Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Destiny: Yleinen keskustelu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Foeman
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu

Ja nyt on tarina tehtävät tehty..leveli noussut jonnekin 21.5 ei edelleenkään mitään muutosta.. tasoja tulee enää siis vain grindaamalla tyhmiä 20min bullet spongeja että saisi satunnaisia valosuojia. En edelleenkään tajua miksi minun pelillisesti pitäisi grindata tasolle 26 tai jotain päästäkseni pelaamaan raidia jossa on 26 tason vihuja...ei niin mitään järkeä pelillisesti. Tulee varmaan vielä viikonloppu pelattua kavereiden kanssa tätä mutta sit taitaa mennä vaihtoon.

Ja yksi mikä pisti silmään niin näitä jotain daily story missioneita jne..vitsi nerokasta, otetaan joku jo tehty tehtävä ja laitetaan siihen kovemmat levelit vihuille ja porukka ryntää onnessaan grindaamaan uudestaan :-D mestarillista pelisuunnittelua!

9/10 lävähtäis täältä. Story on tosiaan vain tutoriaali. Toki miutakin on tullu pelattua ja miytarissa kohta 20h. Kyllä tähän ainakin tuplasti tulee aikaa käytettyä.

Grindauksessa on vähän samaa kuin saman radan kiertämisessä autopelissä.

Pitäisikö NHL15 arvostella vasta sitten 9kk päästä kun siihen on ehkä kaikki pelimuodot saatu mukaan yms. päivitykset?
Ei kyllä hirveen reilua änäriäkään kohtaan, että tuollatavalla suoraan julkkarista pelatusta versiosta arvosteluja tehdään.

Kyllä se peli on sitä mitä se on silloin kuin se julkaistaan. Luuletteko te oikeasti, että tuohon peliin saadaan päivityksillä jotain suuria muutoksia?
Ihan yhtä eloton tuo maailman on jatkossakin ja tehtävien taso tulee pysymään samana. Ei se sillä parane, että lyödään örkkejä siihen nippuun lisää ja nostetaan fireteamin määrä parilla pelaajalla. Sisältö on silti ihan yhtä ontto. Ihan samaa hype - puhettahan tuo nykyinenkin jargoni "tämä ei ollut vielä tässä, tullette myöhemmin näkemään kaikkea ihmeellistä" on mitä ennen peliäkin puhuttiin. Pelaajamäärät tippuu hetkessä kun porukka huomaa miten valju tämän pelin maailma ja "yhteisöllisyys" oli. Viimeistään kun COD tipahtaa pelattavaksi lähtee ne vähäisetkin Destinyn pelaajat pois servereiltä. Siinähän sitten eeppistelevät uusien päivitysten kanssa kun ei ole pelaajia.

Tämän pelin kanssa nyt vaan kävi näin, ei voi minkään.

Ihan ok pelattavaahan tuo on kun ei muutakaan ole, mutta kyllä minäkin ajattelin, että tämä olisi ollut pitkästä aikaa sellainen peli mitä olisi tullut pelattua useampi kuukausi.
Vahvasti näyttää siltä ettei tule pelattua.. Kuukauden ihmeeksi jää tämäkin.

Voin kyllä täysin samaistua noihin IGN:n plussiin ja miinuksiin! Ammuskelu on todella kivaa, visuaalinen anti on varsin upeaa ja uusien varusteiden saaminen(ainakin välillä 1-20 lvl) on mukavaa ja on kiva nähdä, kuinka hahmo kehittyy. Miinuksista myös samaa mieltä, tarina on sinällään mielenkiintoinen, mutta sitä käsitellään aivan liian kevyesti ja suppeasti. Periaatteessa kerrotaan vaan, että tällanen hyvis tuli ja ihmiskunta kukoisti ja sitten tuli tällainen pahis ja nyt on kaikki huonosti ja se on siinä. Samaten roolipelielementit ovat minimaaliset, tai niitä ei oikeastaan ole ollenkaan. Luodaan vain hahmo, jota pääsee näkemään koko tarinan aikana noin 5-6 lyhyessä välinäytöksessä, eikä yhtäkään tarinallista valintavaihtoehtoa tarjota. Köyhää sen puolesta.

IGN:n uskottavuus parani hieman peliarvostelijana tuon Destiny arvion jälkeen. Tuossa ollaan odotettu mitä IGN mahtaa antaa ja oltiin aika lailla pelikavereiden kanssa sitä mieltä, että jos tulee yli kasin arvosana niin raha on puhunut. Onneksi sentään kerrankin arvosana IGN:ltä johon voi edes vähän yhtyä vaikka olen itse sitä mieltä, että tuokin on liian korkea.

9/10 lävähtäis täältä. Story on tosiaan vain tutoriaali. Toki miutakin on tullu pelattua ja miytarissa kohta 20h. Kyllä tähän ainakin tuplasti tulee aikaa käytettyä.

Grindauksessa on vähän samaa kuin saman radan kiertämisessä autopelissä.

Tutoriaali mihin..grindaukseen?

Autopelissä kehitytään omissa taidoissa saman radan kiertämisessä, eli tuo vertaus on ihan huono. Jos haluaa autopeliin verrata niin sitten pitäisi verrata vaikka näin: Aja autopelissä 1000km että saat tehokkaamman moottorin että voit ajaa seuraavan 1000km hieman nopeammin. :)

Oon täs miettinyt, että eikö fps pelien keskiverto läpipeluu aika ole 10 tunnin hujakoilla ja skyriminkin pystyi pelaamaan lävitse muistaakseni muutamassa tunnissa? Mistä siis tämä kauhea valitus pelin tarinan kestosta? Patrolleja, strikeja, raidia, pvptä ja eventtejä kuitenkin on moniksi kymmeniksi tunneiksi. Minusta mmo pelejen end game on yleensä ottaen sitä samaa itseään mitä tässäkin. Ja mmo peleissä yleensäkkin tehtävät toistavat sitä itseään mene sinne tapa x määrä vihollsia jne. Näitä vastaavia pelejä joiden endgame perustuu grindaukseen ja pvphen on vaikka kuinka paljon jos ei kumpikaan maistu miksi ostitte edes pelin? Mitä teette kun olette pelannut call of dutyn 7h tarinan lävitse?

Oon täs miettinyt, että eikö fps pelien keskiverto läpipeluu aika ole 10 tunnin hujakoilla ja skyriminkin pystyi pelaamaan lävitse muistaakseni muutamassa tunnissa? Mistä siis tämä kauhea valitus pelin tarinan kestosta?

No nyt on ehkä vähän lähteneet vertailukohdat lapasesta! Destinyssä se tarina on sen pyöreät 15 tuntia pelattavaa ja kaikki muu sivuaktiviteetti tapahtuu samoilla alueilla ja on hyvin yksioikoista "mene tuonne ja tapa tämä määrä vihollisia/skannaa alue". Pelin alueet ovat varsin pieniä ja niitä kierrätetään melkoisen paljon.

Vastaavasti verrokiksi ottamassasi Skyrimissä nuo suunnilleen yhtä pitkän, joskin paljon moniulotteisemman, päätarinan lisäksi tarjottavat sivuaktiviteetit sijoittuvat täysin eri alueille ja sisältävät syvällisempiä tarinoita ja juoni, eri lähestymistapoja ja valintoja. En lähtisi edes samassa lauseessa vertailemaan Destinyä ja Skyrimiä, koska ensimmäinen on laaja putkijuoksu ja toinen on ihan oikea roolipeli, jossa on valintoja ja oikeita sivutarinoita. Skyrimiin saa helpohkosti kulutettua 100 tuntia peliaikaa pelin tarjotessa koko ajan jonkinlaista uutta tekemistä ja uutta tarinaa. Destinyssä kaikki "uusi" loppuu käytännössä siihen hetkeen, kun noin 15 tunnin jälkeen päätarina on lävitse.

Toi skyrim pointti olikin täysin provo. Pointti oli vaan et ei siinäkään pelissä ole järin pitkä story. Pelattavaa toki muuten on mahdottomasti.

Popula ei varmaan ole tajunnut, että peli painottuu enemmän tuohon ukon kehittämiseen ja grindaukseen, juoni on sivuasia. Samaan tyyliin kuin diablo ja wow, grindataan niin maan perkeleesti mikä sopii minulle hyvin. Itse jo betan perusteella osasin odottaa tuollaista ja niinhän se lopulta oli. Ymmärrän kyllä sen jos yksin pistää menemään niin ei varmaan maistu, itsekään en yksin paljoa jaksa hakkailla, fireteam mukaan niin johan maistuu. Tulevasta en tiedä, mitä mukaan tuovat, tällä hetkellä tykkään pelistä kovasti.

Popula ei varmaan ole tajunnut, että peli painottuu enemmän tuohon ukon kehittämiseen ja grindaukseen, juoni on sivuasia. Samaan tyyliin kuin diablo ja wow, grindataan niin maan perkeleesti mikä sopii minulle hyvin. Itse jo betan perusteella osasin odottaa tuollaista ja niinhän se lopulta oli. Ymmärrän kyllä sen jos yksin pistää menemään niin ei varmaan maistu, itsekään en yksin paljoa jaksa hakkailla, fireteam mukaan niin johan maistuu. Tulevasta en tiedä, mitä mukaan tuovat, tällä hetkellä tykkään pelistä kovasti.

Hyvin tiivistit ajatukseni =)

Ja yksi mikä pisti silmään niin näitä jotain daily story missioneita jne..vitsi nerokasta, otetaan joku jo tehty tehtävä ja laitetaan siihen kovemmat levelit vihuille ja porukka ryntää onnessaan grindaamaan uudestaan :-D mestarillista pelisuunnittelua!

Monesta olen samaa mieltä, mut tämä on mielestäni ihan hyvä idea :) ehkä olen niin tottunu vastaavaan muissa peleistä, että tykästynyt ideaan. Kyllähän satunnainen story missionkin tuo vaihtelua ja lootit kuitenkin vastaavat leveliäsi.

edit: ehkä se että on pelannu kohta kymmenen vuotta wowia ja muita mmo on muuttanut asenteita end gamee kohtaan. Ja sitä paitsi aika lailla jokainen peli missä on ns. end game on huomattavasti parantunut tulevilla patcheilla.

Ymmärrän kyllä sen jos yksin pistää menemään niin ei varmaan maistu, itsekään en yksin paljoa jaksa hakkailla, fireteam mukaan niin johan maistuu.

Ei sillä oikeastaan ole väliä, onko tekemässä niitä samoja tehtäviä yksin vaiko ryhmässä. Ne on silti niitä samoja tehtäviä, joihin ainakin itse kyllästyn viimeistään 3-4 läpipeluulla. MMO-historiaa on kuitenkin itsellä sen verran esim. Star Wars The Old Republicista viime vuosilta, että mieluummin pelaan niitä tarinoita kuin niitä samoja end game tehtäviä uudestaan ja uudestaan. Itse pelaan pelejä tarinoiden ja uusien maailmoiden vuoksi, pelkkä "suorittaminen uuden kiiltävämmän haarniskan ja isomman virtuaalikikkelin vuoksi" käy tylsäksi hyvin nopeasti ja koen sen olevan melkoista ajan haaskaamista.

Destinyssä kaikki "uusi" loppuu käytännössä siihen hetkeen, kun noin 15 tunnin jälkeen päätarina on lävitse.
Näinhän se on. Minulla tuhraantui n. 20 tunteroista alkudemosta loppudemoon pelin oman mittarin mukaan. Silti, harvemmin näinkään montaa tuntia laatuaikaa pelit ovat minulle tarjonneet. Hauskaa oli ja vieläkin jaksan käydä pelaamassa strikejä uusiksi, koska co-op on ollut niin hauskaa.

Jos vertaa NHL:ään niin mielestäni siinä koko peli on nähty demon 6 minuutin matsissa. Jos ostan pelin, pelaaminen on vain sitä samaa statistiikoilla, eri vaikeusasteilla ja pelimoodeilla. Vähän kuten Destinyn end game. Vaikka vertaus oli kohtuuton ja huono, kuvastaa se vähän miten näihin pelien sisältöihin eri ihmiset suhtautuvat.

Noista arvosteluista voisi spekuloida, että monet kriitikot yrittävät arvostella kokonaisuutta objektiivisesti, joilloin arvosana on todennäköisesti ja ymmärrettävästi juuri 7/10 tienoilla. Jos taas minä antaisin ihan puhtaat fiilisarviot, niin varmaan 9 tienoille menisi, koska pelin perusmättö toimii virheettömästi ja henkilökohtaista kokemustani nostaa huimasti tämä KonsoliFIN-yhteisö ja huikea jengi, jonka kanssa olen saanut pelata.

Ymmärrän myös hyvin nuo keskinkertaiset arvostelut, koska pelin sisältö nyt ei vaan ole sitä mitä sen pitäisi olla. Itse kyllästyn yleensä peleihin suhteellisen nopeasti ja 15-20h on jo paljon pelille enkä ole vielä edes lähellekään kyllästynyt. Eli jo pelkästään sen perusteella voisin antaa itse huomattavasti korkeammat pisteet. Esimerkkinä vaikka AC Black Flag, joka on kaikin puolin aivan loistava peli, mutta enemmän olen silti jo Destinyä jaksanut pelata.

KonsoliFIN III on nyt avannut porttinsa yhteisön jäsenille, jotka eivät mahtuneet kahteen aikaisempaan klaaniin.

Ylläpitona teitä palvelee itse Legenda: Nisupulla. Hakemukset ryhmään ja aktivoikaa klaani haluamallenne alustalle.

Jos vertaa NHL:ään niin mielestäni siinä koko peli on nähty demon 6 minuutin matsissa. Jos ostan pelin, pelaaminen on vain sitä samaa statistiikoilla, eri vaikeusasteilla ja pelimoodeilla. Vähän kuten Destinyn end game. Vaikka vertaus oli kohtuuton ja huono, kuvastaa se vähän miten näihin pelien sisältöihin eri ihmiset suhtautuvat.

Tämä pitää tietysti paikkaansa ja on jokaisen oma henkilökohtainen mieltymys, millaisia pelejä tykkää pelata. Onneksi kaikkien ei tarvitse tykätä samoista asioista tai samoista peleistä! Itse en tuota NHL:ää ole enää vuosiin jaksanut pelata, mutta NBA 2K korista ja FIFAa kylläkin. Itse viihdyn pelien parissa, kun voin pelata monella erilaisella joukkueella ja/tai taktiikalla ja johtaa joukkuettani. Tai vaihtoehtoisesti voin pelata tulevan viikonlopun oikeita pelejä juuri päivitetyillä kokoonpanoilla ja katsoa, kuinka pärjään.

Osa tykkää räiskinnästä ja Destinyssä koukkuna on se, että uusien varusteiden saaminen on hieman sama asia kuin vaikka uuden pelaajan värvääminen omaan joukkueeseen NBA:ssa tai Fifassa. Osalle vaan maistuu räiskinnässäkin se, että sitä samaa tehtävää tehdään ties monettako kertaa, mutta eivät viihdy sen parissa, että samalla parketilla/nurmella pelataan kerta toisensa perään "samanlaista ottelua". Makuasioita :)

IGN:n uskottavuus parani hieman peliarvostelijana tuon Destiny arvion jälkeen. Tuossa ollaan odotettu mitä IGN mahtaa antaa ja oltiin aika lailla pelikavereiden kanssa sitä mieltä, että jos tulee yli kasin arvosana niin raha on puhunut. Onneksi sentään kerrankin arvosana IGN:ltä johon voi edes vähän yhtyä vaikka olen itse sitä mieltä, että tuokin on liian korkea.

Mä oon itse asiassa päinvastaista mieltä. IGN:hän antaa vuositasolla noin vajaalle sadalle perille erinomaisen arvosanan, eli vähintään ysin! Tai on näin tehnyt ainakin viimeiset vuodet. Tässä valossa Destinyn 7.8 on naurettavan huonot pisteet! Siis aivan naurettavat.

Mä oon itse asiassa päinvastaista mieltä. IGN:hän antaa vuositasolla noin vajaalle sadalle perille erinomaisen arvosanan, eli vähintään ysin! Tai on näin tehnyt ainakin viimeiset vuodet. Tässä valossa Destinyn 7.8 on naurettavan huonot pisteet! Siis aivan naurettavat.

Siihen miten sisältö köyhä Destiny on ihan oikea pisteytys IGN:n asteikolla. Gamespot antoi vieläkin pienemmän arvosanan ja itse allekirjoitan sen arvostelun täysin. Itse odotan AngryJoen arvostelua Destiny:stä. Twitterin perusteella sieltä on tulossa kunnolla runtua ja ihan aiheesta.

Siihen miten sisältö köyhä Destiny on ihan oikea pisteytys IGN:n asteikolla. Gamespot antoi vieläkin pienemmän arvosanan ja itse allekirjoitan sen arvostelun täysin. Itse odotan AngryJoen arvostelua Destiny:stä. Twitterin perusteella sieltä on tulossa kunnolla runtua ja ihan aiheesta.

Niin. Gamespot antoi kutosen. So what? On siellä myös 8 kpl yli 9.0 arvosanoja metacritissä. So what? Mutta IGN nyt antaa joka toiselle pelille sen ysin niin siihen linjaan tuo 7.8 on kyllä karu. Toki se on sattumoisin täysin linjassa muiden arvostelujen kanssa (metacritic tällä hetkellä PS4 77 ja Xbox One 79). IGN:llä meni vaan pupu pöksyyn.

Ja mitäs väliä noilla pistellä edes on? Kaikki sanoo että ei mitään väliä, itsekin saatan niin sanoa. Mutta silti ne kiinnostaa :eek: Ihmismieli tykkää kun kaikki laitetaan selkeisiin laatikoihin ja arvotetaan selkeällä numerolla. Mutta mulle Destiny on ollu tän vuoden parasta pelattavaa Donkey Kong Tropical Freezen ohella.

Ylös Bottom