Death Stranding

frozen9999

Well-Known Member
Viittasin lähinnä siihen että ne jotka eivät ole peliä edes pelanneet niin ulisevat joissain foorumeilla että kuin paska peli on kyseessä ja kukaan ei saisi tykätä tästä ja kaikki hyvät arvostelut on feikkejä.

Ite olen aina tykännyt tämäntyylisistä rauhallisista peleistä, yhtäkkiä vaan huomaa että taas meni monta tuntia ihan hetkessä.
Missä foorumilla on sanottu että et saisi tykätä pelistä ?
 

Ketunloikka

Active Member
Kuinka nopeasti toi Timefall vaikuttaa noihin paketteihin. En ole oikeen siitä päässyt kärryille, ja vissiin toi paketin ottama damage ei niin vaikuta lopputulokseen kuin sen sisällön kunto?

Mites käykö MULEt päälle jos sulla ei ole cargoa mukana? Aattelin, että pääsiskö MULE alueiden läpi helpommin jos sulla ei ole tavaraa?
 

HideoMiyamoto

Well-Known Member
Kuinka nopeasti toi Timefall vaikuttaa noihin paketteihin. En ole oikeen siitä päässyt kärryille, ja vissiin toi paketin ottama damage ei niin vaikuta lopputulokseen kuin sen sisällön kunto?

Mites käykö MULEt päälle jos sulla ei ole cargoa mukana? Aattelin, että pääsiskö MULE alueiden läpi helpommin jos sulla ei ole tavaraa?
Ei ne kauhean nopeasti kulu, välillä tullu pitkiä aikoja kahlattua niissä. Se paketin ottama damage ei vaikuta lopputulokseen, ainoastaan jos sisältö on ottanut vahinkoo. Muulit ei käy päälle jos sinulla ei ole mitään muuta kun omia varusteita mukana, eli ei paketteja eikä materiaaleja.
 

Kuo5ii

Active Member
Ei ne kauhean nopeasti kulu, välillä tullu pitkiä aikoja kahlattua niissä. Se paketin ottama damage ei vaikuta lopputulokseen, ainoastaan jos sisältö on ottanut vahinkoo. Muulit ei käy päälle jos sinulla ei ole mitään muuta kun omia varusteita mukana, eli ei paketteja eikä materiaaleja.
eikö bt alueen sade tuhoo paljon nopeemmin paketin tai näin olen ite ymmärtänyt.
 

Grandi

Member
En tiedä onko tässä vaikeustasoriippuvaisia eroja, mutta itsellä on aina tonkkakaupalla repair sprayta mukana ja tulee myös käytettyä. Timefall tuo hyvän lisämausteen tilanteissa jossa

löytää itsensä keskeltä erämaata ison BT-lauman saartamana ja pitäisi päästä pois kohtalaisen sukkelaan. Ainakin Chapter 2:n loppupuolella oli yksi tällainen tilanne
 

OK

Well-Known Member
Huhuh! Pelikello näyttää kymmentä tuntia ja olen edelleen Chapter 2:ssa. Hetki sitten tein vapaaehtoisen tehtävän, jossa piti kuljettaa lähetys, jonka reitillä oli yksi laaja MULE keskittymä sekä kaksi Timefall aluetta + potentiaalisia BT vihollisia. Kaiken lisäksi kuljetuksella oli 30 minuutin aikaraja. Mikä neuvoksi?

Todella mietoa spoileria pelimekaniikoista:
Rakentaa generaattori, hypätä moottoripyörän selkään ja vetää perkeleenmoisella vauhdilla läpi em. vaara-alueet. Ennen tehtävän aloittamista vedin lyhyen harjoittelutreenin pyörällä, jonka aikana sain tuntumaa kontrolleihin. Kun lopulta aloitin tehtävän ei mennyt muutamaa sekunttia kauempaa kunnes huomasin olevani lean front asennossa yrittäessäni välttää kivenlohkareita ym. esteitä ettei pyörä mene paskaksi ja viholliset saa kiinni meikäläistä. Onnistuin välttämään ensimmäisen vaaravyöhykkeen, mutta moottoripyörän energia oli loppumaisillaan enkä muistanut ottaa PCC tarviketta mukaan. Tankissa oli ehkä 20% jäljellä kunnes eteen piirtyi toisen pelaajan rakentama LVL 3 generaattori. Lyhyt stoppi sateessa, raivokas "like" napin rämpytys ja matka jatkui. Siinä vaiheessa kun viimeinen vaara-alue oli ohitettu pelin taustaäänet menivät useamman pykälän hiljaisemmaksi ja taustalle lähti biisi soimaan.
Fiilis oli aivan katossa :cool:

On tämä vaan päräyttävä tapaus. Mitä parasta osa arvostelijoista on todennut, että peli lähtee kunnolla käyntiin kolmannessa kappaleessa. Tiedä sitten mitä uusia pelimekaniikoita tämä tuo pelaajalla, mutta tämä ns. "tylsä" osuus pelissä on ollut todella mahtavaa ajanvietettä.

Toki valituksen aiheita löytyy, mutta mieluummin käytän rajallisen vapaa-ajan pelin parissa. Kymmenen tunnin aikana tämä on noussut Catherine: Full Bodyn ohi tämän vuoden peliksi. Toivottavasti hidastempoinen meinkinki jatkuu myös tulevissa Chaptereissa.
 

Pirate fin

Well-Known Member
Yksi asia on alkanut ärsyttämään 30 tunnin aikana ja se on tuo hidastettu kohtaus mikä tulee aina, kun olet BT läheisyydessä.

Oli se ihan siisti alussa, mutta ei sitä nyt ihan joka kerta tarvitsisi näyttää.
 

HideoMiyamoto

Well-Known Member
Yksi asia on alkanut ärsyttämään 30 tunnin aikana ja se on tuo hidastettu kohtaus mikä tulee aina, kun olet BT läheisyydessä.

Oli se ihan siisti alussa, mutta ei sitä nyt ihan joka kerta tarvitsisi näyttää.
Varmaan halutaan tehdä pelaajalle selväksi että olet menossa vaaralliselle alueelle, mutta olisi se voinut lyhyempikin olla.
 

Ketunloikka

Active Member
Mitenkäs pelin vaikeusasteet?

Millä vaikeustasolla jengi pelaa?

Käsittääkseni jonkun trophyn on mahdollista saada vain Hard-tasolla.

Lähinnä kiinnostaa siis se, että kuinka Hard tuo Hard on.
Ei pitäisi olla mitään vaikeustasosta riippuvaisia trophyja.
 

Ketunloikka

Active Member
Hieman alkoi ärsyttää päästyäni todella ärsyttävän maaston ja BT alueen läpi tonne Wind Farmille. Ajattelin pois lähtiessäni, että kiipeä ja rakennan tieni niitten kallioitten päälle ja pääsen helpommin BT alueen ohi... Niin ei, sinne ei pääse ja rakentaminen on "sillä alueella" kiellettyä. "outside permitted c9nstruction area".. Onko sillekin säännöt mille alueelle voi rakentaa.

Ja eikun takas ison lastin kans välttelemään BTeitä.
 

batistuta

Member
Hieman alkoi ärsyttää päästyäni todella ärsyttävän maaston ja BT alueen läpi tonne Wind Farmille. Ajattelin pois lähtiessäni, että kiipeä ja rakennan tieni niitten kallioitten päälle ja pääsen helpommin BT alueen ohi... Niin ei, sinne ei pääse ja rakentaminen on "sillä alueella" kiellettyä. "outside permitted c9nstruction area".. Onko sillekin säännöt mille alueelle voi rakentaa.

Ja eikun takas ison lastin kans välttelemään BTeitä.
Itellä ei ainakaan tullut paluumatkalla BT ollenkaan vastaan.
 

HideoMiyamoto

Well-Known Member
Nick taas vertailee pelien grafiikoita, tällä kertaa vuorossa MGS V vs DS, ero on tietysti kuin yöllä ja päivällä kun MGS V oli suunniteltu PS3 silmälläpitäen. DS on kuitenkin yksi aikamma upeimmista peleistä visuaalisesti ja sen upeat tekstuurit ja hahmot animaatioineen ja kaikkine muine efekteineen on silkkaa silmäkarkkia. Tuossa videollakin mainittu realiaikaisen valaistuksen puuttumista en huomannut vasta kuin 30h jälkeen joten niin paljon sitä kaipaa, toki yö lähetykset olisi olleet aika kova lisä. :D

 

OK

Well-Known Member
40h takana ja voi jumalauta mikä peli. Kauniin tyhjä maailma, tunnelma, mikä siirtyy ahdistuksesta seesteisyyteen hetkessä. Näiden tuntien aikana olen kokenut tunteiden kirjon, mitä mikään peli ei ole ennen tarjonnut. Kaiken sen taistelun jälkeen, mitä olet kokenut matkalla a:sta b:hen, sitten pamahtaa soimaan atmosfäärinen kappale ja sitä tuntee saavuttaneensa jotain. Vuoden peli.

Peli, missä saavutat, et suorita.
Allekirjoitan.

Spoileria Chapter 2:sta (mielestäni kyseessä ei ole niinkään "spoileri", mutta laitetaan varmuuden vuoksi piiloon:
Eilen illalla matkustin Jakelukeskuksesta Port Knox Bayhin. Siinä vaiheessa kun olin yltänyt vuoren huipulle lähti alla oleva musiikki soimaan:


Kyllä siinä tuli hieman herkistynyt fiilis, sillä kaikki palaset vain loksahtivat täydellisesti paikalleen: poikkeuksellisen haastava osuus on takanapäin (ei niinkään vihollisten osalta vaan haastavan maaston takia), paskassa ryvettynyt Sam, kaunis näköala ja melankolinen musiikki.

Kysymys @HideoMiyamoto sekä muille pelaajille, jotka ovat selvästi pidemmällä. Paraneeko peli tästä teidän mielestä? Tähän mennessä olen tasan tarkkaan tainnuttanut yhden (1!) ihmisvihollisen sekä kourallisen BT olentoja. Jos samanlainen hidastempoinen meininki jatkuu, niin on hyvin mahdollista, että tämä on paras Sonyn rahoittama peli tämän sukupolven osalta - ainakin meikäläisen mielestä. Pelisessiot venyvät yömyöhään ja aamulla-päivällä tulee vähän väliä mietittyä Death Strandingiä töiden ym. oikean maailman velvoitteiden ohella. En muista koska näin on viimeksi tapahtunut pelin kohdalla.
 

HideoMiyamoto

Well-Known Member
Allekirjoitan.

Spoileria Chapter 2:sta (mielestäni kyseessä ei ole niinkään "spoileri", mutta laitetaan varmuuden vuoksi piiloon:
Eilen illalla matkustin Jakelukeskuksesta Port Knox Bayhin. Siinä vaiheessa kun olin yltänyt vuoren huipulle lähti alla oleva musiikki soimaan:


Kyllä siinä tuli hieman herkistynyt fiilis, sillä kaikki palaset vain loksahtivat täydellisesti paikalleen: poikkeuksellisen haastava osuus on takanapäin (ei niinkään vihollisten osalta vaan haastavan maaston takia), paskassa ryvettynyt Sam, kaunis näköala ja melankolinen musiikki.

Kysymys @HideoMiyamoto sekä muille pelaajille, jotka ovat selvästi pidemmällä. Paraneeko peli tästä teidän mielestä? Tähän mennessä olen tasan tarkkaan tainnuttanut yhden (1!) ihmisvihollisen sekä kourallisen BT olentoja. Jos samanlainen hidastempoinen meininki jatkuu, niin on hyvin mahdollista, että tämä on paras Sonyn rahoittama peli tämän sukupolven osalta - ainakin meikäläisen mielestä. Pelisessiot venyvät yömyöhään ja aamulla-päivällä tulee vähän väliä mietittyä Death Strandingiä töiden ym. oikean maailman velvoitteiden ohella. En muista koska näin on viimeksi tapahtunut pelin kohdalla.
Peli paranee mielestäni todella paljon siitä mitä se oli alussa, 3 chapterin aikana varsinkin. Nyt mennään Chapter 8 ja pelaajien rakennelmien tärkeys korostuu paljon enemmän kuin koskaan ja pakettien saaminen perille on entistä haastavempaa, mutta peli ei ole missään vaiheessa menettänyt otettaan ja se sama rauhallinen pelaaminen jatkunut lähes koko matkan.
 

ippanis

Active Member
Huh huh, nyt on päästy läpi ja mittarissa käsittämättömät 60h. Spoilerivapaa.

Jotenkin kun miettii jälkeenpäin, että miten pakettien kuskaamisesta voi tehdä mielekästä peliä, tämä peli osaa tehdä siitä ennen kaikkea merkityksellistä. Jokainen paketti, jokainen lähetys jonka kävelet eri kolkkiin, tuntuu siltä kuin olet tehnyt jotain merkityksellistä, et pelkästään itsesi takia vaan muiden pelaajien. Käytin tunteja ja tunteja vain siihen, että huomasin muiden tekemiä rakennelmia ja halusin jatkaa näitä siltoja, jotta itsellä ja mahdollisesti muilla olisi helpompaa liikkua.

Tätä voi hyvin verrata esim. RDR2 tai GTAV, jossa sen pelattavuus voidaan yksinkertaistaa sanomalla, että sehän vaan tehtäviä, josta mennään paikaksta A paikkaan B. RDR2 ja GTAV ovat hienoja pelejä omalla tyylillään, mutta itselle tuli näiden kahden kohdalla jossain vaiheessa puutuminen, ettei enää jaksaisi. Death Stranding piti otteessaan koko 60h, alusta loppuun.

Yhtään spoilaamatta tarinaa, mutta se on yksi parhaista joita olen pelaamalla kokenut. Tämän pelin tulisi jokainen kokea ihan siitä syystä että sillä on tärkeä sanoma; se on maailma, jossa yhdistetään ihmiset yhteen yhteisen hyvän hyväksi.

Kojiman paras peli.
 

Hondo18

Member
On tämä aivan helvetin kova peli.

Kulkee tosiaan mielessä pitkin päivää ja kerralla voisi pelata vaikka koko päivän.

Itellä jäi MGSV kesken, kun ei "tarina" tai miljöö oikein imassut mukaansa. Nyt näin ei kyllä käy.

Itseä ei kyllä lähtökohtaisestikaan haittaa, että pelimekaniikka on yksinkertainen ja tempo rauhallinen. Vähemmän puhetta ja räjähdyksiä on yleensä hyvä asia myös elokuvien puolella.

Se on se tunnelma.
 

Aksu

Well-Known Member
Nyt vasta hoksasin tuon kun peli siitä vinkkasi, että kallioilla kiipeillessä voi pitää x pohjassa niin kiipeää huomattavasti luontevammin, tulikohan tuo vinkki 1.05 päivityksessä kun en sitä aiemmin ole hoksannut.

Nyt on chapter 3 ja 10 tuntia pelattuna ja tuntuu että paranee vaan.
 

HideoMiyamoto

Well-Known Member
Nyt vasta hoksasin tuon kun peli siitä vinkkasi, että kallioilla kiipeillessä voi pitää x pohjassa niin kiipeää huomattavasti luontevammin, tulikohan tuo vinkki 1.05 päivityksessä kun en sitä aiemmin ole hoksannut.

Nyt on chapter 3 ja 10 tuntia pelattuna ja tuntuu että paranee vaan.
Itselle sitä neuvonut useampan kertaan, se vähän riippuu missä menee ja mitä tekee et mistä se neuvoo.
 
Ylös Bottom