Noin tunti takaperin naureskelin, sillä peli jälleen kerran päätti antaa uusia varusteita ja PCC rakennuksia. Ennen tätä ajattelin, että "nyt ollaan varmaan nähty kaikki merkittävät mekaniikat". Voi kuinka olinkaan väärässä.
Sony Bend auttoi jollain muotoa kehityksessä. Ehkä Kojiman tiimi sai apua juurikin moottopyörän kontrolleihin/tuntumaan? Myös meikäläisen mielestä prätkällä päristely tuntuu hyvältä.
Mielestäni tavaroiden säätäminen ei ole ollut ongelmallista. Kolmiota painamalla Samin paketit kasataan optimaalisesti. Jos pelaaja käyttää menopeliä tavaroiden kuskaamiseen, niin näissä tapauksissa ajoneuvot oletusarvoisesti ottavat kaikista arvokkaimmat tavarat kyytiin ja vähiten arvokkaat roinat tipahtavat maahan. Death Strandingin valikot ovat aluksi hyvin sekavat (ainakin omasta mielestäni), mutta totuttelun jälkeen homma pelittää mukavan jouhevasti. Tältä istumalta toivoisin kahta QoL uudistusta, joista ensimmäinen liittyy aiheeseen:
- Pelaaja näkisi valikosta tai skannerin kautta mitkä ovat ajoneuvojen kantokyvyt.
- Valmiiksi purkitetut kohtaukset voisi kokonaan poistaa asetuksista. Näillä viittaan "filleri" kohtauksiin, missä Sam esim. pystyttää PCC rakennuksen, toimittaa muistisirun/satunnaisen paketin (muitakin esimerkkejä löytyy, mutta nämä olisivat spoilereita). Kohtaukset pystyy skipata, mutta esim. PCC rakennuksen suhteen peli näyttää kolme erillistä kohtausta, jonka myötä pelaajan tulee skipata kolme kohtausta. Ensimmäiset pari-kolme kertaa nämä on hauska katsoa, mutta alkuinnostuksen jälkeen haluaisin päästä välittömästi taas pelimaailmaan.