Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dirt Rally 2.0

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Omenanraato
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Juu ilmaiseksi se porsche tulee talliin day one versiossakin ja lisäksi siinä tulee myös renault alpine ja fiat abarth.
 
Juu ilmaiseksi se porsche tulee talliin day one versiossakin ja lisäksi siinä tulee myös renault alpine ja fiat abarth.
Hmm, missä luokassa toi Fiatti on? En muista ajaneeni kertaakaan, mut kai mulla Deluxessa se täytyy olla kanssa tallissa. (Ennakkotilaus Deluxe siis).
 
No niin kyllä tuon Monten perusteella voi sanoa, että Codemastersin väki on onnistunut tekemään hyvän simulaation ja eteenpäin on menty huomattavasti edellisestä osasta. Edellisessä osassahan Montessa oli joko lumista tai asfalttia noin fysiikoiden mukaan, mutta nyt uudestaan tehdyt pätkät ja uusi rengas- ja pintafysiikka muuttaa noita huomattavasti ja tuo sen "puolivälin" siihen mukaan. Liukasta on, vaikka ei kokonaan lumista tai jäistä olisikaan ja ne jää- ja lumilaikut ovat muutakin kuin kosmeettisia. Neliveto(C4, R5 Fabia ja Evo 6) vetää sivulle, kun toinen puoli autosta menee lumi- tai jäälaikun yli ja toinen puoli on sulalla. Tie- ja rengasfysiikat menneet huomattavasti eteenpäin tuon osalta. Lisäksi lumiosuudet tuntuivat liukkaammilta ainakin muistikuvan mukaan kuin ykkösessä. Odotan puolikauhulla jo Ruotsia, kun Montenkin lumiosuudet olivat noin liukkaita.

Tänään tuli ajeltua aika paljon ja meni ihan kivasti se viikkohaaste C4:llä. Maaliin tullessa olin kuudennella sijalla noin 1:45 kärjestä. Omaan tasoon nähden kahdeksalla pätkällä tuo oli ihan okei. Pari virhettä tein, että ilman niitä ero olisi varmaan jäänyt sinne 1:25-1:30 osastoon. Codemastersille voi myös antaa peukkua tämän viikon viikkohaasteista, kun pääsee sitten huomenna ajamaan A-ryhmäläisillä myös. Osuvasti ostin juuri viikonloppuna sen Mäkisen Evonkin, niin saa sillä ajella.
 
No niin kyllä tuon Monten perusteella voi sanoa, että Codemastersin väki on onnistunut tekemään hyvän simulaation ja eteenpäin on menty huomattavasti edellisestä osasta. Edellisessä osassahan Montessa oli joko lumista tai asfalttia noin fysiikoiden mukaan, mutta nyt uudestaan tehdyt pätkät ja uusi rengas- ja pintafysiikka muuttaa noita huomattavasti ja tuo sen "puolivälin" siihen mukaan. Liukasta on, vaikka ei kokonaan lumista tai jäistä olisikaan ja ne jää- ja lumilaikut ovat muutakin kuin kosmeettisia. Neliveto(C4, R5 Fabia ja Evo 6) vetää sivulle, kun toinen puoli autosta menee lumi- tai jäälaikun yli ja toinen puoli on sulalla. Tie- ja rengasfysiikat menneet huomattavasti eteenpäin tuon osalta. Lisäksi lumiosuudet tuntuivat liukkaammilta ainakin muistikuvan mukaan kuin ykkösessä. Odotan puolikauhulla jo Ruotsia, kun Montenkin lumiosuudet olivat noin liukkaita.
Toi on muuten totta. Huomasin itsekin, että jos rinnakkain mutkassa on jäätä ja lunta, niin nyt voi oikeasti lumelta hakea pitoa, kun ennen piti oli koko mutkassa sama.
 
Toi on muuten totta. Huomasin itsekin, että jos rinnakkain mutkassa on jäätä ja lunta, niin nyt voi oikeasti lumelta hakea pitoa, kun ennen piti oli koko mutkassa sama.

Jep ite huomasin kans tämän, kun tuossa äsken testailin. Ekassa oli käytännössä kokoajan joko liukasta tai asfalttia, tässä voi olla molempia. On sitä miltä se myös näyttää. :)
 
Mietin tuota pidon parantumista kautta ajaessa. Tuntuu kuin pitoa olisi enemmän, mutta tulin itse siihen lopputulokseen, että pito on sama, mutta nyt ei enää sada/ole märkää joka ek:lla joten pääsee ajamaan uusilla renkailla kuivalla pinnalla huomattavasti useammin kuin aiemmin. Kuivien pätkien jälkeen kun tulee yksi sade ek niin mielestäni tuntuma sama kuin ennenkin, liukuu ja joutuu sitomaan jarrulla. Eli pito on parantunut, mutta vain siksi että enää ei ole märkää joka ek:lla.

Otin saman pätkän, auton ja renkaat. Kokeilin ennen päivitystä ja jälkeen päivityksen, ero on ainakin omaan käteen ihan selvä. Auton hallinta on helpompaa, auto luistaa vähemmän ja pito nappaa kiinni aikaisemmin. Tuo Puola märällä tiellä oli ennen aikamoista taitelua, nyt auto menee kuin raiteilla ja pystyy painamaan kaasu pohjassa monet paikat missä ennen piti sitoa. Toisin sanoen ajaminen on nyt tylsää.

On tämä kyllä outo homma. Tuskin sentään juuri omassa versiossa on jotain erilaista kuin muilla.
 
Otin saman pätkän, auton ja renkaat. Kokeilin ennen päivitystä ja jälkeen päivityksen, ero on ainakin omaan käteen ihan selvä. Auton hallinta on helpompaa, auto luistaa vähemmän ja pito nappaa kiinni aikaisemmin. Tuo Puola märällä tiellä oli ennen aikamoista taitelua, nyt auto menee kuin raiteilla ja pystyy painamaan kaasu pohjassa monet paikat missä ennen piti sitoa. Toisin sanoen ajaminen on nyt tylsää.

On tämä kyllä outo homma. Tuskin sentään juuri omassa versiossa on jotain erilaista kuin muilla.

En minäkään mitään eroa ole aiempaan huomannut, enkä time trialissa yhtään kovempaa nyt päässyt kuin aiemmin. Mun mielestä ajaminen on tässä (ja DR1) aina ollut äärimmäisen helppoa, eikä esimerkiksi kaasun hallintaan ole tarvinnut keskittyä juuri ollenkaan. Tai noh, onhan nuo takavetoiset oudon arvaamattomia käytökseltään... :D
 
Näköjään monten vähälumisimmilla pätkillä kannattaa ottaa Winter renkaiden sijasta Softit. Sillä yhdellä alle 5km pätkällä softien kanssa 10sek parempi aika.
 
Täytyy koittaa huomenna ehtiä testamaan Monte Carloa. Jäänyt nyt ajamiset taas viikoksi tauolle.

Sen lisäksi pitäisi testata noita rengasseoksia soralla oikein kunnolla, kun nyt tulee lähinnä aina ajettua softeilla. Kuulemma Codemastersin mukaan hardilla kestää lämmetä hetki, kun softilla taas pitoa löytyy paljon paremmin heti alusta. Shakedownin lyhyt kesto voisi selittää miksi soft tuntunut aina toistaiseksi paremmalta kuin mediun, mutta pitää testata vähän pidempään ja laajemmin.
Lisäksi hard on tarkoitettu lämpimään olosuhteseen ja soft kylmempään/märempään.

Jos sitä vaikka onnistuisi löytämään jotain tarkoitusta kaikille rengasseoksille.
 
Monte on kyllä hyvä lisä ja testailun jälkeen on rengasvalinnallakin merkitystä. Sopivasti on saatu pitoa/ei pitoa tuntuma. Mutta mutta, tuleeko urassa jossain vaiheessa enemmän ralleja ajettavaksi vai tuleeko vaan randomina aina kuusi rallia ja pätkien määrä vaan lisääntyy? Olis hyvä jos kaikki nykyiset ja tulevat rallit tulis yhteen kauteen niin ei yksi huonosti mennyt kisa ratkaisis niin paljon.
 
Täytyy koittaa huomenna ehtiä testamaan Monte Carloa. Jäänyt nyt ajamiset taas viikoksi tauolle.

Sen lisäksi pitäisi testata noita rengasseoksia soralla oikein kunnolla, kun nyt tulee lähinnä aina ajettua softeilla. Kuulemma Codemastersin mukaan hardilla kestää lämmetä hetki, kun softilla taas pitoa löytyy paljon paremmin heti alusta. Shakedownin lyhyt kesto voisi selittää miksi soft tuntunut aina toistaiseksi paremmalta kuin mediun, mutta pitää testata vähän pidempään ja laajemmin.
Lisäksi hard on tarkoitettu lämpimään olosuhteseen ja soft kylmempään/märempään.

Jos sitä vaikka onnistuisi löytämään jotain tarkoitusta kaikille rengasseoksille.
Urassa eilen uudessa seelannissa kuivat päivä pätkät putkeen, molemmat 16,5km.
33 EK kilometria ni pistin hardit. AI veteli ihan älyttömät ajat, eikä tuntunu hidastuvan meno yhtään. Eli ei niil ainakaa hardit ollu.
Hardeja tunnu tarvitsevan missään ja itselleen tekee vaa hallaa ku ne alle pistää.
 
Otin saman pätkän, auton ja renkaat. Kokeilin ennen päivitystä ja jälkeen päivityksen, ero on ainakin omaan käteen ihan selvä. Auton hallinta on helpompaa, auto luistaa vähemmän ja pito nappaa kiinni aikaisemmin. Tuo Puola märällä tiellä oli ennen aikamoista taitelua, nyt auto menee kuin raiteilla ja pystyy painamaan kaasu pohjassa monet paikat missä ennen piti sitoa. Toisin sanoen ajaminen on nyt tylsää.

On tämä kyllä outo homma. Tuskin sentään juuri omassa versiossa on jotain erilaista kuin muilla.
Ajelet ratilla ja konsoli vai pc?
 
Nyt kun uraa taas ajellut, niin kyllä mulla ainakin ajomalli on tismalleen sama. Ennen pätsiä oli kokoajan yö tai sade ja perstuntuma tuli niiden mukaan.

Nyt kun on enimmäkseen kuivaa päivää, niin siellä on tosi paljon parempi pito kuin näillä muilla keleillä.
Jo kuiva yö pätkä on todella paljon liukkaampi. Ero on kuin yöllä ja päivällä. (huomasitteko ”nokkelan” vitsin? :D )
Sateella taas selvästi liukkaampi ja sit kun yhdistetään kuluneet renkaat, niin ero vain kasvaa.

Mutta kun tosiaan ite ajelin paljon juuri yksitttäisiä päivä pätkiä, niin kyllä tuntuma on täysin sama.

Mut asiasta toiseen. Nyt tajusin tuon ajanotto systeemin. Oon ihmetelly miksi saattaa tulla vihreää tauluun, vaikka jään kärjestä.
Sen tiesin jo aikaisemmin, että tuossa näkyy vain ne jotka on jo EK:n ajanu. Takaata siis saattaa tulla joku kovempaa.
Mut tuo vasemman puolen palkki ja keskellä ruutua näkyvät sektoriajat käy aina sen hetken nopeimpaan kuskiin.
Luulin et se ottaa aina siitä kuka on sillä sektorilla kärjessä, mutta ei.

Eli jos nopeimman ajanut kuski tekee virheen parilla ekalla sektorilla, saattaa itse olla vaikka 5sek edellä sitä ja tauluun tulee vihreää ja -5sek. Samalla oikeassa yläkulmassa sijoitus voi ollakin vaikka viides ja kaksi sekuntia kärkeen.
Sen jälkeen virheen tehnyt kuski vetää ihan hulluna pätkän loppuun ja ero kutistuu kokoajan ja loppu sektoreilla se on sit jo kärjessä. Samoin ite nousee oikean yläkulman listauksessa.
Eli sikäli oikean yläkulman vertailulla ei ole väliä, jos pahin kilpailija on ajanut pohjat pätkälle.

PS. Kyllä ne jotain teki AI kuskille. 2litrasella Skodalla ajellu nyt ja uusi seelanti oman mokan vuoksi kolmannen sijan sijasta kuudes, montesta 1,5sek voitto ja Australiasta 40sek voitto.
Aikaisemmin ekalla sektorilla tuli turpaan 15sek.
 
Nyt kun uraa taas ajellut, niin kyllä mulla ainakin ajomalli on tismalleen sama. Ennen pätsiä oli kokoajan yö tai sade ja perstuntuma tuli niiden mukaan.

Nyt kun on enimmäkseen kuivaa päivää, niin siellä on tosi paljon parempi pito kuin näillä muilla keleillä.
Jo kuiva yö pätkä on todella paljon liukkaampi. Ero on kuin yöllä ja päivällä. (huomasitteko ”nokkelan” vitsin? :D )
Sateella taas selvästi liukkaampi ja sit kun yhdistetään kuluneet renkaat, niin ero vain kasvaa.

Mutta kun tosiaan ite ajelin paljon juuri yksitttäisiä päivä pätkiä, niin kyllä tuntuma on täysin sama.

Mut asiasta toiseen. Nyt tajusin tuon ajanotto systeemin. Oon ihmetelly miksi saattaa tulla vihreää tauluun, vaikka jään kärjestä.
Sen tiesin jo aikaisemmin, että tuossa näkyy vain ne jotka on jo EK:n ajanu. Takaata siis saattaa tulla joku kovempaa.
Mut tuo vasemman puolen palkki ja keskellä ruutua näkyvät sektoriajat käy aina sen hetken nopeimpaan kuskiin.
Luulin et se ottaa aina siitä kuka on sillä sektorilla kärjessä, mutta ei.

Eli jos nopeimman ajanut kuski tekee virheen parilla ekalla sektorilla, saattaa itse olla vaikka 5sek edellä sitä ja tauluun tulee vihreää ja -5sek. Samalla oikeassa yläkulmassa sijoitus voi ollakin vaikka viides ja kaksi sekuntia kärkeen.
Sen jälkeen virheen tehnyt kuski vetää ihan hulluna pätkän loppuun ja ero kutistuu kokoajan ja loppu sektoreilla se on sit jo kärjessä. Samoin ite nousee oikean yläkulman listauksessa.
Eli sikäli oikean yläkulman vertailulla ei ole väliä, jos pahin kilpailija on ajanut pohjat pätkälle.

PS. Kyllä ne jotain teki AI kuskille. 2litrasella Skodalla ajellu nyt ja uusi seelanti oman mokan vuoksi kolmannen sijan sijasta kuudes, montesta 1,5sek voitto ja Australiasta 40sek voitto.
Aikaisemmin ekalla sektorilla tuli turpaan 15sek.


Niin meinaatko että ne jotain teki AI kuskin vaikeudelle Career-tilassa? Että AI ei ole niin ylivoimainen kisasta toiseen vaan enemmän heittelyä?
 
Niin meinaatko että ne jotain teki AI kuskin vaikeudelle Career-tilassa? Että AI ei ole niin ylivoimainen kisasta toiseen vaan enemmän heittelyä?
Ei vaan tietyillä autoilla pro tasolla AI veti kovempaa kuin maailmanennätysajat. Jossain välissä niiden piti korjata se online päivityksellä ja ovat sen näköjään tehneet.
Pro tasolla tosiaan jäin EK:lla yli minuutin, nyt voitan.

Mutta kyllä vaihtelua on myös. Ennen oli samat tyypit kokoajan kärjessä. Nyt ne tekee virheitä ja jää eri EK:lla jälkeen, tai jopa keskeyttää.

Mutta kaipaisin kyllä, että ois eri nimisen tyypit eri sarjoissa. Ärsyttää kun kärjessä yleensä sama tyyppi.
 
Vihdoin ehti kokeilla Monte Carloa, menin suoraan dailyyn ja viikkoralliin. Ihan hyvin ne meni aina viimeiseen pätkään asti, jossa jäin kaiteseen kiinni sekä ajoin yleisön joukkoon, +16 sek tuli lyhyellä pätkällä turhaan. Asfaltti pätkillä hävisin enemmän, osa varmaan ajoi softeilla ne läpi.

Ihan hauska oli tutustua uuteen tienpintaan, on varsin hyvin tehty tuo lumella ajaminen ja muutenkin nyt muistuttaa enemmän oikeata Montea (tai ainakin yhtä osaa siitä) kuin Dirt Rally 1:ssä. Ajaminen oli myös paljon helpompaa tässä DR 2.0:ssa, kun ei vain tykitetä pelimäisesti pätkää läpi. Tarkkana pitää olla ja virheitä täytyy välttää, mutta helpompi nyt on ajaa lujaa. Citroenin C4 meni ainakin nätisti ja mitään ylimääräistä ei tarvinnut tehdä.

Pätkät ajettua fiilis nyt ei enää mikään ihmeellinen ole, kun on sen verran tuttuja teitä ja mutkia jo. Noita samoja mutkia tullut ajettua jo kolmessa eri Codemastersin rallipelissä. Eiköhän se tuosta taas maistu, kun kokeilee eri autoilla ja saa oman vauhdin nostettua pykälän verran kovemmaksi. Ei vielä ollut ihan riittävää tykitystä.
 
Ylös Bottom