Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Destiny: Yleinen keskustelu

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Foeman
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu

House of Wolves Reveal Teaser - The Reef

[video=youtube;JqvwtE7O6kY]https://www.youtube.com/watch?v=JqvwtE7O6kY&hd=1[/video]

Vogin armoreita näköjään pystyy sitten kanssa päivittämään.

Olen tosi innoissani tästä, vaikka on pakkoa sanoa, että Activision/Bungie nostaa hype-levelin liian korkealle kun ne tekee neljä paljastusta tästä DLC:stä...ei se todellakaan nyt niin iso kokonaisuus ole. Jengi saa taas vähän väärän käsityksen, mutta Raid-gearin päivittäminen lv34:ään on tosi jees eikä se tule olemaan tuskallista grindiä kuten oli The Dark Belowssa. Mietin, että saakohan minkä vaan legendary-kaman päivitettyä tai vaan raid-kamat...ei paljoa väliä imo muilla legendaryilla, mutta todennäköisesti saa. En muista miten tulee menemään. Diggaan Vault of Glassin kamoista visuaalisesti tosi paljon ja toki Fatebringeristä, niin erittäin kiva, että niillä voi pelaa jatkossa. Toki, kun Destiny on kymmenen vuoden projekti niin tuskin nyt tarkoitus on pelata monta vuotta kamoilla jotka sai parin ekan kuukauden aikana.

Pelkästään, se että on joku uus Tower/social space on jo ihan kivaa vaihtelua.
 
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu

Okei
Sillä nyt ei oikeasti ole merkitystä että pystyykö varusteista näkemään mihin muut kykenevät. Raideissa voi kuitenkin kommuinkoida ja näet helposti mitä sillä toisella on päällä ku jaksat painaa paria nappulaa ja eikö se ole vain hyvä pvp:ssä että toisia ei pysty lukemaan kuin avointa kirjaa.

Kyllä sen sitten raidatessa huomaa, että on tehokkaampaa kun näkee mitä kaverilla on jos on tilanne päällä. Voi vaan heittää pyynnön esim. sokaisukuplasta jos tulee paha paikka. "Heitätkö Pertti kuplan. Kiitos. Jahas, Thrallit repi mut hengiltä vaikka olin kuplassa. Eikö tämä sokaisekkaan vaikka sulla on harja päässä?" "Ei. Minulla on tämä Vogi kypärä täällä alla."
 
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu

Voi toki, mutta jos toiset sattuu olemaan mielekkäämpiä. Yksi hyvä ominaisuus, mikä oli eräässä toisessakin pelissä, olisi "appearance-slot" armoreille, eli voisit laittaa toisen setin stattien vuoksi ja hienomman siihen päälle, tietysti ilman statteja.

Tällaisetkin yksinkertaiset jutut vaan kaatuu vanhan konsolisukupolven takia, kun ei ole muistia tai mitään vapaita resursseja käyttää. Melkein kaikki kysymykset, että "miksi ei ole enemmän tätä/elämää/jne" kentissä johtuu vaan teknisistä rajoitteista ja valinnoista.
 
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu

Tällaisetkin yksinkertaiset jutut vaan kaatuu vanhan konsolisukupolven takia, kun ei ole muistia tai mitään vapaita resursseja käyttää. Melkein kaikki kysymykset, että "miksi ei ole enemmän tätä/elämää/jne" kentissä johtuu vaan teknisistä rajoitteista ja valinnoista.
Tekosyitä. Kyllä noita pelejä on missä tavaraa on perkeleesti ja silti pystyy tekemään hahmosta oman näköisen.
 
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu

Tekosyitä. Kyllä noita pelejä on missä tavaraa on perkeleesti ja silti pystyy tekemään hahmosta oman näköisen.

Destinyn kohdalla tässä tilanteessa pitäisi karsia sitten jotain pois. Sitten taas valitetaan, että miksi ei ole tätä ja tätä.
Jos vapaata muistia lähdetään hankkimaan grafiikasta - valitetaan sitten että miksi peli ei näytä hyvältä. Nämä on niitä valintoja, joita kehittäjät joutuvat aina tekemään.
 
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu

Destinyn kohdalla tässä tilanteessa pitäisi karsia sitten jotain pois. Sitten taas valitetaan, että miksi ei ole tätä ja tätä.
Jos vapaata muistia lähdetään hankkimaan grafiikasta - valitetaan sitten että miksi peli ei näytä hyvältä. Nämä on niitä valintoja, joita kehittäjät joutuvat aina tekemään.
On kyllä huonosti tehty peli jos moisen asian takia pitäisi karsia grafiikkaa tai poistamaan jotain. Se on jo nyt niin köyhä peli mitä sisältöön tulee.
 
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu

Kyllä sen sitten raidatessa huomaa, että on tehokkaampaa kun näkee mitä kaverilla on jos on tilanne päällä. Voi vaan heittää pyynnön esim. sokaisukuplasta jos tulee paha paikka. "Heitätkö Pertti kuplan. Kiitos. Jahas, Thrallit repi mut hengiltä vaikka olin kuplassa. Eikö tämä sokaisekkaan vaikka sulla on harja päässä?" "Ei. Minulla on tämä Vogi kypärä täällä alla."

Öh, missä kohtaa nykyraideissa tulee "tilanne päälle"...
Ja kyllä ne tiimit missä itte pelailen, käy läpi jo heti alussa mitä apuja sieltä classista keneltäkin löytyy, myöhästä se on alkaa tutkimaan kaverin kypärän muotoa siinä vaiheessa kun helat on jo punaisella. Joka vaiheen roolitus sovitaan ennenkuin vaihe aloitetaan. Paitsi ei tässä pelissä tarvii mitään roolitusta. "Kuka ottaa miekan", tai "ketkä hakee relikit" taitaa olla suurinta taktikointia mitä nämä Destinyn raidin läpijuoksut tarjoavat.

Ja ei kai noita armoreita vaihdeta muutakuin jos vaihtaa subclassia? Enkä ole sitäkään vaihdellut kuin Hunterilla kesken raidin. Mielelläni kuulen esimerkin siitä miten sä vaihtelet armoreita kesken raidin jos "ei itsekkään pysyisi kärryillä omista kamoista"..??
 
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu

Tällaisetkin yksinkertaiset jutut vaan kaatuu vanhan konsolisukupolven takia, kun ei ole muistia tai mitään vapaita resursseja käyttää. Melkein kaikki kysymykset, että "miksi ei ole enemmän tätä/elämää/jne" kentissä johtuu vaan teknisistä rajoitteista ja valinnoista.

Miksi vanha konsolisukupolvi rajoittaa uuden ominaisuuksia? Eikös tämä kuitenkin ole oma peli ja omat servut joka alustalle. Miksi Bungie ei tarjoa niille parempaa, jotka ovat jo rahansa käyttäneet uuden konsolin hankintaan?
 
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu

Miksi vanha konsolisukupolvi rajoittaa uuden ominaisuuksia? Eikös tämä kuitenkin ole oma peli ja omat servut joka alustalle. Miksi Bungie ei tarjoa niille parempaa, jotka ovat jo rahansa käyttäneet uuden konsolin hankintaan?

Koska se olis epäreilua. Annas se huuto ja itkupotku raivareiden määrä jos näin kävis.
 
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu

Öh, missä kohtaa nykyraideissa tulee "tilanne päälle"...
Ja kyllä ne tiimit missä itte pelailen, käy läpi jo heti alussa mitä apuja sieltä classista keneltäkin löytyy, myöhästä se on alkaa tutkimaan kaverin kypärän muotoa siinä vaiheessa kun helat on jo punaisella. Joka vaiheen roolitus sovitaan ennenkuin vaihe aloitetaan. Paitsi ei tässä pelissä tarvii mitään roolitusta. "Kuka ottaa miekan", tai "ketkä hakee relikit" taitaa olla suurinta taktikointia mitä nämä Destinyn raidin läpijuoksut tarjoavat.

Ja ei kai noita armoreita vaihdeta muutakuin jos vaihtaa subclassia? Enkä ole sitäkään vaihdellut kuin Hunterilla kesken raidin. Mielelläni kuulen esimerkin siitä miten sä vaihtelet armoreita kesken raidin jos "ei itsekkään pysyisi kärryillä omista kamoista"..??

Kylläpäs sitä nyt hyökätään tästä aiheesta. :D

Jos välttämättä esimerkin tarvitsee niin heitetään tästä vaikkapa Vog Templar vaihe, jossa 'discipline' vaikuttaa relicin cleansen latautumisnopeuteen.
Tämä on tärkeää jos soolona estää Templarin teleporttia. Muun osan vogista menen yleensä intellect 100% tai vähän jaettuna strenghtille (ainakin defender titaanilla).

Mutta nyt ollaan menossa jo alkuperäisestä aiheesta sivuun niin palautetaan keskustelu siihen :p
 
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu

Eikös noi kykyjen vaikutuksen arvot ole max 100%, ja sillä todellisella numeroarvolla mikä ukon ominaisuuksissa näkyy on toisarvoista?
Eli mitään lisähyötyä ei saa, vaikka Intellectiin pumppaa yli 300 arvoksi, kun se prosentti arvo on jo ~100%?
 
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu

Kyllä sen sitten raidatessa huomaa, että on tehokkaampaa kun näkee mitä kaverilla on jos on tilanne päällä. Voi vaan heittää pyynnön esim. sokaisukuplasta jos tulee paha paikka. "Heitätkö Pertti kuplan. Kiitos. Jahas, Thrallit repi mut hengiltä vaikka olin kuplassa. Eikö tämä sokaisekkaan vaikka sulla on harja päässä?" "Ei. Minulla on tämä Vogi kypärä täällä alla."

Itse en ole niin HC-pelaaja että pystyisin tunnistamaan mitä kenelläkin on päällä tai että muistaisin mitkä perkit on milläkin varusteella, ja kappas silti olen pärjännyt aika hyvin raideissa, meillä kun ollut tapana puhua että mitä on päällä ja millä perkeillä mennään.

Tämä tuntuu niin pöhköltä syyltä, ihan hyvin voidaan peliin lisätä enemmän tuunausvaihtoehtoja varusteille. Ei se myöskään ole kiinni mistään grafiikasta tai muistista.

Mutta joo, muuten Everlastin kanssa samaa mieltä, Bungie hehkuttaa nyt aika urakalla tätä HoW:ia. Olisivat nyt vaan ihan hiljaa tai harrastaisivat hillittyä teaserointia, menee kaikki tutkimisen riemu kun kaikki näytetään etukäteen.
 
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu

Itse en ole niin HC-pelaaja että pystyisin tunnistamaan mitä kenelläkin on päällä tai että muistaisin mitkä perkit on milläkin varusteella, ja kappas silti olen pärjännyt aika hyvin raideissa, meillä kun ollut tapana puhua että mitä on päällä ja millä perkeillä mennään.

No itsekkin oikeastaan tarkoitin näitä selkeimpiä armoreita tuossa tunnistamisessa kuten aiemmin mainitsemani Helm of Saint-14.
 
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu

Tämä tuntuu niin pöhköltä syyltä, ihan hyvin voidaan peliin lisätä enemmän tuunausvaihtoehtoja varusteille. Ei se myöskään ole kiinni mistään grafiikasta tai muistista.
Hahmon ihku ulkonäkö tuntuu vielä pöhkömmältä syyltä poistaa pelistä taktinen elementti.
:rolleyes:

Luultavasti edellisen konsolisukupolven rajoitteet tulevat koodin rakenteesta niin syvältä, että sitä on paha lähtä purkamaan rikkomatta suunnilleen kaikkea. Melkein mitä tahansahan voi koodata, eri asia mikä sitten on ajankäytöllisesti järkevää ja kannattaako niin tehdä.
 
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu

Tekosyitä. Kyllä noita pelejä on missä tavaraa on perkeleesti ja silti pystyy tekemään hahmosta oman näköisen.

Okei.

Eikä ole. Jokainen peli on erilainen.
Muistia käytetään eri tavoin ja eri asioihin.

Voitko ymmärtä esimerkiksi sen, etä Destinyssä (ja muissa peleissä) joudutaan tarkoin harkitsemaan esimerkiksi montako vihollista näytöllä/lähialueella voi olla yhtäaikaa? Tämä johtuu muistista, prosessoritehosta ja halusta varmistaa, ettei esimerkiksi ruudunpäivitys takeltele. Mitä se ei Destinyssä oikeastaan koskaan tee. Ottaisiko ennemmin 8-10 vihollista ja vain kaksi pelaajaa Destinyssä yhtäaikaa ja niiden lisäksi paljon dynaamisia elementtejä kuten vaikkapa tuulessa heiluvia kasveja, eläimiä ja vastaavia pelimaailmassa? 10 vihollista tekis aika monesta tehtävästä/Raidista tylsän. Pelien tekeminen on melkoista kompromissia.

Pelkästään se, että saatiin lisää vault spacea näkyviin käyttöliittymään oli ongelmallista siksi, ettei siihenkään ollut muistia. Miksi PS3/X360-versioista poistettiin jokin ominaisuus sen tilalta. Se, että pelistä alkaa olla useampi eri versio eri alustoilla on todella nihkeä juttu mitä softakehityksessä yritetään välttää joten tällaisia ratkaisuja tuskin tulee montaa Destinyyn.
 
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu

Miksi vanha konsolisukupolvi rajoittaa uuden ominaisuuksia? Eikös tämä kuitenkin ole oma peli ja omat servut joka alustalle. Miksi Bungie ei tarjoa niille parempaa, jotka ovat jo rahansa käyttäneet uuden konsolin hankintaan?

Servuilla ole mitään tekemistä asian kanssa.

Pelit tehdään ja optimoidaan kaikista heikomman alustan ehdoilla. Destinyn tapauksessa se on PS3.

Ei kellään ole resursseja tehdä samasta konsolipelistä useampaa eri versiota ja vielä ylläpitää niitä. Aika monta haaraa tulisi. Ei ole realistista tehdä samaa peliä moneen kertaan. Taloudellinen mahdottomuus.

Mitä nopeammin vanhat koneet unohdetaan, sen parempi. Jokainen Metal Gear Solid V:n demoa pelannut voi varmaan todeta, että PS4/Xbox One -versiot näytti hyvältä, mutta olivat täysin staattisia, geometria todella yksinkertaista, vihollismäärät vähäisiä ja animaatioiden määräkin vähäinen. Se johtuu siitä, että teknologia on pitänyt rakentaa vanhojen koneiden ehdolla.

Talous sanelee sen, valitettavasti.
 
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu

Okei.

Eikä ole. Jokainen peli on erilainen.
Muistia käytetään eri tavoin ja eri asioihin.

Voitko ymmärtä esimerkiksi sen, etä Destinyssä (ja muissa peleissä) joudutaan tarkoin harkitsemaan esimerkiksi montako vihollista näytöllä/lähialueella voi olla yhtäaikaa? Tämä johtuu muistista, prosessoritehosta ja halusta varmistaa, ettei esimerkiksi ruudunpäivitys takeltele. Mitä se ei Destinyssä oikeastaan koskaan tee. Ottaisiko ennemmin 8-10 vihollista ja vain kaksi pelaajaa Destinyssä yhtäaikaa ja niiden lisäksi paljon dynaamisia elementtejä kuten vaikkapa tuulessa heiluvia kasveja, eläimiä ja vastaavia pelimaailmassa? 10 vihollista tekis aika monesta tehtävästä/Raidista tylsän. Pelien tekeminen on melkoista kompromissia.

Pelkästään se, että saatiin lisää vault spacea näkyviin käyttöliittymään oli ongelmallista siksi, ettei siihenkään ollut muistia. Miksi PS3/X360-versioista poistettiin jokin ominaisuus sen tilalta. Se, että pelistä alkaa olla useampi eri versio eri alustoilla on todella nihkeä juttu mitä softakehityksessä yritetään välttää joten tällaisia ratkaisuja tuskin tulee montaa Destinyyn.

Höpölöpö ja huomenna lisää. Tekosyitä huonosti tehdylle pelille.
 
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu

Se on jo nyt niin köyhä peli mitä sisältöön tulee.

Höpölöpö ja huomenna lisää. Tekosyitä huonosti tehdylle pelille.

Eiköhän tämä sanomasi ole tullut selväksi jo viime syksynä? Olet palannut vanha virsikirja mukana. Päästäisit jo irti hyvä mies!

Täällä pidetty nyt pientä taukoa Bloodbornen ja Battlefieldin viedessä kaiken peliajan. Silti ylivoimaisesti eniten pelaamani peli moneen vuoteen. Puoli vuotta mentiin viikottaisella coopilla. Tiistaista muodostui erityinen, viikkoresetin kautta. Raidaaminen tutun porukan mukana on jättänyt jälkensä ja tuonut vanhat pelikaverit taas yhteen. Ei tätä olisi voinut tapahtua köyhällä ja sisällöttömällä pelillä.
 
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu

Eiköhän tämä sanomasi ole tullut selväksi jo viime syksynä? Olet palannut vanha virsikirja mukana. Päästäisit jo irti hyvä mies!

Täällä pidetty nyt pientä taukoa Bloodbornen ja Battlefieldin viedessä kaiken peliajan. Silti ylivoimaisesti eniten pelaamani peli moneen vuoteen. Puoli vuotta mentiin viikottaisella coopilla. Tiistaista muodostui erityinen, viikkoresetin kautta. Raidaaminen tutun porukan mukana on jättänyt jälkensä ja tuonut vanhat pelikaverit taas yhteen. Ei tätä olisi voinut tapahtua köyhällä ja sisällöttömällä pelillä.


On se painettu minun virsikirjaan tai ei, niin jokainen tervejärkinen ihminen huomaa miten köyhä peli tämä on sisällön osalta.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom