Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Demon's Souls

Vastaus: Demon's Souls [PS3]

Ite hoidan ne rauskut pois muurin päältä jouskarilla 4-1 ja saan keskittyy rauhassa niihin kultaisiin kamuihin.
 
Vastaus: Demon's Souls [PS3]

Toisellakin hahmollani (mage) pääsin nyt new game plussaan. Phalanx oli aivan naurettavan helppo soul rayllä, joka menee läpi kaikesta mihin osuu. Pikkuphalanxeja kuoli jäätävä kasa joka kerta kun ampui soul rayn phalanxia kohti. :D

4-1 tulikin sitten vastaan toisenlainen kokemus, oli nimittäin world tendency jäänyt pure blackiksi, kun 1-1:ssä oli pure white. Vastassa black phantom Satsuki, jolta ei tarvinnut ottaa vastaan kuin yksi osuma ja kuolema oli taattu. Muutenhan tuo nyt on suht helppo vastus, mutta ensimmäisellä yrityksellä tuli turpiin kun toinenkin black phantom liittyi pippaloihin. Toisella yrityksellä sitten hajosi ase. Kolmannella meni satsuki maihin ja WT jonnekin neutraalin paikkeille. :)
 
Vastaus: Demon's Souls [PS3]

Kun pelin on pelannut läpi ja aloittaa uudestaan pelaamaan, niin säilyykö soul level ja kamat?
 
Vastaus: Demon's Souls [PS3]

Kun pelaat pelin läpi, alkaa lopputekstien jälkeen automaattisesti new game +. Soul lvl ja kamppeet säilyvät avaimia lukuunottamatta. New Game + on paljon vaikeampi, sillä vihut iskevät kovempaa ja kestävät enemmän, mutta myös tiputtavat paljon enemmän sieluja. Jos uuden hahmon teet, niin se tietenkin aloittaa normaalisti tavallisen new gamen. :)
 
Vastaus: Demon's Souls [PS3]

Sanokaas onko jotain Great Axe:n vastiketta joka tekis pikkasen vähemmän damagea mutta olis nopeampi? On meinaan vähän liian hidas mun makuun tuo. :cool: Tällä hetkellä käytössä Crushing Great Axe +3 jos oikein muistan. Tai sit vois vihdoinkin kokeilla noita ihan perus länsimaalaisia miekkoja.

Kokeiles Guillotine Axea, itella 124lvl Faith build, blessed guillotine axe toimii hyvin yhdellä ja kahdella kädellä. Kahdella kädellä stunlokkaa vastustajan. Vie erittäin vähän staminaa per isku, eli 40 endurancen combolla saat läiskittyä ~2000 +5 Blessed Guillotine axella.
Jos kuitenkin oot str build, niin suosittelen tekemään Crushing Guillotine Axe, pitäs dunkuttaa erittäin hyvin :)
 
Vastaus: Demon's Souls [PS3]

Pistetäänpä tämä tännekkin jos peliapuketju oli vähän väärä paikka..

Kun pelataan PvP:tä, niin näkyykö muille sinun hahmon nimi vaiko PSN-tunnus?
 
Vastaus: Demon's Souls [PS3]

PSN-tunnus näkyy kun onlinessa vuorovaikutat muiden kanssa. PvP, Invaasiot, blue phantomit jne.

Ainakin näkemäni perusteella, itsehän en ole vielä mitään noista kokeillut : )
 
Vastaus: Demon's Souls [PS3]

Vitality 45
Intelligence 18
Endurance 40
Strenght 30
Dexterity 45
Magic 6
Faith 16
Luck 7
[Soul level 127, Temple Knight]

Spoilerissa alla olevaa dex-buildia oli tarkoitus kehitellä, mutta haluankin vähän vaihtelua aseisiin. PvP:tä varten pääosin, ei PvE:ssäkään pahasti ole pulassa :D, pitäisi vaan saada kamat kasaan ennen onlineen menoa..

Perus dex-build, SL 125

Vit 50
Int 18
End 40
Str 18
Dex 50
Mag 6
Fth 16
Lck 7

Tätä spoilerissa olevaa siis oli tarkoitus alkaa kehittämään, mutta Sharp-aseilla ei kovin paljoa jäädä damagesta jos dexterityä on 5 vähemmän. Ylemmässä on mahdollisuus käyttää myös quality- ja crushing-aseita. Vitalityä tosin joutuu nyt hieman laskemaan.

