniikoista tarpeettoman monimutkaisia tai ylettömän kankeita käyttää. (Tämä oli siis yleistys, ei kritiikkiä Death Strandingiä kohtaan)
 
Mitäs hyötyä tuosta ukon kehittämisestä on käytännössä? Eli mitä lisähyötyä saa, jos tekee tehtäviä paremmin ja vaikkapa lisäkeikkojakin.
 
Mitäs hyötyä tuosta ukon kehittämisestä on käytännössä? Eli mitä lisähyötyä saa, jos tekee tehtäviä paremmin ja vaikkapa lisäkeikkojakin.
Laitan vastauksen spoilereihin jos joku ei halua tietää, mutta kuiteskin.
Mitä enemmän toimitat tietyille tyypeille tavaraa, niin jotkut niistä antaa sulle parempia varusteita ja aina, kun saat mainetta lisää, niin voit vaikkapa kantaa enemmän tavaraa ym
 
Huhhuh, tuli eilen illalla kymmenen aikaan alotettua ja ajattelin, että nopsaa kokeilen että saa aluilleen niin nukkumaan pääsin siinä 4 aikoihin.

Kyllä piti niin otteessaan kokoajan. Tämä on mulle jo unelmapeli sinänsä, että pelataan lähetillä joka kuskaa paketteja. Oma ykkösammatti =).

Se kun lähet kuskaamaan pakettia tasangojen yli ja kamera zoomaa taaksepäin ja musiikki alkaa soimaan, nautit näystä, kunnes yhtäkkiä olet BT alueella.. Taitaa jäädä MW vähäksi aikaa.
 
Huhhuh, tuli eilen illalla kymmenen aikaan alotettua ja ajattelin, että nopsaa kokeilen että saa aluilleen niin nukkumaan pääsin siinä 4 aikoihin.

Kyllä piti niin otteessaan kokoajan. Tämä on mulle jo unelmapeli sinänsä, että pelataan lähetillä joka kuskaa paketteja. Oma ykkösammatti =).

Se kun lähet kuskaamaan pakettia tasangojen yli ja kamera zoomaa taaksepäin ja musiikki alkaa soimaan, nautit näystä, kunnes yhtäkkiä olet BT alueella.. Taitaa jäädä MW vähäksi aikaa.

Itsellä nyt yli 20h takana ja luulin kanssa alussa että tämä olisi unelma peli ja kaikki tuntui niin mahtavalta ja tavaroiden kuskaaminen oli parasta mitä pitkään aikaan kokenut pelimaailmassa. Nyt kun on saanut vaikka mitä härpäkettä ja lelua auttamaan pakettien toimituksessa, tiedän että tämä on ehkä jopa sukupolven paras peli ja Kojiman paras peli ylivoimaisesti ja minä rakastan MGS 1-5 yli kaiken.
 
Viimeksi muokattu:
Huhhuh, tuli eilen illalla kymmenen aikaan alotettua ja ajattelin, että nopsaa kokeilen että saa aluilleen niin nukkumaan pääsin siinä 4 aikoihin.

Kyllä piti niin otteessaan kokoajan. Tämä on mulle jo unelmapeli sinänsä, että pelataan lähetillä joka kuskaa paketteja. Oma ykkösammatti =).

Se kun lähet kuskaamaan pakettia tasangojen yli ja kamera zoomaa taaksepäin ja musiikki alkaa soimaan, nautit näystä, kunnes yhtäkkiä olet BT alueella.. Taitaa jäädä MW vähäksi aikaa.

Pitäisikö kuitenkin pitää se kuukauden paussi tästä pelistä.
Ihan vaan tukilakkona postille:D
 
Pystyyköhän tuota pommikohtausta tekemään niin ettei mene Fragilen puheille ja painelee suoraan sinne päämäärään sen lastin kanssa. En tiedä oliko sen tarkoitus olla yllätys että se oli Higgs joka sen paketin toi, Troy Bakerin ääni vaan on niin tunnistettavissa että arvasin heti sen olevan pommi. Mutta se pomo taisto oli kyllä loistava taas kerran ja ihan erillainen kuin ensimmäinen. Nyt alotin Chapter 5 ja mietin että pitääkö tässä vielä pitkälle menna ennenkö lakkaa saamasta uusia tavaroita, kävin just puhumassa Äiteelle
 
Ilmeisesti suurin osa heikoista arvosteluista on ollut jenkeistä, onko heidän pelimakunsa niin yksinkertainen että Death Stranding menee yli heidän ymmäryksensä ?

Jenkit ei edes ole antanu näitä hunoimpia pisteitä

 
Ylös Bottom