Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Destiny [Hype @ 9.9.2014]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aphex
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: Destiny [Hype @ 9.9.2014]

Hannulle tipahtaa täältä peliseuraa.. Itellä pelaaminen aivan samaa eli perhe nukkuu ja mikkiin kuiskiminen on se juttu... Kfinin kiltaan liittyminen edessä ennen julkkaria...(siitä ilmeisesti ohjeet jossain täällä?) psn nick: Ihmebantu, muutkin "kuiskailijat" saa laittaa kaveripyyntöjä ;)
 
Vastaus: Destiny [Hype @ 9.9.2014]

Tämä kuulostaa jo erittäin hyvältä, vaikka pitääkin sisällään myös uhkakuvia. Kuuden hengen tiimissä kokea pitkän kaavan seikkailu vaikean vihollisen edessä. Tarinan jälkeen jatkan mieluusti tälläisen mielekkään sisällön parissa. Niin kauan kun pystyy tarjoamaan uusia tuoreita näkymiä. Suorittaminen jää taka-alalle ja huomion vie tapahtumat ruudulla.

Uhkakuvana taas kuppikunnat ja niiden ulkopuolelle jäävät pelaajat. Kun ei ole tarjolla matchmakingia, voidaan raidien kohdalla puhua jo jossain määrin elitismistä. Yritetään välttää tälläistä.

Jep, tätä pyritään välttämään ainakin KonsoliFIN klaanin väreissä. Tälläisen estäminen kuuluu jokaisen klaanilaisen velvollisuuksiin. Ryhmän pointti on verkostoituminen. Ei kuppikuntiin jakaantuminen.

Todellakin, ja omasta puolesta voin sanoa että mun tiimiin voi aina liittyä ihan kuka vain, mennää sitte yhdessä tekemään alta pois joku vaikea tehtävä tai häröillään muuten vaan. Jos haluan keskittyä yksin vaikka tarinaan tai olen vain pikaisesti käymässä enkä sen puolesta ehdi auttamaan, niin laitan sen fireteamin sitten Invitation only -asetukselle, mutta muuten se pysyy aina auki. Olis oikeastaan aika hyvä jos Bungie laittaisi sinne Rosteri-välilehdelle klaanille oman sivun josta näkis ketkä on pelaamassa, nythän siellä oli vaan kaverilista, mutta läheskään kaikki klaanilaiset ei löydy siltä listalta niin moni menee ohi.

Ymmärrän kyllä Bungien pointin matchmakingin puuttumisella Raideista, mikäli ne tosiaan vaatii kommunikaatiota niin usein tulee pelaajia joilla ei ole mikkiä tai on mutta ei halua käyttää sitä, tai edessä on kielimuuri, tai sieltä mikistä kuuluu joku pauhaava musiikki joka latistaa kaikkien immersion. Samaten välillä on mmo-peleissä tullut vastaan niitä tilanteita että on tunteja jonotettu johonkin luolastoon huonon matchmakingin takia (FF14, katson sinua kohti), ja kun sinne vihdoin päästää tulee yhdelle pelaajalle eteen ruokatauko tai muu meno ja tämän täytyy lähteä, tämä siis täysin randomien kanssa, premade partyllä ei ole koskaan ollut ongelmaa. Nyt kun etukäteen voi sopia että milloin se raidi tehää ja ketkä haluu tulla mukaan niin saadaan homma hoidettua kohtalaisella varmuudella.

Itseäni kyllä matchmakingin puute raideissa risoo. Joo mikki löytyy mutta sen käyttäminen on hieman ongelmallista. Aikaa tälle harrastukselle on pääasiassa vain ja ainoastaan muun perheen nukkuessa, koita siinä sitten kuiskia kavereille. Sekalaisessa sakissa tätä ei ole ikinä juuri noteerattu kunhan on hoitanut tonttinsa mallikkaasti.

Joo kieltämättä mikin käyttö voi joskus olla haastavaa, ei sille tietty mitää voi. Ei se mikittä pelaaminen mikään katastrofi tietty ole, mutta auttaahan se tiimiä. Destiny taitaa olla vähän erilainen peli kuin perinteiset mmo:t joissa luolastoja on, taitaa vaatia enemmän yhteistyötä.

Kfinin kiltaan liittyminen edessä ennen julkkaria...(siitä ilmeisesti ohjeet jossain täällä?) psn nick: Ihmebantu, muutkin "kuiskailijat" saa laittaa kaveripyyntöjä ;)

Meet tänne: http://www.bungie.net/en/Clan/Detail/99825 ja sieltä pääset liittymään :)
 
Vastaus: Destiny [Hype @ 9.9.2014]

Hannu ja ihmebantu saavat meikäläisestä pelikaverin myös. Usein voin möykätä rauhassa, mutta on iltoja jolloin pitää olla pojan takia hissukseen. Tällöin pitää olla ninja. :cool:

Ja raid-uutisesta: upea juttu! Kiva päästä klaanilaisten kanssa tahkoamaan parin tunnin seikkailuja!
Elitismistä ei ainakaan mun kokemuksieni mukaan tartte palstalaisten osalta olla huolissaan: Minut otettiin hyvin peleihin mukaan ja pääsin hiomaan taitojani muutaman vuoden fps-tauon jälkeen hyvässä porukassa.
 
Vastaus: Destiny [Hype @ 9.9.2014]

Meikästä saa aina kuka vaan täältä peliseuraa, vaikka kuten betassa niin releasessa tulee 100% hypittyä randomilla ihmisten avonaisiin fireteameihin tekemään uusia tuttavuuksia..

Toki munkin FT:hen on aina tervetullutta ja PSN:hän oli se Makikou72

PS. Hype-taso räjähtää kyllä käsiin ku katoin ton Raid/Nightfall videon. Voi saatana nyt.

z2j
 
Vastaus: Destiny [Hype @ 9.9.2014]

Raid over Moscow, vai onko se KonsoliFIN?
Tännekin saa laittaa kaverihakemusta. PorHa_Ry ja laitteena oli PS4. Eipä ole ennen tullut hankittua 99€ hintaista peliä, mutta nyt lähti. Omalla tuurilla tietysti ennakkolataus kusee ja kovalevy kilahtaa julkkaripäivänä.
 
Vastaus: Destiny [Hype @ 9.9.2014]

Mun puolesta aiempaan vertailu on ihan tervetullutta. Hei-lout ovat jääneet pikku pintaraapaisua lukuunottamatta kokematta, eikä Halo edusta itselleni kuin perus räiskintäräimettä hieman syvällisemmällä lorella varustettuna. Olisi ihan mukava kuulla joitain pointteja, miksi Halo on monien silmissä niin hieno peli. En mä mitään Halo-soossia pyydä, mutta vertailut Haloon ovat ihan ok. Jos sitä vaikka oppisi arvostamaan joitakin hienouksia Destinyssäkin, joita Bungie on kierrättänyt eteenpäin. Eli siis mitä hyvää Bungie on tuonut Haloista Destinyyn mukaan?

Lisäksi vaadin, että tauot ja kaikki mahdolliset tyhjät raot tungetaan täyteen Destinyn musiikkia. Mitä nyt Betassa tuli kuultua, niin aika vaikuttavaa settiä oli.

Minun mielestäni Halon parhaita puolia ovat tekemisen vapaus ja tasapainoisuus pelin ominaisuuksien välillä. Peli ei määrää pelaajaa tekemään oikeastaan mitään: ei aikarajoja eikä juurikaan keinotekoisia rajoituksia. Suurin osa kentistä on putkia, mutta laajoja sellaisia, eikä näkymättömiä seiniä ole. Lisäksi pelihahmo on kestävä ja liikkuu "sujuvasti". Tämä avaa maailman tutkimiselle ja lisää läpäisyyn vaihtoehtoja, mikä lisää selvästi uudelleenpelattavuusarvoa. Myös Destinyssä kentät ovat laajoja ja aseet toimivia, sekä pelihahmo superhyppyineen hauskempi pelattava kuin Codien 20 cm hyppäävät pelihahmot.

Myös musiikki ja pelin ulkonäkö ovat yhdistäviä tekijöitä. Halossakin musiikki on upeaa ja hyvin ajoitettua. Pelien tapahtumapaikat ovat kiinnostavia ja värikkäitä, toisin kuin isossa osassa räiskinnöistä. Lisäksi viimeistelyn taso on molemmissa lähes täydellinen, vaikka Destinystä onkin nähty vasta beta-versio.
 
Vastaus: Destiny [Hype @ 9.9.2014]

Lisäksi viimeistelyn taso on molemmissa lähes täydellinen, vaikka Destinystä onkin nähty vasta beta-versio.

Pitää ollakin. Pelin julkaisuun on niin vähän aikaa, että tässä vaiheessa ei enää suuria korjauksia ehditä tehdä. Malliesimerkkinä The Crew'n beta oli samaan aikaan ja peli julkaistaan loppuvuodesta ja silti olisi voinut olla jo myyntiversio.
 
Vastaus: Destiny [Hype @ 9.9.2014]

Luke Smith, sama kaveri kuin yllä olevassa Raid-videossa, kertoi NeoGafin foorumilla eräälle asiasta kysyneelle että Raideissa on eräänlainen checkpoint-systeemi, jengi voi tehdä osion tai pari ja päättää sitten että jatketaanpa vaikka huomenna. Sitten jengi tulee kasaan ja menee takaisin Raidiin ja jatkavat samasta kohtaa mihin jäivät. Se resetoituu kerran viikossa, eli viikon sisällä se kannattaa tehdä loppuun.

Tämä on mielestäni oikein hyvä, koska aina voi tulla jotain menoja kesken pelin, niin sitten voi helposti jatkaa myöhemmin.

http://www.neogaf.com/forum/showpost.php?p=123423251&postcount=1459
 
Vastaus: Destiny [Hype @ 9.9.2014]

Mun puolesta aiempaan vertailu on ihan tervetullutta. Hei-lout ovat jääneet pikku pintaraapaisua lukuunottamatta kokematta, eikä Halo edusta itselleni kuin perus räiskintäräimettä hieman syvällisemmällä lorella varustettuna. Olisi ihan mukava kuulla joitain pointteja, miksi Halo on monien silmissä niin hieno peli.

Haloissa keskitytään toimintaan, ja sen ne tekevät hyvin. Ampuminen, kranujen heittely ja melee tuntuvat hyvältä. Vihollisten tekoäly, varsinkin Halo ykkösessä, oli ja on jotain mitä ei mielestäni vieläkään ole ylitetty. Tilanteita voi lähestyä monella eri tavalla, ja vihollisten käyttäytyminen ja tilanteet elävät sen mukaan mitä tapahtuu. Peli tarjoaa myös kivasti haastetta, itse asiassa jos pelaat vaikeimmalla tasolla niin Halosta tulee oikeastaan puzzlepeli. Haloissa on myös hyvät graffat, musat ja äänet. Maailma, viholliset ja paikat ovat jotenkin tunnelmallisia ja omaperäisiä. Peli tuntuu ja näyttää Halolta, eikä oikeastaan miltään muulta peliltä.

Ainoa mistä en varsinaisesti diggaa on tarina ja sen kerronta. Olen pelannut kaikki Halot läpi enkä tajua mistään mitään! Siis ilmeisesti pitäisi oikeasti lukea niitä KIRJOJA että ton homman tajuais. Naurettavaa sanon minä :D Mutta ei tämä peleistä nauttimista ole estänyt.

Sit vois tietty kehua vielä moninpelejä ja jotain mutta en jaksa.
 
Vastaus: Destiny [Hype @ 9.9.2014]

Veikkaisin että tuota kastiketta on erittäin vaikea tehdä ilman minkäänlaisia vertauksia aiempaan. Se ei ole kuitenkaan lähtökohta, vaan toki keskitymme kertomaan tuntemuksiamme tästä tuloillaan olevasta pelistä.

Tässä ketjussa saa edelleen antaa ehdotuksia ja mielipiteitään tuota tulevaa podcastia silmälläpitäen. :)

Kysymyksiä ja ajatuksia pohdittavaksi podcastiin:

-mikä tekee Destinystä erilaisen kokemuksen kuin jo markkinoilla olevat pelit?
-mitä konkreettisesti tapahtuu silloin, kun fireteamilainen joutuu olosuhteiden pakosta pitämään viikon pelitauon (lomamatka tms.) ja muut pelikaverit ovat menneen leveleissä reippaasti edelle? Minkä mukaan vihut skaalautuvat kun porukassa on eritasoisia pelaajia? Meneekö fireteam vaihtoon vai haluavatko muut tiimiläiset enää suorittaa uudestaan jo tehtyjä tehtäviä?
-mihin asioihin toivoisitte parannusta alphan ja betan perusteella?
-kuka valvoo 9.9. maanantain ja tiistain välisen yön? ;)
 
Vastaus: Destiny [Hype @ 9.9.2014]

Mun puolesta aiempaan vertailu on ihan tervetullutta. Hei-lout ovat jääneet pikku pintaraapaisua lukuunottamatta kokematta, eikä Halo edusta itselleni kuin perus räiskintäräimettä hieman syvällisemmällä lorella varustettuna. Olisi ihan mukava kuulla joitain pointteja, miksi Halo on monien silmissä niin hieno peli. En mä mitään Halo-soossia pyydä, mutta vertailut Haloon ovat ihan ok. Jos sitä vaikka oppisi arvostamaan joitakin hienouksia Destinyssäkin, joita Bungie on kierrättänyt eteenpäin. Eli siis mitä hyvää Bungie on tuonut Haloista Destinyyn mukaan?

Lisäksi vaadin, että tauot ja kaikki mahdolliset tyhjät raot tungetaan täyteen Destinyn musiikkia. Mitä nyt Betassa tuli kuultua, niin aika vaikuttavaa settiä oli.

Destinyn äänimaailma tosiaan on tuttua laatua. Jo alkuvalikon musiikista olisin voinut vannoa että kyseessä on Halo 5.

Tärkein yhtäläisyys mielestäni on simppeli mutta loppuunasti hiottu pelattavuus. 2 aseen systeemi, 1 erikoiskyky, bunnyhop yms...lähes mitään ei olla muutettu, mutta kuka nyt täydellistä haluaisikaan muuttaa. Lisäksi pitää mainita sankarin sidekick, joka ei suinkaan ole toinen elävä otus, vaan cortanan tyylii toinen tekoäly.

Teemaltaan destiny on ehkä enemmän starcraft-tyylistä avaruusfantasiaa, kun taas halot ovat aika puhdasta scifiä. Itse olen enemmän jälkimmäisen ystävä, joten mitään mass effectin kaltaista eeposta en sentään uskalla tästä odottaa. Haloissa asiat selitetään, destinyssä ne ovat mysteereitä.
 
Vastaus: Destiny [Hype @ 9.9.2014]

-kuka valvoo 9.9. maanantain ja tiistain välisen yön? ;)

Väittäisin että vaikka ollaankin jo koulun penkillä hetkittäin tuolloin, niin saattaa olla kun digiversion luvataan aukeavan heti keskiyöstä niin kevyet unet 18:00-0:00 ja yö pelataan ja aamulla kouluun :D
 
Vastaus: Destiny [Hype @ 9.9.2014]

-kuka valvoo 9.9. maanantain ja tiistain välisen yön? ;)
Hehe, elokuussa alkaa sopivasti iltatyöt. Menee yöt muutenkin kukkuillessa, joten meikäläisen näkee varmasti linjoilla. Pistetään hypeparty pystyyn kaikille imuttajille! :D

Tietääkö joku tarkemmin mikä tai kuka on Director? Useammassa videossa on tullut vastaan kyseinen nimi/sana/mekaniikka. Onkohan kyseessä jokin L4D-tyylinen säätäjä?
 
Vastaus: Destiny [Hype @ 9.9.2014]

Itse en ollut oikein kiinnostunut pelistä ennen kuin pääsin kesäkuussa palaamaan alpha testiä ja kokemus oli mahtava. Peli ennakkotilaukseen ja sama meno jatkui beta testissä. Pidän pelistä todella paljon ja luulen että tulen viettämään pelin parissa paljon aikaa.
En ollut koskaan aikaisemmin pelannut mitään moninpeliä headsetin kanssa ja sekin tuli kokeiltua betan aikana ja hauskaa oli, kiitokset kaikille hyvästä peliseurasta :).
Tästä itselle uudesta pelimuodosta innostuneena laitoin tilaukseen Turtle Beach Ear Force PX4-headsetin, betan aikana käytin PS4 mukana tullutta korvanappia :).
 
Vastaus: Destiny [Hype @ 9.9.2014]

Betaa tuli kanssa pelattua, kunhan kuumuudelta jaksoi. Oli paljon mielenkiintoisempaa menoa mitä luuli ja varmasti tulee hankittua koko peli.
 
Vastaus: Destiny [Hype @ 9.9.2014]

Kysymyksiä ja ajatuksia pohdittavaksi podcastiin:

-mitä konkreettisesti tapahtuu silloin, kun fireteamilainen joutuu olosuhteiden pakosta pitämään viikon pelitauon (lomamatka tms.) ja muut pelikaverit ovat menneen leveleissä reippaasti edelle? Minkä mukaan vihut skaalautuvat kun porukassa on eritasoisia pelaajia? Meneekö fireteam vaihtoon vai haluavatko muut tiimiläiset enää suorittaa uudestaan jo tehtyjä tehtäviä?

Tämä on ehkä se mikä aavistuksen mietityttää kyllä, jääkö heti jälkeen kun peli tulee tiistaina ja on koko viikko töitä plus harrastuksia, peliä ehtii pelaamaan pari tuntia illassa. No, Bungie on ainakin sanonut pyrkivänsä siihen tuolla levelöintirakenteellaan että ei tulisi hirveästi tämän kaltaista tilannetta, koska mikään ei ole vahvasti co-op painotteisessa pelissä ärsyttävämpää kuin se että kavereiden väliin kasvaa pelimekaniikasta johtuva kuilu.

Se on sitten eri asia haluaako pelikaverit enää mennä uudelleen joitakin tehtäviä läpi. Kyllähän niitä ihan mielellään tekee, toimii sitten tulitukena ja antaa toisen toimia pomona ja mennä omaa tahtiin jos tekee ekaa kertaa kyseistä tehtävää.

Hehe, elokuussa alkaa sopivasti iltatyöt. Menee yöt muutenkin kukkuillessa, joten meikäläisen näkee varmasti linjoilla. Pistetään hypeparty pystyyn kaikille imuttajille! :D

Tietääkö joku tarkemmin mikä tai kuka on Director? Useammassa videossa on tullut vastaan kyseinen nimi/sana/mekaniikka. Onkohan kyseessä jokin L4D-tyylinen säätäjä?

Saako tulla hypepartyyn vaikkei imuttele :D

Se Director taitaa olla mekaniikka mikä on sidoksissa siihen pääkarttaan, sieltä voi katsoa päivittäin uusia haasteita ja näihin liittyviä palkintoja. Muistaakseni siinä trailerissa nimeltä Destiny Experience se kaveri kertoi Directorista parilla sanalla samalla kun näyttivät karttaa.
 
Vastaus: Destiny [Hype @ 9.9.2014]

Omalla tuurilla julkaisun jälkeen alkaa tulemaan 50-60 tuntisia työviikkoja. Emäntä sentään lähtee lokakuussa loppuvuodeksi ulkomaille, saa vähän enemmän aikaa pelata(juoda).
 
Vastaus: Destiny [Hype @ 9.9.2014]

Kysymyksiä ja ajatuksia pohdittavaksi podcastiin:

-mikä tekee Destinystä erilaisen kokemuksen kuin jo markkinoilla olevat pelit?
-mitä konkreettisesti tapahtuu silloin, kun fireteamilainen joutuu olosuhteiden pakosta pitämään viikon pelitauon (lomamatka tms.) ja muut pelikaverit ovat menneen leveleissä reippaasti edelle? Minkä mukaan vihut skaalautuvat kun porukassa on eritasoisia pelaajia? Meneekö fireteam vaihtoon vai haluavatko muut tiimiläiset enää suorittaa uudestaan jo tehtyjä tehtäviä?
-mihin asioihin toivoisitte parannusta alphan ja betan perusteella?
-kuka valvoo 9.9. maanantain ja tiistain välisen yön? ;)

1. Destinyssä ei ole perineisesti kahta eri pelimuotoa "yksinpeliä" tai moninpeliä vaan ne ovat kuin fuusioituneet yhteen. Muissa peleissä tarina ja pvp ovat kaksi eri asiaa mutta Destinyssä ei, molempia pelimuotoja pelataan samalla hahmolla ja varusteilla.

2. En tiedä miten viholliset skaalautuu mutta itse ainakin voin auttaa muita pelaajia, etenkin sellaisia joiden kanssa olen paljon pelannut.

3. Betassa osa fireteamin jäsenistä lenteli välillä pois ryhmästä kun mentiin uuteen peliin, välillä myös joukkueet sekoittuivat vaikka molempiin joukkueisiin oli täydet pelaajat... Tosin sitä tapahtui meille vain Iron Banner turnauksessa.

Myös Cruciblen kommentaattorilla on ärsyttävä ääni. Ei herättänyt taistelutahtoa kun apaattiselta kuulostava britti sönkötti joka välissä.

4. Jos ei ole töitä tai muita menoja seuraavana päivänä niin kyllä! :)
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom