Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Diablo 4

Pääosa pelinkehittäjän tuloista kun tulee pelin myynnistä. Kaipa tuossa voi kuitenkin jotain kosmeettista juttua ostaa hahmolle.
Mihin tämä tieto perustuu, käsittääkseni koodarit ovat lähinnä kk palkalla ja tuotot valuvat sijoittajille. Itse näkisin tämmöisen pelin lähinnä ilmaisena, ja tuotot otetaan sitten mikromaksuina.
 
Mihin tämä tieto perustuu, käsittääkseni koodarit ovat lähinnä kk palkalla ja tuotot valuvat sijoittajille. Itse näkisin tämmöisen pelin lähinnä ilmaisena, ja tuotot otetaan sitten mikromaksuina.

Oma arvio. Totta kai sitä rahaa liikkuu moneen eri suuntaan miljoonatason bisneksessä, työntekijöille korvaus työstä, mitä tekevät. Ei mua kuitenkaan kiinnosta mitä kulisseissa tapahtuu, mä vaan pelaan markkinoille tulevia laadukkaita pelejä, jotka kiinnostavat genreltään.
 
Tuli kyllä pienoisena yllätyksenä tuo 80 euron hinta, oli semmoinen käsitys että kyseessä on 40€ AA peli, ei kyllä pysty tuota 80€ PS5 versiosta maksamaan
Itse olen pelannut kaikkia Diablo pelejä. Kakkosen ja kolmosen alusta loppuun joten pidän pelisarjasta. Tästä huolimatta en suostu maksamaan 80€ mistään pelistä. Nämä hinnankorotukset ovat puhdasta ahneutta eivätkä perustu siihen, että firmat menisi konkurssiin ilman niitä. Pystyn hyvin odottamaan kuukauden tai pari ja ostaa pelin -50% hintaan, (tai käytettynä Konsolinetistä)
 
Itse olen pelannut kaikkia Diablo pelejä. Kakkosen ja kolmosen alusta loppuun joten pidän pelisarjasta. Tästä huolimatta en suostu maksamaan 80€ mistään pelistä. Nämä hinnankorotukset ovat puhdasta ahneutta eivätkä perustu siihen, että firmat menisi konkurssiin ilman niitä. Pystyn hyvin odottamaan kuukauden tai pari ja ostaa pelin -50% hintaan, (tai käytettynä Konsolinetistä)

Toki voi päättää että ostaa jatkossa alelaarista, mutta ei se mitä tosiasiaa muuta että markkinataloudessa eletään ja inflaatiota on ollut koko maailmansivu ja jossain vaiheessa hinnat nousee.

Ei kyse ole aina omistajien tai sijoittajien ahneudesta.
 
Jos on Diablon nälkä betan jälkeen niin Immortal on hyvä peli ja siinä on paljon samoja juttuja kuin 4. Ohjain kannattaa yhdistää puhelimeen niin pelaaminen on yllättävän koukuttavaa.
 
Toki voi päättää että ostaa jatkossa alelaarista, mutta ei se mitä tosiasiaa muuta että markkinataloudessa eletään ja inflaatiota on ollut koko maailmansivu ja jossain vaiheessa hinnat nousee.

Ei kyse ole aina omistajien tai sijoittajien ahneudesta.
Inflaatio vaikuttaa nyt varmasti osaltaan. Mutta tämä hinnannousu tapahtui ennen inflaatiota. Se tehtiin kuin nykyinen konsolisukupolvi saapui. Peliyhtiöt tekevät miljardeja pelkistä mikromaksuista joka vuosi.
 
Puolison kanssa testattiin nopeasti viikonloppuna pari tuntia, ihan vaan että tietää onko tarvetta ostaa kesällä. Ja eiköhän tämä hyvin täytä meidän co-op tyhjiön, mutta pitää vielä julkkarissa olla korvat ja silmät höröllä jos peliin lipsahtaakin jotain maksumuuria tai muuta häränpaskaa. Kyseessä ei kuitenkaan ole sama Blizzard kuin joskus muinoin.
 
Toki voi päättää että ostaa jatkossa alelaarista, mutta ei se mitä tosiasiaa muuta että markkinataloudessa eletään ja inflaatiota on ollut koko maailmansivu ja jossain vaiheessa hinnat nousee.

Ei kyse ole aina omistajien tai sijoittajien ahneudesta.
Kyllä siitä juuri kuitenkin on kyse. Jos ei olisi, niin eivät jo muutaman kuukauden sisällä tiputtelisi hintoja helposti alle puoleen alkuperäisestä hinnasta. Niin se vaan on, että kun pari-kolme kuukautta odottaa, niin melkein minkä tahansa pelin saa jo ihan hitokseen paljon halvemmalla. Saatikka, jos odottaa seuraavaan juhlapyhään, jolloin alennukset ovat yleensä sitten todella reippaita. Poikkeuksena nihilisti-Nintendo, joka on todella huono alentamaan hintoja varsinkin uusille peleilleen. Toki kivijalkakaupoista Nintendonkin pelejä saa varsin pian ihan ok aleista. Diginä ei juurikaan.

Joka tapauksessa itse olen tehnyt sen henkisen päätöksen, että yhtäkään peliä en 80 euron hintaan osta, ellei kyseessä ole joku ultimate edition pelistä, joka on aivan pakko heti julkaisussa saada. Hyvin harvasta pelistä olen valmis 70 euroakaan maksamaan. Yleensä ostan kiinnostavimmat pelit, kun tippuvat ekoissa aleissa hinnat tuonne 60-40 euron välille.

Hyvin on menneet pr-ukkojen ja -akkojen puheet läpi, jos joku ihan oikeasti ajattelee, että 80 euron hinta pelistä on ihan ok ja reilu hinta.
 
Viimeksi muokattu:
Hyvin on menneet pr-ukkojen ja -akkojen puheet läpi, jos joku ihan oikeasti ajattelee, että 80 euron hinta pelistä on ihan ok ja reilu hinta.

Kyllä minä sen ymmärrän että joillekin on helpompaa hahmottaa tuotteen arvo hakkaamalla kiveen jokin luku josta ei anneta piiruakaan periksi. Annoin vaan esimerkin että pitkällä aikavälillä jossain vaiheessa käy näin että tuotteiden hinta nousee. Nouseehan töissäkäyvien palkatkin.

Peleistä kuten muistakin tuotteista minulle yleensä painaa vaakakupissa myös muut asiat kuin hinta. Tottakai hinnalla on merkitystä, mutta ei minun talous mene kuralle jos maksan jostain parikymppiä enemmän.

Se piirtää kenellä on liitua.
 
Kunpa liidulliset ja liiduttomat jättäisivät jälkensä oikeaan ketjuun, niin elämä ois helpompaa.

 
Kyllä minä sen ymmärrän että joillekin on helpompaa hahmottaa tuotteen arvo hakkaamalla kiveen jokin luku josta ei anneta piiruakaan periksi. Annoin vaan esimerkin että pitkällä aikavälillä jossain vaiheessa käy näin että tuotteiden hinta nousee. Nouseehan töissäkäyvien palkatkin.

Peleistä kuten muistakin tuotteista minulle yleensä painaa vaakakupissa myös muut asiat kuin hinta. Tottakai hinnalla on merkitystä, mutta ei minun talous mene kuralle jos maksan jostain parikymppiä enemmän.

Se piirtää kenellä on liitua.
Etkä ilmeisesti ymmärrä sitä, että tällä ”liidulla” motivoit peliyhtiöitä yhä nostamaan hintoja, koska liitua tuntuu löytyvän. Joten miksei seuraavan sukupolven PS6 peli voisi maksaa sillon 90-100€? Jos taas jokainen lopettaisi ennakkotilaukset nyt, niin hinnat tippuisi nopeasti takaisin sinne 60€ tuntumaan.
 
Ultimate porvari - Edition tuli otettua ja betojen jälkeen pysyy. Eiköhän tässä vuosiksi kummiskin pelattavaa ole. Varsinkin kun ei samantasosia kilpailijoita ole.

Path of Exiletä 1000h+ tuntia takana ja se on syvyydessään sitä luokkaa että saa heittää 500h päälle mitä meni netissä opiskellessa mekaniikkoja/omaa buildia. Paska homma vaan kun konsoli support olematon nykyään ja tradetusta tekeevät tahalleen vaikeemmaks. Pitäkööt tunkkisa.

Kesäkuuta odotellessa..
 
Xbox Series X Diablo -bundle tulossa pelin julkaisuun.

Tylsästi itse konsoli ei ole saanut minkäänlaista spesiaaliväritystä, mutta mukana tulee tietenkin itse peli kuin myös jotain pelin sisäisiä esineitä. Huom. hieman yllättäen digitaaliset esineet, jotka tulevat bundlessa mukana, eivät ole vain Diablo 4 -peliin. Siellä on jotain myös Diablo 3:een, World of Warcraftiin ja Diablo Immortaliin.

 
Xbox Series X Diablo -bundle tulossa pelin julkaisuun.

Tylsästi itse konsoli ei ole saanut minkäänlaista spesiaaliväritystä, mutta mukana tulee tietenkin itse peli kuin myös jotain pelin sisäisiä esineitä. Huom. hieman yllättäen digitaaliset esineet, jotka tulevat bundlessa mukana, eivät ole vain Diablo 4 -peliin. Siellä on jotain myös Diablo 3:een, World of Warcraftiin ja Diablo Immortaliin.

No jo on laiska konsolipaketti. Xbox on yleensä aina panostanut hienosti noihin spessu väreihin. Inflaatio iskenyt myös värityksiin?
 
No jo on laiska konsolipaketti. Xbox on yleensä aina panostanut hienosti noihin spessu väreihin. Inflaatio iskenyt myös värityksiin?
Kyllä. Ihan sama kuin vaikka God of War Ragnarök PS5 bundlen kanssa. Ei näissä ole oikeastaan mitään muuta intoa ostaa kyseistä bundlea kuin että jos bundlen peli kiinnostaa ja konsolin ja pelin yhteishinta asettuu edes hitusen alemmaksi kuin erikseen ostettuna.

Ilman erityisvärejä Xbox Series X:n omistajilla ei ole oikein mitään mieltä päivittää tähän. Tämä on harmi. Ihan niinkuin sanoitkin, ennen vanhaan tuli vaikka mitä hienoja bundleja. Tässä sukupolvessa on nähty vain se Halo erikoisväritteinen konsoli.
 
Tää on paljon parempi planner buildien suunnitteluun, kun löytyy jo nuo paragon threet yms


mutta tässä tulee olemaan todennäköisesti se oikeasti paras planner sitten kun se saadaan valmiiksi tästä on tarkoitus tulla path of exilen Path of buildinkin tyylinen deep dive planner missä voi suunnitella gearin ja kaikki hahmolle yms valmiisti. niin sanottu min max työkalu, mutta tämän kehittäminen on vielä kesken.

 
Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom