Vastaus: Diablo 3
Itsekkin ostin eilen Diablon PS4:lle. PC:llä takana yli 400 tuntia, mutta pelin ostin kun se aikoinaan julkaistiin ja lisäri tuli myös melkein heti julkaisun kynnyksellä.
"Vahva" kokemus siis taustalla ja meno onkin muuttunut paljon sitten alkuaikojen, siitä ei enempää, vain mainintan vielä että paljon parempaan suuntaan kehitys meni.
Uusin konsoli D3 onkin aika lähellä nykyistä PC-versiota, josta olin oikeasti yllättynyt. Taitaapi vain tuo ihan uusin patchi uupua näin nopeasti pelattuna. Tosin tällä ei niin väliä koska peli lähti ihan alusta ja onhan tuo hemmetin toimiva paketti myös näin konsolilla. Kontrollit olivat todella napakat ja skillit viehuu omalla, nyt LVL 34, Crusaderilla. Hahmoluokka on jotenkin vain niin omani (PC LVL 70, Paragon 140+). Expert-taso on tosiaan ihan hyvä hetimiten, tosin kävin hardilla välissä testaamassa. Pelin sisäiset "achit" löytyy ja niitä on aika paljon ja myös trophyt on messissä. Molempia tykkään kerätä ja mikä parasta, trophyt tulee ihan siinä ohella ilman suurempaa tuskaa.
Teknisesti peli toimii täydellisesti. Ulkoasu on edelleen nätti, tykkäsin jo kovasti aikaisemmin ja tykkään edelleen. 1080p @ 60 FPS on aika must ja se on ja pysyy kokoajan mitä olen pelannut. Äänet tosin oli aluksi miten sattuu, mutta onneksi on hyvät säätömahkut. Säätömahkuja on muutenkin yllättävän paljon kuten Critical Damage-, normi damage-, healing-jutut ja niin edelleen. Tästä kiitos!
Konsoli-only juttuja en ole vielä nähnyt kuin että kaverilistalla olijoille (pelin omistajilla) voi laitella lahjapaketteja menemään kun kentälle legendary putoaa. Nemesis-juttua en ole nähnyt, koska kaverilistalla on yksi jolla peli on
Oliko muita lisiä? Kamojen postittaminen kaverille löytyy, helpottaa kummasti jakamista vaikka toinen ei olisi online. Erittäin tyytyväinen olen, homma jatkuu kohta ja jospa tuo tänään menisi läpi asti ja lvl 70 tulisi mittariin.
Pelihän vasta alkaa sen jälkeen
EDIT: Act 5 antoi vähän takapakki tuohon tasaiseen FPS:ään ja pelailen yksin. Ei lupaa ihan kauhian hyvää 4 pelaajan menoille. Onneksi droppi oli kohtuu pieni ja nopeasti. Toki otti silmään muttei todellakaan pilannut peliä.