Vastaus: Destiny [Hype @ 9.9.2014]
Hiukan pelottaa kuinka riippuvainen täyden version pelikokemus on seurasta. Nyt se on vielä timanttia kun on iso hype päällä ja kaverilista innostunut aiheesta. Entäs ensimmäisen viikon jälkeen? En tiedä kuinka pitkästä juoksusta tarinassa on kysymys. Mikäli menee maratoniksi ja yhteistyö on käytännössä välttämättömyys läpäisyyn, kuinka moni jättää leikin kesken ja siirtyy pvp-puolelle/vaihtaa muuhun?
Tässä näkyy olevan jatkuvan tavaravirran hallinta keskeisessä roolissa. Selkeästi pyrkimys koukuttaa pelaaja tarjoamalla pientä kivaa pitkin juoksua. Itseä se ei kiinnosta. Haluan eeppisen tarinan ja mielenkiintoiset hahmot sitä kuljettamassa. Tästä makutottumuksesta johtuen ovat Diablo ja Borderlands jääneet alkuunsa.
Co-op ei ole pakotettu toiminto pelin läpäisemiseen, tehtävät kyllä skaalaavat haasteen pelaajamäärän mukaan, porukalla on kuitenkin hauskempaa

Meikäläisestä saa aina myös peliseuraa jos haluaa cooppailla pelin tehtäviä tai muuten vaan tutkia alueita, mulla on ainut vaatimus sellainen että pidetään ne spoilerit minimissä peliä pelattaessa. Porukka kun etenee eri tahtia, mikä on ihan ok, mutta tulee taatusti tilanteita jossa joku tekee jotain tehtävää ensimmäistä kertaa, ja muut avustavat niin sieltä helposti saattaa avustajilta tulla joku spoileri tehtävään liittyen tai nämä vievät liian vahvasti tehtävää eteenpäin hävittäen kaiken tutkimisen ilon ja tarinan seurannan siltä joka ei sitä vielä ole tehnyt.
Tai jos muuten vaan hengailee ja joku innoissaan hehkuttaa miten juuri tuhosi kokonaisen avaruusaluksen siinä ja siinä tehtävässä yms.. Tätä pelkään eniten Destinyn co-op pelailussa.
Eiköhän Nisu sieltä tule ihan hyvä scifi-tarina

Mutta pelissä kun on äärimmäisen iso vetonaula tuo varusteiden päivitys ja sen oman Guardianin saaminen mahdollisimman koviksen näköiseksi niin siinä on niitäkin vaiheita kun käydään jotain esim. Strikea useamman kerran läpi hyvien kamojen toivossa. Tämä peli ei ole pelkkä tarinan läpijuoksu. Mainitsit Diablon ja Borderlandit, tässä on aika sama meininki kuitenkin, vaikka tarina on läpi vedetty niin silti hahmolle hankitaan kovia kamoja ja viritetään se huippuunsa.
Näissä peleissä puhutaan siitä End Game sisällöstä, ja Bungie on sanonut että kun pelin tarina on ohi, peli vasta alkaa koska ovat kuulemma tunkeneet pelin täyteen EndGame-sisältöä. Tässä sellainen on esim. se Vault of Glass, joka on pelin vaikein ns. Raid. Kuudella miehellä hyökätään kyseiseen holviin ja taistellaan sen rikkauksista. Tämä ja paljon muuta tapahtuu vasta tarinan jälkeen todennäköisesti, ja hahmolla pitää olla kovat kamat että siellä selviää.
Kaikissa MMO-peleissä on sama meininki, esim FF14:ssa se pelin tarina on oikeastaan vain puolet pelistä, tarinan lopussa hahmo on tasolla 50 ja sitten aukeaa se endgame ja sieltä löytyy pelaajille uusia haasteita ja hahmoa kehitetään käytännössä tasolta 50 tasolle 110 tuon endgamen aikana.