Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Detroit: Become Human

On suomeksi tekstitetty tämä, kyselin Sonylta tämän ja God of warin tekstityksiä ja tosiaan vastasivat, että tämä on suomiteksteillä ja God of war taasen ei..
 
Ensimmäinen video, jonka katson jopa spoilaavan tulevaa tarinaa. Katsokaa siis omalla vastuulla.

Kertoo Markuksen taustoista. Vahvistaa vahvoja ennakkokäsityksiä missä teemoissa tullaan kulkemaan.

 
Sieltä se 2,9 GB demoversio nyt sitten Storesta löytyy. Voiko tekoäly olla inhimillisempi kuin ihminen itse? Siinä arvatenkin yksi pelin teemoista.

DbhIZg5W0AAiFCZ.jpg
 
Demo tuli läpäistyä. Connor vaikutti kiinnostavalta hahmolta ja kyllähän tuosta tuli vahvoja Heavy Rain fiiliksiä, mikä on minulle positiivinen asia.

Tämän sanottua Detroit hyvin todennäköisesti jää ostamatta teeman takia, sillä tuo ei lainkaan kiinnosta meikäläistä. Ottaisin paljon mieluummin Heavy Rainin kaltaisen pelin, missä ratkotaan murhamysteeriä pienessä & ankeassa lähiössä, kuin tulevaisuuteen sijoittujan Detroitin, jossa lähdetään purkamaan koko ihmiskunnan ja tekoälyn välistä epätasa-arvoa.

Mielenkiinnolla odotan arvosteluita, koska nähdyn perusteella tämä voi parhaimmillaan olla 4/5 teos ja pahimmillaan yksi Sonyn heikoiten menestynyt AAA-peli.
 
Demo pelattu 80%, pari loppuratkaisua vielä avaamatta. Mutta enen tätä demoa katsoin yhden japaninkielisen videon ja siinä tuli sellainen fiilis, että ei kiinnosta yhtään. Mutta ajattelin ladata demon kuitenkin. Yllätyin positiivisesti. Tämähän vaikuttaa mielenkiintoiselta. Ja vielä suomeksi tekstit. Taitaa ihan mennä ostoon, sen verran kolahti että pelasin heti kolme kertaa demon putkeen.
 
Pelasin kahdella eri lopulla;
Connor syöksyi perässä ja toisessa kukaan ei syöksynyt.

Juhlavaa pelata kun on lokalisoitu kaikki suomeksi. Ainoastaan ääninäyttely tulee lontooksi. Tästä olisi voinut God of War ottaa myös mallia. Juoni menee perille jokaista sanaa myöten.

Itselle sisällöllisesti vuoden tärkein peli.
 
Viimeksi muokattu:
Tekstitys suomeksi ok, mutta ääninäyttelyä suomeksi peleissä? Ei kiitos, ei millää voi pelata tosissaa kun kuuntelee jotain salkkarin seppoa mölisemässä. Eikö sitä kokeiltu jossain resistance pelissä? Siinä sai ainaki facepalmata jokaista duppausta.
 
Eikö sitä kokeiltu jossain resistance pelissä? Siinä sai ainaki facepalmata jokaista duppausta.
Resistance 2 taisi olla. Oli muistaakseni tehty vielä niin äärimmäisen hölmösti että subit sai ainoastaan sillä kielellä jonka oli valinnut puheeksi; eli suomidubilla sai myös suomitekstit ja enkkudubilla enkkutekstit, mutta enkkudubbi suomiteksteillä ei onnistunut.
 
Pelasin kahdella eri lopulla;
Connor syöksyi perässä ja toisessa kukaan ei syöksynyt.
Samaa mieltä, että olisi God of war olla myös Suomeksi, kuten tämä..Toivoa sopii, että Sonyn tulevat yksinoikeudet on lokalisoitu Suomeksi..

Juhlavaa pelata kun on lokalisoitu kaikki suomeksi. Ainoastaan ääninäyttely tulee lontooksi. Tästä olisi voinut God of War ottaa myös mallia. Juoni menee perille jokaista sanaa myöten.

Itselle sisällöllisesti vuoden tärkein peli.
Pelasin kahdella eri lopulla;
Connor syöksyi perässä ja toisessa kukaan ei syöksynyt.

Juhlavaa pelata kun on lokalisoitu kaikki suomeksi. Ainoastaan ääninäyttely tulee lontooksi. Tästä olisi voinut God of War ottaa myös mallia. Juoni menee perille jokaista sanaa myöten.

Itselle sisällöllisesti vuoden tärkein peli.

Samaa mieltä, olisi saanut God of war myös olla lokalisoitu Suomeksi..Enkullakin pysyy juonnessa mukana, mutta kyllä.suomiteksteillä saa enemmän silti irti, kun ymmärtää joka asian..Toivottavasti Sonyn tulevat yksinoikeudet(Spiderman,Days gone jne.) on suomeksi lokalisoitu ääniä lukuunottamatta..
 
IMO juurikin eng-teksteillä saa parhaan irti niin leffoista/sarjoista kuin peleistäkin. Fiilis menee ilman suomennosvirheitäkin, joita on ihan tolkuton määrä tekeleestä riippumatta.
Juuri näin on itsellenikin. En oikein ymmärrä suurta hinkua pelien lokalisoinneille. Toki jos englanninkielentaito on erittäin heikko, niin kai sellaista sitten tarvitaan. Mutta oman käsitykseni mukaan suurimman osan suomalaisista englanninkielentaito on itse asiassa suhteellisen hyvä, joten siinä mielessä tämä innostus lokalisoituihin peleihin ihmetyttää.

Käännökset ovat kaiken kaikkiaan luvattoman huonoja erittäin usein. Lisäksi useimpiin pelimaailmoihin/elokuviin ei vain yksinkertaisesti Suomen kieli sovi, vaan saa monet asiat kuulostamaan tönköiltä tai väkinäisiltä. Itselleni tällaiset käännökset pilaavat pelien tunnelmaa kovin usein. Luulisi heikohkollakin englanninkielentaidolla olevan myös motivaatiota opetella englantia pelatessaan, joten siinäkin mielessä minun on vaikeaa ymmärtää lokalisoituna pelaamista.

Mutta jokaisella on toki oma makunsa ja tapansa pelata. Eipä se sinänsä minulta ole pois, jos jotkut haluavat pelinsä lokalisoituina pelata.
 
Ennakkoon tästä oli kovia fiiliksiä mutta kysymysmerkiksi jäi että onko tässä lihaa luiden ympärillä eli kestoa ja pelaamista vai onko muutaman hassun puumallisen tehtävän rykäisy.. tähän mennessä (en ole ihan uusimpia videoita katsellut) ne on ollut noita puumaisia valinta tehtäviä jossa ei varsinaisesti mitään tekemistä ole vaan muutamia valintoja.

Demo oli ihan nätti mutta ohjaus oli aika jähmeää ja pelkkää valintojen tekemistä, vähän kuin vanhan ajan laserlevy peli "dragons lair" vai mikäsenytoli..

Aikaraja tässä demotehtävässä oli myös rasittava...ymmärrän että tämä yrittää olla sellainen reaaliaika juttu mutta siinä jää sitten se tarkempi tutkiskelu pienemmälle..

Harmi, tykkään tämmöisistä scifi jutuista.. täytyy odotella tarkempia arvosteluja, ei kehtaa mitään 3h videotarinaa ostaa..
 
Ennakkoon tästä oli kovia fiiliksiä mutta kysymysmerkiksi jäi että onko tässä lihaa luiden ympärillä eli kestoa ja pelaamista vai onko muutaman hassun puumallisen tehtävän rykäisy.. tähän mennessä (en ole ihan uusimpia videoita katsellut) ne on ollut noita puumaisia valinta tehtäviä jossa ei varsinaisesti mitään tekemistä ole vaan muutamia valintoja.

Demo oli ihan nätti mutta ohjaus oli aika jähmeää ja pelkkää valintojen tekemistä, vähän kuin vanhan ajan laserlevy peli "dragons lair" vai mikäsenytoli..

Aikaraja tässä demotehtävässä oli myös rasittava...ymmärrän että tämä yrittää olla sellainen reaaliaika juttu mutta siinä jää sitten se tarkempi tutkiskelu pienemmälle..

Harmi, tykkään tämmöisistä scifi jutuista.. täytyy odotella tarkempia arvosteluja, ei kehtaa mitään 3h videotarinaa ostaa..
Melkein uskallan tältä istumalta todeta, että kestoa löytyy huomattavasti enemmän kuin kolme tuntia. Studion kolme viimeisintä peliä ja näiden kestot:

- Fahrenheit: 8h
- Heavy Rain: 10h
- Beyond: Two Souls: 10h

Detroitin gameplay on demon perusteella hyvin samanlainen, mitä studion aiemmissa peleissä on nähty. Kannattaa katsoa esim. Fahrenheitista pelivideota, niin saa hyvän käsityksen Detroitin sisällöstä. Mitään Unchartedin tai God of Warin kaltaista sulavaa seikkailutoimintaa ei kannata odottaa, sillä pelaaminen on pitkälti juurikin tuota valintojen tekemistä ja tönkön pelihahmon siirtelyä pelimaailmassa. Myös aikarajat ovat vahvasti läsnä Quantic Dreamin peleissä. Normaalisti en pidä näistä, mutta esim. Heavy Rain (ja mahdollisesti myös Detroit) ei toimisi, jos pelihahmoilla olisi ikuisuus pohtia & reagoida yllättäviin/kiireellisiin tilanteisiin.
 
No joo, ihan ookoolta vaikutti demo, mutta en tiedä viitsiikö täyttä hintaa maksaa. Ohjaaminen oli tosi kankeaa ja vaiketa välillä nähdä ympärille. Lisäksi noi väännä tattia sinne tänne, liutua sormea jne on vähän turhia.

Lisäksi kun valitset sanottavasi dialogeissa, se voi olla loppujen lopuksi ihan eri mitä olet ajatellut. Tässä se näköjään merkkaa aika nopeasti kuolemaa tietyissä pelitilanteissa.
 
Fahrenheit oli loistava. Heavy Rain oli loistava. Beyond: Two Souls oli loistava.

Tässä pelissä kolahtaa jälleen kerran kaikki itselleni. Pelin tarina kiinnostaa todella paljon ja mitä demoa kokeilin, niin jälleen tulossa taattua Quantic Dream-laatua. Ennakkotilaus pitää laittaa vetämään ensi viikolla.
 
Ylös Bottom