Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Destiny: Yleinen keskustelu

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Foeman
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu

Vastataanpas asiaan lyhyesti ja ytimekkäästi: Aseessa enemmän Attackia = Teet enemmän damagea sinua korkeamman levelin vihollisiin.

Edelleen ei. 331 damagella oleva ase tekee 14,7% enemmän damagea kuin 300 damagella oleva ase. Tämä on kokeiltu ja laskettu silloin Dark Below lisärin tullessa lvl30 ja lvl31 guardianilla, lvl 30-33 vihuihin. Ero on aina sama karvan vajaa 15%.

edit. Tuntuu siltä, että tämäkin pitää lisätä. Aseita verratessa käytettävä samaa asetta, eri damage luvulla.
 
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu

Edelleen ei. 331 damagella oleva ase tekee 14,7% enemmän damagea kuin 300 damagella oleva ase. Tämä on kokeiltu ja laskettu silloin Dark Below lisärin tullessa lvl30 ja lvl31 guardianilla, lvl 30-33 vihuihin. Ero on aina sama karvan vajaa 15%.

edit. Tuntuu siltä, että tämäkin pitää lisätä. Aseita verratessa käytettävä samaa asetta, eri damage luvulla.

Enkös minä tuon suuntaista tarkoittanut? :rolleyes:

edit: pointtina taiskin olla,että tekee myös enemmän damagea alemman levelin vihuihin? My bad.
 
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu

Pitää varmasti paikkansa jossain suuressa, toisilleen tuntemattomista ihmisistä kasatuissa klaaneissa. Omakin klaaniporukka lähti pääosin liikkeelle foorumeilta tavatuista ihmisistä joiden kanssa alettiin järjestelemään viikottaisia raideja yms. Sittemmin laitettiin oma klaani pystyyn ja sille oma viestiketju ihan PS:n viesti systeemien kautta ja keskustelu siellä käy aktiivisena lähes vuorokauden ympäri, vaikka porukkaa onkin vajaa 10 ukkoa. Välillä siellä puhutaan jopa Destinyyn liittyvistä asioista :)

Pointtina se, että tämä peli on omalla kohdalla rikastuttanut pelaamista valtavasti lähinnä loistavan porukan ansiosta johon olen onnekseni tieni löytänyt. En kaipaa sen kummempia keskustelu ominaisuuksia peliin, kun viestittely toimii pleikkarin omilla ominaisuuksilla suht vaivatta ja kun porukka on hitsautunut loistavasti yhteen, uskaltaa chattiryhmiinkin hypätä ihan ilman kutsuja herjaa heittämään.

Kiitos Sleep Eat Destiny Repeat <3

Ja toki myös oman klaanin ulkopuolelta löytyy loistavia tyyppejä, jotka säännöllisesti porukassa pelailevat. En halua kuulostaa täysin sisäsiittoiselta :)

On meilläkin viestiketjut, ja kyllähän ne hyvin toimii. Mutta vain jos sinulla on paljon Destinyä pelaavia kavereita, muuten peliseuran etsiminen on tuskaa. Ja olisi ihan hyvä jos tornissa voisi oikeasti olla yhteydessä toisiin pelaajiin, saisi sitä sosiaalisuutta mikä näissä peleissä on aika isoa osa.
 
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu

No siis mä olen mennyt sillä tiedolla että se aseen damageluku vain kertoo minkä tasoisia vihollisia vastaan pystyt taistelemaan, ja varsinainen damage tulee impactista johon vaikuttaa sun taso, ja aseen damageluku. Ja tän olen kyllä nähnyt käytännössä että näin se menee. Ja otin lv10 vihollisen esimerkiksi koska sellainen ei ota yhtään enempää vahinkoa 365 fatebringeristä kuin se ottaisi 300 fatebringeristä. Se damageluku kattaa jo sen lv10 vihollisen jossain damage 120 tietämillä muutenkin, joten se vihu ottaa 100% damagea siitä pisteestä lähtien. Sun aseet ei tee tippaakaan enempää vahinkoa vaikka sulla olis damagelukuna 1000, se vain tarkoittaa etä voit ampua korkean tason vihuja täydellä teholla.

Siksi sanoin että 365 aseet ei mahdollista muuta kuin lv34-35 vihujen kurmoottamisen tehokkaasti, kaikki muut ottaa jo sen 100% damagea 331 aseilla.

Joku joka nyt oikeasti tietää tän ja pystyy heittää linkkiä vois varmistaa asian, itsekään en ihan satavarma tästä ole mutta näin sen olen kokenut.

Ja tottakai, hyvä vaan että tulee lisäriä! Mutta eikö sunki mielestä ole hassua että pelissä on paljon npc-hahmoja tornissa joilla ei hirveästi ole ollut funktiota, esim tuo gunsmith. En itse ainakaan ole siltä juurikaan koskaan mitään ostanut, mutta hyvä että sillekin saadaan nyt käyttöä. Mielestäni on vain pöhköä että se tulee nyt näin pitkän aikaa julkaisun jälkeen. Samaten Speakerille saatiin nyt kunnon funktio. Noh, parempi myöhään kuin milloinkaan. Katotaan jos vaikka sitten loppuvuodesta saatais emblem-myyjälle lisää varastoa :D

Ei. Light level kertoo sen, minkä tasoisia vihollisia vastaan voit taistella. Light level ei vaikuta tuottamaasi damageen alkuunkaan, niin kauan kuin olet samalla tai isommalla levelillä kuin vihu. Jos olet alempi levuinen kuin vastustaja, niin silloin teet huomattavasti vähemmän damagea. Esim. VOG hardilla lvl30 vihuihin lvl29 guardian tekee noin 30% vähemmän damagea kuin lvl30. Samat luvut Crotassa.

Kun verrataan aseita damage numeroiden perusteella, niin silloin impactilla ei ole mitään merkitystä, koska vertauksessahan on käytettävä vain ja ainoastaan samaa asetta, jolloin impact on luonnollisesti identtinen. Kahden eri aseen vertaaminen eri damage luvuilla ei kerro yhtään mitään.

Tiedän mistä puhun. Nämä asiat on puitu erittäin tarkkaan silloin Dark Below lisärin tullessa.

En tiedä mitä hassua siinä on, että jo pelissä olevien hahmojen inventaariohin tulee muutoksia ja heille tulee uusia ominaisuuksia. Eikö tuo ole paljon parempi vaihtoehto kuin se, että sinne lisättäisiin uusia hahmoja jokaista pientä uutta juttua varten?
 
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu

Enkös minä tuon suuntaista tarkoittanut? :rolleyes:

Sitä en tiedä mitä tarkoitit, mutta tekstistäsi saa sen kuvan, että aseen isompi damage tekee lisää damaga vain sinua korkeamman levelin vihollisiin. Aseen damage luku ei ole missään sidoksissa vihollisten leveliin.

edit. kerkesitkin editoida juuri. :)
 
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu

On meilläkin viestiketjut, ja kyllähän ne hyvin toimii. Mutta vain jos sinulla on paljon Destinyä pelaavia kavereita, muuten peliseuran etsiminen on tuskaa. Ja olisi ihan hyvä jos tornissa voisi oikeasti olla yhteydessä toisiin pelaajiin, saisi sitä sosiaalisuutta mikä näissä peleissä on aika isoa osa.

Varmasti juuri näin. Olenkin siinä mielessä onnellisessa asemassa että saimme kasattua pienen, tiiviin ryhmän jossa edelleen Destinya aktiivisesti pelataan ja uskaltaisin väittää, että iso osa aktiivisuudesta liittyy siihen että saa pelata omanhenkisten (ja suht samanikäisten) jannujen kanssa päivästä toiseen.
 
Eihän tuolla ole mitään muuta merkitystä että pystyt vahingoittamaan tulevan lisärin vihuja (lv34), ei tuo tee olemassaoleviin vihuihin yhtään sen enempää vahinkoa mitä se nyt jo tekee.

ÖÖÖ siis tämähän se pointti juuri onkin ei yhtään mikään muu noilla aseiden damage nostolla. Eli esim nyt vexillä ja fatebringerillä tekee jotain vaikka Hard Crotassa ja tulevissa ison levelin vihuissa. Vai pitäiskö sun mielestä tuolla olla jotain muuta merkitystä ?

Edit: Nythän fate tekee 1505 damagen päähän ja 331 ase sen reilu 1700, niin 365 fate tekee sen vajaa 2000.
 
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu

Siis ne tekee samaa damaa lv20 vihuihin saakka. sitten alkaa skaalautua damage...

30lv guardian
Patience and Time - 331 attack
Against level 22-30 enemies damage is 1232 body, 4400 precision
Patience and Time - 300 attack
Against level 22-30 enemies damage is 1077 body, 3843 precision

At level 20 and lower, the game begins scaling attack values and both sets of weapons do identical damage.
The numbers consistently calculate to be 14.5% more damage with 331 at level 22 and higher. I also checked damage against level 31 enemies in the raid and it is a consistent 14.5% higher as well. Tossa viel vidi... joo ja eri pyssyt mut sama impacti, niin yks ja monta.
[video=youtube;UKX9aO1zlt8]https://www.youtube.com/watch?v=UKX9aO1zlt8[/video]

Jospa se atackki keskustelu ois nyt ohi. Se että onko tuolla, niin suurta merkitysty tällä hetkellä on vähä niin ja näin. Itse ainakin tykkään vetää fatella hardi crotaa vaik ei oo kuin 300 atack. Paljon paremmin pelaa siellä kuin moni noista crota pyssyistä imo.

ÖÖÖ siis tämähän se pointti juuri onkin ei yhtään mikään muu noilla aseiden damage nostolla. Eli esim nyt vexillä ja fatebringerillä tekee jotain vaikka Hard Crotassa ja tulevissa ison levelin vihuissa. Vai pitäiskö sun mielestä tuolla olla jotain muuta merkitystä ?

Edit: Nythän fate tekee 1505 damagen päähän ja 331 ase sen reilu 1700, niin 365 fate tekee sen vajaa 2000.

Fatella pärjää minusta oikein hyvin hardi crotassa nykyäänkin. Saa kivasti putsattua thralli laumoja ja se damagegin on ihan jeppis. Minusta nykyselläänkin 300 atakilla loistava pyssy hardi crotaan.
 
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu

Jaa jotkut ihmiset pelaavat tätä vieläkin? :D Omalla kohdalla peli kuoli jo puoli vuotta sitten, kun peli oli koettu ja tuli mahdollisuus saada 60 euroa maksaneesta pelistä vielä 40 euroa takaisin. Hetken mielijohteesta lukaisin muutamat viimeisimmät sivut läpi keskustelua ja nytkö vasta tosiaan tulee toinen lisäsisältöpaketti...Ja vielä samalla viikolla, kun Witcher 3 julkaistaan? Bungiella ollaan joko tosi luottavaisia tämän suhteen, tai sitten todella typeriä :D

Tähän ketjuun olen jo muutamaan otteeseen listannut, miksi peli oli ja on edelleen vuoden 2014 suurin pettymys ja miksi nuo pelin saamat palkinnot aiheuttavat itsessä lähinnä naurua. Eihän siinä mitään, jos joillekin pelaajille yhteisöllisyys on niin tärkeä asia, että haluavat vääntää muutamia samoja tehtäviä uudestaan ja uudestaan kuukausi kuukauden perään, se on jokaisen oma valinta ja pelimausta kiinni. Toisaalta tuollainen yhdessä vääntäminen onnistuu esim. PC:n puolella ihan ilmaiseksikin tiettyjen ihan korkean profiilin pelienkin kanssa. Yhteisöllisyys on toki itsellenikin ajoittain todella tärkeää ja viihdyttävää ja siksi esim. SW The Old Republic onkin ollut jo vuosia lähellä sydäntä. Siinä pelissä on muuten paljon sisältöä, hahmoluokilla erilaiset kiinnostavat tarinat ja hahmon luokalla on ihan perusteellista vaikutusta pelattavuuteen muutaman superhyökkäyksen sijaan. Lisäksi sitä itse luotua hahmoa pääsee näkemään välinäytöksissä ensimmäisen pelitunnin aikana enemmän kuin Destinyssä koko pelin aikana. Ja hahmojen tarinoissa tarjotaan mahdollisuus valintoihin, joilla on ainakin jonkinlaista merkitystä juonen kannalta...

Lupasin itselleni, etten enää valittaisi Destinyn tylsyydestä tänne, koska omalla kohdalla pelin suhteen on luovutettu ja peli on "unohdukseen tuomittu" jo vuoden 2014 aikana. Tästä viestistä uhkasi kuitenkin tulla taas ilkeästi lista siitä, mikä kaikki Destinyssä on pielessä. Ei kuitenkaan mennä enää sen syvemmälle, vaan todetaan vain loppuun, että ei tarvitse edes miettiä, pelaako toukokuussa ja kesällä mieluummin Project CARSia, Mortal Kombattia, Witcheriä ja Batmania, vaiko tätä. Loppuun voisi vielä todeta, että onneksi Destinyn kokemiseen ei uponnut lopulta kuin noin 20 euroa rahaa. Saattaisi "vähän" ottaa aivoon, jos olisi sokkona satasen sijoittanut :D
 
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu

On se painettu minun virsikirjaan tai ei, niin jokainen tervejärkinen ihminen huomaa miten köyhä peli tämä on sisällön osalta.

Samaa mieltä. Tämä peli on oikeasti sisällön osalta köyhä. Tuskin sitä kukaan kieltää. Silti pelaan tätä edelleen päivittäin. Joku viisaampi kerran totesi, että peli on vielä alpha vaiheessa, Destiny 2 on beta ja kun 10 vuotta tulee täyteen niin viimeinen Destiny mikä julkaistaan on lopullinen valmis versio.

Komppaan kavereita kyllä tässä asiassa. Peli on pirun sisältö köyhä. Peli on pirun nopeesti ohi ja sitten saat grindaa samoja boyntejä, raideja yms. kyllästymiseen saakka. Sitten havahdut ja huomaat, että sulla on kaikki mitä pelissä voi saavuttaa. teet viellä yhden paukun.... heräät aamulla kohmelossa ja ihmettelet mitä tapahtui.
2014 Game of the Year

256 GamesRadar: Game of the Year 2014 Winner
257 XGN Spain: Game of the Year Winner
258 Wired & Smosh Games: Best Games of 2014 Nominee
259 Gizorama: Tyler's Top 10 Games of the Year Winner
260 GameSpot: Best PS4 Game of the Year Nominee
....
....
....

Ei se tee pelistä sen sisältö rikkaampaa vaikka heität tähän 500 sivusen listan. Kaverit tän pelin on pelastanut jälleen kerran. Se että pelataanko sit destinyy tai vaikka miinaharavaa jos on hyvä porukka on aikas sama. Peli on ihan ok, mutta sisältö köyhä.

UGH! Olen puhunut. :)
 
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu

SW The Old Republic onkin ollut jo vuosia lähellä sydäntä. Siinä pelissä on muuten paljon sisältöä, hahmoluokilla erilaiset kiinnostavat tarinat ja hahmon luokalla on ihan perusteellista vaikutusta pelattavuuteen muutaman superhyökkäyksen sijaan. Lisäksi sitä itse luotua hahmoa pääsee näkemään välinäytöksissä ensimmäisen pelitunnin aikana enemmän kuin Destinyssä koko pelin aikana. Ja hahmojen tarinoissa tarjotaan mahdollisuus valintoihin, joilla on ainakin jonkinlaista merkitystä juonen kannalta...

Lupasin itselleni, etten enää valittaisi Destinyn tylsyydestä tänne, koska omalla kohdalla pelin suhteen on luovutettu ja peli on "unohdukseen tuomittu" jo vuoden 2014 aikana. Tästä viestistä uhkasi kuitenkin tulla taas ilkeästi lista siitä, mikä kaikki Destinyssä on pielessä. Ei kuitenkaan mennä enää sen syvemmälle, vaan todetaan vain loppuun, että ei tarvitse edes miettiä, pelaako toukokuussa ja kesällä mieluummin Project CARSia, Mortal Kombattia, Witcheriä ja Batmania, vaiko tätä. Loppuun voisi vielä todeta, että onneksi Destinyn kokemiseen ei uponnut lopulta kuin noin 20 euroa rahaa. Saattaisi "vähän" ottaa aivoon, jos olisi sokkona satasen sijoittanut :D

Tekisi kyllä niin mieli kokeilla Old Republicia mutta ei se taida pyöriä mun läppärillä, vai onko mitenkä vaativa myllyn suhteen? :) Harmi kun sitä ei taida tulla PS4:lle.

Mutta joo, kesä näyttää kyllä hyvältä tulevien pelien suhteen, voi olla Destinyssä vähän hiljaista, ihan yleiselläkin tasolla eikä pelkästään itseni suhteen :D Varmaan kokeilen HoWia kyllä kun kerta kuuluu tuohon satasen pakettiin jonka haksahdin silloin ostamaan.. digitaalisena.. Mutta muuten, tule jo Noituja!

Ja tietty FF14 on paussilla, odottelen Heavenswardia ja silloin voi taas siinäkin aktivoitua :) Ja ainiin! ElderScrolls Online, josta tulee kohta konsolibeta ja julkaisu kesäkuun 9! :D
 
Fatella pärjää minusta oikein hyvin hardi crotassa nykyäänkin. Saa kivasti putsattua thralli laumoja ja se damagegin on ihan jeppis. Minusta nykyselläänkin 300 atakilla loistava pyssy hardi crotaan.

Joo no ei se ihan huono oo siinä, mutta uudella päivityksellä siitä tulee taas se jumala ase :)
 
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu

että ei tarvitse edes miettiä, pelaako toukokuussa ja kesällä mieluummin Project CARSia, Mortal Kombattia, Witcheriä ja Batmania, vaiko tätä.

Kerroit myyneesi pelin pois jo viime vuonna, joten sikäli tämä on enemmän kuin todennäköistä. Muuten noin yleisesti ottaen mikään noista ei vastaa kokemuksena sitä mitä Destiny antaa yhteisölliselle räiskeen ystävälle. Eivät ole samasta genrestä, joten tilaa on hyvin.

Ei se tee pelistä sen sisältö rikkaampaa vaikka heität tähän 500 sivusen listan. Kaverit tän pelin on pelastanut jälleen kerran. Se että pelataanko sit destinyy tai vaikka miinaharavaa jos on hyvä porukka on aikas sama. Peli on ihan ok, mutta sisältö köyhä.

Kyllä tuolla palkintolistalla/ehdokasasettelulla vain viedään pohja näiltä hurjimmilta väitteiltä. Lisää valinnoista voi lukea myös foorumin omasta ketjusta. Mikä peli sielllä loistaa? Selvästi Destinyn olemus jakaa pelaajat kahteen leiriin. Ne jotka odotti perinteistä putkea ja niihin, joille tästä on avautunut hyvinkin addiktoiva kokemus.
 
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu

Kerroit myyneesi pelin pois jo viime vuonna, joten sikäli tämä on enemmän kuin todennäköistä. Muuten noin yleisesti ottaen mikään noista ei vastaa kokemuksena sitä mitä Destiny antaa yhteisölliselle räiskeen ystävälle. Eivät ole samasta genrestä, joten tilaa on hyvin.



Kyllä tuolla palkintolistalla/ehdokasasettelulla vain viedään pohja näiltä hurjimmilta väitteiltä. Lisää valinnoista voi lukea myös foorumin omasta ketjusta. Mikä peli sielllä loistaa? Selvästi Destinyn olemus jakaa pelaajat kahteen leiriin. Ne jotka odotti perinteistä putkea ja niihin, joille tästä on avautunut hyvinkin addiktoiva kokemus.

Aika olematon lista se kieltämättä on, joka koostuu lähinnä jostain Kazakstanin IGN tyylisiltä sivustoilta. Ei vakuuta.
Ja jos oikeasti väität pelin olevan sosiaalisen/yhteisöllisen räiskittelyn kärkipäähän, niin suosittelen lämpimästi pelaamaan mitä tahansa muuta mmo roolipeliä tai räiskintää, sillä harvassa on ne pelit jotka tekee asiat huonommin kuin destiny.
 
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu

Minusta tämä on hyvä peli jota pelaan edelleen vaikka pelikellossa taitaa olla jotain 30d. Eilen julkaistut uudistukset vaikuttavat hyvälle ja tuovat jälleen varmaan pienen buustin pelaamiseen. Toivottavsti sen horde-mode sitten on todella hyvä pläjäys, että raidin uupuminen ei harmittaisi niin paljoa...
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu

Toivottavsti sen horde-mode sitten on todella hyvä pläjäys, että raidin uupuminen ei harmittaisi niin paljoa...

Kieltämättä raidin puuttuminen oli iso pettymys, mutta kuten sanoit - toivottavasti horde-muoto onnistuu yllättämään. Ensi viikolla esittävät keskiviikkona suorassa lähetyksessä lisää sisältöä lisäpaketista.
 
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu

Pitäisiköhän tähän vittuiluun ja väittelyyn vetää viiva tähän kohtaan ja palata keskustelemaan järkevästi asioista? :confused:
Haters gonna hate and lovers gonna love.
 
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu

Sori, kun sohaisin ampiaispesään! Kuten sanoin, ihan hetken mielijohteesta nyt vaan päätin todeta, miksi Destiny oli omalla kohdalla vuoden 2014 floppi, kun jotkut tuossa noita palkintolistojaan laittoivat esille. Pelin kokeneena ja omistaneena koin kuitenkin olleeni oikeutettu ilmaisemaan, miksi omalla kohdalla ei oikein maistunut. Poistun nyt takavasemmalle ja jätän teidät mehustelemaan sisältöpakettejanne :)

Tekisi kyllä niin mieli kokeilla Old Republicia mutta ei se taida pyöriä mun läppärillä, vai onko mitenkä vaativa myllyn suhteen? :) Harmi kun sitä ei taida tulla PS4:lle.

Tässä olisi jonkunlainen lista vaatimuksista. Jos on tämän vuosikymmenen läppäri, niin pitäisi ainakin jollain tasolla pyöriä. Oma jouluksi 2011 ostettu "peliläppäri" pyörittää MED-HIGH asetuksilla ihan nätisti ja nykimättä. http://www.swtor.com/community/showthread.php?t=275348
 
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu

Mikäli eilinen Bungien striimi jäi näkemättä, tiivistää IGN oleellisimmat seikat.

 
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu

Noniin sitten, pidetään yllä sellaista hyvää keskustelua ja ei mennä henkilökohtaisuuksiin. Moderaattori-Huttu suosittelee :) Mä myös katson vähä omia sanomisiani
 
Ylös Bottom