Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Demon's Souls Remake

  • Viestiketjun aloittaja Poistettu jäsen 5945
  • Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet
    ps5
Työt vähän häiritsee harrastusta, mutta eka alue nyt suurin piirtein tyhjennetty ja kyllä fiiliksissä ollaan :D Vaikka Bloodborne ja Sekiro nekin ovat ihan kympin pelejä itselle niin Soulsit ovat aina olleet jotenkin vielä enemmän omaan makuun. Ihan huikeeta päästä pitkästä aikaa pelaamaan sokkona (ainakin melkein) yhtä niistä!
 
Muutama isojehu nyt takana ja mukavan erilaisia ja hauskoja ovat olleet :D mitenkään erityisen paljon niissä ei tosin ole haastetta ollut. Island's Edgen läskibossiin onnistuin useamman kerran jotenkin kuolemaan ja matka sinne kesti vielä spawnilta jonkin aikaa.
 
Itse laitoin juuri tänään tilaukseen boxille Dark Souls trilogyn (mukana myös kaikkien pelien DLC:t, jotka sinänsä myös loistavia) hintaan 38 euroa. Taitaa pleikkarillekin saada tuon ainakin suunnilleen samaan hintaan. Pelit on toki pelattu läpi jo pleikkarilla, mutta pitäähän näin hienosta pelisarjasta kerätä trophyt kummallekin konsolille, kun ne kerran omistan. En tunne käsitettä Souls-ähky… :p
Näköjään tästä setistä tullut uusi painos. Puolisen vuotta sitten metsästin tätä ja lähes kaikkialta oli myyty loppuun mutta Discshopista löysin omani.
 
Aloin pelaamaan peliä pitkän tauon jälkeen taas ja onhan tää huippu.tekele. Pointsit BluePointille.
Mistä se sormus löytyi joka hiljaa täytti taika palkkia tai mikä se sininen palkki nyt onkaan..älykkyys?
Muistelisin, että sen sai aika pelin alussa, kun osasi vain jonkun oikean nurkan nuohota.
 
Aloin pelaamaan peliä pitkän tauon jälkeen taas ja onhan tää huippu.tekele. Pointsit BluePointille.
Mistä se sormus löytyi joka hiljaa täytti taika palkkia tai mikä se sininen palkki nyt onkaan..älykkyys?
Muistelisin, että sen sai aika pelin alussa, kun osasi vain jonkun oikean nurkan nuohota.
Tarkoittanet Fragnant Ringiä. Tosin se palauttaa manaa turkasen hitaasti, vain 1 piste 4 sekunnin välein. Hieman sielujen farmausta ja taskut täyteen mausteyrttejä, sillä pärjää mainiosti. Jossakin Latrian alalevelissä se on, mutta en muista tarkkaa lokaatiota.

EDIT: Jos aloittaa Royalty Classilla, niin sormus on heti valittavissa.
 
Tuli vihdoin ja viimein hypättyä Demons Soulsin pariin. On kyllä näyttävä peli ja ritarimeininki on hauskaa.

Ekan levelin ja bossin hoitelin. Toinenkin kenttä oli hauskaa, kunnes kyllästyin huitomaan yhdessä silta kohdassa useita vihollisia vakiovarusteilla. Menee enemmän työlääksi kuin haastavaksi. Katsoin jotain aloittelija ystävällistä läpipeluuta ja sillä oli isompi miekka käytössä millä sai yhdellä huitasulla tapettua 4 vihollista ja sitten se vaan puukotti sinistäritaria selkään. Vähän eri peli mitä omalla Knightilla.

Saa nähdä jaksaako sen enempää pelata. Periaatteessa kiinnostaa, mutta en tiedä jaksaako. Voisi kokeilla Returnalia seuraavaksi, jos vaikka sen systeemit iskee itselle vielä paremmin.
 
Tuli vihdoin ja viimein hypättyä Demons Soulsin pariin. On kyllä näyttävä peli ja ritarimeininki on hauskaa.

Ekan levelin ja bossin hoitelin. Toinenkin kenttä oli hauskaa, kunnes kyllästyin huitomaan yhdessä silta kohdassa useita vihollisia vakiovarusteilla. Menee enemmän työlääksi kuin haastavaksi. Katsoin jotain aloittelija ystävällistä läpipeluuta ja sillä oli isompi miekka käytössä millä sai yhdellä huitasulla tapettua 4 vihollista ja sitten se vaan puukotti sinistäritaria selkään. Vähän eri peli mitä omalla Knightilla.

Saa nähdä jaksaako sen enempää pelata. Periaatteessa kiinnostaa, mutta en tiedä jaksaako. Voisi kokeilla Returnalia seuraavaksi, jos vaikka sen systeemit iskee itselle vielä paremmin.
Tuossa kohden sun pitäis pystyä menemään toisiin maailmoihin ja kattomaan josko löytyis jotain muita aseita ja varusteita joilla löytää oman pelityylin.
 
Tämä peli vaatii totuttelua, vaikka olisi pelannut muita Souls-Like pelejä. Etenkin tässä tuntuu checkpointtien välillä olevan pidempiä matkoja, eikä ainakaan ekoissa kentissä ollut kummallisia oikoreittejä.

Eli tämä siis jäi itselläkin joskus kesken parin kolmen tunnin jälkeen. Tämä on siis ainoa Fromin peli, mitä en ole oikein kunnolla pelannut.

Tuli semmoinen haave tässä, että olisi mukava saada kaikista näistä Fromin peleistä platinan. Toki se taitaa olla ison työn takana :D
 
Viimeksi muokattu:
Niinku Huttu sanoi, tässä kannattaa valita maailma levun mukaan. Muuten kyytin on kylmää. Peli on julmetun komea ja tunnelmaltaan näin muistellen parempi, mitä Elden Rings on.

PS5:n parhaimpia pelejä ehdottomasti. En itse ole pelannut alkuperäistä, joten en tiedä kuinka paljon eroaa siitä.
 
Edelleen ehkä yks parhaimman näköisistä PS5 peleistä vaikka oli PS5 julkkaripeli, en itse myöskään alkuperäistä ole pelannut mut tämä kyllä uppos täysin. Ja toi siltakohtaus, kyllä siinä sai puljailla ja ajoittaa aina ne juoksut ja miettiä miten tästäkin helvetistä päästään yli. o_O
 
Niinku Huttu sanoi, tässä kannattaa valita maailma levun mukaan. Muuten kyytin on kylmää. Peli on julmetun komea ja tunnelmaltaan näin muistellen parempi, mitä Elden Rings on.

PS5:n parhaimpia pelejä ehdottomasti. En itse ole pelannut alkuperäistä, joten en tiedä kuinka paljon eroaa siitä.
Yksi kolikoilla aukaistava ovi on ainakin lisätty, mutta muuten lienee kopio alkuperäisestä mitä kenttiin ym. tulee.
 
Tuossa kohden sun pitäis pystyä menemään toisiin maailmoihin ja kattomaan josko löytyis jotain muita aseita ja varusteita joilla löytää oman pelityylin.
Joo, näin vähän asiaa miettisinkin. Pistää vain miettimään, että montakohan tuntia menee ennen kuin löytää jotain ja onko se sen ajan arvoista. Toistaiseksi ei muissa kohdissa ole tullut kuoltua, mutta kun alkaa jokaista nurkkaa koluamaan eri kentissä parempien varusteiden toivossa niin eiköhän se kuolemisen tuska tule tutuksi.

Vaatii hyvät syyt, että jaksan itse tahkota näitä Souls tyylisiä pelejä. Yleensä ne jää kesken, vaikka alku usein hauskaa onkin. Jedi Fallen Order on varmaan ainut, joka mennyt läpi asti ja se yhdistääkin Jedi ritari fantasiaa, metroidvaniaa sekä Soulsin taisteluja niin on siinä mielessä monipuolisempi.

Täytyy katsoa palaanko vielä Demons Soulsin pariin, kun nyt on kaksi päivää putkeen Control koukuttanut isosti. Kyllä pelissä jotain imua on, Sekiron lisäksi ainut "From Softwaren" peli johon löytyy mielenkiintoa.
 
Joo, näin vähän asiaa miettisinkin. Pistää vain miettimään, että montakohan tuntia menee ennen kuin löytää jotain ja onko se sen ajan arvoista. Toistaiseksi ei muissa kohdissa ole tullut kuoltua, mutta kun alkaa jokaista nurkkaa koluamaan eri kentissä parempien varusteiden toivossa niin eiköhän se kuolemisen tuska tule tutuksi.

Vaatii hyvät syyt, että jaksan itse tahkota näitä Souls tyylisiä pelejä. Yleensä ne jää kesken, vaikka alku usein hauskaa onkin. Jedi Fallen Order on varmaan ainut, joka mennyt läpi asti ja se yhdistääkin Jedi ritari fantasiaa, metroidvaniaa sekä Soulsin taisteluja niin on siinä mielessä monipuolisempi.

Täytyy katsoa palaanko vielä Demons Soulsin pariin, kun nyt on kaksi päivää putkeen Control koukuttanut isosti. Kyllä pelissä jotain imua on, Sekiron lisäksi ainut "From Softwaren" peli johon löytyy mielenkiintoa.
No ei siin kauaa mene, mikä vaan on hyvä varuste, riippuu miten sä sun pisteet laitat. Esim loitsuhahmoil löytyy myrskyalueen ekast kentäst perkeleen kova miekka lähes alusta. Jotkut bossiaseet vois olla kans kova.

Ei oo häpee kattoo vaiks jostai wikist jotain, esim suositeltu järjestys mite maailmoja tutkii. Mut vähä nyt kyl tuntuu silt et tää ei ehkä oo sun peli :)
 
Joo, näin vähän asiaa miettisinkin. Pistää vain miettimään, että montakohan tuntia menee ennen kuin löytää jotain ja onko se sen ajan arvoista. Toistaiseksi ei muissa kohdissa ole tullut kuoltua, mutta kun alkaa jokaista nurkkaa koluamaan eri kentissä parempien varusteiden toivossa niin eiköhän se kuolemisen tuska tule tutuksi.

Vaatii hyvät syyt, että jaksan itse tahkota näitä Souls tyylisiä pelejä. Yleensä ne jää kesken, vaikka alku usein hauskaa onkin. Jedi Fallen Order on varmaan ainut, joka mennyt läpi asti ja se yhdistääkin Jedi ritari fantasiaa, metroidvaniaa sekä Soulsin taisteluja niin on siinä mielessä monipuolisempi.

Täytyy katsoa palaanko vielä Demons Soulsin pariin, kun nyt on kaksi päivää putkeen Control koukuttanut isosti. Kyllä pelissä jotain imua on, Sekiron lisäksi ainut "From Softwaren" peli johon löytyy mielenkiintoa.
Jotenkin tuntuu että ajattelet tätä turhan varustepainotteisesti. Soulsbornessa idea on ennemminkin löytää omaan pelityyliin (maagi, raskas tankki, ketterä rogue jne.) sopiva ase ja nauttia pelin haasteiden voittamisesta. Tottakai aseella on merkitystä, mutta ei se niin ratkaisevassa roolissa ole etteikö edetä voi. Huttu tuossa jo vinkkasikin että aina voi luntata netistä jonkun vinkin alkuaseeksi, jolla edetä vähän helpommin.

Eipä tainnut Sekirossakaan olla edes aseita, vaan katanalla mentiin koko peli, jollen väärin muista. Sama pätee osin Soulsborneenkin, oleellisempaa on löytää pelityyli, josta tykkää. Koukku tulee mahdottomien haasteiden voittamisesta.
 
Jotenkin tuntuu että ajattelet tätä turhan varustepainotteisesti. Soulsbornessa idea on ennemminkin löytää omaan pelityyliin (maagi, raskas tankki, ketterä rogue jne.) sopiva ase ja nauttia pelin haasteiden voittamisesta. Tottakai aseella on merkitystä, mutta ei se niin ratkaisevassa roolissa ole etteikö edetä voi. Huttu tuossa jo vinkkasikin että aina voi luntata netistä jonkun vinkin alkuaseeksi, jolla edetä vähän helpommin.

Eipä tainnut Sekirossakaan olla edes aseita, vaan katanalla mentiin koko peli, jollen väärin muista. Sama pätee osin Soulsborneenkin, oleellisempaa on löytää pelityyli, josta tykkää. Koukku tulee mahdottomien haasteiden voittamisesta.
Just näin. Näissä ei ole tarkoitus vaihtaa asetta kuin sukkia ajatellen että seuraavasta paikasta löytyy parempi aina. Niinku todettu niin katot omaan pelityyliin sopivan aseen ja alat päivittelemään sitä sepän luona. Kunhan se ase skaalaa sitä statsia mihin oot pisteit laittanu ni pärjäät hyvin aseen puolesta. Loppu on pelin haasteiden oppimista ja tutkimista. Sama armorien suhteen, niillä ei kauheasti ole merkitystä ja monet pelaa näitä pelejä, minä mukaanlukien, muoti edellä. Kunha ukko näyttää hyvältä ni sillä mennään :)
 
Just näin. Näissä ei ole tarkoitus vaihtaa asetta kuin sukkia ajatellen että seuraavasta paikasta löytyy parempi aina. Niinku todettu niin katot omaan pelityyliin sopivan aseen ja alat päivittelemään sitä sepän luona. Kunhan se ase skaalaa sitä statsia mihin oot pisteit laittanu ni pärjäät hyvin aseen puolesta. Loppu on pelin haasteiden oppimista ja tutkimista. Sama armorien suhteen, niillä ei kauheasti ole merkitystä ja monet pelaa näitä pelejä, minä mukaanlukien, muoti edellä. Kunha ukko näyttää hyvältä ni sillä mennään :)
Kyllä se ase tietysti todella tärkeä on souls-peleissä. Mutta kyllä sitä myös kannattaa tosiaankin kokeilla monenlaista asetta, jotta löytää suosikkinsa. Melee-aseissa se aseen moveset voi olla ratkaisevassa asemassa. Aseen moveset voi myöskin muuttua varsin radikaalisti sen mukaan, pelaako yhden vai kahden käden otteella.

Itselleni armori on sitten erittäin tärkeä, ja katson sen kyllä aina kohdalleen nimenomaan suojaavuuden ja liikkumisen kannalta parhaalla kombolla. Itselleni fashion-soulsia ei ole olemassakaan. Tähän toki varmaan vaikuttaa se, etten ole koskaan oikeassakaan elämässä välittänyt muodista pätkääkään. Pukeudun aina käyttötarkoituksen ja mukavuuden ehdoilla.
 
Bloodbornes tuli vedetty sillä alkuaseella alusta loppuun vaikka mitä muuta tuli vastaan, koska se sopii mun pelityyliin parhaiten, Elden Ringis mentiin fashion edellä, oikeestaan kaikis soulses "fashion first" joten ei sillä ainakaa mulle väliä mitkä vermeet päällä. Aseet sen mukaa mikä tuntuu itelle parhaalta, levutus auttaa jonnin verran näis soulseis, mut tosiaan ei nää souls pelit oo semmosia "no ny löysin superhyvän aseen ja armorin" ja nyt saa kaikki turpaan!
 
Ei oo ei. Toki paremmat varusteet auttaa, mutta eivät ole deal breaker, kunhan käyttää varusteita jotka skaalautuvat omien vahvuuksien mukaan.

Tuli vasta mieleen, että tämä on ainut souls-peli, jonka olen pelannut läpi useamman kerran. Taisin kolmasti pelata läpi. Tekisi mieli palata takaisin seikkailemaan!
 
Bloodbornes tuli vedetty sillä alkuaseella alusta loppuun vaikka mitä muuta tuli vastaan, koska se sopii mun pelityyliin parhaiten, Elden Ringis mentiin fashion edellä, oikeestaan kaikis soulses "fashion first" joten ei sillä ainakaa mulle väliä mitkä vermeet päällä. Aseet sen mukaa mikä tuntuu itelle parhaalta, levutus auttaa jonnin verran näis soulseis, mut tosiaan ei nää souls pelit oo semmosia "no ny löysin superhyvän aseen ja armorin" ja nyt saa kaikki turpaan!
Jännästi voi olla tosi erilaisia kokemuksia. Itse kun olen optimoinut tuota armorin tehoa ja kuitenkin samalla liikkuvuutta hahmolle, niin pelaaminen on helpottunut merkittävästi, jos taas olen jollain vaan kivan näköisellä setillä pelannut, mutta siinä ei suojaus- tai liikkuvuuselementit ole optimoituja, niin kyllä on todella paljon vaikeampaa pärjätä pelissä. Ja kun nuo soulsborne pelit ovat kaikki, ainakin itselleni, pirun vaikeita, niin ei kiinnostaa yhtään antaa vihuille tasoitusta tai jopa eteen. En pärjäisi millään, ellen satsaisi viimeisen päälle armoriin, aseiden ja loitsujen lisäksi.
 
Ei oo ei. Toki paremmat varusteet auttaa, mutta eivät ole deal breaker, kunhan käyttää varusteita jotka skaalautuvat omien vahvuuksien mukaan.

Tuli vasta mieleen, että tämä on ainut souls-peli, jonka olen pelannut läpi useamman kerran. Taisin kolmasti pelata läpi. Tekisi mieli palata takaisin seikkailemaan!

Nyt ku mainitsit on tämä myös mulle ainut souls jonka olen pelannut 3 kertaa läpi, bloodborne jäi siihen 1.5, muut tähän astiset soulsit vain kerrran.
 
Ylös Bottom