Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Demon's Souls

Vastaus: Demon's Souls [PS3]

Ai tätä on ollut muillakin, ehkäpä hyvä niin.
Aloin jo pohtimaan onko reitittimessä tarvittavia portteja auki kun online-ominaisuudet tuntuu toimivan vähän kehnosti. Toivottavasti on vain väliaikaista.
 
Vastaus: Demon's Souls [PS3]

Eipä ollu tuo Maneater niin vaikia ku mitä olin monelta keskutelufoorumilta lukenu. +5 Dragon Long Sword ja Warding päälle niin ite ei ottanu yhtää damagea ja vihu otti senki eestä. Sain ekan tapettua ennenku toinen ehti tulla : ) Tiesti oon vähä ylilevelillä kun on tullu tuota Bladestonea metästettyä tuntikaupalla. Soul Leveli huitelee alle 100 just ja just.

Tässä rupeaa jo ideoita kehitteleen seuraavalle hahmolle.. Hirvee hinku tehä joku hirvee voimamies ja sille joku miehen mittainen miekka kahteen käteen. Ja toiseks ukoks Thief ja 2 tikaria :p vähän vaihtelua..
 
Vastaus: Demon's Souls [PS3]

Eipä ollu tuo Maneater niin vaikia ku mitä olin monelta keskutelufoorumilta lukenu. +5 Dragon Long Sword ja Warding päälle niin ite ei ottanu yhtää damagea ja vihu otti senki eestä.

No otapa Warding pois päältä ;).

Tässä rupeaa jo ideoita kehitteleen seuraavalle hahmolle.. Hirvee hinku tehä joku hirvee voimamies ja sille joku miehen mittainen miekka kahteen käteen. Ja toiseks ukoks Thief ja 2 tikaria :p vähän vaihtelua..

Jos alat tekemään tuota "voimamiestä", niin ainakin alku tulee olemaan hankala(ainakin itselle oli, tai oikeastaan vasta NG+:ssa tuli ongelmia), kunnes saat haluamasi aseen. Tuskaisesti nostin PvP ukkoni Soul Levelin satasen pintaan, jotta sain "tradettua" välikäden kautta itselleni toisella hahmollani tekemäni Blessed 5+ Great Axen, mutta se kannatti.
 
Vastaus: Demon's Souls [PS3]

Eipä ollu tuo Maneater niin vaikia ku mitä olin monelta keskutelufoorumilta lukenu. +5 Dragon Long Sword ja Warding päälle niin ite ei ottanu yhtää damagea ja vihu otti senki eestä. Sain ekan tapettua ennenku toinen ehti tulla : ) Tiesti oon vähä ylilevelillä kun on tullu tuota Bladestonea metästettyä tuntikaupalla. Soul Leveli huitelee alle 100 just ja just.
Mä pelasin tänään kans läpi ton kentän ilman kuolemia. En käytä taikoja ollenkaan eli pelkällä meleellä ja leveli taisi olla sillä hetkellä tasan 80. Onneksi sain sen ekan Maneaterin selän juuri siinä vaiheessa, kun toinen alkoi lähestyä. Muuten olisi tullut noutaja, se on ihan varma. Backstabit, New Moon Grass ja nopea välituuletus. :p

On toi Maneater ilman muuta vaikeimpia bosseja, ainakin pelkällä meleellä. Soul level ja varusteet tosin olivat jo sillä tasolla, että meni ekalla läpi. Veikkaisin silti, että nykytasolla tähän saakka vaikein kohtaamani bossi, Flamelurker, olisi Maneateria helpompi. Eli lähitaistelijalle nostaisin Maneaterin jopa vaikeimmaksi kaikista bosseista.
 
Vastaus: Demon's Souls [PS3]

On toi Maneater ilman muuta vaikeimpia bosseja, ainakin pelkällä meleellä. Soul level ja varusteet tosin olivat jo sillä tasolla, että meni ekalla läpi. Veikkaisin silti, että nykytasolla tähän saakka vaikein kohtaamani bossi, Flamelurker, olisi Maneateria helpompi. Eli lähitaistelijalle nostaisin Maneaterin jopa vaikeimmaksi kaikista bosseista.

Tuossahan hankalas tekee vielä se kapea silta jossa taistellaan, huomasin ku verilänttejä tutkiskelin että moni oli kyllä pujonnu alas ja kuollu sitä kautta. Ite juoksin sinne keskelle leveinpään kohtaan ja pysyin siinä koko ajan.. iskin sitten vihua sitä mukaa kun lähelle tuli. Kerran meinas knockata mut alas mut muuten ei ollu kovin vaikiaa.

Flamelurker oli kyllä omasta mielestä vähä hankalampi. Mulla tosiaan kans pure melee-hahmo kahella buffi-taijalla (joita ei tosin vielä flamelurkerissa ollu). Senki onnistuin kusi housussa ekalla kerralla menemään, mut kyllä kävi kuolema lähellä. Selvisin kai vain Purple Flame Shieldillä ja Fire Res. ringillä ;) Kyllä ne varusteet vain tekee pelistä helpompaa..

Nyt ku tarkemmin ajattelee nii ainoo bossi johon oon kuollu on Dragon God xD ja siihenki varmaa joku 35 kertaa. Se oli vaikea!

Jos alat tekemään tuota "voimamiestä", niin ainakin alku tulee olemaan hankala(ainakin itselle oli, tai oikeastaan vasta NG+:ssa tuli ongelmia), kunnes saat haluamasi aseen.

Jees pitää varmaa alussa käyttää noita perus miekkoja. Meat Cleaver -buildi vois olla mielenkiintone.. "wannabe Cloud Strife"
 
Vastaus: Demon's Souls [PS3]

Str+Faith ja Meat Cleaver & Blessed Great Axe/Sword tekee aika jäynää kyllä kun napsahtaa. Haasteellista touhua tosin välillä kun ei komboja paljoa ole, eikä nopeudessa ole hurraamista. Blessed Miridan Hammerin jos nappaa backupiksi niin pitäisi kyllä sujua paikka kun paikka.


Täysin Str buildi ja Crushing Great Axe/Sword terästettynä Cursed weaponilla tietysti se "oikea" vaihtoehto jos oikean höyryjyrän haluaa :)
 
Vastaus: Demon's Souls [PS3]

Flamelurker on suht helppo kun ottaa Purple Flame Shieldin ja sen verran kevyet kamat, että pystyy kierimään kunnolla. Sitten muistaa vaan säästellä staminaa, eli hyökkää vaan 1-2 kertaa kun aukeaa tilaisuus. Täysmeleellä ilman buffeja meni. Flamelurker kuuluu omiin suosikkibosseihini, koska se on sellainen "rehellinen" meleetaisto, kova kovaa vastaan ilman mitään suurempia temppuja. ;)

fLÄSh, missä kohtaa onnistuit Dragon Godiin kuolemaan noin monta kertaa? On tullut se pari kertaa tapettua (tein uuden hahmon keskittyneemmällä buildilla) ja olen kuollut siinä vain kerran. Löin ohi siitä ensimmäisestä esteestä, eikä se sitten tietenkään rikki mennyt. Toinen lyönti osui sitten seinään ja samalla tuli Dragon Godin nyrkistä. Kamera sekosi ja suuntavaisto meni niin pahasti, että nyrkistä tuli heti toistamiseen ja henki meni. :D
 
Vastaus: Demon's Souls [PS3]

Kokeilin tuossa yöllä ekaa kertaa hyökätä muitten peleihin black eye stonen avulla mutta servut oli ilmeisesti sen verta tukossa että maassa ei näkynyt edes viestejä / muita pelaajia vaikka käynnistin pelin jonkun pari kertaa uudestaan. :mad:

Aloitin tuossa eilen myös sielujen farmauksen kun pääsin 4-2:n asti. Ei hitto mikä paikka :D 4000+ sielua ja dark moonstonea jossain minuutissa ja sitten vaan Evacuate taialla takas Nexukseen ja sama uusiksi :D

Viimesessä maailmassa en ole vielä käynytkään :D
 
Vastaus: Demon's Souls [PS3]

fLÄSh, missä kohtaa onnistuit Dragon Godiin kuolemaan noin monta kertaa?

Jaa-a, meni tiesti muutama yritys ku piti hahmottaa että milloin kannattaa juosta ja millo piiloutua. Lähinnä tuli siellä just ennen sitä vikaa kanunaa kuoltua kun se niitä liekkejä ampu. Ja sit meni turhautumisen puolelle ja kuolin sit taas jo siinä ekassa rikottavassa esteessä :D Sit ovelana katoin juutuupista jonku missä joku näytti miten kannattaa mennä ja sit kokeilin samaa taktiikkaa nii ei toiminu alkuunkaan :D! "ahaa ja tähä piiloudun.. no mitä vitsiä, miks se ampuu liekkiä niskaan!!?"

Traumaattinen kokemus. Pelottaa jo etukäteen seuraava pelikerta :D

Aloitin tuossa eilen myös sielujen farmauksen kun pääsin 4-2:n asti. Ei hitto mikä paikka 4000+ sielua ja dark moonstonea jossain minuutissa ja sitten vaan Evacuate taialla takas Nexukseen ja sama uusiksi

Ite farmin kans siellä suunnalla, tosin kävin ostaa sen ringin joka antaa 20% enemmä sieluja. Tapan ensin Reaperin, sit ne 3 valkosta luurankoa sieltä pihalta (helppoja jousipyssyllä, yks tippuu kun ampuu ja toine juoksee kohti muttei pääse ylös tasanteelle ja jää jumiin) ja sit lopuks meleellä pieksen sen dual katana black skeletonin. Joku 14k souleja tulee parissa minuutissa ja sit vaa kalliolta alas ja uusiks :p
 
Vastaus: Demon's Souls [PS3]

Aa, kiitti vinkistä. Mää kun luulin että noihin sielujen lisäämiseen on vaan taikoja mutta pitääpä käydä ostamassa tuo :)

En ole vähään aikaan kokeillut mutta musta tuntuu että euroserverit on nyt kokonaan alhaalla. :mad: Kai ne rupee seuraavaks periin jotain kk-maksua tästä.

E: Äsken toimi ainakin hyvin, tuli pelattua cooppina ekaa kertaa ja hoideltua Flamelurker kaksisteen yhden tyypin kanssa. Meikä oli hostina ja tein kyllä suuremman osan vahinkoa sille :) On tää vaan hauskaa.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Demon's Souls [PS3]

Juu sen myy se laulava nainen siellä Tower of Latrian ekassa kentässä olevassa vankilassa. 50k sielua maksaa mut kyl se ihtensä takas makselee :p
 
Vastaus: Demon's Souls [PS3]

Oma farmaustapa on myös tuo 4-2:n reaper. Oma tyyli on, että archstonelta juoksee siihen ulos ja ampuu ohi lentävän storm beastin, sitten tappaa reaperin. Pure black world tendencyllä tulee noin 10 500 sielua (ring of avaricella, jos on lisänä vielä soul thirst niin jtn 15k) ja koko sykliin kuluu siis alle minuutti. ;)

E: Tuo Ring of Avarice löytyy ilmaiseksi 3-2:sta.
E2: Kyllä tuo co-op peli on sitten mukavaa. Hieman kaverillisempi meininki kuin FPS-peleissä. :D
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Demon's Souls [PS3]

Hitto, nyt meni pelistä vähäks aikaa into. Alkoi nimittäin tehdä mieli kokonaan uutta hahmoa joka keskittyis vitalityyn, enduranceen ja dexterityyn. Keihäät kun hyötyy tuosta dexteritystä (niille on Sharp-polku) ja ne on mun suosikkiaseitani. Nykysellä hahmolla en ole kertaakaan pistänyt dexterityyn pisteitä. Tai sitten vaan vedän pelin läpi tällä nykysellä kirvesmiehellä.

Sanokaas onko jotain Great Axe:n vastiketta joka tekis pikkasen vähemmän damagea mutta olis nopeampi? On meinaan vähän liian hidas mun makuun tuo. :cool: Tällä hetkellä käytössä Crushing Great Axe +3 jos oikein muistan. Tai sit vois vihdoinkin kokeilla noita ihan perus länsimaalaisia miekkoja.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Demon's Souls [PS3]

Itse tuli jo napattua muutama päivä sitten platina pelistä, PS3:n parhaimmistoa ehdottomasti. Pisti vain ikävästi silmään että täällä farmataan aika huonoilla tavoilla.. Joten muutama vinkki varmaan olisi tarpeen ;)

Jos olet jo NG+:lla ja sinulla on Soulsucker-spell, niin kannattaa käydä vetämässä world 4 kokonaan läpi. Sen jälkeen itsemurhia niin kauan että on PBWT ja back-trackkaamaan 4-3:sta. Vastaan tulee yksi reaper, joka on helpoin hoidella bowlla. Sen jälkeen tulee BP Skeleton, johon kannattaa käyttää soulsuckeria, jonka ansiosta souleja tulee noin 50 000. Tässä kestää noin 2-3 minuuttia. Jos vielä käyttää soul thirstia, ring of avaricea sekä silver braceletteja (female only) niin kivasti tulee enemmän souleja (itselleni tuli reilut 100 000 per kerta, tapoin vielä BP Skeletonin edessä olevat Golden Skeletonit).

Jos ei kuitenkaan vielä ole NG+:lla niin suosittelen 4-3 mantoja, kyllä niistä pitäisi saada reilusti enemmän kuin 4-2 ensimmäisestä reaperista.

Platinan saadessa olin NG+++:lla ja soul level 180. Pelitunteja kertyi 80 ja risat.
 
Vastaus: Demon's Souls [PS3]

4-3:n mantoja on myös tullut vähän farmattua, mutta oma suosikki on silti 4-2:n reaper. Ei tarvitse vähän väliä korjailla storm ruleria ja tahti on muutenkin tasaisempi. Vaihtelun vuoksi aina silloin tällöin hoitelen noita mantojakin. Blue phantomina toisten autteleminen on myös hyvä keino. Ei ehkä tehokas, mutta ainakin "työn" parissa viihtyy. :D

Vielä kysymys soulsuckerista: minkälaiset ovat kyseisen spellin vaatimuksen? Eli memory slotit ja mp.
 
Vastaus: Demon's Souls [PS3]

Onkos tässä muuten mitään kattoa näillä NG+:lla? Soul level katto tais ainakin olla joku ~700? Luin jotain juttua että NG+++:lla lähes kaikki vihut tappaa pelaajan yhellä huitasulla :D Silloin voi kai jo puhua vaikeasta pelistä.

Mutta samaa mieltä, tähän astisen perusteella peli on PS3:n ehdotonta parhaimmistoa, ainoa hyvä Aasiasta kotoisin oleva asia MGS:n ohella :D En kyllä kadu hetkeäkään ostoa. Harmi että Pelaaja-lehti antoi vain 9:n vaikka onhan tässäkin omat pikkuvikansa :D
 
Vastaus: Demon's Souls [PS3]

Sanokaas onko jotain Great Axe:n vastiketta joka tekis pikkasen vähemmän damagea mutta olis nopeampi? On meinaan vähän liian hidas mun makuun tuo. :cool: Tällä hetkellä käytössä Crushing Great Axe +3 jos oikein muistan.
Crushing Claymore voisi olla ihan harkitsemisen arvoinen. Toimii yhdessäkin kädessä, jos haluaa käyttää kilpeä.

Aloitin tänään NG+. Ei toi eka kenttä muuten juurikaan haasteita tarjonnut, mutta Phalanx oli ihan eri puusta veistetty, kuin ekalla kerralla.

Milläs soul leveleillä porukka on uskaltanut lähteä vetämään tota seuraavaa rundia? Itsellä loppui into farmaamiseen, joten leveli ja aseet olivat pykälän heikompia, kuin olisin halunnut. Tosin, unohdin upgradeta jonkin kilven tai aseen keräämilläni Colorless Demon's Souleilla. Tai itse asiassa unohdin, ettei sinne Edille pääsekään nyt enää suoraan. :rolleyes:

Itsellä leveli nyt muistaakseni 83. Vähän epäilyttää pärjääkö mun endurancepohjaisen meleejantterini kanssa.
 
Vastaus: Demon's Souls [PS3]

Päädyin itsekin tuohon Crushing Claymoreen DS wikiä selailemalla. Täytyy käydä kokeilemassa heti, pitäis löytyä ihan karvalakkiversio jostain varastosta multa. :rolleyes: Isompi kantama kuin Great Axe:ssa ja nopeampi ehkä mutta tekee vähemmän lämää.
 
Vastaus: Demon's Souls [PS3]

Isompi kantama kuin Great Axe:ssa ja nopeampi ehkä mutta tekee vähemmän lämää.

Kannattaa vaan opetella käyttämään Great Axea. Onhan se hidas, mutta oikein käytettynä todella hyvä, onhan sillä yksi nopeahko iskukin(käytän kyseistä iskua suurimmaksi osaksi niin PvP:ssä kuin yksinpelatessa), omalla Faith 50:llä tappoi NG+:ssa suurimman osan vihollisista 1-2 iskulla, ja PvP:ssä teki sen n. 400dmg. Kyseinen isku on Great Axen heikoimpia iskuja, tosin samalla myös nopein(tai no yllätyksellisin).

@Torres, itse lähdin n. SL60. Ja IMO kilpien päivittäminen on loppujen lopuksi turhaa, ainakin jos Endurancea on riittävästi. Kyllä nuo Parrying kilvet päästää damagea läpi, mutta rullaamalla säästää niin healttia kuin Enduranceakin(sen sijaan, että kilpi ojossa ottaisi kaikki iskut).

NG7+:n jälkeen vaikeustaso ei nouse.

@DaPro, tuossa farmaustavassa vain pitää olla hemmetin paljon manaa jos haluaa sekä nopeutta ja paljon souleja, eikä tartte vetää kokoajan Fresh/Old Spiceä naamaan. Ja tuokin on lähinnä siis manan takia suurempi Soul Levelisille(itse en suosittele niiden BP Gold Skeletonien tappamista, nimim. 600k souleja taivaan tuuliin).

@TJ, Soulsucker.
 
Vastaus: Demon's Souls [PS3]

@DaPro, tuossa farmaustavassa vain pitää olla hemmetin paljon manaa jos haluaa sekä nopeutta ja paljon souleja, eikä tartte vetää kokoajan Fresh/Old Spiceä naamaan. Ja tuokin on lähinnä siis manan takia suurempi Soul Levelisille(itse en suosittele niiden BP Gold Skeletonien tappamista, nimim. 600k souleja taivaan tuuliin).

Manaahan siinä menee, mutta itse pystyin ainakin vetämään soul levelistä 120-130 -> 180 ilman että yhtään herbiä tarvitsi ottaa, sillä olin lähinnä spelleihin painottunut. Suurin osa statseista sellaisia että juuri ja juuri pystyy käyttämään hyviä aseita (Northern Reg) eikä niitä tosiaan käytetä kuin pieniin vihollisiin. Bossit menivät melkein aina magialla. Itselleni tämä sopi paljon paremmin, eikä se nyt niin hirveästi helpompaa ole, sillä bossit eivät usein antaneet armoa jos edes yksikin askel meni huti.. Toisaalta melee-hahmoissa on ne omat huonot puolensa, mutta niistä ei ole sen enempää tietoa.

Ajattelin että voisi vielä vetää pelin läpi SL 1, tosin heti putkeen ei jaksa vetäistä, kun on paljon muutakin pelattavaa tällä hetkellä :p
 
Ylös Bottom