Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Demon's Souls Remake

  • Viestiketjun aloittaja Poistettu jäsen 5945
  • Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet
    ps5
Toi oli itselle pelin pahin alue. Kävin hakemassa kokemusta muualta ja tulin entistä vahvempana takaisin. Lopulta useiden yritysten jälkeen otettiin alue haltuun. Muutin strategiaa ja opettelin vihun käyttäytymisen. Varkaan sormus auttaa ulkona liikkuessa.
Joo oon mäkin aika hyvin levutellut.
Sekin auttaisi jos voisi edes vähän ampua jollain.
Täytyy katsoa voisiko ostaa jotain spessu nuolia tmv.

Juu ton varkaan sormus homman luin ja huomasin mut en haluaisi ottaa pois sitä sielujen vähennys sormusta sekä toista sormusta ei anna ottaa pois? Vaikka otan kaikki tavarat pois käytöstä niin lukee että ylittää kantokapasiteetin tms?

Tuli googlattua ettei tuossa pysty edes myymään mitään niin heitin urakalla aseita ja kilpiä pois mut silti sitä tavaraa vaan on..

Huikea peli kyllä muuten ollut muutamaa vastoinkäymistä lukuunottamatta.
 
14h nyt takana, 5 bossia kaadettuna.
Viimeisin bossi eli Maneater oli ensimmäinen joka tarjosi haastetta. Sinällään tuokaan ei vaikea ollut, mutta tulipa tehtyä tyhmiä virheitä ja enimmäkseen kuolin siihen että rollasin sillalta jatkuvasti alas.

Muutama bugi on myös ilmennyt; kerran ohjaimen äänet alkoi rätisemään oudosti, ohjaimen sammutus korjasi tuon. Ja viimeksi kun pelin käynnistin, niin pleikkari ei aloitusruutua pidemmäs halunnut mennä. Konsolin uudelleenkäynnistys auttoi tässä.
 
Ja viimeksi kun pelin käynnistin, niin pleikkari ei aloitusruutua pidemmäs halunnut mennä. Konsolin uudelleenkäynnistys auttoi tässä.
Itsellä tuo hävisi sillä kun ei heti samalla sekunnin lyömällä klikannut peliä kun konsoli oli käynnistynyt käyttöjärjestelmään.

Täällä ei ole uskallettu vielä palata NG+ pariin, Nexuksessa ja taskussa yli 200.000 sielua joita ei voi käyttää levuttamiseen ennen ensimmäistä pomotappelua. :D
 
Tässä aamusella pelailut jatkui oikein mallikkaasti, peräti kolme bossia meni nurin muutaman tunnin sisällä.
Old monk ilmeisesti olisi voinut olla toinen pelaaja? Itsellä se taisi olla ihan AI, sen verta tyhmän tuntuinen se oli, että se kynsillä koitti minun kilpeä raapia ja huonostihan sille kävi.

Mutta sitten tämä tulimölli, Lieskavaanija(?) oli selvästi haastavampi, mutta ihme kyllä sekin ekalla meni alas.

Ja lopuksi tämä tulilohikäärme, joka ei niin perinteinen bossi ollutkaan kupsahti jokunen minuutti sitten.
Itsellä käytössä koko pelin ajan ollut sapeli+kilpi+wand combo. Claymore tuli kyllä hommattua nyt, ja vaikka voimaa löytyy ihan hyvin tuonkin käyttöön, jotenkin tykästyn aina näissä peleissä pieniin miekkoihin.
 
Tässä aamusella pelailut jatkui oikein mallikkaasti, peräti kolme bossia meni nurin muutaman tunnin sisällä.
Old monk ilmeisesti olisi voinut olla toinen pelaaja? Itsellä se taisi olla ihan AI, sen verta tyhmän tuntuinen se oli, että se kynsillä koitti minun kilpeä raapia ja huonostihan sille kävi.

Mutta sitten tämä tulimölli, Lieskavaanija(?) oli selvästi haastavampi, mutta ihme kyllä sekin ekalla meni alas.

Ja lopuksi tämä tulilohikäärme, joka ei niin perinteinen bossi ollutkaan kupsahti jokunen minuutti sitten.
Tuohon spoileriin omia kokemuksia. Pomona Old Munk.

Juu, siellä on munkin apulaisena ihmispelaaja (tai Ai). Itse jouduin siihen rooliin yllättäen ja pyytämättä, kun olin laittanut vain sinisen kiven maahan ilmoittaakseni olevani käytettävissä avuksi muille. Tuosta olisi ilmeisesti voittaessaan saanut punapirulaisena palkinnoksi sen turbaanin?

Kun vuorostaan koitti omassa tarinassa aika käydä munkin luona, oli siellä pelityylin perusteella ihmispelaaja. Todella tiukka vääntö kääntyi lopulta voitoksi.
 
Old Munk on kyllä nerokas idea. On tämä peli vaan mahtava! Ainoa ärsyttävä asia on joidenkin materiaalien liiallinen harvinaisuus. Taisin yhden tunnin kerran farmata siinä kaivos-kentässä yhden pirun hardstone chunkin tms. takia
 
Hankin tämän vasta nyt ja huh huh mikä taidonnäyte tämä peli on. Uskomattoman nopea lataus, etenkin kun ottaa huomioon millaista silmäkarkkia on tarjolla. Todella smoothia liikkumista ja ohjain reagoi millintarkasti. Miettikää, mitä kaikkea PS5:lla on tarjota, jos jo alkutaipaleella saadaan nauttia näin mahtavasta teknisestä taidonnäytteestä.

Mutta sitten itse peliin. Lähtökohdat ovat ne, että Bloodborne jäi aikoinaan kesken ja DS3 on läpäisty. Taidot ovat vähän ruosteessa, mutta yrityksen ja erehdyksen kautta mennään. Pikkusen kyllä harmitti, kun kuolo korjasi siinä lohikäärmesillalla. Siellä ne sielut odottaa...

Te ketkä vedätte jo uutta rundia, niin antakaas muutama vinkki mitkä olis hyvä tietää ykkösrundilla :)
 
Hankin tämän vasta nyt ja huh huh mikä taidonnäyte tämä peli on. Uskomattoman nopea lataus, etenkin kun ottaa huomioon millaista silmäkarkkia on tarjolla. Todella smoothia liikkumista ja ohjain reagoi millintarkasti. Miettikää, mitä kaikkea PS5:lla on tarjota, jos jo alkutaipaleella saadaan nauttia näin mahtavasta teknisestä taidonnäytteestä.

Mutta sitten itse peliin. Lähtökohdat ovat ne, että Bloodborne jäi aikoinaan kesken ja DS3 on läpäisty. Taidot ovat vähän ruosteessa, mutta yrityksen ja erehdyksen kautta mennään. Pikkusen kyllä harmitti, kun kuolo korjasi siinä lohikäärmesillalla. Siellä ne sielut odottaa...

Te ketkä vedätte jo uutta rundia, niin antakaas muutama vinkki mitkä olis hyvä tietää ykkösrundilla :)
Jos meinaat kahteen kertaan vaan vetää läpi, niin pelaa joko täysin valkoisella tai mustalla tendencylla eka kerta. Harmaasta välimuodosta ei taida olla mitään hyötyä pelin tapahtumien kannalta. Eka kerta valkoisella, koska vihut ovat helpompia. Ite nyt tokaa kertaa vedän läpi ja teloittanut monet NPC-hahmot.
 
Viimeksi muokattu:
Jos meinaat kahteen kertaan vaan vetää läpi, niin pelaa joko täysin valkoisella tai mustalla tendencylla eka kerta. Harmaasta välimuodosta ei taida olla mitään hyötyä pelin tapahtumien kannalta. Eka kerta valkoisella, koska vihut ovat helpompia. Ite nyt tilaa kertaa vedän läpi ja teloittanut monet NPC-hahmot.
Ok, hyvä tietää. Miten tuolla "täysin valkoisella" puolella pysytään parhaiten?
 
Pelaat sieluna, tapat pahikset ja autat muita. Itse kävin aina hyppäämässä siellä Nexuksen yläkerrasta alas kun palasin ytimeen kehon muodossa.
Jep, Nisun viestiin lisättynä
jos inveidaat ja voitat tai jos kuolet normimaailmoissa ihmismuodossa, niin hahmosi tendency mustenee aina pykälän. Jos taas tapat yhden pomoista esimerkiksi tai autat muita voittamaan inveidaajia, niin pitäs pykälä valkoista lisääntyä

Maailmojen tendency on sitten erikseen ja en ymmärrä sitä ite vielä täysin, eikä oo tullu googlattua. Alla vielä kuvat auttamaan. Ekasta helppo nähdä järjestyksessä musta, harmaa ja valkoinen. Vika kuva taiteen vuoksi ja koska onhan tää peli nyt vaan upea!!!:D

IMG_20210102_085110.jpg
IMG_20210102_085125.jpg
IMG_20210102_085024.jpg
 
Pitihän tätä sitten itsekin kokeilla kun pelkkää posia saanut arvosteluissa. Olin valmiiksi skeptinen mutta halusin antaa kuitenkin mahdollisuuden. Tutoriaalin ja muutaman minuutin jotain ekaa kenttää jaksoin pelata. Hoh hoijaa, ohjaus ja pelimekaniikat on tosiaan jostain vuodelta 2009. Piti ihan tarkistaa telkkarista että onhan pelitila päällä kun tuntui liikkuminen niin tahmealta. Kivan näköinen joo, mutta kun laskennallisesti tässä on elinaikaa enää vähän yli 50 vuotta jäljellä niin ei sitä viitsi tuhlata ihan mihin tahansa. Eiköhän tuon joku osta pois kuleksimasta.
 
Pitihän tätä sitten itsekin kokeilla kun pelkkää posia saanut arvosteluissa. Olin valmiiksi skeptinen mutta halusin antaa kuitenkin mahdollisuuden. Tutoriaalin ja muutaman minuutin jotain ekaa kenttää jaksoin pelata. Hoh hoijaa, ohjaus ja pelimekaniikat on tosiaan jostain vuodelta 2009. Piti ihan tarkistaa telkkarista että onhan pelitila päällä kun tuntui liikkuminen niin tahmealta. Kivan näköinen joo, mutta kun laskennallisesti tässä on elinaikaa enää vähän yli 50 vuotta jäljellä niin ei sitä viitsi tuhlata ihan mihin tahansa. Eiköhän tuon joku osta pois kuleksimasta.
Ei peli kaikille maistu, mutta tahmeus on juuri osa pelin viehätystä kun jokaista liikettä joutuu miettimään etukäteen.

Ekalla kerralla ei ongelmia ollut tämän pomon kanssa, mutta toisella läpimenokerralla tuli turpaan monesti ja samalla tuli muutama sielu farmattua. Jätän arvauksen varaan, että mistä pomosta oli kyse :D
IMG_20210102_210706.jpg
 
Pitihän tätä sitten itsekin kokeilla kun pelkkää posia saanut arvosteluissa. Olin valmiiksi skeptinen mutta halusin antaa kuitenkin mahdollisuuden. Tutoriaalin ja muutaman minuutin jotain ekaa kenttää jaksoin pelata. Hoh hoijaa, ohjaus ja pelimekaniikat on tosiaan jostain vuodelta 2009. Piti ihan tarkistaa telkkarista että onhan pelitila päällä kun tuntui liikkuminen niin tahmealta. Kivan näköinen joo, mutta kun laskennallisesti tässä on elinaikaa enää vähän yli 50 vuotta jäljellä niin ei sitä viitsi tuhlata ihan mihin tahansa. Eiköhän tuon joku osta pois kuleksimasta.
Piti ihan kirjautua tänne trollaamaan :confused: Tahmeus on kaukana noista kontrolleista, joten ei muuta kuin anna jäsenkorjaajan tutkituttaa motoriikkasi.
 
Pitihän tätä sitten itsekin kokeilla kun pelkkää posia saanut arvosteluissa. Olin valmiiksi skeptinen mutta halusin antaa kuitenkin mahdollisuuden. Tutoriaalin ja muutaman minuutin jotain ekaa kenttää jaksoin pelata. Hoh hoijaa, ohjaus ja pelimekaniikat on tosiaan jostain vuodelta 2009. Piti ihan tarkistaa telkkarista että onhan pelitila päällä kun tuntui liikkuminen niin tahmealta. Kivan näköinen joo, mutta kun laskennallisesti tässä on elinaikaa enää vähän yli 50 vuotta jäljellä niin ei sitä viitsi tuhlata ihan mihin tahansa. Eiköhän tuon joku osta pois kuleksimasta.
kyllä näitä Soulseja on jo niin paljon että pitäisi olla ihan itsestäänselvyys valmiiksi skeptiselle kokeilla ensin jollain halvemmalla vanhalla pelillä.
 
Reilu 28 tuntia ja 178 kuolemaa se vei että peli meni läpi. Sapeli+kilpi+wand kombolla aikalailla koko pelin menin, lopussa 80 soul level. Alkuperäistä en ollut pelannut, mutta jonkinverran muiden pelailuja nähnyt eli jotain niksejä oli ennakkoon tiedossa.
Selkästi tämä oli Dark Souls 3:sta, Bloodbornea ja Sekiroa helpompi, varsinkin bossien osalta. Ei kertaakaan tullut ylitsepääsemättömän oloista seinää vastaan.

Numerot perässä kertoo surmaus järjestyksen.

Maneater (10-15 kuolemaa, suurin osa sillalta tippumisen takia) 5.
Maiden Astraea (10-15 kuolemaa ritariin ja mämmiin) 14.
Armor Spider (2 kuolemaa) 3.
Old King Allant (2 kuolemaa) 17.
Fool's Idol (1 kuolema) 4.
Flamelurker (ekalla) 7.
Phalanx (1 kuolema) 1.
Old Hero (1 kuolema) 15.
Dragon God (2 kuolemaa) 8.
Storm King (2 kuolemaa) 16.
Tower Knight (1 kuolema) 2.
Adjudicator (1 kuolema) 11.
Penetrator (ekalla, npc tuli automaattisesti apuun) 9.
Vanguard (tutoriaalissa kuolin, myrksymestassa ekalla) 10.
Dirty Colossus (ekalla) 13.
Leechmonger (ekalla) 12.
Old Monk (ekalla, ei ollut toinen pelaaja) 6.

Heikoin osapuoli oli kenttäsuunnittelu, tai ei se sinällään huonoa ollut, mutta johonkin Bloodborneen verrattanu varsin yksinkertaista (minkä toki voi antaa anteeksi kun kyseessä on vanhempi peli). Eikä isompia salari mestoja ollut (tai en ainakaan löytänyt), ja omaan makuun liikaa ahtaita tunneleita, joissa osassa ei varmaan isommalla aseella tee muuta kuin seiniä teroiteta.

Vahva 8/10, BluePoint tehnyt hyvää jälkeä, huomaa miksi alkuperäiseen on yli 10 vuotta sitten ihastuttu, mutta ei tämä remake yllä FromSoftwaren viimeisimpien tuotoksien tasolle.
 
Viimeksi muokattu:
Tällä hetkellä painetaan NG +2:sta ja siinä, missä ensimmäinen läpipeluu meni pitkälti ilman ohjeita, ollaan niitä toisessa ja kolmannessa luettu luvattomankin paljon trophyjen metsästystä silmällä pitäen.

Vitun Istarella, vihaan näitä suomaailmoja soulsborneissa, eikä tämäkään tehnyt poikkeusta - onneksi päävastukset olivat sentään helpompia. Mutta nuo Giant Depravedit... vmp. Onneksi tämä alue on nyt trophyjen metsästyksen osalta käsitelty, joten jatkokierroksilla voi keskittyä helpoimman kautta menemiseen.
 
Viimeksi muokattu:
Kolmas kerta lähti vetoon. Nyt tarkoituksena vetää täysin valkoisena... Onko telkussani vikaa vai olenko ainoa, joka ei voi mitenkään pelata enää 30fps moodilla 60fps:n jälkeen. Peli tuntuu(niin tuntui myös Spiderman) aivan järkyttävän kököltä erityisesti kameraa pyörittäessä.
 
Ylös Bottom