Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Destiny [Hype @ 9.9.2014]

Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: Destiny [Hype @ 9.9.2014]

No ei nyt ihan - esimerkiksi Square-Enixin Final Fantasy XIV:n hahmo siirtyi betasta itse peliin.

Tämä onkin erittäin harvinaista, joten kyllä tuo 99% on lähempänä totuutta. Kannattaa lähteä siitä, että peli alkaa alusta kun päästään varsinaisen myyntiversion kimppuun.
 
Vastaus: Destiny [Hype @ 9.9.2014]

Tämä onkin erittäin harvinaista, joten kyllä tuo 99% on lähempänä totuutta. Kannattaa lähteä siitä, että peli alkaa alusta kun päästään varsinaisen myyntiversion kimppuun.

Lähempänä ehkäpä, mutta ei täysin pois suljettua varsinkin kun kyseessä ei ole puhdasverinen MMO.

Bungien tuntien; uskon että he oikeasti miettivät tuon mielekkyyttä. Käytännön ongelma on varusteet ja taidot jotka eivät välttämättä ole progressio balanssin mukaisia.

Mutta esimerkiksi hahmon nimet, reputation, codexit yms jotka eivät vaikuta suoraan pelattavuuteen, lienee mahdollista jopa siirtääkin.
 
Vastaus: Destiny [Hype @ 9.9.2014]

Lähempänä ehkäpä, mutta ei täysin pois suljettua varsinkin kun kyseessä ei ole puhdasverinen MMO.

Se mikä ainakin tästä jää muistoksi on luvattu kunniamerkki beta-testauksesta (emblem). Mikäli löytää itsensä pelaamasta testiversiota kuluvan kuukauden 27. päivänä.

Players who play the Beta on July 26, 2014, beginning at 2:00 PM Pacific Daylight Time, will earn an exclusive emblem for the retail version of Destiny

Lähde: http://destiny.wikia.com/wiki/Destiny_Public_Beta
 
Vastaus: Destiny [Hype @ 9.9.2014]

Noniin. Nopeita ensitunnelmia: Warlockin valitsin. Ihan just tulee level 8 ja hauskaa ollut. Frendien kanssa mukavaa pelattavaa netin välityksellä. Yhdessä on siisti tutkia ja jos järjestelee hyökkäyksensä ja reagoi nopeasti tilanteisiin, saa paljon tuhoa aikaiseksi nopeasti. Pidän Warlockin skilleistä, joka tuli yllätyksenä, koska jännitin hahmovalinnassa kovasti sen vähän paljastavan ja hämyisen olemuksensa vuoksi. Googletin jopa ennen valintaani, muttei sekään tuonut mitään kuvaa pelitavasta ja rytmistä. Ois pitäny kattoa youtube videoita, mut en halunu spoilaakaan. Varsinkin melee ja spessu toimii mahtavasti. Se on palkitsevaa ajoittaa ne oikein.

Peli on tuonut paljon Boarderlands 2 viboja, ehkä lähinnä siksi, että se on viimeisin tämän tyylinen, jota olen pelanut. Se domination tyylinen pelimuoto toisia pelaajia vastaan on toimivan oloinen, mutta todella random, koska ei ole saanut luotua sitä "täydellistä" hahmoa vielä millään. Teknisesti toiminut hyvin. Kerran heittänyt kaikki matsista ulos, mutta nopeasti on päässyt takaisin kiertoradalle fireteamin kanssa ja uudestaan tuleen. Pari loot arkkuu löytyny ja lähes kaikki itemit uncommon tällä hetkellä, joten mukavat ekstravoimat. Sellanen olo, että on tehnyt paljon, muttei tiedä juuri mitään pelistä vielä. Ihan vaan kuvitellessa lopputuotoksen laajuuden pohdin jo koko pelin väliin jättämistä, koska syksyllä on paljon töitä. Juonesta ja taustamaailmasta nyt otti selvää, mitä tossa kerkes, mutta siinäki ois ehkä vähän loren lukemisen paikka.


Graafisesti miellyttää silmää ja framerate pysyy hyvänä PS4:lla taistelun sykkeessä. Kiväärin tähtäin liikkui sutjakkaasti ja punapiste miellytti. Puoliautomaatti + tehokas haulikko todettu hyväksi komboksi. Tähän kun yhdistää kikkailua liito-ominaisuudella. Nyt lisää!

Kertokaas kuinka suureksi ootte saanu Warlockinne suojat
 
Vastaus: Destiny [Hype @ 9.9.2014]

On tää kyllä mahtava peli. Hirveetä hikee pukkaa päälle kun vääntää 5 ukolla laumaa 8 ukkoja vastaan [emoji3]
 
Vastaus: Destiny [Hype @ 9.9.2014]

Miten nuo Bountien palkkiot saa lunastettua ? Kävin tornissa sillä ukolla keltä ne sainkin, ja se Bounties poistui mun listalta, mutta palkioita vaan ei tullut.
 
Vastaus: Destiny [Hype @ 9.9.2014]

Tästä kans muutamat koodit nopeimmille olkaa hyvät:

948Q-EHNB-QCBK

L7QG-D2NP-8H8Q
 
Vastaus: Destiny [Hype @ 9.9.2014]

IMG_20140719_233108.jpg


#TeamHunter represent!
 
Vastaus: Destiny [Hype @ 9.9.2014]

Nyt on ilmeisesti kaikki Beta tehtävät tehty ja beta max level saavutettu, kovasti jäin kaipaamaan lisää. Bungie voi ottaa mun rahat, tämä lähtee melko varmasti ostoon. Voin kuvitella että pelin parissa tulee viihtymään pitkään, kaikkee tutkittavaa ja ihmettelemistä tässä on ja paljon.

Video eilisestä pelisessiosta.

[video=youtube;77LTsdhHpLs]https://www.youtube.com/watch?v=77LTsdhHpLs&feature=youtu.be[/video]
 
Vastaus: Destiny [Hype @ 9.9.2014]

Eipä tunnu serverit kestävän kuormaa. Jatkuvaa disconnectailua eikä mitään toivoa pelata cruciblea.
 
Vastaus: Destiny [Hype @ 9.9.2014]

Itellä potki eilen illasta kiertoradalle, mutta tänään ei ollut ongelmia, tosin pelasin aamusta.

Leveleillähän ei PvPssä väliä kaiketi ole, mutta varusteilla taitaa olla? Ainakin tuntui siltä kunnes sain vähän paremmat aseet, ei meinannut kukaan kuolla. Ja aseista sen verran, käyttääkö kukaan hand cannonia tai pulse rifleä? Molemmat tuntuvat ainakin omassa käytössä erittäin onnettomille verrattuna heikompiinkin muihin aseisiin, kuten auto tai scout rifleen.
 
Vastaus: Destiny [Hype @ 9.9.2014]

Itellä potki eilen illasta kiertoradalle, mutta tänään ei ollut ongelmia, tosin pelasin aamusta.

Leveleillähän ei PvPssä väliä kaiketi ole, mutta varusteilla taitaa olla? Ainakin tuntui siltä kunnes sain vähän paremmat aseet, ei meinannut kukaan kuolla. Ja aseista sen verran, käyttääkö kukaan hand cannonia tai pulse rifleä? Molemmat tuntuvat ainakin omassa käytössä erittäin onnettomille verrattuna heikompiinkin muihin aseisiin, kuten auto tai scout rifleen.

Mulla on joku vihreä pulse rifle käytössä. Nimeä en valitettavasti tähän hätään muista. Damage siinä tais olla 57. Toimii mun mielestä aika mukavasti ainakin pve meiningeissä. Tuntuu tosi tasapainoiselle ja tuolla osuukin ihan mukavasti. Kakkosaseena olen suosinut snipua. Pvp:tä en ole vielä kerennyt kokeilemaan. Voi olla, että karu totuus koittaa sitten sillä puolella.

E: Sen verran vielä lisäystä, että tänään oli aiemmin päivällä kovat pelit Makikoun kanssa, joka toimi meikäläiselle hyvänä mentorina. XShava liittyi mukaan myös viimeiseen ja vaikeimpaan strikeen. Siinä olikin sitten ihan kivasti tekemistä. XShava oli kuullemma ollut kuunteluoppilaana Foemanin matkassa. Sain tuossa rytäkässä myös oman hunterin kasi levelille, ja ihan hyvää kamaakin tarttui mukaan siinä samalla.

Illemmalla tarvitsee tulla varmaan viimeistään siinä keskiyön paikkeilla linjoilla, koska haluan nähdä että mitä jännää siellä tapahtuu. Dublinin UFC ensin alta poies.
 
Vastaus: Destiny [Hype @ 9.9.2014]

Laitetaanpa nyt muutamia ajatuksia pelistä. Alustana PS3 ja kokemusta lvl7:ään asti pelatusta Hunterista. Vertauskohtana Bungien Halo-pelit, joihin yleensä vertaan kaikkia muitakin konsoliräiskintöjä varsinkin pelattavuuden, tasapainon ja aina niin subjektiivisen pelinautinnon osalta.

Tekniset asiat

- Peli toimii erittäin sujuvasti myös vanhalla konsolilla. Latausajat ovat melko pitkiä, mutta sisällön määrään nähden hyväksyttäviä.

- Yhteysongelmia silloin tällöin, mutta betatestiksi verkko-ominaisuudet ovat kunnossa.

- Graafisesti alusta huomioiden hieno. Matala resoluutio pistää kyllä silmään, ja downgrade paistaa läpi sahalaitaisuutena ja muutaman metrin päässä esiin pomppaavina yksityiskohtina. Valaistus on hienoa ja pelaamisen kannalta tärkeät elementit, kuten viholliset, ovat aina siellä missä pitääkin. Ruudunpäivitys on tasaista mutta 30fps pistää nykyisen PC-pelaajan silmään.

- Menusysteemi on sujuva ja hyvällä tavalla erilainen, tämän Bungie on aina osannut. Systeemin pohjalta olisi helppo tehdä hiirellä käytettävä menu (wink wink).

- Äänimaailma on myöskin hyvä. Musiikit ovat kauniita ja tukevat kulloistakin tunnelmaa. Towerissa äänitehosteet aiheuttivat monta kertaa välähdyksiä ensimmäisen Mass Effectin Citadelista. Äänet pätkivät välillä selvästi, ja varsinkin suurten taisteluiden ja Crusible-matsien aikana esiintyi kummallisia häiriöääniä tai glitchejä. Vaikea sanoa menevätkö nämä betaversion vai konsolin piikkiin.

Pelaaminen

- Pelaaminen on nautinnollista, vaikka konsoliräiskinnöistä on ollut pitkä tauko. En erityisemmin nauti ads-tekniikasta, mutta muuten pelaaminen on laadullisesti hyvin lähellä kuningasräiskintä Haloa. Viholliset ovat älykkäitä ja niissä on kohtuullisesti vaihtelua. Varsinkin päällekäyvät Hive-zombit ovat haasteellisia! Aseissa riittää vaihtelua ja suurimmalle osalle on oma selkeä roolinsa.

- Pelasin "kampanjaa" lähinnä yksikseni tai outojen pelikavereiden kanssa, PS3-peliseuran vähyydestä johtuen. Kyllä tätä yksinkin mielellään pelaa, mutta hyvällä peliseuralla uudelleenpelattavuusarvo on varmasti aivan toisella tasolla.

- Crusible-matsit ovat myös hyvää viihdettä. Ajoneuvot ovat tehokkaita osaavissa käsissä ja varsinkin matsien alussa niihin tuli kuoltua usein. Motion Sensoria tuijottava voittaa kaksintaistelut, joten toivottavasti valmiissa pelissä on moodeja ilman motion sensoria. Tasapaino on pitkälti kohdillaan, mutta varsinkin Superkyvyt tulevat lähes aina yllätyksenä, joten todellinen balanssi ja kilpailullisuus eivät ole Halon tasoa.

Tarina, maailma ja muut mielipideasiat

- Tarinasta ei Betan perusteella paljoa saa irti, mutta maailma on selvästi laaja ja sisältöä riittää. Mysteeriä vasta avataan beta-teaserissa. Kovin suurta kiinnostusta tarinapuoli ei onnistunut herättämään.

- Vanha Venäjä näyttää ehkä graafisesti hienolta, mutta omaan makuun tylsän ruskeanharmaalta. Sopii tosin hylätyn paikan teemaan. Skyboksit ovat Bungien tyyliin huikeita. Ympäristöt ovat laajoja, mutta staattisia. Edes räjähtäviä tynnyreitä ei löytynyt.

- Pelin design kaipaisi mielestäni enemmän keskiaika- ja fantasiaelementtejä. Towerissa lippikset päässä vaeltelevat huoltomiehet- ja naiset syövät ikävästi immersiota kaukaisen tulevaisuuden taikascifimaailmasta. Luudan kanssa hyörivä robottineiti sen sijaan sopii kuin nenä päähän.

- Valopilkkujakin löytyy, kuten tämä redditistä löytynyt harvinainen Warlock-panssari:
5ueDUvS.jpg

- En vieläkään lämpene Dinklagen innottomalle suoritukselle Ghostina.

