Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Demon's Souls

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ReQ-77
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Demon's Souls [PS3]

Takana hieman mättämistä, toisin sanoen

Phalanx ja vanha kunkku tapettu, Crescent Falchion +1 haettu sen "hurjan" musta luurangon takaa

ja kertaakaan en ole vielä Nexus-itsareita (ja DRAGON PAUNCHIA) lukuunottamatta kuollut. Odotin, että vaikeustaso olisi ollut tyyliin NESin Ninja Gaiden, mutta ihan perushaastava pelihän tämä vain on. Ei kuitenkaan huono missään tapauksessa, vaikka Yahtzee tämän aikanaan jo tavallista pahemmin lyttäsikin. Suosittelen.
 
Vastaus: Demon's Souls [PS3]

Odotin, että vaikeustaso olisi ollut tyyliin NESin Ninja Gaiden, mutta ihan perushaastava pelihän tämä vain on. Ei kuitenkaan huono missään tapauksessa, vaikka Yahtzee tämän aikanaan jo tavallista pahemmin lyttäsikin. Suosittelen.
Armoa antamaton peli, mutta täysin opittavissa.
Hassua sinänsä, sillä Yahtzee haukkui juuri liian suurta vaikeustasoa.

Demon's Soulsin tunnelmassa suuri osa perustuu mielestäni siihen, että pelaaja tuntee itsensä uhanalaiseksi jatkuvasti. Lähes kaikkeen kuolee todella nopeasti, jos alkaa pitämään asioita itsestäänselvyytenä.
Etenkin toisella läpipeluulla taso nousee sen verran, että saattaa tulla peliltä aika lujaa turpaan.

Mainitsemasi NES-peliä voisi luonnehtia jopa epäreiluksi, siinä missä Demon's Souls sakoittaa ainoastaan huolimattomuudesta. :)
 
Vastaus: Demon's Souls [PS3]

Iteljooni elikkäs postikyykkä tuoda kiikutti vihdoinkin Black Phantom editionin ja onhan tuo aika jytkäle. Jotenki tulee hyvä mieli ku pelissä on mukana opasta ja ohjekirjaa joidenka paksuus on samaa luokkaa kuin Microprosella silloin joskus. Ja ovatpa penteleen kauniita katseltaviakin vielä! Näkyy että julkasuun on panostettu. Vielä mainonta samalla tasolle.
 
Vastaus: Demon's Souls [PS3]

Odotin, että vaikeustaso olisi ollut tyyliin NESin Ninja Gaiden, mutta ihan perushaastava pelihän tämä vain on.

Niin, vaikeusasteestahan kaiketi vastaa se että ei voi tallennella kesken kaiken ja uudelleen aloittelemiset. Ja tietenkin NG+ ;) (++++++)
 
Vastaus: Demon's Souls [PS3]

Niin, vaikeusasteestahan kaiketi vastaa se että ei voi tallennella kesken kaiken ja uudelleen aloittelemiset. Ja tietenkin NG+ ;) (++++++)

Kyllähän tämä nykypelin mittapuussa, on todella vaikea. Eipä ainkaan parin vuoden sisään. Tule yhtään näin vaikeaa mieleen.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Demon's Souls [PS3]

Mitä pelejä lähiaikoina on ilmestynyt mitkä olisivat tämän kanssa vertailukelpoisia? Kun ei kait tätä jonkun shakkigeneraattorin kanssa voi oikein vertailla vaikka miten haastavaksi sitä väitettäisiin? ;)

Ainoa mikä nyt tulee mieleen on Ninja Gaiden2/Sigma...
 
Vastaus: Demon's Souls [PS3]

Mitä pelejä lähiaikoina on ilmestynyt mitkä olisivat tämän kanssa vertailukelpoisia? Kun ei kait tätä jonkun shakkigeneraattorin kanssa voi oikein vertailla vaikka miten haastavaksi sitä väitettäisiin? ;)

Ainoa mikä nyt tulee mieleen on Ninja Gaiden2/Sigma...

Jos nyt puhutaa yleisesti konsoli peleistä:D tottakai jotain selain pelejä löytyy, mitä ei varmaan edes pääse lävitse:D tuo ninja geiden on kyllä aika hankala. hmmm, itsellä ei oikein tulee yhtään muuta vaikeaa peli mieleen. ehkä ps3 conan, hyvällä vaikeus tasolla.
 
Vastaus: Demon's Souls [PS3]

Kyllähän tämä nykypelin mittapuussa, on todella vaikea. Eipä ainkaan parin vuoden sisään. Tule yhtään näin vaikeaa mieleen.

Olen tähän mennessä pitänyt pelaajaurani vaikeimpana peliä muinaiselta pc-puolelta. Space Hulkia vuodelta 1993.

Demons Souls oli mielestäni vaikeampi. Oikeastaan perheelliselle liian vaikea, vie liikaa aikaa aloittaa aina "alusta" kun peliaikaa on rajatusti.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Demon's Souls [PS3]

Space Hulk ihan lautapelinä oli liian vaikea, pc-peli oli mariineilla helpompi (tai riippuu mitä versiota pelaa kun taitaa olla useampikin tekele, vai? :D)

Ja kun mentiin lautapeleihin hyvin heikolla aasin sillalla niin sanoisin että Doom ilman sääntömuutoksia on mariineille vaikeampi kuin space hulk terminaattoreille... :p

Totta että peli vaatii hieman paneutumista, mutta tuntuu taas perus peliä palkitsevammalta kun tuntuu oikeasti saavuttaneensa jotain. Ja vaikeusaste muutenkin sellainen että kyllä etiä päin pääsee kun ottaa vain virheistä opikseen, ja jos ei siltikään niin farmaus auttanee. Tosin tämä syönee tunteja ellei ole tutustunut pahemmin miten ja missä farmausta harjoittaa. Ja tulee samalla myös sitä "hukkaan mennyttä" aikaa, varmaan yksi syy sille miksi nykypeleissä pelaajaa suorastaan pusketaan eteenpäin ettei vain turhaudu kun vähä aika ei tunnu tuottavan tulosta.
 
Vastaus: Demon's Souls [PS3]

Armoa antamaton peli, mutta täysin opittavissa.
Hassua sinänsä, sillä Yahtzee haukkui juuri liian suurta vaikeustasoa.

Demon's Soulsin tunnelmassa suuri osa perustuu mielestäni siihen, että pelaaja tuntee itsensä uhanalaiseksi jatkuvasti. Lähes kaikkeen kuolee todella nopeasti, jos alkaa pitämään asioita itsestäänselvyytenä.
Etenkin toisella läpipeluulla taso nousee sen verran, että saattaa tulla peliltä aika lujaa turpaan.

Mainitsemasi NES-peliä voisi luonnehtia jopa epäreiluksi, siinä missä Demon's Souls sakoittaa ainoastaan huolimattomuudesta. :)


Tämä on todella loistava peli ja sitten pitää muistaa,että ei pidä hätäillä.

T:nimimerkki 3000 soulia menettänyt.
 
Vastaus: Demon's Souls [PS3]

Tämä on todella loistava peli ja sitten pitää muistaa,että ei pidä hätäillä.

T:nimimerkki 3000 soulia menettänyt.

Muistan vielä toisella hahmolla jolla joskus pelasin taisi mennä n.200 000 sielua sivu suun kun alkoi NG+ eikä ennen ekan kartan läpäsyä taaskaan päässyt kehittämään hahmoa lisää... meni huolimattomuuden piikkiin se :o
 
Vastaus: Demon's Souls [PS3]

Johan o tiukka peli! Kaikessa hyvässä siis. Onneksi tämä pläjäys vihdoin saatiin eurooppalaisten riemuksi :)
 
Vastaus: Demon's Souls [PS3]

1.Mitä "vammaista" on rajoituksissa? Pitääkö mainitsemaasi manaa saada kokoajan jostain ilman mitään apuvälineitä? Kaikki tarjottimella ilman minkäänlaista vaivaa? Ja sitä paitsi manan voi ladata:
Fresh/Old Spiceillä, Cresent aseilla, Fragrant ringillä, kuolemalla, palaamalla Nexukseen, käyttämällä Stone of Ephemeral Eyesin.

Ja näihin muihin ihmeellisiin rajoituksiin varmaan kuulu se, että healtit pitää ladata syömällä ruokaa? Ja, että taikoja käyttääkseen pitää pitää taikasauvaa kädessä?

2.Väärin. Pelissä on paljon muutakin kuin vain pelin tahkoamista läpi, ehkäpä jos pelaisit peliä ihan oikeasti niin löytäisit niitä, jopa niitä tehtäviä(niitä on). Esim. roolipeleille tyypillisten tavaroiden/taikojen/miraclejen/aseiden kerääminen, ja koska Demon's Soulsissa on myös nettipeli niin myös PvP:tä ei voi sivuuttaa. Kun kentät on mielestäsi koluttu niin kehitä aseita ja taitoja ja lähde ottamaan mittaa muista pelaajista, voit myös suorittaa kenttiä kavereiden kanssa.
Niin siis eipä siinä muuta kuin että se manan saaminen on jotenkin outoa. Useimmiten kun mana esim. palautuu itsekseen hiljalleen, tässä pitää syödä tai lähteä vetämään jotta saisi sitä takaisin. Aseiden aiheuttama palautuminen taas on jotenkin omaan makuuni aivan täysin ihmeellinen juttu. Ehkäpä otan vain asian vähän liian väärällä asenteella vastaan.
Muut ihmeelliset rajoitukset olivat kyllä varsin aiheellisia, kun nyt vain muistaisi ne :)

"Moi leechataan vähän sieluja tapattamalla itsemme juuri ennen kentän loppua, sitten kun on vähä enemmän niin käydään Nexuksessa upgradettamassa tyyppi." Tuo nettipeli on myöskin käsittääkseni vähän eri tavalla tehty, mikäli kaverini on sen selittänyt edes lähellekään oikein. Eli täytyykö ihan tosissaan kerätä jotain ihmeen kiviä että voi summonata kaverin omaan peliinsä?
 
Vastaus: Demon's Souls [PS3]

Tarkoitat tuolla palautumisella staminaa? No jos se nyt on luonnollista että kaveri jaksaa tauotta paukuttaa Meat Cleaverilla (sellainen vajaa 2-metrinen miekka/lihaveitsi) tai juosta ja heitellä kuperkeikkaa jossain tolkuttomissa haarniskoissa loputtomiin :)

Ei niitä kiviä kovin paljoa tarvitse etsiä, ne olennaiset annetaan sulle käteen kun olet ekan pomon (Phalanx) päihittänyt ja palaat Nexukseen puhuaksesi Maidenille-Monumentalille-Maidenille (ja tässä vaiheessa antaa ne tärkeimmät).
Taisi pari poikkeusta olla, mutta tuossa alkuun ne olennaisimmat.
(Jaksanut itse perehtyä kun pelannut tarkoituksella offlinessa ja Soul-formissa aina. Nexus-kuolema kun palautuu).

Se farmauksen juju itsareissa lähinnä ajan säästäminen, tarvitse odotella pelin lataamista reissulla Nexukseen jotta hirviöt palautuu...

..............................................................................


Nyt itsellä alkaa eka pelikierros EU-versiota hiljalleen lähentelemään loppua. Hahmo nyt on asteen tylsä (Royal) kun aikaisemmat hahmot olivat all-melee Knight ja Ninjailija Thief. Halusin nääs loitsijan ja tämä nyt oli IMO vahvemmilla kuin Magician (3 magiaa buustaavaa esinettä!).

Ei vain ole kovin asettunut tuo vakiosetti mitä tälle haluaisin. Väliaikaisesti kun käyttelen päällä Black Leather-settiä+Silver Braceletts. Aseina nyt Cresent Falchion+x (pitäis pian saada 5) ja Lava-bow, sit myös Purple Flame Shield ja Silver Catalyst (toistaiseksi).

Seuraavaks ajattelin tehdä tolkuttoman Faith-pohjaisen Tempple Knightin joka huitelisi Moonbladella ja Blindilla+ joku hurja Halberd olisi ihan siisti. Ja tosi iso panssari tottakai :D
 
Vastaus: Demon's Souls [PS3]

"Moi leechataan vähän sieluja tapattamalla itsemme juuri ennen kentän loppua, sitten kun on vähä enemmän niin käydään Nexuksessa upgradettamassa tyyppi." Tuo nettipeli on myöskin käsittääkseni vähän eri tavalla tehty, mikäli kaverini on sen selittänyt edes lähellekään oikein. Eli täytyykö ihan tosissaan kerätä jotain ihmeen kiviä että voi summonata kaverin omaan peliinsä?

Kuten Sai Maa selittikin, tarvitsemasi kivet saat ihan automaattisesti pelin edetessä, eikä sinun tarvitse käyttää kuin yhtä ja samaa kiveä.

Tuota ekaa lausettasi en nyt oikein ymmärrä. Tarkoitako sillä soulien farmaamista vai erästä säälittävää tapaa hankkia h*lvetisti souleja todella nopeasti(tiedän miten tämä tapahtuu, mutta en ole tehnyt sitä koskaan. Se on oikeastaan ihan pelin tuoma ominaisuus, jota ei oikein voi korjata järkevästi)?
 
Vastaus: Demon's Souls [PS3]

Tarkoitat tuolla palautumisella staminaa? No jos se nyt on luonnollista että kaveri jaksaa tauotta paukuttaa Meat Cleaverilla (sellainen vajaa 2-metrinen miekka/lihaveitsi) tai juosta ja heitellä kuperkeikkaa jossain tolkuttomissa haarniskoissa loputtomiin :)

Ei niitä kiviä kovin paljoa tarvitse etsiä, ne olennaiset annetaan sulle käteen kun olet ekan pomon (Phalanx) päihittänyt ja palaat Nexukseen puhuaksesi Maidenille-Monumentalille-Maidenille (ja tässä vaiheessa antaa ne tärkeimmät).
Taisi pari poikkeusta olla, mutta tuossa alkuun ne olennaisimmat.
(Jaksanut itse perehtyä kun pelannut tarkoituksella offlinessa ja Soul-formissa aina. Nexus-kuolema kun palautuu).

Se farmauksen juju itsareissa lähinnä ajan säästäminen, tarvitse odotella pelin lataamista reissulla Nexukseen jotta hirviöt palautuu...

Juu en tarkoita staminaa, sehän on vain ihan hyvä juttu.

Mutta joo, ilmeisesti itse olen kyllä saanut varsin vääränlaisen käsityksen pelistä :) Ihan hyvä vain että nuo "tietoni" olivatkin vääriä, antavat vähän parempaa kuvaa pelistä.
 
Vastaus: Demon's Souls [PS3]

Suosittelen kaikkia uusiakin pelaajia tutustumaan myös pelin moninpeliominaisuuksiin. Pelaajien auttaminen (tai kiusaaminen ;)) tuo mukavasti uutta jännitystä peliin ja on yleensä pirun hauskaa mikäli yhteydet toimii sulavasti.

Jenkkiversiossa kaanon oli, että SL 120 on yläraja hahmoille, jos moninpeliä ajattelit. Tuota isommalla hahmolla peliseuran saaminen oli aika harvinaista.
Black Eye Stonea käyttäessä tunkeutuminen tapahtuu aina Soul leveliltään saman tai vahvemman pelaajan maailmaan, joten oveluuttakin kannattaa harjoittaa.

Haamuilu toimii muuten ainoastaan niiden pelaajien maailmaan, jotka eivät ole tuhoneet levelinsä demonia.

Demon's Soulsia voi pelata esimerkiksi pyrkimällä omaan progressiinsa body-formissa ja kuoleman korjatessa lähteä haamuilemaan muiden pelaajien maailmaan.
Mikäli saa autettua toista pelaajaa kentän läpi tai vaihtoehtoisesti päästämällä tämän hengestään, peli palauttaa sinut body-formissa siihen leveliin, missä viimeksi sitä olit.

eGetin sanoi:
Moi leechataan vähän sieluja tapattamalla itsemme juuri ennen kentän loppua, sitten kun on vähä enemmän niin käydään Nexuksessa upgradettamassa tyyppi." Tuo nettipeli on myöskin käsittääkseni vähän eri tavalla tehty, mikäli kaverini on sen selittänyt edes lähellekään oikein. Eli täytyykö ihan tosissaan kerätä jotain ihmeen kiviä että voi summonata kaverin omaan peliinsä?
Demon's Soulsia voi pelata monella eri tavalla, sielujen farmaus ja hahmon buffiminen isoksi on yksi tapa. Tuo vihollisten tappaminen -> itsemurha -> oman veriläikän koskettamien -> repeat on tehokkammista tavoista kerätä sieluja etenemättä pelissä.
World of Warcraft tämä ei ole, eikä vertailu kannata. Bossit voi kaataa nostamatta soul leveliä kertaakaan pelin aikana, sillä taistelussa ratkaisee muut asiat ja hahmon statsit ovat korkeintaan apuna tässä taito- ja tietopohjaisessa pelissä..
Kivet ovat valikon sijasta mielestäni mukavan hienovarainen tapa upottaa moninpeli Demon's Soulsiin (joka on lähtökohtaisesti yksinpeli).
Jos haluaisit pelata koko ajan saman kaverisi kanssa, teidän täytyisi edetä telaketjumaisesti pelissä ja pitää soul-levelit samalla tasolla. :rolleyes:
 
Vastaus: Demon's Souls [PS3]

Tänään tuli korkattua Black Phantom Edition ja hyvältähän tuo maistui. Knightilla 1-1 läpi ekalla istumalla ilman kuolemia. Pari kertaa oli hiuskarvan varassa, mutta loppua kohti vihujen liikkeiden oppimisen ja oman harjaantumisen myötä homma alkoi luistaa huomattavasti paremmin.

Vaikka taistelut ovat erittäin reiluja ja upeasti toteutettuja, niin kulmien takana väijyvät vihut ovat hieman ärsyttäviä. Pimeästä kulmasta selkään tuleva halberg on hieman ikävä yllätys.

Muiden jättämät viestit ja verijäljet ovat piristävä keksintö ja varsinkin viestit, joissa kielletään aloittelijaa menemästä jonnekin, ovat varsin hyödyllisiä.

Erittäin hyvältä tosiaan tuntuu näin alkuun. Pelin voi oikeastaan pilata vain se, että alan saamaan jatkuvasti vihuilta turpaan. :p

EDIT:
Vähän tulee muuten vanha kunnon AD&D Treasure of Tarmin mieleen. Siinäkin kuolemalla oli melko raaka lopputulos, mutta ikinä peliä ei kuoleman kautta hävinnyt. Ja sen ajan pelejähän ei myöskään tallennettu, koska ei vain yksinkertaisesti voinut.
 
Vastaus: Demon's Souls [PS3]

Miten tässä saa Hp:eet takaisin täyteen kun kuolee?
Pitäisi sen sillan yli onnistua juoksemaan, mutta kun lohikäärme syöksee aina tulta ja kuolen heti, koska Hp:eet ovat puolittuneet kuoltuani
 
Vastaus: Demon's Souls [PS3]

Miten tässä saa Hp:eet takaisin täyteen kun kuolee?
Pitäisi sen sillan yli onnistua juoksemaan, mutta kun lohikäärme syöksee aina tulta ja kuolen heti, koska Hp:eet ovat puolittuneet kuoltuani

En tiedä onko spoiler tuossa aiheellinen, jos ei kaikki pelanneet tietävät paikan ja muille ei sano mitään, mutta kuitenkin:

Olet Spirit formissa, tähän tilaan päätyy kuoleman jälkeen ja tässä tilassa olet heikompi ja maailman tendenssi (valkoinen niin helppo, harmaa neutraali ja aika normaali, musta synkkä ja haastavampi) vaikuttaa henkitilassa pelaamiseen helpommilla/vaikeammilla vihollisilla, HP-määrään, vihollisista irtoavien sielujen määriin yms.

Suosittelen pelaamista tässä muodossa koska kuolema ei sakota samalla tavalla kuin jos kuolisit jatkuvasti body-formissa. Tällöin huomaat ns. World Tendencyn menneen aika synkän puoleiseksi. Toiseksi muut pelaajat eivät tule pyrkyreinä leikkimään sinun maailmaasi (Black Phantom-invasion).

Kehon saat kyllä takaisin tietyin ehdoin: tappamalla kentän pomo-vihollisen, käyttämällä kiven (stone of Ephemeral Eyes), auttamalla blue phantomina toista pelaajaa kukistamaan pomo-demonin, Black Phantomina tapat kohteen (inveidaamasi maailman body-form sankarin) tai blue phantomina summonoimasi pelaaja parantaa sinut Resurrect-ihmeellä.
-Saa lisätä jos jäi jokin keino mainitsematta.

Jos suuria ongelmia niin Demon's Souls for PlayStation 3 - Demon's Souls English Wiki palvelee myös teitä.

Heitetään nyt spoilereihin vastaus:

Asetu valmiiksi ennen lohikäärmeen tuloa ja pidä huoli että päälläsi on alle 50% siitä minkä pystyt kokonaisuudessaan kantamaan (equipment burden) jotta sprintti on varmasti tarpeeksi nopea.
Kun lohari saapuu jalähtee ekan kerran paahtamaan muuria niin lähdet juoksenmaan perässä heti kun tämä on lentänyt ylitsesi, sitten vain munaravia ensimmäiselle tornille ja siitä pääseekin muurin sisälle alempaan kerrokseen ettei tarvitse heti uhmata otusta uudelleen.
 
Ylös Bottom