Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Destiny [Hype @ 9.9.2014]

Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: Destiny [Hype @ 9.9.2014]

Tein itsekin sitten saman, eiköhän se ajallaan sieltä tule. CE- ja preorder-kamat jää saamatta, mutta tuskin niitä paljoa jää kaipaamaan, säästää kummiskin 20€ tuossa.
 
Vastaus: Destiny [Hype @ 9.9.2014]

Kannattaa perehtyä pelin loreen, tälläisessä pelissä se on suotavaa, saa paljon enemmän irti ja immersio on vahvempi eikä tule sellaista fiilistä että "khihi tuolt tulee melonipääritari, kattokaa ku se tulee herpaderp"

Ainakin omasta mielestä Bungie on kehittänyt mielenkiintoisen maailman, kannattaa ottaa kaikki irti :)

Jos kirjoittaa hyvää lorea, niin voisi ne hahmotkin olla sen mukaisia. Sama vika oli Bungien Halossa. Saakelin tymäkkää ja synkkää sotilas sci-fiä ja viholliset revitty Aku Ankasta. Hyvä peli ja tarina siitä huolimatta, mutta hukattua potentiaalia.

Edit: Olen muuten tosiaankin pohjiaan myöten fiilispelaaja, joka nuohoaa kaikki kirjoitukset, taustat ja salaisuudet kaikissa peleissä ja etenen liiankin varovasti taisteluihin. Destinyssä vaan viholliset eivät olleet samalla rimalla loistavasti kirjoitetun maailman kanssa.
 
Vastaus: Destiny [Hype @ 9.9.2014]

Noh, enemmän juttua sitten podcastissa, joka nauhoitetaan ja julkaistaneen lähiaikoina beetakokemusten perusteella. Toivomuksia tai kommentteja voi siihenkin suuntaan viskellä.

Toivoisin tarkastelun lähtökohdan olevan muun kuin Halo-lähtöisen. Puhtaalta pöydältä. Kyseisestä pelisarjasta kun on jauhettu jo ummet ja lammet vähintäänkin riittävästi. Enemmän kiinnostaa tämän nykysuuntauksen arviointi, jossa kaverit tuodaan osaksi tarinan kokemista. Toimiiko yhtälö ja mitkä ovat sen polun riskit ja mahdollisuudet? Betan perusteella erittäin addiktoivaa, vaikka siihen päälle jauhetaankin täysin irrotionaalista scheissea tiimitovereiden toimesta. :D
 
Vastaus: Destiny [Hype @ 9.9.2014]

Beta takana ja jotenkin jäi kyllä itselle vähän ristitiitainen tunne tämän jälkeen. Maailmassa oli kyllä tunnelmaa ja tarinassa on potentiaalia mutta jotenkin osassa tehtävissä jäi kyllä vähän sellainen maku, että tässäkö tämä nyt sitten oli kun sen läpäisi. En sano, että tehtävät olisivat olleet liian helppoja yksin tahkotessa kun varsinkin joissakin niistä kuolo korjasi useammin kuin kerran mutta jotenkin jäi vaan outo fiilis, vaikeeta selittää tätä mutta parhaiten kai kuvaa tyhjyyden tunne joidenkin tehtävien jälkeen. Jotenkin jäi onnistumisen riemu puuttumaan tehtävän läpäisyn jälkeen ja tuo puute taas vaikutti siihen millä innokkuudella oli seuraavaan tehtävään tarttumassa... Ehkä fiilis olisi ollut toinen jos olisi pelannut porukalla eikä itsekseen noita tehtäviä läpi.

Siellä PvP puolella itse kyllä pidin siitä Kuun kentästä enemmän kuin Venuksen kentästä, taisi kyllä johtua siitä että jostain syystä pärjäsin siellä Kuussa paremmin kuin Venuksessa. Ja vaikka noita pelasi ihan oudossa porukassa niin kyllä sieltä tuli vastaan hyviä porukoita joiden kanssa oli mukava pelata noita matseja.

Yksi asia joka jäi vaivaamaan oli tuon betan vakaus ainakin X360:lla pelatessa, sinne Toweriin oli pirun vaikea päästä kun suuressa osassa kertoja sieltä lensi pihalle ennen kuin pääsi Toweriin sisään. Myös useita PvP matseja kyykkäsi jo ennen alkuaan tai sitten kun oli jo itse matsissa mukana. Betassahan nyt tietysti kuuluukin olla kait bugeja mutta lähinnä mietityttää, että onko Betan ja julkkarin välinen aika riittävä noiden bugien liiskaukseen ja kuinkahan iso update saadaankaan heti julkkarissa verkosta...
 
Vastaus: Destiny [Hype @ 9.9.2014]

Tuli nyt väännetty tuosta pvp:stä pieni montage. Huomasin vain tuota tehdessä, etten ollut nauhoittanut betan viimeisiltä päiviltä yhtään videoita joissa vasta kunnolla pääsee vauhtiin :) :(

[video=youtube;waJKAq4pfSc]https://www.youtube.com/watch?v=waJKAq4pfSc[/video]
 
Vastaus: Destiny [Hype @ 9.9.2014]

Joku erittäin hieno ihminen NeoGAF:issa on editoinut share-pätkistään kaikki Destiny Betan kappaleet ladattavaksi:

http://www.neogaf.com/forum/showpost.php?p=123241130&postcount=1901

Tracklist:

01 - Restoration
02 - The Dark Within
03 - The Warmind
04 - The Last Array
05 - Deactivating the Mesh
06 - Sepiks Prime
07 - Temple of Crota
08 - Main Menu 1
09 - Main Menu 2
10 - Main Menu 3
11 - Main Menu 4
12 - Main Menu 5
13 - Main Menu 6
14 - Main Menu 7
15 - Main Menu 8
16 - Destination
17 - Orbit 1
18 - Orbit 2
19 - Orbit 3
20 - Orbit 4
21 - Orbit 5
22 - Orbit 6
23 - Orbit 7
24 - Explore 1
25 - Explore 2
26 - Ocean of Storms
27 - Explore Drums 1 (Bonus)
28 - Explore Drums 2 (Bonus)

Notes:

  • All files were ripped using videos from the Share functionality of the PS4.
  • Every track should be free of any major sound effects, with the exception of the Orbit tracks (see below).
  • Any track not named "Main Menu," "Destination," or "Orbit" is taken from gameplay and has had editing done on it. I tried to keep every unique part of the cue while also editing for the most pleasurable listening experience.
  • I don't claim this as the "full" soundtrack of the Beta, but I think I've gotten every major piece of music during gameplay.
  • Music played during cutscenes is not included as it all included multiple noticeable sound effects.
  • All titles are my own, not Bungie's or the composer's.
  • Tracks 2, 8-16, 24, 25, 27, and 28 are the same files from my rip of the Alpha.
  • Track 1, Restoration, is missing any small into or outro that it may have had.
  • Track 2, The Dark Within, is the same file as The Hive from my Alpha rip, but retitled to fit with the rest of the story music. It is missing any small intro or outro it may have had.
  • Track 3, The Warmind, is missing any small intro that it may have had, but includes the outro.
  • Track 4, The Last Array, is missing any small intro that it may have had, but includes the outro.
  • Track 5, Deactivating the Mesh, includes both the intro and outro.
  • Track 6, Sepiks Prime, includes the intro but is missing the outro.
  • Track 7, Temple of Crota, is missing any small intro or outro it may have had.
  • Tracks 17 through 23, all named "Orbit," are taken from when the player's spaceship is in orbit waiting for the player to choose a destination. The sounds of the spaceship's engines are played continuously during this time. I did some light noise removal on these tracks to make the engine noise less noticeable, while attempting not to compromise the quality of the music.
  • Tracks 25 and 26 (Explore 1 and Explore 2) are atmospheric battle music that plays at times when roaming Old Russia.
  • Track 26, Ocean of Storms, is atmospheric battle music that I believe is unique to the Ocean of Storms on the Moon.
  • Tracks 27 and 28 are small drum loops that are used during exploration of Old Russia.
 
Enemmän kiinnostaa tämän nykysuuntauksen arviointi, jossa kaverit tuodaan osaksi tarinan kokemista.

Miten tämä Destinyn co-op eroaa vaikkapa nyt sitten Halon co-opista. Jo ensimmäisessä pelissä pelattiin tarinaa yhdessä kaverin kanssa. Kolmosta jo neljä pelaajaa pääsi yhdessä kokemaan.

Vai enkö vain ymmärtänyt, mitä tarkoitat? :)
 
Vastaus: Destiny [Hype @ 9.9.2014]

Miten tämä Destinyn co-op eroaa vaikkapa nyt sitten Halon co-opista. Jo ensimmäisessä pelissä pelattiin tarinaa yhdessä kaverin kanssa. Kolmosta jo neljä pelaajaa pääsi yhdessä kokemaan.

Tässä peliseura vaihtelee, eikä ole yksin tuttua ja turvallista. Pelin hubi, Tower on kohtauspaikka tälläiselle sopimiselle. Lisäksi vielä erona entiseen on kolmas pelaaja.
 
Vastaus: Destiny [Hype @ 9.9.2014]

Tässä peliseura vaihtelee, eikä ole yksin tuttua ja turvallista. Pelin hubi, Tower on kohtauspaikka tälläiselle sopimiselle. Lisäksi vielä erona entiseen on kolmas pelaaja.

Ymmärsin pointin. Tässä on kuitenkin vähän MMO-vivahteita, vaikka tuota sanaa onkin Bungien toimesta vältelty. Eli siellä on muitakin kuin kaverit nuohoamassa pelimaailmaa. Se antaa toki erilaisen leiman koko komeudelle.

Kabanossilla oli sinänsä kuitenkin ihan hyvä pointti itselläänkin, eli jo kolmosessa kampanjaa pystyi pelaamaan nelisteen. Fireteam yhteistyötä tulee kuitenkin enimmäkseen harjoitettua suomalaisen porukan seurassa.

Veikkaisin että tuota kastiketta on erittäin vaikea tehdä ilman minkäänlaisia vertauksia aiempaan. Se ei ole kuitenkaan lähtökohta, vaan toki keskitymme kertomaan tuntemuksiamme tästä tuloillaan olevasta pelistä.

Tässä ketjussa saa edelleen antaa ehdotuksia ja mielipiteitään tuota tulevaa podcastia silmälläpitäen. :)
 
Vastaus: Destiny [Hype @ 9.9.2014]

http://www.ign.com/articles/2014/07/30/destiny-the-endgame-is-only-the-beginning-ign-first



IGN haastatteli Destinyn Raidien ja Endgame-sisällön suunnittelijaa, ja hän kertoo vähän mitä loppupelistä on odotettavissa, päivittäisistä ja viikottaisista tarinatehtävähaasteista(tai ekstrasisältöä, en tiedä?), sekä jostakin Nightfall-moodista joka boostaa Strike-tehtävien vaikeusastetta ja palkintoja.

Ilmeisesti Raidiin tarvitaan kaverijoukko, siellä ei vissiin ole matchmakingia, joten jos ei saa kasaan kuuden hengen firetiimiä niin on aavistuksen pikkelsissä, mutta onneksi KFIN-klaanissa on paaaaljon porukkaa joita saa Raidiin ja muuallekin apuun :) Raidit kuulemma vaativat kommunikointia ja sujuvaa yhteistyötä jotta niiden palkinnoista pääsee nauttimaan.
 
Vastaus: Destiny [Hype @ 9.9.2014]

IGN haastatteli Destinyn Raidien ja Endgame-sisällön suunnittelijaa, ja hän kertoo vähän mitä loppupelistä on odotettavissa, päivittäisistä ja viikottaisista tarinatehtävähaasteista(tai ekstrasisältöä, en tiedä?), sekä jostakin Nightfall-moodista joka boostaa Strike-tehtävien vaikeusastetta ja palkintoja.

Sama suomennettuna IGN suomessa.

http://fi.ign.com/destiny-xbox-360/60572/news/destiny-tarinan-loppu-on-vasta-alkua-ign-first
 
Vastaus: Destiny [Hype @ 9.9.2014]

Ilmeisesti Raidiin tarvitaan kaverijoukko, siellä ei vissiin ole matchmakingia, joten jos ei saa kasaan kuuden hengen firetiimiä niin on aavistuksen pikkelsissä, mutta onneksi KFIN-klaanissa on paaaaljon porukkaa joita saa Raidiin ja muuallekin apuun :) Raidit kuulemma vaativat kommunikointia ja sujuvaa yhteistyötä jotta niiden palkinnoista pääsee nauttimaan.

Tämä kuulostaa jo erittäin hyvältä, vaikka pitääkin sisällään myös uhkakuvia. Kuuden hengen tiimissä kokea pitkän kaavan seikkailu vaikean vihollisen edessä. Tarinan jälkeen jatkan mieluusti tälläisen mielekkään sisällön parissa. Niin kauan kun pystyy tarjoamaan uusia tuoreita näkymiä. Suorittaminen jää taka-alalle ja huomion vie tapahtumat ruudulla.

Uhkakuvana taas kuppikunnat ja niiden ulkopuolelle jäävät pelaajat. Kun ei ole tarjolla matchmakingia, voidaan raidien kohdalla puhua jo jossain määrin elitismistä. Yritetään välttää tälläistä.
 
Vastaus: Destiny [Hype @ 9.9.2014]

Kun ei ole tarjolla matchmakingia, voidaan raidien kohdalla puhua jo jossain määrin elitismistä. Yritetään välttää tälläistä.
Jep, tätä pyritään välttämään ainakin KonsoliFIN klaanin väreissä. Tälläisen estäminen kuuluu jokaisen klaanilaisen velvollisuuksiin. Ryhmän pointti on verkostoituminen. Ei kuppikuntiin jakaantuminen.

Ryhmittyminen toimi Betassa jo aika hyvin. Tietty sielläkin liikkui paljon samoissa piireissä kulkevia jästejä. Näin se tulee aina menemään... Mutta välillä kannattaa avartaa maailmaa muiden seurassa. Itse tutustuin Betan aikoihin moneen täällä pyörivään heeboon. Uusiin ja vanhoihin. Röyhkeästi vain avoimiin iskuryhmiin mukaan! Aktiivisella asennoitumisella ja mikillä pääsee pitkälle. KonsoliFIN on paras paikka verkostoitumiselle.
 
Vastaus: Destiny [Hype @ 9.9.2014]

"Raids don't have waypoints, they don't tell you where to go, they don't tell you what to do.”

- Bungie
 
Vastaus: Destiny [Hype @ 9.9.2014]

Jep, tätä pyritään välttämään ainakin KonsoliFIN klaanin väreissä. Tälläisen estäminen kuuluu jokaisen klaanilaisen velvollisuuksiin. Ryhmän pointti on verkostoituminen. Ei kuppikuntiin jakaantuminen.

Ryhmittyminen toimi Betassa jo aika hyvin. Tietty sielläkin liikkui paljon samoissa piireissä kulkevia jästejä. Näin se tulee aina menemään... Mutta välillä kannattaa avartaa maailmaa muiden seurassa. Itse tutustuin Betan aikoihin moneen täällä pyörivään heeboon. Uusiin ja vanhoihin. Röyhkeästi vain avoimiin iskuryhmiin mukaan! Aktiivisella asennoitumisella ja mikillä pääsee pitkälle. KonsoliFIN on paras paikka verkostoitumiselle.

Itseäni kyllä matchmakingin puute raideissa risoo. Joo mikki löytyy mutta sen käyttäminen on hieman ongelmallista. Aikaa tälle harrastukselle on pääasiassa vain ja ainoastaan muun perheen nukkuessa, koita siinä sitten kuiskia kavereille. Sekalaisessa sakissa tätä ei ole ikinä juuri noteerattu kunhan on hoitanut tonttinsa mallikkaasti.
 
Vastaus: Destiny [Hype @ 9.9.2014]

Tässä tämä puheen alla oleva haastattelu. Paljon pelikuvaa raideista.

[video=youtube_share;oFRQlCX3Ygs]http://youtu.be/oFRQlCX3Ygs[/video]
 
Veikkaisin että tuota kastiketta on erittäin vaikea tehdä ilman minkäänlaisia vertauksia aiempaan. Se ei ole kuitenkaan lähtökohta, vaan toki keskitymme kertomaan tuntemuksiamme tästä tuloillaan olevasta pelistä.

Tässä ketjussa saa edelleen antaa ehdotuksia ja mielipiteitään tuota tulevaa podcastia silmälläpitäen. :)
Mun puolesta aiempaan vertailu on ihan tervetullutta. Hei-lout ovat jääneet pikku pintaraapaisua lukuunottamatta kokematta, eikä Halo edusta itselleni kuin perus räiskintäräimettä hieman syvällisemmällä lorella varustettuna. Olisi ihan mukava kuulla joitain pointteja, miksi Halo on monien silmissä niin hieno peli. En mä mitään Halo-soossia pyydä, mutta vertailut Haloon ovat ihan ok. Jos sitä vaikka oppisi arvostamaan joitakin hienouksia Destinyssäkin, joita Bungie on kierrättänyt eteenpäin. Eli siis mitä hyvää Bungie on tuonut Haloista Destinyyn mukaan?

Lisäksi vaadin, että tauot ja kaikki mahdolliset tyhjät raot tungetaan täyteen Destinyn musiikkia. Mitä nyt Betassa tuli kuultua, niin aika vaikuttavaa settiä oli.
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom