Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Demon's Souls Remake

  • Viestiketjun aloittaja Poistettu jäsen 5945
  • Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet
    ps5
Nuo ovatkin pelin kaksi varmaan vaikeinta bossia, varsinkin maneater on vaan brutaali.
Itse en kyllä ainakaan alkuperäisessä mieltänyt Maneateria kovin pahaksi vastukseksi. Toisella yrittämällä meni aika helpostikin läpi. Toki tuo ympäristö missä oltiin aiheuttaa ehkä joskus hankaluuksia. Itsellänikin se ekan kerran kuolema johtui liiasta hosumisesta ja sen takia korkealta kuolemaan putoamisesta. Paljon vaikeampi itselleni oli esim se joku sokea muumiosoturi, vai mikä olikaan.

Joka tapauksessa tuo muumiosoturi reagoi oman pelihahmon aiheuttamiin ääniin ja muutenkin huiski aika pirun ennalta arvaamattomasti miekallaan välillä ympäriinsä, kun yritti jotenkin hiipiä aiheuttamaan muutamalla iskulla selkään kunnon damaa. Tuollaiset arvaamattomasti iskevät ja hosuvat vihut ovat kyllä itselleni todella pahoja vihuja tämän tyyppisissä peleissä. Ja oli tuossa DS:ssä toki jokunen muukin aika paha vihu, vaikken niitä juuri nyt niin tarkkaan muistakaan.

Latrian tornin ja sen lonkeronaamojen muistan ainakin muutoin olleen aika hankalia, vaikka loppubossi ei siellä ihan pahimmasta päästä tainnut kyllä olla. En sitäkään silti ihan kunnolla juuri nyt muista. Ihan loppupuolella peliä ainakin jotkut ihmistaistelijat olivat myös muistaakseni vaikeita. Olikos kuningas Allant tai jotain vastaavaa ainakin?
 
Viimeksi muokattu:
Eka pomo meni nurin ekalla yrittämällä, voi tätä sykkeen määrää :D

Sama juttu. Kävin sitten voimieni tunnossa ottamassa pataan tuolta seuraavalta Knight-bossilta, kannattikos tässä vaihdella noita archstoneja kuinka ahkeraan, eli jos kävisikin kokeilemassa kenttää 2-1? Yrittäisi sitten myöhemmin tuota Knight bossia uudestaan.
 
Sama juttu. Kävin sitten voimieni tunnossa ottamassa pataan tuolta seuraavalta Knight-bossilta, kannattikos tässä vaihdella noita archstoneja kuinka ahkeraan, eli jos kävisikin kokeilemassa kenttää 2-1? Yrittäisi sitten myöhemmin tuota Knight bossia uudestaan.

No siihen on tietty järjestys miten ne kannatta vetää, Knight bossi (jos nyt puhutan 1-2) on yksi helpoimmista ainakin melee hahmolle kunhan ei ota riskejä. Mutta jos tulee seinä vastaan niin suosiolla toiseen maailman, ei niitä ole tarkoitus järjestyksessä vetääkkään.
 
Tapoin sen Balotarian punaisen lohikäärmeen ja saatiin arkkikivi valkoiseksi. Pääsi etenemään siellä sisemmällä ilman ylimääräisiä punaisia vastuksia. Nyt olisi taas uusi pomotaistelu edessä.

Aiemmin illalla Maneater jäi vaiheeseen, joista toinen sankari päättää unohtaa taistelun kesken ja siirtyi ihailemaan maisemia yläilmoista. Lieneekö varkaan sormuksella ollut osuutta asiassa. Eiköhän nuo kohta kaadu.
 
Noniin nyt olisi meidänkin arvio ulkona, olkaapa hyvä:


Arvostelussa tulee peliä salakavalasti taustalla säätävä "World Tendency" selitettyä selkosuomella:

"Kentät myös muovautuvat pelaajan tekojen myötä. Ihmismuodossa kuollessasi kenttä vajoaa kohti pimeyttä, jolloin viholliset voimistuvat ja tietyt tapahtumat voivat aktivoitua. Jokainen voitettu loppuvastus puolestaan nostaa maailmaa kohti valoisuutta, helpottaen etenemistä. Kuoleman koittaessa sielumuoto typistää kestävyyspalkista puolet pois."
 
Viimeksi muokattu:
Lävistäjä on kukistettu. Tätä ennen oli käyty jo kutittelemassa ja toteamassa ettei taidot vielä riitä. Siitä vauhdikas tapahtumien ketju ja uusinta toi tuloksen.

Nyt on nälkää lähteä tutkimaan uusia alueita, jos samalla saisi sieltä lisää itseluottamusta lähteä haastamaan Lieskavaanijaa ja Miehensurmaa. Kehittänyt viime ajat pääasiassa kuntoa ja manaa, aatelisarvon omaava soturimunkki kun syö molemmista. Aseista on sapelli kehitetty +10, mutta käsivoimien kehitys on jäänyt vaiheeseen.
 
Ei hitto noita suomennettuja nimiä :D Miehensurma, Lieskavaanija..

Lieskanvaanija siirtyi juuri äsken ajasta iäisyyteen! :D

Viimein sain tämän tulisen örkin kaadettua. Ratkaisu oli sormus jolla sain buffattua taiat ylös, sekä kentän rikkoutumattomien osien käytön tilapäisinä suojana jotta ehti tankkaamaan ja leikkimään hippaa tämän jättiläismäisen *erkeleen kanssa. Toki tässä välissä on kuntopisteitä hilattu levuttamalla monta leveliä ylöspäin. Jos ei taidoilla niin sitten voimalla. Miekkaa en tosin käyttänyt laisinkaan.

Piti vielä lähteä Miehensurman luokse, mutta syke oli yhä sillä tasolla jotta parempi jättää viikonlopulle. Huh.
 
Viimeksi muokattu:
Sama homma täällä, mahdollisimman sokkona täytyy saada vetää eka kierros. Vaikeeta tulee vaan olemaan, kun pelaamista joudun odottamaan todennäköisesti pitkälle ensi vuoteen heikon saatavuuden takia :D
 
Lieskanvaanija siirtyi juuri äsken ajasta iäisyyteen! :D

Viimein sain tämän tulisen örkin kaadettua. Ratkaisu oli sormus jolla sain buffattua taiat ylös, sekä kentän rikkoutumattomien osien käytön tilapäisinä suojana jotta ehti tankkaamaan ja leikkimään hippaa tämän jättiläismäisen *erkeleen kanssa. Toki tässä välissä on kuntopisteitä hilattu levuttamalla monta leveliä ylöspäin. Jos ei taidoilla niin sitten voimalla. Miekkaa en tosin käyttänyt laisinkaan.

Piti vielä lähteä Miehensurman luokse, mutta syke oli yhä sillä tasolla jotta parempi jättää viikonlopulle. Huh.
Onko paljon levelitä sulle kertynyt? Itse en alkuperäistä Demon Soulsia ollut alkua pidemmälle pelannut, mutta kaikki muut Souls pelit FromSoftwarelta on tullut vähintään yhteen otteeseen pelailtua. Tuntu tämä helpoimmalta peliltä kaikista, mutta sehän johtuu vain siitä että on tullut tutuksi aikojen saatossa miten näitä pelata. Ei tarvinnut kertaakaan grindata souleja sen takia että olisi ollut jossain kohtaa jumissa. Mutta tykkäsin pelistä kyllä kovasti, ja uskon että NG+ tulee tarjoamaan paljon vielä.
 
Tänään lopetellessa oli tasolla 73. Kävin Miehensurmaa kokeilemassa ja lähellä kävi voitto. Nyt oli liikaa panssaria päällä ja ei ollut tarpeeksi ketterä ehtimään höykytyksen alta pois. Käyttänyt pelkästään taikomista ja jättänyt miekan tuppeen.
Jos se siis on se pomo missä tulee toinen puolessa välissä mukaan, mulla se meni toisella yrityksellä. Pysyttelee vaan siinä keskikohdassa aluetta ja koittaa keskittyä vaan taistelemaan yhtä vasta kerrallaan.

Joo, itsellä oli pelin loppussa juurikin siinä seitsemänkympin kohdalla levelit, mielenkiinnosta kyselen paljonko niitä muille on kertynyt.

PS. Kannattaa koittaa aina saada pidettyä se kuormittuminen armoreiden kanssa max 50%, saat sit käytettyä nopeinta rollia.
 
Päivän saavutuksena pari pomoa kaadettu. Joukossa aiemmin esillä ollut selkeästi haastavin Miehensurma.

Ratkaisu oli lopulta yksinkertaisen helppo, kun oli oikeat työkalut siihen.

Kävin opettelemassa noidalta Tulimyrskyn. Juoksin heti alussa portaat ylös loimun äärelle. Siellä sain liekkimerellä kaadettua veljeksistä ensimmäisen, ennen toisen ilmestymistä. Tämä jälkimmäinen kaatui lähes samantien samaiseen Tulimyrskyyn. Suosittelen.
 
Viimeksi muokattu:
Haa Falangi kukistettu! On tää hiton hyvä, maagilla alottelin, kaikki Souls-pelit pelannu velhoukkelilla. Missä pystyn muute asettamaa taikoja?
 
Miten vaikea tämä peli on? DS3 on pelattu läpi ja muistaakseni ilman kenenkään apuja sen hoidin. Raastavaa oli, mutta palkitsevaa. Eli mille mittarille tämä asettuu Souls ja Bloodborne mittapuulla?

Ja tässä siis pystyy pyytämään apuja pomotaisteluihin?
 
Miten vaikea tämä peli on? DS3 on pelattu läpi ja muistaakseni ilman kenenkään apuja sen hoidin. Raastavaa oli, mutta palkitsevaa. Eli mille mittarille tämä asettuu Souls ja Bloodborne mittapuulla?

Ja tässä siis pystyy pyytämään apuja pomotaisteluihin?

Mielestäni on ollut helpompaa kuin Bloodborne ja Dark Souls III olivat. Tai sitten nämä kokemukset ovat valmistaneet tähän, joten tämä on ollut kuin paluu kotiin tutun äärelle. Ei kuitenkaan mitään helppoa, täällä jo yli 150 kuolemaa. :)

Samaan tapaan voi kutsua muita avuksi ja jeesata muita, tai hyökkiä punapirulaisena. Itse pelannut ilman ihmisapuja, mutta jeesannut muita.

Missä pystyn muute asettamaa taikoja?

Sieltä se selviää pelaamalla. :)
 
Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom