Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Demon's Souls

Vastaus: Demon's Souls [PS3]

Pelinhän pääsee läpi ilman minkäänlaista walkthroughtakin.

Niin pääsee. Kuitenkaan siitä ei ole edelleenkään kyse.

En tiedä millä asenteella olet pelannut peliä, mutta jos haaveilee edes jonkinlaisesta trophy saldosta ja tulevista läpipeluu kerroista, niin peli on mielestäni turhan vähäsanainen erinäisistä pelattavuuteen vaikuttavista "pikkutekijöistä".

laitos sanoi:
NG+:n positiivisena puolena on mm. saatavien sielujen määrän moninkertaistuminen (3-4x sieluja verrattuna NG:n), joten tasojen kasvattaminen nopeutuu.

Kiitos tiedosta. Tuollainen fakta on onnistunut ohittamaan verkkokalvoni tähän asti.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Demon's Souls [PS3]

Niin pääsee. Kuitenkaan siitä ei ole edelleenkään kyse.

En tiedä millä asenteella olet pelannut peliä, mutta jos haaveilee edes jonkinlaisesta trophy saldosta ja tulevista läpipeluu kerroista, niin peli on mielestäni turhan vähäsanainen erinäisistä pelattavuuteen vaikuttavista "pikkutekijöistä".
Minkälaisista pikkutekijöistä mahtaa olla kyse? Mikä vaikeuttaa tulevia pelikertoja, miksei wikiä voi kaivaa esille vasta toisella kierroksella? Itselle ainut mieleen tuleva suurempi kämmi on erään sielun käyttäminen väärään paikkaan, jolloin aseiden upgreidauksesta tulee huomattavasti nihkeämpää ja senkin pystyy korjaamaan seuraavalla pelikerralla.

Ja trophyistä, kun tuota ikää on jo niin paljon niin aina välillä muisti tekee tepposiaan ja unohtuu se pääasia miksi pelejä pelataan. Achievementit, trophyt, KDR ja mitä niitä statuksennostajia nyt onkaan, näiden takiahan pelejä pelataan :)

Achievement Unlocked | Armor Games
 
Vastaus: Demon's Souls [PS3]

Ehkäpä sen takia, että puolen vuoden pelaamisen aikana ei kertaakaan tätä "pääasiaa" tullut vastaan missään muodossa, vaikka peli oli aina netissä kiinni.

Hmm, ehkä pelasit silloin kun jenkit oli nukkumassa? (vai mitä versiota nyt edes pelasit) Pelasitko aina sielumuodossa, jolloin kukaan ei voi tunkeutua peliisi? Käytitkö Black Eye Stonea sielumuodossa, jotta voisit itse tunkeutua?
 
Vastaus: Demon's Souls [PS3]

Hmm, ehkä pelasit silloin kun jenkit oli nukkumassa? (vai mitä versiota nyt edes pelasit) Pelasitko aina sielumuodossa, jolloin kukaan ei voi tunkeutua peliisi? Käytitkö Black Eye Stonea sielumuodossa, jotta voisit itse tunkeutua?

Valtaosa pelistä meni sielumuodossa, ihan puhtaasti sen takia että kuolema korjasi niin usein. Black Eye Stonen vaikutus tiedettiin, mutta ei käytetty. Pelaajia kyllä riitti ympärillä jatkuvasti, mutta co-op seuraa ei löytynyt eikä yksikään yrittänyt änkeä taistelemaan peliin oli muoto mikä tahansa.

Joten näin ollen sen väittäminen yhdeksi pelin "pääasioista" tuntuu aika kaukaa haetulta, sillä pelin kansikaan (jenkkiversio) ei sitä mainosta.
 
Vastaus: Demon's Souls [PS3]

Joten näin ollen sen väittäminen yhdeksi pelin "pääasioista" tuntuu aika kaukaa haetulta, sillä pelin kansikaan (jenkkiversio) ei sitä mainosta.

Pelin parhaat puolet kun sattuvat tulemaan esiin PvP:ssä. PvP tuo pelille sen kaipaamaa pitkäikäisyyttä jos läpipelaamisen tai vaikka platinan hankkimisen jälkeen kaipaa lisää pelattavaa. Ja sitä paitsi, jenkkiversion takakannessa mainostetaan lyhyesti co-oppia ja PvP:tä. Joten tuntuu oudolta jos sivuuttaa "Revolutionary Online Play" tekstin, eli mikä käy mainostamiseksi pääasiasta? Ei mikään takakansi teksti, josta löytyy enemmän tietoa kuin pelin kannesta?
 
Vastaus: Demon's Souls [PS3]

Alkuvuodesta tuli tätä pelattua suhteellisen pitkään ja nyt uudestaan kesän aikana. Pettymyshän kokonaisuus oli, ei sitä voi kieltää.

Tarkempia pohdintoja voi lukea täältä: Demon's Souls - Gameranking - PlayStationFIN
Jees, tostahan löytyis paljonkin kommentoitavaa, mutta pitää ehkä myöhemmin kun paremmin ehtii. Tai sitten ei.

Ohimennen tuosta vaikeustasosta avautumisesta. Pelihän ei todellakaan ole mitenkään vaikea, eikä ainakaan keinotekoisesti vaikeutettu taikka tuurista kiinni. Kovemmat pelaajathan ovat pelin vetäneet läpi ilman yhtäkään soul levelin nostoa. Ja minkäänlaista grindaamista ei läpipeluuseen todellakaan tarvita. Pitkä aika kun viimeksi pelannut mutta muistaakseni viholliset eivät ilmesty uudelleen vaikka juokset kentän päästä päähän ja takaisin. Vai tarkoititko että viholliset ilmestyvät uudestaan kun käyt Nexuksessa taikka kuolet?

Ottaa jossain määrin päähän että kaikki uusimmat (konsoli)pelit ovat vaikeustasoltaan sitä luokkaa ettei pikku adhd-Ville-Petteri turhaudu sen viiden läpipeluutunnin aikana mitä keskivertopeli kestää ja pistä paikkoja remonttiin. Kaiholla voi vaan muistella kun kasibittisellä Nintendolla väännettiin ensimmäistä Megamania silmät punaisena ja hammasta purren. Läpipeluusta olisi pitänyt ansaita vähintään platinatrophy timanttikoristeilla ja kullalla täytettynä. Oikeasti. Hyllyn kulmalle pönöttämään. Nintendon ohjainkin taisi tarkoituksella olla suunniteltu sellaiseksi laatikoksi juuri sen takia ettei sitä saanut mitenkään väännettyä tai murjottua hajalle :)
 
Vastaus: Demon's Souls [PS3]

En tuomitse, mutta sadat tunnit Demon's Soulsiin upottaneena oli kyllä vaikeuksia löytää kyseistä peliä tuolta tekstin seasta. Tuli erittäin vahva mielikuva, ettet ole päässyt peliin sisälle ollenkaan.
Juoni ei tosiaankaan hyppää silmille ja cutscenejä ei hirveästi ole, mutta onko tämä tosiaan huono asia? Peli ei ole interaktiivinen elokuva, mutta halutessaan saa hahmojen kanssa keskustelemalla yms. paljon tietoa tapahtumien taustoista.

Etenkin "Pelaamisesta ei tule niin ikään testiä pelaajan kyvyistä vaan siitä, miten hyvä tuuri tällä miekkaillessa käy ja kuinka kovat pisteet hänen statuksessaan komeilee." kaltaiset lausahdukset huvittivat.
Taistelu ei ole parin napin rämppäämistä, vaan jatkuvaa arviointia ja liikkeidensä miettimistä. Aseita on paljon erinlaisia ja erinlaisia movesettejä löytyy lonkalta heittäessä parisen kymmentä. Näiden hallitseminen vaatii opettelua. Lisäksi vihollisten tunteminen auttaa "Väistänkö, torjunko vai iskenkö vastaan ja milloin?"- kaltaisessa ajattelussa.

Korkea Soul Levelikään ei todennäköisesti pidä kädestä kiinni siinä vaiheessa, kun pelaaja siirtyy seuraavaan pelikertaan ja viholliset ovat moninkerroin vahvempia.
Grindata Demon's Soulsissa ei tarvitse, mutta ensikertalaiselle paremmat statsit antavat enemmän anteeksi. Kun kaataa bossin, voi hyvin nostaa muutaman levelin ja siirtyä seuraavaan.
Kuolon korjatessa voi vaikka jättää Blue Eye Stonen fiksuun paikkaan ja auttaa kaveria, jolloin saa oman ruuminsa takaisin. Body formissa voi sitten summonaa itselleen kaverin.

TL;DR
Et tiedä mistä puhut. Demon's Souls on paljon syvempi peli kuin annat ymmärtää. Vaatii hieman perehtymistä ja pelimekaniikan ymmärtämistä, mutta tämä on totisemmalle pelaajalle vain addiktoiva elementti.
Kiskoilla kulkevan juonen läsnäolo vain haittaisi ikuisesti jatkuvaa Demon's Soulsia :p
 
Vastaus: Demon's Souls [PS3]

En tuomitse, mutta...

Et tiedä mistä puhut. :p

Upeaa, fanipojat, upeaa.

Edelleenkin - puoli vuotta ja reilut sata tuntia peliin upottaneena uskon olevani ihan yhtä pätevä antamaan arviota pelistä kuin sinäkin. Kohta toista vuosikymmentä pelejä pelanneena voi myös sanoa, ettei mikään "oi, tämä on liian vaikeaa" kuulu yleiseen sanavarastoon, mutta Demon's Souls ei ole tuota taktista taistelua todellakaan omaksunut omakseen. Hahmon statsit todellakin vaikuttavat jos meinaa torjua mitään tai tehdä vahinkoa ollenkaan hahmoja kohtaan, jotka voivat yhdellä iskulla pistää pelaajan paloiksi. On totta, että peli ON mahdollista pelata läpi ilman mitään upgradeja (mutta tällöin ei voi käyttää edes yhtäkään korkeamman tason aseista), kuten on myös mahdollista pelata mikä tahansa aikainen Nintendo peli läpi ilman kertaakaan kuolemista. Se vaan vaatii totaalisen no-life omistautumisen pelille, millaiseen ei tavallisella ihmisellä ole aikaa.
 
Vastaus: Demon's Souls [PS3]

Eipä tuossa arviossa kyllä tuntunut olevan juurikaan samaa peliä, mitä itse olen pelannut. Toki joidenkin mielestä Halot ja Uncharteditkit ovat paskimpia pelejä päällä maan, mutta tuo taistelun dissaaminen, kyllä minusta puhuu siitä, ettei arvostelija ole juuri peliä pelannut. Arvatenkin hatusta vetänyt ja copy pastella muista arvosteluista juttuja lisännyt.

Don't feed the troll.

Yleisesti peleissä about Mount & Blade on se joka pääsee taistelussa samalle tasolle. Se sitten toki realistisempana ja hieman kankeampana.
 
Vastaus: Demon's Souls [PS3]

Eipä tuossa arviossa kyllä tuntunut olevan juurikaan samaa peliä, mitä itse olen pelannut. Toki joidenkin mielestä Halot ja Uncharteditkit ovat paskimpia pelejä päällä maan, mutta tuo taistelun dissaaminen, kyllä minusta puhuu siitä, ettei arvostelija ole juuri peliä pelannut. Arvatenkin hatusta vetänyt ja copy pastella muista arvosteluista juttuja lisännyt.

Don't feed the troll.

Yleisesti peleissä about Mount & Blade on se joka pääsee taistelussa samalle tasolle. Se sitten toki realistisempana ja hieman kankeampana.

On se ihmeellistä miten yleisesti negatiivinen arvio lytätään trolliksi näillä hypettäjien foorumeilla (ei ole ensimmäinen kerta), mutta koskaan ei sitten perustella miksi mielipide on ns."väärä" aina vaan samoja, "et vaan osaa/eipäs ole/et tajuu" vastauksia.

Mount&Bladea en edes lähtisi vertaamaan tähän, siinä sentään taistelulla on tunnetta ja vastareaktiota eikä tunnu missään välissä pisteistä kiinni olevalta tuuritaistelulta. Eikä onneksi siinä ole kamalaa tähtäysjärjestelmää.
 
Vastaus: Demon's Souls [PS3]

Alkuvuodesta tuli tätä pelattua suhteellisen pitkään ja nyt uudestaan kesän aikana. Pettymyshän kokonaisuus oli, ei sitä voi kieltää.

Tarkempia pohdintoja voi lukea täältä: Demon's Souls - Gameranking - PlayStationFIN

Hahah meikälle tuo katkera tilitys ainakin kalskahti sille että peli ei ole sujunut alkuunkaan:) Minä ainakin nautin eniten juuri muiden kanssa kimpassa kenttien selvittelystä ja muiden peleihin hyökkäilyistä ja ikinä en myöskään unohda sitä kertaa kun omaan peliin ensi kertaa hyökättiin:)
Arvostelija lienee niin skeidasti pelannut ettei juuri sielumoodista ole pois päässyt, en ymmärrä miksi ei silloin ole muiden peliin hyökkäillyt ellei juuri ole niin surkeasti mennyt:D
Jos viitsit muita arvosteluja pelistä lukea niin huomaat että juuri tuo innovatiivinen moninpeli, joka itseänikin eniten viehätytti, on se mitä on eniten kehuttu.
Toki tätä yksinkin jaksaa hakata mutta pelin suola on moninpeli.
Kukaan ei edelleenkään pakota grindaamaan.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Demon's Souls [PS3]

En ole Demon's Soulsia pelannut laisin, mutta haluan silti sanoa pari sanaa yleisesti. Tässä on nyt ihmeellinen "väärin pelattu" -henki vallalla. Kyllä siitä voi jossain määrin peliäkin syyttää, jos se ei opasta riittävän hyvin "oikeaan" pelitapaan, ja sen vuoksi pelinautinto on kärsinyt.

Antakaa toistenne näkemyksille ja mielipiteille tilaa sen sijaan, että olette toisianne teilaamassa.
 
Vastaus: Demon's Souls [PS3]

No mä kyllä ymmärrän melkein kaikki pointit, mitä TitusPullo tossa kirjoitti. Ei tässä ole kauheasti juonta, mutta ei tarttekaan olla (mulle). Musiikkia ei ole juuri ollenkaan, mut sekään ei ole mua häirinnyt. Jne. jne. Ymmärrän kyllä nää pointit, että jollekin ei tämä peli uppoa.

Pelejä kun arvostelee kirjalisesti, niin yleensähän arivoidaan juuri tähän tyyliin eri osaalueita. Loppujen lopuks se todellinen arvostelu noudattaa kuitenkin hyvin yksinkertaista kaavaa: mitä enemmän peli koukuttaa, sitä parempi peli on kyseessä. Ja mua tää koukuttaa enemmän kuin mikään, koskaan, ikinä.

Tosta aiemmesta keskustelusta, että ei tartte walkhroughta. Pelailin eilen 1-3 leveliä, olin tappanut kaikki vihut ennen penetratoria. No, jotenkin jäi sit se lever huomaamatta, kuolin penetratoriin ja hukkasin seuraavat pari tuntia siihen, että olisin päässyt taas samaan paikkaan, missä jo olin. Tässä muuten onkin yks pelin juju. Mikäli lähtee raivolla puskemaan kuoleman jälkeen, niin ei varmasti pärjää. Tässä pelissä maltti on valttia, aina. Mut sen takia tulee just noita walkthroughta kateltua, et ei missais mitään, joka vaikeuttaa ihan oikeatakin elämää jatkossa :)
 
Vastaus: Demon's Souls [PS3]

Hyviä pointteja, olen soundtrackin ja osittain myös lock on -systeemin kannalta samaa mieltä. Muutama kappale jäi soundtrackiltä mieleen, (mm. Fool's Idol ja Maiden Astraea) mutta muuten se tuntui aika lattealta. Minulla ei siis ole ongelmaa sen kanssa, että musiikki soi vain bosseissa, ne kappaleet vaan eivät oikein iskeneet. Lock on -systeemi on aiheuttanut pari turhaa kuolemaa, esimerkiksi kerran kun kävelin ohuella sillalla, systeemi valitsi oikealla ja alemmalla tasolla olevan vihun kohteeksi, kun suoraan edessä oli toinen. En ehtinyt reagoida ja kävelin sillalta alas.

Taistelusysteemistä olevia valituksia en tosin ymmärrä. Varovaisella etenemisellä ja harkituilla liikkeillä pärjää hyvin, ja tällöin taistelusta myös nauttii. Jonkinlaista "tuntumaa" saisi silti olla enemmän, en osaa tätä oikein selittää. Varovaisella etenemisellä en sitten tarkoita sitä, että jokainen vihulainen houkuteltaisiin jousipyssyn avulla 1vs1-kamppailuun. Yli 100 pelituntia takana, lähes jokaisesta olen nauttinut. Maltti on tosiaan valttia, jos turhautuu, kannattaa suosiolla pitää tauko ja rauhoittua. ;)

Hyvä että löytyy toisenlaisiakin arvosteluja, mutta olisit vielä voinut kokeilla PvP:tä ja Co-oppia ja kertoa myös niistä hieman. Niissäkin on ongelmia, itselläni tuntuu lagivan aika paljon, vaikka muut nettipelit toimivat hyvin. Tästä syystä pidän Co-opista enemmän kuin PvP:stä. :)
 
Vastaus: Demon's Souls [PS3]

En nyt tiedä miksi tämä muodostui tällaiseksi, mutta omasta mielestä TitusPullon arviossa ei varsinaisesti ollut vikaa. Tietenkin joistain asioista eri mieltä, mutta ei niissä ole kyse väärin pelaamisesta, mielipideasioita.

Ihmettelin vain miksi PvP ja Co-Op jätettiin pois arviosta, koska ne kumminkin tuovat mukavaa lisää peliin.
PvP:n paras puoli on vastustajan arvaamattomuus, et aina voi tietää mikä on seuraava liike tai kuoletko heti ensimmäisestä iskusta. Lisäksi PvP:hen liittyy läheisesti hahmon kehittäminen. Voit rakentaa mieleisesi PvP-tyypin ja koittaa jos pärjäät sillä muita vastaan, tietynlaisilla buildeilla ottaa aika varmasti turpaan joten kehittäminenkin on haastavaa puuhaa jos haluaa pärjäävän. Jotta pääsee kunnolla PvP:hen käsiksi niin pitää olla tietyllä Soul Levelillä, n.110-120 paikkeilla, tietyssä maailmassa: 1-4, 3-3, 4-1 ja myös kärsivällisyyttä tarvitsee.
Co-Opissa taas on mukavaa selvittää kenttiä kaverin kanssa(myös mikin välityksellä, esim. Skype) tai vaikkapa haastaa tunkeutuva pelaaja 2v1 taisteluun.

Joten tuntui vain hölmöltä jättää tämä osio kokonaan pois, ihan kuin olisi jättänyt osan peliä pelaamatta.
 
Vastaus: Demon's Souls [PS3]

automaattinen target joka ei toimi välillä ollenkaan tai sitten ottaa takaa targetiin
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom