Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Deathloop

Eikai tätä missään ole sanottu, että Dishonored on loppu ja kuopattu. Tosiaan taitaa olla ihan puhdas oletus, kun Arkane on siirtynyt tekemään välistä muita projekteja. Henkilökohtaisesti toivon, että saamme vielä joskus uuden Dishonored pelin. Yksi kovimmista stealth pelisarjoista mitä on koskaan tehty.
No ehkä se oli sitten se tarina mikä niissä oli? Death of the Outsider kertoo jo pelin nimenäkin paljon. Toki aikamatkailu pelastaa jne... Mutta jostain olen saanut päähäni että Dishonoredit on nyt nähty. Oletin että myynneissä ongelmaa jne.

Minäkin pidin pelisarjasta ihan hitosti. Tosin oli se viimeisin jo vähän väsähtänyt enkä edes muista siitä kauheasti mitään, toisin kuin kahdesta ekasta.
 
No ehkä se oli sitten se tarina mikä niissä oli? Death of the Outsider kertoo jo pelin nimenäkin paljon. Toki aikamatkailu pelastaa jne... Mutta jostain olen saanut päähäni että Dishonoredit on nyt nähty. Oletin että myynneissä ongelmaa jne.

Minäkin pidin pelisarjasta ihan hitosti. Tosin oli se viimeisin jo vähän väsähtänyt enkä edes muista siitä kauheasti mitään, toisin kuin kahdesta ekasta.
https://nordic.ign.com/dishonored-d...ored-games-would-feature-different-characters Tuollainen lausunto annettu Death of the Outsiderin jälkeen. Eli sarjaa ei ole lopetettu, yhden perusteella oli tauolla ja toinen tuumannut että ei edes tauosta oltu virallisesti päätetty
 
Nyt kun tässä on pelannut tätä jonkin verran Cyberpunk 2077:n jälkeen, niin seuraa paasaus, joka olisi voinut mennä melkolailla sellaisenaan toisen mainitun pelin topikkiin. Molempien alut ovat sisältävät meinaan hyvin paljon samanlaisia moderneja videopelejä vaivaavia asioita, jotka meinaavat viedä peli-ilon kokonaan. Ei sillä, molempien hahmot ja maailmat (Cyberpunkin eritoten) ovat riittävän kiinnostavia, että pelejä jaksaa alun typeryyksistä huolimatta jatkaa. Ja Deathloopin "koukkuhan" on vanhalle Majora's Mask -fanille kiinnostava.
Mutta niin, sekä Deathloopin että Cyberpunk 2077:n alku sisältää valtavan määrän ruudulle pomppivaa informaatiota ja valikoiden selaamista ja "voit tehdä näin ja näin ja näin ja sitten tämäkin on mahdollista"-tarinointia, samalla kun meinaa tuntua, että tietyt aivan oleellisetkin asiat voivat jäädä selittämättä. Kaikesta meinaa tulla ähky.

Ja jos haluan olla hiukan ilkeä, niin mistä näistä peleistä nyt sitten oikeasti on kyse? Valitset valikosta tehtävän, minkä jälkeen ruudullesi tulee merkki sisältäen maalin, johon sinun pitää mennä. Ja metrimäärän, joka kertoo miten kaukana maali on.
Sinun ja maalin välissä on vihollisia. Skannaamalla heidät viholliset muuttuvat periaatteessa ruudulla näkyviksi merkeiksi, joita voit seurata. Voit yrittää kiertää merkit tai hiippailla heidän taakseen ja tappaa heidät. Jos paljastut, niin sinun tulee ampua näitä merkkejä kohti, kunnes ne katoavat ruudulta.
Okei, ehkä vähän julma yksinkertaistus, mutta se mitä yritän kysyä on seuraavaa: Onko lopulta kuitenkin jossain määrin simppeleiden toimintapelien pakko sisältää niin paljon valikoissa säätämistä? (Tämä koskee montaa muutakin peliä craftaamisineen ja kykypuineen, eikä sinänsä vain pelien aloituksia)
Nyt pelien alut pitää vain vetää hammasta purren, ohjeita lukien ja valikoita selaten, minkä jälkeen ne jossain vaiheessa ryhtyvät tuntumaan hyviltä. Ja tämä valikoiden selaaminen ja "pelirytmin löytäminen" siis ei ole aina täysin hirveää. Minä pidin valtavasti Death Strandingistä, joka on yhtä kartan katsomista ja lukujen ynnäämistä koko peli. Mutta sen pelin osalta tämän hyväksyy. Toimintapeleissä en sinänsä tiedä. Ehkä muut ovat enemmän ok tämän kanssa.

Enkä tiedä onko reilua verrata kaikkia pelejä pelimaailman ehdottomiin klassikoihin, mutta yksikään omista kaikkien aikojen suosikkipeleistäni ei ole alkanut tällä tavalla. Mestariteokset ohjaavat pelaajaa tavalla tai toisella paremmin.

Mutta mikä tärkeintä: Nyt kun peliä on jaksanut runtata vähän eteenpäin, on se oikein viihdyttävä ja sitä jatkaa hyvinkin mielellään. Kirjoitan lisäkommenttia, kunhan tämä etenee.

Ai niin, yksi aivan ehdoton valikkovalitus vielä loppuun, joka koskee myös Cyberpunkkia: Jos minun on pakko selailla pelissä paljon valikoita KONSOLILLANI, niin älkää s**tana laittako minua käyttämään vasenta tikkua hiiren kursorina :mad:
 
Viimeksi muokattu:
Kun saa hankittua slabin pitääkö se / ne infuusata jokaisen loopin lopussa vai säilyykö ne pelin läpi ensimmäisen infuusaamisen jälkeen?
 
Nyt kun ns. tutorial-vaihe on ohi niin päävihollisten löytäminen on vaikeaa/tuntuu mahdottomalta ja oma henki lähtee liian helposti. Esim. shift-slabin hankinta, jonka haluaisin ekana. Koitan hiippailla ettei henki lähtis, mutta ei vaan onnistu. Miten kannattaisi edetä, teenkö jotain väärin, onko joku helpohko reitti millä pääsis alkuun? Kaikkialla vihollisia liikaa slabittomuuteen ja aseisiin nähden. Peli vaikuttaa hyvältä ja haluaisin pelata, mutta tuska kasvaa.
 
Nyt kun ns. tutorial-vaihe on ohi niin päävihollisten löytäminen on vaikeaa/tuntuu mahdottomalta ja oma henki lähtee liian helposti. Esim. shift-slabin hankinta, jonka haluaisin ekana. Koitan hiippailla ettei henki lähtis, mutta ei vaan onnistu. Miten kannattaisi edetä, teenkö jotain väärin, onko joku helpohko reitti millä pääsis alkuun? Kaikkialla vihollisia liikaa slabittomuuteen ja aseisiin nähden. Peli vaikuttaa hyvältä ja haluaisin pelata, mutta tuska kasvaa.
Sanoisin että ota vaan ihan vierailun, katselun ja keräilyn motiivilla alussa, vaikka hiippailulla, ei ole kiirettä.. jo tuolla alkaa pikkuhiljaa aseita ja muuta kertyä, sitten voi oikeisiin hankintoihin siirtyä.
 
Muista "täpätä" se tehtävä kun olet pelimaailmassa. Itse en tätä tajunnut ja olin alkuun melko eksyksissä.
 
Justiinsa kun peli imaisi kunnolla mukaansa se kaatui. VALIKKOON, eli pelikään ei hallitse tuota aiemmin mainitsemaani valikkosotkua.

Enhän mä ollutkaan kuin tappanut yhden visionäärin ja kerännyt tämän tavarat ja vihjeet sitten viime tallennuksen.
Sinne menivät.

V*ttu pitäkää tunkkinne. Saas nähdä koska jaksaa tarttua taas peliin.
 
Justiinsa kun peli imaisi kunnolla mukaansa se kaatui. VALIKKOON, eli pelikään ei hallitse tuota aiemmin mainitsemaani valikkosotkua.

Enhän mä ollutkaan kuin tappanut yhden visionäärin ja kerännyt tämän tavarat ja vihjeet sitten viime tallennuksen.
Sinne menivät.

V*ttu pitäkää tunkkinne. Saas nähdä koska jaksaa tarttua taas peliin.

Tunnen kyllä tämän. Juuri mitään muuta vihaa niin paljon kuin sitä että joutuu tekemään uudestaan tuntien työn kun peli kaatuu ja ei muistanut/ voinut tallentaa. Viimeksi näin kävi Xenoblade 3 kanssa, mutta siinä voi onneksi tallentaa milloin vaan kun sen autosave on täysi susi.

Tässä pelissä kaatumis ongelmat on todella iso ongelma, onneksi PS5 niitä ei ollut tai kävi vaan tuuri.
 
Tunnen kyllä tämän. Juuri mitään muuta vihaa niin paljon kuin sitä että joutuu tekemään uudestaan tuntien työn kun peli kaatuu ja ei muistanut/ voinut tallentaa. Viimeksi näin kävi Xenoblade 3 kanssa, mutta siinä voi onneksi tallentaa milloin vaan kun sen autosave on täysi susi.

Tässä pelissä kaatumis ongelmat on todella iso ongelma, onneksi PS5 niitä ei ollut tai kävi vaan tuuri.
Mulla kaatui kyllä PS5 useamman kerran ja miten sattuikin aina juuri sellaisissa kohdissa, kun oli suuntaamassa kohti exitiä :D.
 
Täälläkin kaatui pari kertaa veemoisesti. Oli niistä huolimatta yksi viime vuosien helmistä
 
Justiinsa kun peli imaisi kunnolla mukaansa se kaatui. VALIKKOON, eli pelikään ei hallitse tuota aiemmin mainitsemaani valikkosotkua.
Muistan että minulla ne kaatumiset oli nimenomaan aina valikkoon liittyviä ja niitä oli tasaisesti. Sitten opin jonkin kikan, jolla vältin sen mutta tietenkään en enää muista sitä. Olisiko ollut että ei mene heti katsomaan tekstejä ja muita kun ne saa vaan vasta kun niiden ilmoitus häipyy ruudusta tms. Jos siinä nyt edes sellainen oli että tuli ilmoitus, josta pääsee nopeasti sen asian katsomaan valikkoon. Jos oli, niin se ettei käytä sitä, saattoi auttaa.
 
Ja jos haluan olla hiukan ilkeä, niin mistä näistä peleistä nyt sitten oikeasti on kyse? Valitset valikosta tehtävän, minkä jälkeen ruudullesi tulee merkki sisältäen maalin, johon sinun pitää mennä. Ja metrimäärän, joka kertoo miten kaukana maali on.
Sinun ja maalin välissä on vihollisia. Skannaamalla heidät viholliset muuttuvat periaatteessa ruudulla näkyviksi merkeiksi, joita voit seurata. Voit yrittää kiertää merkit tai hiippailla heidän taakseen ja tappaa heidät. Jos paljastut, niin sinun tulee ampua näitä merkkejä kohti, kunnes ne katoavat ruudulta.
Okei, ehkä vähän julma yksinkertaistus, mutta se mitä yritän kysyä on seuraavaa: Onko lopulta kuitenkin jossain määrin simppeleiden toimintapelien pakko sisältää niin paljon valikoissa säätämistä? (Tämä koskee montaa muutakin peliä craftaamisineen ja kykypuineen, eikä sinänsä vain pelien aloituksia)
Nyt pelien alut pitää vain vetää hammasta purren, ohjeita lukien ja valikoita selaten, minkä jälkeen ne jossain vaiheessa ryhtyvät tuntumaan hyviltä. Ja tämä valikoiden selaaminen ja "pelirytmin löytäminen" siis ei ole aina täysin hirveää. Minä pidin valtavasti Death Strandingistä, joka on yhtä kartan katsomista ja lukujen ynnäämistä koko peli. Mutta sen pelin osalta tämän hyväksyy. Toimintapeleissä en sinänsä tiedä. Ehkä muut ovat enemmän ok tämän kanssa.
Tässä kiteytyy oikeastaan se syy miksi peli ei toiminut mulle niin kuin olisi pitänyt. Peli tarjoaa monipuoliset kentät ja paljon työkaluja mutta loppujen lopuksi se on hyvinkin ulkoa ohjattu kokonaisuus. Mä luulin aluksi että siinä on enemmän sitä ongelman ratkontaa. Kaikki se arkkitehtuuri sun muu antaa ymmärtää että ne kentät on täynnä puzzleja jotka löytämällä/ratkaisemalla mä saan tietyt ovet auki yms. Mä nuohosin ne kentät moneen kertaan läpi ja kokeilin kaikkea kunnes selvisikin että siellä on vain ja ainoastaan se yksi tapa suorittaa tehtävät. Eli katso journalista mihin menet mihinkin aikaan ja sillä selvä. Kaikesta aika-hyppelystä huolimatta peli oli erittäin putkimainen. Ei se huono peli ole mutta odotin enemmän.
 
Muistan että minulla ne kaatumiset oli nimenomaan aina valikkoon liittyviä ja niitä oli tasaisesti. Sitten opin jonkin kikan, jolla vältin sen mutta tietenkään en enää muista sitä. Olisiko ollut että ei mene heti katsomaan tekstejä ja muita kun ne saa vaan vasta kun niiden ilmoitus häipyy ruudusta tms. Jos siinä nyt edes sellainen oli että tuli ilmoitus, josta pääsee nopeasti sen asian katsomaan valikkoon. Jos oli, niin se ettei käytä sitä, saattoi auttaa.
Minäkin muistan jonkun tämmöisen jutun :D Se siis aina kaatui samaan kohtaan kun teit jonkun jutun mutta vältyit siltä kun et vaan yksinkertaisesti painanut sitä, eikä se musitaakseni ollut mikään "pakollinen" niin ei sinänsä jäänyt mistään paitsi.
 
Kolmessa eri huoneessa niitä on mutta en muista kuinka monta oli kahdessa ensimmäisessä huoneessa yhteensä ja että onko niitä nyt sitten minkä verran yhteensä. Ei minulla ikinä ollut ne kaikki vivut kerralla päällä. Eikä niiden ole pakko ollakaan.
 
Hei tämähän oli todella hyvä peli sitten loppujen lopuksi. Alku vähän epämääräinen, pari kertaa kaatui valikkoon ja sinänsä jos haluaisi kritisoida niin paljon kaikenlaista pientä löytyisi. Ja kuten @kriswel tuossa vähän ylempänä totesi pettyneensä, niin lopulta kaiken alla on lopulta aika lineaarinen peli.
Mutta itselleni maistui oikein makoisasti, sinänsä peli ansaitsisi jonkun oodin tai luovemman tavan arvioida sitä, mutta olen nyt tylsällä tuulella ja sanon että pikkuvioista huolimatta parhaita ison budjetin pelejä viimeiseltä parilta vuodelta.

Ai niin, taidan kohta laittaa myynti-ilmoituksen tästä (PS5-versio), jos kiinnostaa niin käykää vilkuilemassa tai laittakaa suoraan yv:tä.
 
Viimeksi muokattu:
Hei tämähän oli todella hyvä peli sitten loppujen lopuksi. Alku vähän epämääräinen, pari kertaa kaatui valikkoon ja sinänsä jos haluaisi kritisoida niin paljon kaikenlaista pientä löytyisi. Ja kuten @kriswel tuossa vähän ylempänä totesi pettyneensä, niin lopulta kaiken alla on lopulta aika lineaarinen peli.
Mutta itselleni maistui oikein makoisasti, sinänsä peli ansaitsisi jonkun oodin tai luovemman tavan arvioida sitä, mutta olen nyt tylsällä tuulella ja sanon että pikkuvioista huolimatta parhaita ison budjetin pelejä viimeiseltä parilta vuodelta.

Ai niin, taidan kohta laittaa myynti-ilmoituksen tästä (PS5-versio), jos kiinnostaa niin käykää vilkuilemassa tai laittakaa suoraan yv:tä.
Juuri näin. Pelihän oli oikeasti hyvä. Se ei vain ollut ihan sitä mitä mä aluksi oletin sen olevan. Tästä pettymys.
 
Hei tämähän oli todella hyvä peli sitten loppujen lopuksi. Alku vähän epämääräinen, pari kertaa kaatui valikkoon ja sinänsä jos haluaisi kritisoida niin paljon kaikenlaista pientä löytyisi. Ja kuten @kriswel tuossa vähän ylempänä totesi pettyneensä, niin lopulta kaiken alla on lopulta aika lineaarinen peli.
Mutta itselleni maistui oikein makoisasti, sinänsä peli ansaitsisi jonkun oodin tai luovemman tavan arvioida sitä, mutta olen nyt tylsällä tuulella ja sanon että pikkuvioista huolimatta parhaita ison budjetin pelejä viimeiseltä parilta vuodelta.

Ai niin, taidan kohta laittaa myynti-ilmoituksen tästä (PS5-versio), jos kiinnostaa niin käykää vilkuilemassa tai laittakaa suoraan yv:tä.
Samaa mieltä. Ei trailereiden perusteella nostanut odotuksia kattoon, mutta oli todella hyvä peli kun pääsi sisään.
 
Ylös Bottom