Kysymys tähän väliin: Ylemmän buildin statseilla, kumpi tekee enemmän damagea; quality vai crushing, kun statsit menevät tasan (45, 45) kun käytän asetta kahdella kädellä? Jos taas tarkoituksena pitää kilpeä, niin quality vie damagessa varmasti, joten ehkä se olisi parempi vaihtoehto aseille, joita ei saa sharp-aseiksi, esim. Great Sword... Meat Cleveriä ja Dragon Bone Smasheria pystyy myös ihan kohtuullisesti käyttämään. Myös jonkin dragon-aseen voisi varalta ottaa.

Intelligence on 18 kolmen loitsupaikan takia, saa Cursed Weaponin ja 1,5 x damagen (siis 1,5x se damage joka menee suojauksesta läpi). Cracked Talisman of Beastsilla (statsivaatimukset eivät ole tarpeeksi korkeat) hp drainin saa pienennettyä mutta damagelisä on silti sama. Second Change tietenkin käytössä. Wardingia käyttäviä vastaan ollaan aikalailla kusessa ilman tuli, tai jonkinlaista magic-damagea tekevää asetta, damage jää kylläkin pieneksi tällä buildilla, ja cursed weaponia ei voi käyttää. Meat Clever.. aika kehno magic damage.

Damagessa jään auttamatta jälkeen tavallista strenght-buildia vastaan, jos str on 50, kahdella kädellä käytettynä str skaalaa 75 mukaan.. Eli kysymykseeni varmaankin vastaus on, että parasta käyttää quality-aseita, silloin kun sharp ei ole mahdollinen.
 
Vastaus: Demon's Souls [PS3]

Vitality 45
Intelligence 18
Endurance 40
Strenght 30
Dexterity 45
Magic 6
Faith 16
Luck 7
[Soul level 127, Temple Knight]

---
Kysymys tähän väliin: Ylemmän buildin statseilla, kumpi tekee enemmän damagea; quality vai crushing, kun statsit menevät tasan (45, 45) kun käytän asetta kahdella kädellä?
---

No vaikea sanoa, kun Crushingissa Stat Bonus on S/-/-/- ja Qualityssa on C/C/-/-. En tiedä miten kaksi yhtä suurta statsia vaikuttaa toisiinsa, joko samalla tavalla kuin Talisman of Beastissa tai sitten eri tavalla, en ole sen paremmin niihin perehtynyt. Oma veikkaus olisi silti Crushing kahdella kädellä.
 
Vastaus: Demon's Souls [PS3]

No vaikea sanoa, kun Crushingissa Stat Bonus on S/-/-/- ja Qualityssa on C/C/-/-. En tiedä miten kaksi yhtä suurta statsia vaikuttaa toisiinsa, joko samalla tavalla kuin Talisman of Beastissa tai sitten eri tavalla, en ole sen paremmin niihin perehtynyt. Oma veikkaus olisi silti Crushing kahdella kädellä.

Quality-aseissa statsien ei ole pakko olla samat, jotta saisi täyden hyödyn. Str/Dex 30/50 tekee saman damagen mitä 40/40, yhdellä kädellä kun veivataan. Kahdella kädellä taas korkeampi strenght on plussaa.

Weapons Attack Capability Simulation Ainakin tämän laskurin mukaan Quality Claymore vie vastaavaa Crushingia sekä yhdellä että kahdella kädellä, kun Str/Dex on 30/45. Tosin tuo taulukko näyttää damagen vähän miten sattuu, ja dmg-boostia näyttävät kirjaimethan eivät välttämättä anna samaa boostia, vaikka sama kirjain olisikin.

Tämmöisiä damagelukemia huomasin demonssoulswikistä ja foorumilta, joten pitävät pisteelleen paikkaansa.

_______________________ Str/Dex ___ Damage
Quality Knight's Sword +5__ 36/42 _____ 280
______ - || - ___________ 54/42 ______301 (tämä siis 2h edellisen statseilla)

Crushing Guillotine Axe +5 _ 34/x _______ 269
______ - || - ___________ 66/x _______ 311

Aseiden perusdamaget ja damagelisät statseista jovat hyvin lähellä toisiaan, joten jokseenkin vertailukelpoisia ovat damaget.

Crushingissa huomaa selvästi miten damage ei ole suoraan verrannollinen statsista, sillä 50 str jälkeen damage alkaa laskea melkoisen nopeasti. Yhdellä kädellä Crushing jää Qualitystä damagella 'bout 10 pistettä. Kahdella kädellä taas Crushing taitaa viedä tiukasti voiton, kun str on hieman päälle 30.

Itse jos teen statsijaon 30/45, kaikki Quality (1h), Sharp (1h) ja Crushing (2h) taitavat olla damagessa aika lähellä toisiaan. Strenaa nostamalla taas Crushing vie, ainakin kahdella kädellä damagessa verrattuna Qualityyn. Muuta damage-ero tuskin on yli kymmentä. Yhdellä kädellä Quality taas vie. Aika paljon saa silloin strenaa nostaa, ja silloin onkin jo sama jättää liika dex pois.

Tämä hieman lyhennetty lainaus foorumilta. Damage ei vastaa yllä olevia lukuja, sillä näihin vaikuttaa Maidenin defence.
Maiden in black, NG+1
Unbuffed GAxe rolling R1--372. Times 1.5 for curse is 558. With PBCT and Foes Ring, you get 870 damage.

That is with 34 str. 34.

Now, I'm going to run the numbers with 50 strength.

400 with a rolling r1, same conditions. 600 with curse. With foes and PBCT you have 936.


Elikkä jopa pelkässä Strenght-buildissa 34 str riittää 2 kädellä käytettäessä kunnon damageen.


Lopulliseksi buildiksi taitaa tulla sittenkin jotain tällaista..:

Vit 40
Int 18
End 40
Str 34
Dex 44
Mag 6
Fth 16
Lck 7
[soul level 125] eli täsmälleen sama mitä tämä: SL125 Power and Versatility - Demon's Souls English Wiki

Tässä vitalityä joutuu laskemaan, mutta nyt parhaimman tehon saa käyttämällä Quality-aseita yhdellä kädellä (kilpi toisessa). Crushing taitaa jäädä turhaksi, sillä viestin yläosassa näkyvässä 36/44 setissä Quality Knight's Sword +5 pääsee damageen 301 kahdella kädellä. 44 strenghillä Crushing Guillotine Axe +5:sta kahdella kädellä käyttäen päästään 311 damageen. Eli vain 10 enemmän mitä Quality Knight's Swordilla, jota sentään käytetään vain 36 strenghtillä. Sharp vielä vie voiton Qualitystä yhdellä kädellä, ja näin niitä tarkoitus olisikin käyttää (2 katanaa, 1 molemmissa käsissä).

Elikkäs käyttöön Quality +5 -aseet, tai Sharp jos pääsääntöinen tarkoitus on käyttää asetta yhdellä kädellä. Cursed Weapon antamaan lisädamagea, päälle vielä sormus joka tuo lisädamagea kun hp alle 30%. Second Change alle tietty.

Tulipahan tekstiä :p
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Demon's Souls [PS3]

Tuli tehtyä uus dex buildi itelle, kahella kädellä katania wieldaamaa.. Mutta tosta Flamelurkerista iha turhaa hössöttää että ois vaikia boss, ite meleetin sen SL 20-22 temple knightilla.. :D Eli ideahan on että sellanen setti päälle joka antaa sun rollata nopeesti, ja pelin alussahan kannattaa ihan sama mikä build niin hakea Crescent Falchion +1 sieltä 4-1. Nimittäin alotusaseeksi tekee hyvää dunkkua.
 
Vastaus: Demon's Souls [PS3]

kokeilin tolla 4 levelin knightilla ja oli kyllä sairaan helppo saada tuo demonbradt heti alussa :D
 
Vastaus: Demon's Souls [PS3]

Eilen hommasin tän ja täytyy sanoa, että vaikka ennakkoon tiesin, et peli on haastava, niin silti yllätti. Melkein en kehtaa edes myöntää, mut tahkosin eilen 5h pääsemättä ensimmäistäkään leveliä :mad: Fiilarit oli aika maassa, mietin jo, et voiko muka olla vaan liian vaikee peli mulle. Cod:kin on tullu useampi vedettyä veteraanilla läpi, mut mikään niistä ei ollu näin paha, kun niissä pysty heti yrittää samasta kohtaa uudestaan.

Tänään sit vilkaisin vähän walkhtroughta ja menihän se eka 1-1. Täs ekassa levelissäkin oli useampi kohta, mitä ei ilmeisesti käytännössä edes voi hoitaa tässä vaiheessa peliä, mistäs mä sen olisin voinu tietää kun kerran rotsi auki lähdin taistoon. Isoimpana klikkinä oli kuitenkin eilen se, et tuli huidottuu aina stamina loppuun mun barbaarilla ja siinä vaiheessa tulikin sit turpaan aina jossain vaiheessa kenttää, ennemmin tai myöhemmin. Eiköhän tää tästä jatkossa helpotu, kun nyt pääs vähän hommaan sisään. Eka bossi meni todella helposti heti ekalla yrittämällä. Nyt vaan ukolle vähän lisää soul leveliä ja vähän upgreidaamaan noita romppeita niin kyl se siitä. Tää peli on rautaa!
 
Vastaus: Demon's Souls [PS3]

.. .Tänään sit vilkaisin vähän walkhtroughta ja menihän se eka 1-1. Täs ekassa levelissäkin oli useampi kohta, mitä ei ilmeisesti käytännössä edes voi hoitaa tässä vaiheessa peliä, mistäs mä sen olisin voinu tietää kun kerran rotsi auki lähdin taistoon.

Itsellä takana n. 55 tuntia laatuaikaa ja Soul Levelin olen onnistunut raapimaan 80 paikkeille. Tältä pohjalta voinen sanoa, että pelissä on yksi oikeasti huono puoli: pelaaja pakotetaan koko ajan sivusilmällä vilkuilemaan vaikka minkälaista walkhtroughta. Siis ei siksi, että peli olisi oikeasti sairaalloisen vaikea, vaan koska pelaaja yksinkertaisesti jää kaikenlaisista jutuista paitsi jos ei hanki ulkopuolista ohjeistusta milloin mistäkin asiasta. Yleensä pelit nyt vähän antavat vinkkiä pelaajalle eri asioiden suhteen mutta DS ei valota mitään mistään.

Vai voiko joku väittää, että pelin kaikki ihmekiemurat alusta loppuun asti ovat olleet aivan itsestäänselvyyksiä ja ovat hoituneet vain kylmästi pelaamalla?

Saa nähdä milloin pääsee aloittamaan ensimmäisen NG+. Tällä hetkellä on aivan liian kiire hio tuon nykyisen hahmon levelit kattoon ja siitä läpi. :)
 
Vastaus: Demon's Souls [PS3]

Tällä hetkellä on aivan liian kiire hio tuon nykyisen hahmon levelit kattoon ja siitä läpi. :)

Kannattaa suunnitella hahmo n. 120-125 Soul Levelien väliin jos nettipelaaminen kiinnostaa, pääosin PvP. Toki myös SL 712 on ihan jännä, jos vaan yksinpeliä haluaa pelata.
 
Vastaus: Demon's Souls [PS3]

Itsellä takana n. 55 tuntia laatuaikaa ja Soul Levelin olen onnistunut raapimaan 80 paikkeille. Tältä pohjalta voinen sanoa, että pelissä on yksi oikeasti huono puoli: pelaaja pakotetaan koko ajan sivusilmällä vilkuilemaan vaikka minkälaista walkhtroughta. Siis ei siksi, että peli olisi oikeasti sairaalloisen vaikea, vaan koska pelaaja yksinkertaisesti jää kaikenlaisista jutuista paitsi jos ei hanki ulkopuolista ohjeistusta milloin mistäkin asiasta. Yleensä pelit nyt vähän antavat vinkkiä pelaajalle eri asioiden suhteen mutta DS ei valota mitään mistään.

Vai voiko joku väittää, että pelin kaikki ihmekiemurat alusta loppuun asti ovat olleet aivan itsestäänselvyyksiä ja ovat hoituneet vain kylmästi pelaamalla?

Saa nähdä milloin pääsee aloittamaan ensimmäisen NG+. Tällä hetkellä on aivan liian kiire hio tuon nykyisen hahmon levelit kattoon ja siitä läpi. :)
Pelinhän pääsee läpi ilman minkäänlaista walkthroughtakin. Ja se ettei pelistä ole ensimmäisen läpipeluun jälkeen jokaikinen kiemura selvillä on huono asia koska...
 
Vastaus: Demon's Souls [PS3]

Saa nähdä milloin pääsee aloittamaan ensimmäisen NG+. Tällä hetkellä on aivan liian kiire hio tuon nykyisen hahmon levelit kattoon ja siitä läpi. :)
Mä sanoisin, että kannattaa aloittaa NG+ jo tuossa vaiheessa. Peli tietty vaikeutuu jonkin verran, mutta SL80 hahmolla ei pitäisi olla mitään ongelmia NG+ pelissä. NG+:n positiivisena puolena on mm. saatavien sielujen määrän moninkertaistuminen (3-4x sieluja verrattuna NG:n), joten tasojen kasvattaminen nopeutuu.
 
Ylös Bottom