Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dirt Rally 2.0

Jotenkin noloa mielestäni kun ennakko arviot ( pelialan ammattilaiset ) hehkuttaa tie tuntumaa suurin piirtein mielettömäksi ja lopputulos on jotain muuta julkaisun jälkeen. Jotain oleellista Fbbstä puuttuu tai ne on niin heikkoja että tuskin tuntee..
Tulee jotenkin mieleen et varmaan jokin joukko hysteria arvostelijoilla on tai sitten ei haluta leimautua kriittiseksi tai muutoin turha odotella yhtään peliä ennakko arvioitavaksi enää mistään suunnalta..
 
Mikäs noissa R5 autoissa on vetotapa?

Jos semmosta pääsee ajamaan niin seuraava on sitten WRC auto.
 
Omenal
Itse ostin kanssa Skodan ja tein tuon saman.
Mikä sulla kokonaisajaksi tuli/tulee?

Itse vedin aika tasaisesti (sen saman minuutin per pätkä perässä), mutta viimeisellä EK:lla jouduin palauttamaan auton tielle pienen virheen vuoksi. Jäin jumiin aitaan. Minuutti penaltyä.
Olin lopulta 9ek jälkeen siinä vaiheessa rankingin 18:sta (vissiin pleikan ajoista vain) ja ilman rankkua oisin ollut kymmenes.

Aikaa tosiaan kärkeen tosi paljon, mutta harva ajoi maaliin, joten nousin alun 30 paikkeilta tosiaan 20 joukkoon ja ilman virhettä oisin ollut kymmenes.

Tuo New Zealand viikkohaaste meni aikaan 56.32,737. Kerran jontkaan ja siellä palautukset autolle. Ja se tapahtui vikalla pätkällä. Tuntui,että lähti vika pätkä hyvin käyntiim ja hyvä maitti päällä,kunnes eka väliaika ja 14 s perässä‍♂️. Laitoin softit alle ja tuntui,että pitoa oli paljon enemmän alussa kuin versus medium.

Mitenhän älyttömän kovaa tässä saa ajaa oikein,että kerkeää porukoille. 6.30min perässä kokonaiskärkeä. Ilmeisesti kaikki alustat.

Kiva ois saada alusta kohtaiset tulokset suoraan peliin. Nyt pitäis laskeskella nickkien perusteella ketkä ehkä ovat xo1 rallaajia. Silti vanhoja tuttuja nimiä on yläpuolella,joiden kanssa oli tasaväkistä skabaa dirt1ssä. Nyt on vain minuuttitolkulla perässä. Ja vaikuttaakohan nuo avustukset aikoihin? Luistonestot yms.?
 
Kannattaakohan tämä hommata boxille vai pleikalle? Dirt Rally 1 löytyy itseltä molemmille koneille ladattuna. Huomasin että PS4:n padituntuma on selkeästi boxin vastaavaa parempi. Boxin tärisevät liipaisimet ja ehkä paremmat grafiikat kiinnostaisivat myös mikäli tosiaan tuntuma ohjaimella olisi parempi.
 
Omenal

Tuo New Zealand viikkohaaste meni aikaan 56.32,737. Kerran jontkaan ja siellä palautukset autolle. Ja se tapahtui vikalla pätkällä. Tuntui,että lähti vika pätkä hyvin käyntiim ja hyvä maitti päällä,kunnes eka väliaika ja 14 s perässä‍♂. Laitoin softit alle ja tuntui,että pitoa oli paljon enemmän alussa kuin versus medium.

Mitenhän älyttömän kovaa tässä saa ajaa oikein,että kerkeää porukoille. 6.30min perässä kokonaiskärkeä. Ilmeisesti kaikki alustat.

Kiva ois saada alusta kohtaiset tulokset suoraan peliin. Nyt pitäis laskeskella nickkien perusteella ketkä ehkä ovat xo1 rallaajia. Silti vanhoja tuttuja nimiä on yläpuolella,joiden kanssa oli tasaväkistä skabaa dirt1ssä. Nyt on vain minuuttitolkulla perässä. Ja vaikuttaakohan nuo avustukset aikoihin? Luistonestot yms.?
Siellähän on asetuksissa se että mihin vertaillaan. Se on oletuksena kaikkien alustojen välillä. Mä heitin sen niin et se vertailee vaan pleikkari pelaajiin.
 
Omenal

Tuo New Zealand viikkohaaste meni aikaan 56.32,737. Kerran jontkaan ja siellä palautukset autolle. Ja se tapahtui vikalla pätkällä. Tuntui,että lähti vika pätkä hyvin käyntiim ja hyvä maitti päällä,kunnes eka väliaika ja 14 s perässä‍♂. Laitoin softit alle ja tuntui,että pitoa oli paljon enemmän alussa kuin versus medium.
Mulla näköjään 55.48.049
Hyvältä tuntuu et olen pädikuskien kanssa samalla viivalla. Hirvitti toi vajaan viiden minuutin tappio kärkeen.
Pleikan sijoituksena oon nyt 27 ja viidenneksi paras suomalainen.
Ilman minuutin sakkoa olisin edelleen sijalla 17..harmittaa virhe.
 
Tuli kokeiltua eka kerta weekly challenge NZ ja kello ei tykännyt yhtään pikku kohelteluista.
Pimeällä pätkällä lisävalot tuli karsittua nokalta jo turhan aikaisin ja koko pätkä meni pumppaillen, kun näkyvyys ei ollut enää kaksinen. Joka pätkällä jotain pientä ohjelmaa ja useampi spinni.
Sijoitus (PS4) 17. ja loppuaika 54:26.

Kovaa näyttää menevän kärki!
 
Ei pitkässä rallissa tarvi edes hirveästi jäädä että ero muodostuu isoksi, 2-3 sec kilometriltä muodostaa jos ison eron, siihen vielä kaikki pienet virheet päälle.

Kimihän tais jäädä ralliaikoina reilun 1sec kilometriltä kärjelle ja rallin maalissa se näytti että turpaan ois tullut ihan kunnolla.
Rallissa on niin paljon muutujia ja se on niin pienestä kiinni että erot on yleensä ihan eri luokkaa kun rata-autoilussa.
 
Viimeksi muokattu:
Alkaa uhkaavasti näyttää siltä ettei mun tallilla ole varaa ajaa toista kautta nelivedolla. Ei A-ryhmäläisellä, eikä R5:lla.
Rallin huoltotauko maksaa 10-15k, jonka lisäksi rallin päätyttyä saattanut mennä 70-100k lisää. Eli toisinsanoen voittamalla kisan jään tappiolla vähintään 100k. Ei paljon mestaruuden voitto lohduta kun tappiolla harrastaa ja talous pidetään kasassa daily haasteilla. :D
 
Rallin ajaminen on aika kallista. Pirauta Janne Tuohinolle, jos sieltä saisi edullisen paketin vuokrattua.

Eiku perkele, tämä olikin Videopeli! Hups, sori.
 
Rallin ajaminen on aika kallista. Pirauta Janne Tuohinolle, jos sieltä saisi edullisen paketin vuokrattua.

Eiku perkele, tämä olikin Videopeli! Hups, sori.
Jep ja näin sen kuuluu olla! Saisi olla jopa vielä kalliimpaa ihan oikeasti. Koska kuten jo aikaisemmin sanoin, mikään muu ajopeli ei ole saanut tätä ”aja ennemmin varovasti maaliin, kuin kaasu pohjassa”-fiilistä näin upeasti.
Ei ole voitto mielessä pätkällä, vain se että tää maksaa pirusti jos mokaan. :D
 
Juuri siksi, että tässä urassa on vihdoin tajuttu tuo rallin syvin olemus. Täytyy ajaa vain omien taitojen rajoissa. Jos yrittää liikaa, auto hajoaa. Tärkeämpää on tulla maaliin, kuin ajaa kovaa.

Freeplay valikon alla erillisenä pelimuotona.
Siellä on mestaruussarja joka aloitetaan tehottomilla etuvetoautoilla (mini, fulvia jne) ja kun pääset kolmen joukkoon, pääset seuraavaan luokkaan jne. Tavoitteena modernit ralliautot. Hyvin samanlainen kuin ura, mutta rajatumpana ja ilman rahahuolia.

Ongelma on siinä, että kun ajan omien taitojen rajoissa niin jään joka ek:lla 5-10s kärjestä ellen enemmän kun siirrytään helpoimmasta pari pykälää kovemmalle tasolle joten mun on pakko yrittää ajaa kovempaa kuin mihin taidot kunnolla riittää tai ura ei etene mihinkään.
Lisäksi ainakin ekassa dirt rallyssa riitti, että auton perä hieman hipaisi jotain pientä kiveä niin auto oli metsässä eikä mitään saumaa pärjätä enää joten se on aina restartin paikka tuossa vaiheessa.

Joku sanoi, että se sijoitus otetaan joka tulee, mutta niin kauan kun on tavoite voittaa niin minä haluan voittaa.
Ei minua kiinnosta ajaa mestaruudesta jos minulla ei ole realistisia mahdollisuuksia voittaa sitä. Minulle sijoituksia on kaksi, voitto ja häviö ja jos voittoa ei tule niin se oli ajan heittämistä hukkaan.
Kivat niille jotka tykkää vetää vaikka formuloissa täysiä kisoja, tulevat lopulta neljänneksi mestaruus pisteissä ja hymyillen aloittavat uuden kauden.

Saako tuolla historicin puolella edes säädettyä sillä sliderilla vaikeutta vai toimiiko se vain custom championshipin puolella?
 
Jep ja näin sen kuuluu olla! Saisi olla jopa vielä kalliimpaa ihan oikeasti. Koska kuten jo aikaisemmin sanoin, mikään muu ajopeli ei ole saanut tätä ”aja ennemmin varovasti maaliin, kuin kaasu pohjassa”-fiilistä näin upeasti.
Ei ole voitto mielessä pätkällä, vain se että tää maksaa pirusti jos mokaan. :D
Joku masokistinen hauskuus tässä pelissä kiehtoo :D
 
DR1 oli semmosia hienoja info videoita eri tavoista ajaa ralliautoa ei oo vielä osunu tässä silmään niitä.
 
Alkaa uhkaavasti näyttää siltä ettei mun tallilla ole varaa ajaa toista kautta nelivedolla. Ei A-ryhmäläisellä, eikä R5:lla.
Rallin huoltotauko maksaa 10-15k, jonka lisäksi rallin päätyttyä saattanut mennä 70-100k lisää. Eli toisinsanoen voittamalla kisan jään tappiolla vähintään 100k. Ei paljon mestaruuden voitto lohduta kun tappiolla harrastaa ja talous pidetään kasassa daily haasteilla. :D
AI tässä on tämmöinenkin systeemi että arvokkaamilla autoilla kisaaminen maksaa enemmän, en oo vie huomannut.
Clubman kauden aloitin A-ryhmän Cossu Escortilla, voitto irtosi mukavasti Espanjasta.

Omasta mielestä tuo on hyvä että rest startteja on vain 5kpl per kisa, täytyy harkitusti nuo käyttää.
Täytyykin käydä kurkkaan onko mullekin milli tullut, kai sitä on pakko joku R5 ostaa :p.
 
Ylös Bottom