- Tuttuja ääniä mm. Nathan Fillion (Hunter Vanguard) [Firefly, Halo 3: ODST], Claudia Black (Special Orders?) [Farscape, Dragon Age, Uncharted], Gina Torres (Warlock Vanguard) [Firefly], Shohreh Aghdashloo (Future War Cult) [Mass Effect 2] yms.

Mielestäni peli on betan perusteella ostamisen arvoinen myös vanhoille konsoleille. Sisällöllisesti peli lienee sama paketti kaikilla alustoilla, joten vanhalla raudalla joutuu kärsimään vain heikommasta teknisestä suorituskyvystä, ja ehkä peliseuran vähyydestä. Itse en kuitenkaan peliä PS3:lle osta, vaan odotan joko PC-versiota tai veronpalautuksia PS4:n ostoon. Tänä vuonna on tiedossa mätkyjä, mutta ne palautukset taitavat silti tulla ennen PC-versiota. :rolleyes:
 
Vastaus: Destiny [Hype @ 9.9.2014]

Mulla on joku vihreä pulse rifle käytössä. Nimeä en valitettavasti tähän hätään muista. Damage siinä tais olla 57. Toimii mun mielestä aika mukavasti ainakin pve meiningeissä. Tuntuu tosi tasapainoiselle ja tuolla osuukin ihan mukavasti. Kakkosaseena olen suosinut snipua. Pvp:tä en ole vielä kerennyt kokeilemaan. Voi olla, että karu totuus koittaa sitten sillä puolella.

E: Sen verran vielä lisäystä, että tänään oli aiemmin päivällä kovat pelit Makikoun kanssa, joka toimi meikäläiselle hyvänä mentorina. XShava liittyi mukaan myös viimeiseen ja vaikeimpaan strikeen. Siinä olikin sitten ihan kivasti tekemistä. XShava oli kuullemma ollut kuunteluoppilaana Foemanin matkassa. Sain tuossa rytäkässä myös oman hunterin kasi levelille, ja ihan hyvää kamaakin tarttui mukaan siinä samalla.

Illemmalla tarvitsee tulla varmaan viimeistään siinä keskiyön paikkeilla linjoilla, koska haluan nähdä että mitä jännää siellä tapahtuu. Dublinin UFC ensin alta poies.
Testailin omaa Hand Cannonia, Searcher Mk. 37:aa jossa on damage 51. Sillä sai kyllä porukkaa hyvin nurin PvP:ssä, kunhan vaan osui :)
 
Vastaus: Destiny [Hype @ 9.9.2014]

Testailin omaa Hand Cannonia, Searcher Mk. 37:aa jossa on damage 51. Sillä sai kyllä porukkaa hyvin nurin PvP:ssä, kunhan vaan osui :)

PvE:ssä ite kokeilen, ei tuntunut oikein olevan tehoa ja 5 paukun lipas on pieni kun menee 3 laakia tappaa vihollinen. Tiedä sitten osasinko käyttää.
 
Vastaus: Destiny [Hype @ 9.9.2014]

Illemmalla tarvitsee tulla varmaan viimeistään siinä keskiyön paikkeilla linjoilla, koska haluan nähdä että mitä jännää siellä tapahtuu.
Pyritään saamaan mahdollisimman monta 6 hengen iskuryhmää liikenteseen. Suomalaiset pärjää hyvin ryhmissä ja tuo Iron Bannerin haaste kannattaa kohdata kunnon kommunikoinnilla.

Bs7jkqKCIAAUnmx.jpg:large


^ Näiden ovien taakse pääsee sitten seuraavasti:

These doors will open after 2PM. If you are in the Tower at that time, return to orbit and descend again.

---

Suosittelen muuten kaikkia (erityisesti kuupittelusta kiinnostuneita) käyttämään pelin sisäistä chättiä. Muiden peleihin hyppiminen on vaivattomampaa kun ei tarvitse hyppiä partyistä partyihin.
 
Vastaus: Destiny [Hype @ 9.9.2014]

Pyritään saamaan mahdollisimman monta 6 hengen iskuryhmää liikenteseen. Suomalaiset pärjää hyvin ryhmissä ja tuo Iron Bannerin haaste kannattaa kohdata kunnon kommunikoinnilla.

Bs7jkqKCIAAUnmx.jpg:large


^ Näiden ovien taakse pääsee sitten seuraavasti:



---

Suosittelen muuten kaikkia (erityisesti kuupittelusta kiinnostuneita) käyttämään pelin sisäistä chättiä. Muiden peleihin hyppiminen on vaivattomampaa kun ei tarvitse hyppiä partyistä partyihin.

Sanoisin että count me in :)
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom