Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Destiny: Yleinen keskustelu

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Foeman
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu

Edelleen Destiny on sisällöltään sitä itteensä se asia ei muuksi muutu, paljon tullut perusteluja sillä että peli on hyvä omassa porukassa, tähän vois sanoa et hyvässä porukassa nyt melki peli kun peli maistuu. Ottaen huomioon pelin tuotantokustannukset ja myöskin se että peli oli vie Bungien tekemä, niin kyllä olis pitänyt yltää huomattavasti sisältö rikkaampaan peliin. Ehkä pelisuunnitelijoiden joukossa olis saanut olla enemmän MMO kokemusta. No ehkä itse olen niin paljon pelannut MMO pelejä et tästä juontuu tämä kriittisyys sisältöön, ehkä konsolipuolella tämä nyt sitten riittää pelaajille, mikä on harmi sinänsä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu

Edelleen Destiny on sisällöltään sitä itteensä se asia ei muuksi muutu, paljon tullut perusteluja sillä että peli on hyvä omassa porukassa, tähän vois sanoa et hyvässä porukassa nyt melki peli kun peli maistuu. Ottaen huomioon pelin tuotantokustannukset ja myöskin se että peli oli vie Bungien tekemä, niin kyllä olis pitänyt yltää huomattavasti sisältö rikkaampaan peliin. Ehkä pelisuunnitelijoiden joukossa olis saanut olla enemmän MMO kokemusta. No ehkä itse olen niin paljon pelannut MMO pelejä et tästä juontuu tämä kriittisyys sisältöön, ehkä konsolipuolella tämä nyt sitten riittää pelaajille, mikä on harmi sinänsä.
Tottahan tuo on, että peli on sisällöltään laihanlainen tällä hetkellä ja peliin ajaa takaisin lähinnä mukava pelaajayhteisö. Luultavasti kävi myös niin, että pelin kehityksen loppuvaiheessa jouduttiin tehdä sisällön ja laajuuden kanssa kompromisseja. Tarkoittaako se kuitenkaan sitä, ettei tilanne voisi muuttua. Ei mielestäni. Viime viikot ovat osoittaneet, että Bungien porukka oikeasti kuuntelee pelaajia, kunhan kehitysehdotukset jaetaan perustellusti.

Jäin miettimään tuota viimeistä lausettasi. Mitäs MMO-pelejä olet pelannut? Ovatko ne olleet jo pitkään markkinoilla olleita MMO-pelejä, joissa on päästy alkupään erehdysten kautta suureen suosioon. Ehkä nekin olisivat vielä raakileita, jos pelaajat olisivat heti alkuvaiheessa lyöneet hanskat tiskiin ja jättäneet kehittäjät oman onnensa nojaan. Kyseessä on kuitenkin Bungien ensimmäinen yritys tällaisen pelin kanssa. Enkä usko, että kukaan täällä on oikeasti sitä mieltä, että Destiny on nykysisällöltään riittävä, vaikka niin ehkä oletatkin.

Potentiaalia on siis paljon lunastettavaksi. Toivotaan, että mahdollisimman pian käsissä on sellainen pelikokemus, joka täyttää pelaajien toiveet.
 
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu

Omituihen tapahtuma Vogissa. Templarissa olin relic miehenä ja tapoin oraakkelin, niin siinä samalla kuolin itsekkin ja näytti Misadventures. Onko muilla käynyt samoin koskaan.

Tätä saattaa tapahtua jos on liian lähellä oraakkelia sen ilmestymishetkellä. Oraakkelin ja pelaajan colliderit ovat tällöin päällekkäin ja se tempaisee pelaajan vauhdilla johonkin suuntaan ja osuessaan seinään/lattiaan lähtee henki.
 
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu

Tottahan tuo on, että peli on sisällöltään laihanlainen tällä hetkellä ja peliin ajaa takaisin lähinnä mukava pelaajayhteisö. Luultavasti kävi myös niin, että pelin kehityksen loppuvaiheessa jouduttiin tehdä sisällön ja laajuuden kanssa kompromisseja. Tarkoittaako se kuitenkaan sitä, ettei tilanne voisi muuttua. Ei mielestäni. Viime viikot ovat osoittaneet, että Bungien porukka oikeasti kuuntelee pelaajia, kunhan kehitysehdotukset jaetaan perustellusti.

Jäin miettimään tuota viimeistä lausettasi. Mitäs MMO-pelejä olet pelannut? Ovatko ne olleet jo pitkään markkinoilla olleita MMO-pelejä, joissa on päästy alkupään erehdysten kautta suureen suosioon. Ehkä nekin olisivat vielä raakileita, jos pelaajat olisivat heti alkuvaiheessa lyöneet hanskat tiskiin ja jättäneet kehittäjät oman onnensa nojaan. Kyseessä on kuitenkin Bungien ensimmäinen yritys tällaisen pelin kanssa. Enkä usko, että kukaan täällä on oikeasti sitä mieltä, että Destiny on nykysisällöltään riittävä, vaikka niin ehkä oletatkin.

Potentiaalia on siis paljon lunastettavaksi. Toivotaan, että mahdollisimman pian käsissä on sellainen pelikokemus, joka täyttää pelaajien toiveet.


Jep. niinkuin olen aikasemmin sanonut et pelissä olisi niin paljon potenttiaalia. MMO pelejä pelannut laidasta laitaan, lista on pitkä ja myöskin yleensä heti julkasusta mukaan paitti siihen isoimpaan ja kauneimpaan ;) eli, WoWi. Joo todellakin on käynyt monesti niin että aina sitä odotti sitä uutta WoWin tappajaa uudesta MMO julkasusta joka jäi aina torsoksi ja yleensä takaisin wowin pariin, johon oli aina helppo palata, tietenkin se on makuasia onko se sit paras MMO. Mitä Destinyyn tulee niin kyllä siinä eniten mättää se sosiaalisuus siis pitäs olla raideille ja muille hyvät ryhmänhaku työkalut ilman frendilistaa, enemmän instansse tyylisiä luolia johon vois hakee jonoon nappia painamalla, näistä vois olla sit tavalliset ja heroic versiot, tavallsia vois juosta sit mielinmäärin ja heroissa olis cooldown. Tietenkin itemien määriä ja muita pitäis nostaa melkosesti että edellä mainittu toimisi. Pelialahan MMO puolella on kopioimista melkolailla, eli sitä fillaria ei tarvii aina keksii uudestaan, et miksei sieltä suosituimmista olis apinoitu. Tietenkin jonkinmoista kaupankäynti mahkua myös pelaajien kesken, tämä kyllä sit vaatis jo jotkut kunnon craftaus ominaisuudet peliin, mutta ainakin siinä olis sitä sisältöä kerrakseen. Jopa Diablosta löytyy craftaus ja trade mahku, että ei pelin edes tartte olla täysverinen MMO
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Tätä saattaa tapahtua jos on liian lähellä oraakkelia sen ilmestymishetkellä. Oraakkelin ja pelaajan colliderit ovat tällöin päällekkäin ja se tempaisee pelaajan vauhdilla johonkin suuntaan ja osuessaan seinään/lattiaan lähtee henki.


Okei jotain tuommoista siinä varmaan oli, mutta tuossa tilanteessa se oraakkeli oli jo ollut siinä jonkinaikaa ja tulin vähän kauempaa. Täytyy laittaa se kohta tänne, pääsen samalla kokeileen pleikkarin video editoria.
 
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu

Jep. niinkuin olen aikasemmin sanonut et pelissä olisi niin paljon potenttiaalia. MMO pelejä pelannut laidasta laitaan, lista on pitkä ja myöskin yleensä heti julkasusta mukaan paitti siihen isoimpaan ja kauneimpaan ;) eli, WoWi. Joo todellakin on käynyt monesti niin että aina sitä odotti sitä uutta WoWin tappajaa uudesta MMO julkasusta joka jäi aina torsoksi ja yleensä takaisin wowin pariin, johon oli aina helppo palata, tietenkin se on makuasia onko se sit paras MMO. Mitä Destinyyn tulee niin kyllä siinä eniten mättää se sosiaalisuus siis pitäs olla raideille ja muille hyvät ryhmänhaku työkalut ilman frendilistaa, enemmän instansse tyylisiä luolia johon vois hakee jonoon nappia painamalla, näistä vois olla sit tavalliset ja heroic versiot, tavallsia vois juosta sit mielinmäärin ja heroissa olis cooldown. Tietenkin itemien määriä ja muita pitäis nostaa melkosesti että edellä mainittu toimisi. Pelialahan MMO puolella on kopioimista melkolailla, eli sitä fillaria ei tarvii aina keksii uudestaan, et miksei sieltä suosituimmista olis apinoitu. Tietenkin jonkinmoista kaupankäynti mahkua myös pelaajien kesken, tämä kyllä sit vaatis jo jotkut kunnon craftaus ominaisuudet peliin, mutta ainakin siinä olis sitä sisältöä kerrakseen. Jopa Diablosta löytyy craftaus ja trade mahku, että ei pelin edes tartte olla täysverinen MMO
Eiköhän joku päivä Destinyynkin saada joku parempi seuranhakupalvelu. Meinaan nyt vaihtoehtoina on hakea seuraa foorumeilta, kaveriporukan kautta tai tornista lähettelemällä kutsuja tuntemattomille, jotka saattaa lähteestä riippumatta paljastua aivan kädettömiksi kavereiksi. Ilman hyvää porukkaa, Destinyltä meinaa katkeaa aika nopeasti selkä.

Mitä tohon vaihtokauppaan tulee niin itse en sitä kannata kuin ehkä vendorkamojen kohdalla, koska melkeen ainoa porkkana vetästä endgame-aktiviteetit läpi on saada sitä uutta kivaa loottia (IB-, raidi-, exo-, tulevat ToO ja PoE-varusteet). Sen lisäksi siitä halutusta lootista katoais ne hienot taustatarinat, kun se vaihtuis siihen, et "sain tän jallan kaverilt lol". Mieluummin sitä ottais enemmän sellasia aseiden kehityskaaria Husk of The Pitistä eri vaiheiden kautta Necrochasmiin tai uusia exotic bounteja. Tosin sais kyl olla sellasia aseita, että niille on oikeasti käyttöä muuallakin kuin vaultin pohjalla.
 
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu

Juu samoilla linjoilla täällä, ei treiding mahdollisuutta Destinyyn kiitos. Mitä helvetin ideaa koko endgamessa on jos saat kaverilta kaikki parhaat kamat. :D
 
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu

Juu samoilla linjoilla täällä, ei treiding mahdollisuutta Destinyyn kiitos. Mitä helvetin ideaa koko endgamessa on jos saat kaverilta kaikki parhaat kamat. :D


No eihän nyt esim. wowissakaan pysty mitään raidi kamoja treidaan, eli en tarkoittanut sitä. Kamat on ns. binds when picked up. Siis eihän se ryhmän haku sydeemi ole pois oman kaveripourkan kans pelailusta, mutta antaa pelaajille enemmän mahdollisuuksia ja kun Destiny on kuitenkin pakolla kokoajan onlinessä niin tätä ominaisuutta ei käytetä kyllä millään tapaa hyväkseen. Myöskin wowista olis voinu ottaa tohon klaani hommaan mallia et siitä on hyötyä ja saa kaikkee bonuksia, kun oman klaanin rank nousee pelaamalla raideja instoja jne.
 
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu

No eihän nyt esim. wowissakaan pysty mitään raidi kamoja treidaan, eli en tarkoittanut sitä. Kamat on ns. binds when picked up.
No senhän ois voinut sitten alkuperäsessä viestissä tarkentaa. No mut enivei, ite ny ku mietin vielä uudestaan tota vaihtotsydeemiä niin perjaatteessa sen avulla vois ylittää sen 20 levelin jälkeisen grindin. Nollasta kahteenkymppiin pääsee helposti. Sen jälkeen tulee se vaihe, jossa sun on pakko vääntää jotain strikeja yms, että saat parempaa gearia sekä päivitysmateriaalia sille gearilles. Toinen vaihtoehto on hypätä kavereiden reppariin ja ihmetellä raidissa sitä kysymysmerkkien paljoutta, kuhan saat ensin jostain parit siniset kamat. Sen puolestahan toi ois oikee hyvä ratkasu. Joidenkin kokemuksesta se ois pois, mut taas joillekin se avais väylän siihen Destinyn parhaimpaan sisältöön vaivatta.

Siis eihän se ryhmän haku sydeemi ole pois oman kaveripourkan kans pelailusta, mutta antaa pelaajille enemmän mahdollisuuksia ja kun Destiny on kuitenkin pakolla kokoajan onlinessä niin tätä ominaisuutta ei käytetä kyllä millään tapaa hyväkseen. Myöskin wowista olis voinu ottaa tohon klaani hommaan mallia et siitä on hyötyä ja saa kaikkee bonuksia, kun oman klaanin rank nousee pelaamalla raideja instoja jne.
En mä sitä tarkottanukkaa, että se ois pois oman porukan kanssa pelailusta. Tarkotatko tolla ryhmänhakutsydeemillä nyt jotain sellasta ryhmächättiä tornissa, hakupalstaa jossai sisäsessä järjestelmässä, matchmakingia niin kuin strikeissa vai jotain muuta?
 
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu

Omituihen tapahtuma Vogissa. Templarissa olin relic miehenä ja tapoin oraakkelin, niin siinä samalla kuolin itsekkin ja näytti Misadventures. Onko muilla käynyt samoin koskaan.

Tätä saattaa tapahtua jos on liian lähellä oraakkelia sen ilmestymishetkellä. Oraakkelin ja pelaajan colliderit ovat tällöin päällekkäin ja se tempaisee pelaajan vauhdilla johonkin suuntaan ja osuessaan seinään/lattiaan lähtee henki.

Tuossa olis se kohta siitä.

https://youtu.be/0JckZLD2Ji0
 
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu

No senhän ois voinut sitten alkuperäsessä viestissä tarkentaa. No mut enivei, ite ny ku mietin vielä uudestaan tota vaihtotsydeemiä niin perjaatteessa sen avulla vois ylittää sen 20 levelin jälkeisen grindin. Nollasta kahteenkymppiin pääsee helposti. Sen jälkeen tulee se vaihe, jossa sun on pakko vääntää jotain strikeja yms, että saat parempaa gearia sekä päivitysmateriaalia sille gearilles. Toinen vaihtoehto on hypätä kavereiden reppariin ja ihmetellä raidissa sitä kysymysmerkkien paljoutta, kuhan saat ensin jostain parit siniset kamat. Sen puolestahan toi ois oikee hyvä ratkasu. Joidenkin kokemuksesta se ois pois, mut taas joillekin se avais väylän siihen Destinyn parhaimpaan sisältöön vaivatta.


En mä sitä tarkottanukkaa, että se ois pois oman porukan kanssa pelailusta. Tarkotatko tolla ryhmänhakutsydeemillä nyt jotain sellasta ryhmächättiä tornissa, hakupalstaa jossai sisäsessä järjestelmässä, matchmakingia niin kuin strikeissa vai jotain muuta?


Tossa kun tuli yön yli mietityä niin, ehkä se nyt oli vaan hyvä että Destinystä ei tullu mulle sitä suurta mega eepposta. Meinaan käytin niin älyttömiä tuntimääriä vuositolkulla morppeihin eritoten wowiin, sitä heräs aamulla ja ekana heti peli auki ja auction house kattoon oliko menny tavaraa kaupaksi sen jälkeen tuli istuttua koneella yö myöhään pelaamassa joka päivä, ehkä pikkasen meni yli ;) että ehkä sitä enemmänkin kaipaa sitä tunnetta kuin itse peliä. Toisaalta kertoohan se pelin sisällöstäkin, että siitä muodostu toinen elämä. Elikkäs poistun takavasurille nillittämästä Destinyn sisällöstä ja hyviä peli hetkiä pelin parissa jotka tästä tykkää jne.
 
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu

Viikon strike on Omnigul taas vaihteeksi.

Nightfallissa tripla burnit.
Heroic strikessä Arc Burn.

Iron Banneria ei näy jostain syystä.
 
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu

[video=youtube;dApl27z2THY]https://www.youtube.com/watch?v=dApl27z2THY[/video]
 
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu

Jep. Johtunee vissiin siitä kun porukka käytti hyväkseen resetti bugia (tai ominaisuutta, miten sen haluaa nähdä), ja ostivat samantein itselleen kaikki varustukset ilman Iron Bannerin pelaamista.

Toimi se vieläkin.
 
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu

Perseestä kyllä Iron Bannerissa pelata pre-made ryhmiä vastaan kun tietää häviävänsä omalla random porukalla. Parempi onkin lähteä lätkimään samantien(mielellään jo orbitilla) kun huomaa toisella puolella olvena 5-6 pelaajan fireteamin. Saisivat laittaa nuo pre-madet tappelemaan keskenään, itseäni ainakaan ei huvita moiset.

Ja voisivat jotain tehdä tuolle lagille Cruciblessa, väilllä ihan pelikelvoton, ja parhaimmassakin tapauksessa ihan selvää lagia. Ja huvittavaa on että pelissä on ekan DLCn jälkeen vähemmän PvP karttoja kuin julkaisussa. Menivät poistamaan 4-5 kenttää ja nyt saa pelata niitä jäljellä olevaa muutamaa kyllästymiseen asti.

Tänään pitäisi kaiketi tulla lisäinfoa siitä Trials of Osiriksesta, ennakotietojen perusteella en hirveän hyvää kuvaa tosin saanut.
 
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu

Perseestä kyllä Iron Bannerissa pelata pre-made ryhmiä vastaan kun tietää häviävänsä omalla random porukalla. Parempi onkin lähteä lätkimään samantien(mielellään jo orbitilla) kun huomaa toisella puolella olvena 5-6 pelaajan fireteamin. Saisivat laittaa nuo pre-madet tappelemaan keskenään, itseäni ainakaan ei huvita moiset.

Ja voisivat jotain tehdä tuolle lagille Cruciblessa, väilllä ihan pelikelvoton, ja parhaimmassakin tapauksessa ihan selvää lagia. Ja huvittavaa on että pelissä on ekan DLCn jälkeen vähemmän PvP karttoja kuin julkaisussa. Menivät poistamaan 4-5 kenttää ja nyt saa pelata niitä jäljellä olevaa muutamaa kyllästymiseen asti.

Tänään pitäisi kaiketi tulla lisäinfoa siitä Trials of Osiriksesta, ennakotietojen perusteella en hirveän hyvää kuvaa tosin saanut.

Joo lagi on kyllä jäätävä mutta muuten, mua ei haittaa premade jengit, jos tulee tappio pelissä niin opitaan siitä ja jatketaan matkaa. Iron Bannerissa kuitenkin tulee niitä mitaleja jotka lunastetaan voiton yhteydessä niin ei siinä mitään häviä. Ja kannattaa kysellä jos on muita pelaamaan menijöitä jos pääsis tiimiin mukaan niin ei tarvi yksin vääntää

Ja tuo Trials näyttää ihan hyvältä setiltä, siinä on premade vs premade.
 
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu

Trials of Osiris näyttää olevan 3 vs 3 ja peli muotona elimination. 2min erät ja kun toinen joukkue kuolee niin saa pisteen. 5 pistettä niin saa yhden voiton. Ja miten monta voittoa saa niin saa ostettua parempaa tavaraa. Olikohan 4 voittoa niin kypärä jne.
En oikein pidä tuosta ideasta valita tähän tuo elimination, jos olet hyvä sniputtaa niin pärjäät hyvin. Kaverin pystyy myös "nostamaan".
 
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu

Nopea brieffi tosta Trials of Osiriksesta

https://youtu.be/rQwq-dfmWzE
[video=youtube_share;rQwq-dfmWzE]http://youtu.be/rQwq-dfmWzE[/video]


3v3
3 = häviöö on ulos
Perjantai-Tiistai
Ei matchmaking
Weekly reset = mappi vaihtuu (ekalla viikolla Burning shrine ja tokalla HoW uusi kenttä tod.)
Huonoja armoreita, mutta hyvännäkösiä.
Aseet vaikutti ihan hyviltä (statseja kattoen).
Mitä enemmän voitat, sitä paremmat rewardit.
Mahdollisuus saada coineja joilla voi ostaa häviö / voitto boostin (häviö = antaa anteeksi yhden häviön vain, voitto = antaa ensimmäisestä voitosta tuplavoiton).

Ja olihan siellä vielä muutakin mitä Bungie ei sanonut:

Crucible marks and rep are doubling across the board
  • Trials passages cost 100 glimmer
  • There are 12 new legendary items that can drop in the Crucible
  • Etheric light is a guaranteed drop at level 3 and level 5 of Iron Banner
  • If you ascend an exotic, you will not lose progress but will have to continue leveling an unfinished item
  • Crucible rewards have doubled in their frequency and the better you play, the more likely the reward
  • Dark Below crucible maps will soon be free to all
  • Trials matchmaking (to clarify, this is between your fireteam and your opponent. You must make your own fireteam) will choose connection over skill
  • There will be an Elimination Mode you can play all the time (Trials minus the bells and whistles)
  • Completing the daily crucible objective will give you a reward package that will contain Passage Coins for items that will help in Trials of Osiris, glimmer, motes of light, and more.
 
Ylös Bottom