Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dirt Rally 2.0

No hommasin myls pclle deluxen tänään,kun lapset tulevat pööpöilemään telkusta pelattuna,niin saapi rauhassa pelata. Rahaa meni mutta toistaiseksi on ihmetystä xo1 x vs pc. Rahaa ei ollut yhtään tilillä(liekkö ennakkona ostettu etu) ja itse ajaminem on erilaista pcllä.

Ajoin tänään xo1 sen Puolan pv haasteen ja siitä ei meinannut tull yhtään mitään. Pitoa ei yhtään ja oli kuin jäillä olisi ajanut. No mutta ensimmäisenä sitten pcllä saman päivä haasteen kimppuun ja nyt pystyi ajaa ihan eri tavalla. Ei ole niin liukasta ja luistoja pystyy hallitsemaan. Kaasu ei ole niin herkkä ja samat asetukset kuin xboksilla. Pitoa tuntui olevan enemmän. Lisäksi pöpelikköön ajaessa tuli rankkua enemmän ajallisesti. En ole tunannut mekaanikkoja tai kartturia.

Mutta konsolilla ei tarvinnut kuin tökätä ohjaimet kiinni ja pcllä piti ratti päivittää ja H-kaavio th8 ei toimi,kun din/usb piuha on hukassa. Lisäksi näppäin asetukset ratissa eri kuin boksilla ja jostain syystä ei anna muuttaa tai antaa mutta samat näppäimet on. Vähän hankala käsijarrua vasemmalta käyttää. Rattina siis thr tx leather.
 
Tuli kokeiltua alustan säätöihin muutoksia ja Argentiinan Las Juntas meni Skoda Fabia R5 aikaan 6:30,777.
Joitakin sekunteja lähtee vielä helposti pois, kun tuli tuossakin tössäytettyä kiviin.

Ai että kun saavat nuo FFB vielä paremmiksi, niin tämä on vaan hieno ralli ajella!
 
Mitä enempi ajaa, sitä paremmalta maistuu!

Ratin asetukset kun sai omaan makuun sopivaksi, niin tässä jo vähän pelkää, että millaiseksi tuo FFB muuttuu myöhemmin? Ettei vaan muuttuisi liikaa.
Auton perän irtoaminen tiestä välittyy nyt rattiin niin mallikkaasti ja nautittavasti, että autojen hallinta tuntuu mielestäni paljon helpommalta kuin ykkös osassa, vaikka monesti, varsinkin sateella, tien pinta tuntuukin liukkaammalta.
Ykkösessä tien pinta välittyi todella hyvin ratin kautta, mutta irtoaminen luisuun ja pidon häviäminen ei kyllä välittynyt mielestäni näin sulavasti hyppysiin.
 
Kyllä tää on ihan mukiinmenevä rallipeli kun sai nuo rattisäädöt itselle mieleiseks. Uraa on tullut ajettua ja lisäsin itselle vielä enemmän haastetta ja päätin et mitään restartteja en käytä kisoissa vaan kärsin kaikki mokat jota sattuu pätkillä. Realismia enemmän.
 
Eilen aloitin uran viimein ja lähdin takki auki Escort MK II:lla ja H-kaaviolla ajelemaan. Ei jumaliste, että oli vaikea pitää auto tiellä ja saada edes vähän vauhtiakin masiinaan. Mutkissa työntää perän todella herkästi eteen ja tuntuu, että keulaankaan ei saa kunnolla mitään pitoa ilman, että sitoo jarrulla kaikkiin mutkiin. Ohjaamossa oli niin sanotusti kädet täynnä, vaihdemissejä koko ajan ja soft lock kääntösäde vaikeutti vielä entisestään. Huomasin kylmällä tavalla, että siitä on tosiaan aikaa, kun olen viimeksi ajellut H-kaaviolla mitään ja simuja muutenkin aika vähän pitkään aikaan.

Taistelin rallin läpi ja tuloksena oli lopulta kymmenes sija erinäisten kommellusten jälkeen. En jaksanut ottaa restartteja pätkille, halusin vain ajaa rallin läpi ja sen jälkeen jätin homman kesken. Vaihdoin A-sarjan Subarun alle ja sekventaalin takaisin. Homma lähti paremmin liikkeelle ja kahdelle ekalle EK:lle pohjat. Yksi isompi mälli tuli siinä, joten otin tauolle pienen penaltyn, mutta säilyin silti nipin napin rallin johdossa. Seuraavat kaksi pätkää menivätkin sitten ihan pieleen. Onnistuin tyrimään loput kolme restarttia heti kättelyssä, joten jouduin taistelemaan pitkän pätkän maaliin ja varomaan hajottamasta valoja seuraavalle yöpätkälle. Viimeisille kahdelle EK:lle mahtui kuitenkin pari spinniä ja liian varovasti jouduin tulemaan ne läpi muutenkin, joten tipuin toiseksi kokonaiskisassa.

Kyllä on armoton peli tämä! Vähän turhauduinkin eilen, kun tuntui, ettei millään saa hyvää flowta päälle. Tuo A-sarjan Subarukin tuntui jotenkin tosi pomppuiselta ja teiden pinta oli paikoin siinä kunnossa, että pidon kanssa oli isoja vaikeuksia. Märät olosuhteet tekevät osasta pätkiä aivan karmeita ajaa, varsinkin takavedolla oli ihan sukkasilteen ajelua välillä. Hitaan vauhdin pito on tosiaan jotain aivan muuta kuin ykkösessä. Nimenomaan hitaissa mutkissa tulee itsellä noita ulosajoja, kun auto tahtoo väkisin puskea liukkaalla ulos, vaikka luulit hidastaneesi tarpeeksi.

Pätkät ovat ehkä vähän turhankin haastavia tässä ja tosi vaikea saada sellaista hyvää ajamisen meininkiä päälle. Siihen päälle tuo, että joka toisessa tuntuu olevan sadekeli tai pimeä, niin ei ole helppoa. Toisaalta pidän siitä, että uratilassa on nyt todellista haastetta, eikä vain ajeta pätkiä läpi, jotta saa päivitysosat autoon. Tässä pitää tosissaan mukauttaa ajamistaan niin, että vehkeet saa ehjänä maaliin ja näillä pätkillä se ei todellakaan ole itsestäänselvää.

Ensimmäisessä pelissä oli kyllä omaan makuun aika paljonkin paremmat pätkät, mutta nehän tulee ilmeisesti kaikki tähän DLC:nä. Jonkun ihan kokonaan uudenkin rallin olisin toivonut vielä lisäksi, mutta kyllähän tässä ajettavaa riittää, kun nuo vanhatkin pätkät ynnätään peliin. Toivottavasti urassa pääsee ajamaan myös niitä, eikä pelkästään free playn puolella.

E. Lisätään nyt vielä, että nuo puutteelliset forcet harmittavat aika kovastikin. Ratin kautta ei saa mitään infoa siitä, mitä siellä eturenkaiden alla tapahtuu ja tästä syystä tulee ajeltua mutkia pitkiksi, kun ohjaus tuntuu koko ajan samalta. Siihen on jotenki tottunut, että pidon menettämisen tuntee heti käsissä, mutta tässä ohjaus tuntuu koko ajan käytännössä samalta. Palaute käsiin on valitettavasti todella puutteellinen.
 
Viimeksi muokattu:
+Ohjaimella ihan jees
+Nätti (XB1)

-Ei Suomea
-Argentiina on paskin ralli ikinä
-Jatkuvasti sataa ja on yö
-Rahanhimoinen Codemasters
-Tuli pahoittelut viikonlopusta mutta ei rahaa
 
Default FFB oli hirveä, kunnon palautetta tiestä ei saa millään asetuksella. Ja vaikka laittaa tyre ja wheel frictionit nollaan sekä laskee self alignia selkeästi niin edelleen se ainoa force tyyli mitä sieltä tulee on ratti menee vain jäykäksi mutkissa oli asetukset mitkä tahansa. 1h verran koitin säätä asetuksia 95' Subarulla New Zelandissa ja ainoastaan tuon voimamiehille tarkoitetut säädöt sain vaihdettua rallin ajamiseen. Kaukana ollaan silti DR1:sen FFB:stä ja sekään ei aina ollut kaikilla autoilla sekä olosuhteissa mikään ihmeellinen.

Pari kohtaa tullut vastaan auringonlaskun aikana, kun metsäisessä kohdassa ei näe edes mihin tie menee. Se auttoi, kun vaihtoi kuvakulman auton sisältä konepelille niin niissä kohdissa näki ihan hyvin. Auton sisältä ei nähnyt, vaikka laittoi pelistä brightnesin täysille.

Ajaminen on hauskaa, fysiikat on eteenpäin DR1:stä, äänet aivan loistavat ja kartturi on selkeän hyvä. Peli on näyttävä, kiitos parannetun valaistuksen sekä lisätyn kasvillisuuden. Kauhean suttuinen vaan kuvailme PS4 Prolla ja 30 fps replayt huonoja. Ei toki yllätä, kun Dirt4:ssa oli samat asiat pielessä verrattuna Dirt Rallyyn PC:llä.

Jos FFB paranee niin todella hauskaa puuhaa ratin kanssa, nyt se rajoittaa vähän liikaa omaa ajamista.
 
+Ohjaimella ihan jees
+Nätti (XB1)

-Ei Suomea
-Argentiina on paskin ralli ikinä
-Jatkuvasti sataa ja on yö
-Rahanhimoinen Codemasters
-Tuli pahoittelut viikonlopusta mutta ei rahaa
Mulla taas täysin päinvastaisen mielipide asiaan. Argentiina todella haastava ja hieno ajaa. Yöllä sateessa ajaessa saa parhaat fiilikset ku tietää , että yksikin virhe ni se on sitte siinä. Suomi saisi kyllä olla mukana, mutta eiköhän se sieltä lisäosissa ilmesty.
 
Mulla taas täysin päinvastaisen mielipide asiaan. Argentiina todella haastava ja hieno ajaa. Yöllä sateessa ajaessa saa parhaat fiilikset ku tietää , että yksikin virhe ni se on sitte siinä. Suomi saisi kyllä olla mukana, mutta eiköhän se sieltä lisäosissa ilmesty.
Samaa mieltä, Argentiina on yksi parhaista ralleista. Mulla vaan on sen kanssa pieni ongelma. Olen nimittäin varmaan ainut ihminen jolla se yksi kaikkein röykkyisin ja pomppuisin osuus aiheuttaa ihan fyysistä pahoinvointia. Silmiin sattuu, oksettaa, heikottaa.
Auto pomppii ruudulla niin paljon, ettei mun sisuskalut kestä sitä. Veikkaan että ratilla ongelmaa ei olisi, mutta pädillä ajaessa aivot ei kestä sitä.

Edelleen myös uusi seelanti on mun lemppareita, siellä on pitoa, nopeutta, kivoja mutkia. Kunnon flow tilan aikaansaaja.

Mut tosiaan tuo yö/sade vie fiilikset aika täysin. Lisäksi en vain ehdi ajamaan uraa. Päivä ja viikko haasteet kuluttaa sen ajan mitä peliä ehdin pelaamaan. Niihin on muuten tullut nyt D+ haasteita, eli ilmeisesti Deluxe version omistajat saa lisähaasteita, eli ”ilmaista” rahaa.
 
Samaa mieltä, Argentiina on yksi parhaista ralleista. Mulla vaan on sen kanssa pieni ongelma. Olen nimittäin varmaan ainut ihminen jolla se yksi kaikkein röykkyisin ja pomppuisin osuus aiheuttaa ihan fyysistä pahoinvointia. Silmiin sattuu, oksettaa, heikottaa.
Auto pomppii ruudulla niin paljon, ettei mun sisuskalut kestä sitä. Veikkaan että ratilla ongelmaa ei olisi, mutta pädillä ajaessa aivot ei kestä sitä.

Edelleen myös uusi seelanti on mun lemppareita, siellä on pitoa, nopeutta, kivoja mutkia. Kunnon flow tilan aikaansaaja.

Mut tosiaan tuo yö/sade vie fiilikset aika täysin. Lisäksi en vain ehdi ajamaan uraa. Päivä ja viikko haasteet kuluttaa sen ajan mitä peliä ehdin pelaamaan. Niihin on muuten tullut nyt D+ haasteita, eli ilmeisesti Deluxe version omistajat saa lisähaasteita, eli ”ilmaista” rahaa.
Vai omppua pompottaa! Heh
Ykkösessä oli säätö sille tärinälle..tässä ei sitten ole..?vai muistanko väärin
 
Vai omppua pompottaa! Heh
Ykkösessä oli säätö sille tärinälle..tässä ei sitten ole..vai?
:D:D
Onhan siellä se tärinäasetus, mutta ei se ite tärinä ole se ongelma, eikä mikään muu ralli. Ei edes tuolla kuin se yksi pitkähkö osuus. Siinä on niin rajuja nyppyjä et koko auto menee ylös alas vaa ruudulla. :D Eli ei ole sitä tärinää mitä se säätö muuttaa.
 
:D:D
Onhan siellä se tärinäasetus, mutta ei se ite tärinä ole se ongelma, eikä mikään muu ralli. Ei edes tuolla kuin se yksi pitkähkö osuus. Siinä on niin rajuja nyppyjä et koko auto menee ylös alas vaa ruudulla. :D Eli ei ole sitä tärinää mitä se säätö muuttaa.
Roger
 
Sama vika kuin ompulla, tuli todella paha olo Argentiinan pomppuisella pätkällä. Samoin tuli Puolassa, pitkällä yöpätkällä, kaatosateella.

Kannattaa muuten päivittää hetimmiten autojen jousitusta ja jarruja. Helpotti ainakin täällä ajamista.
 
Sama vika kuin ompulla, tuli todella paha olo Argentiinan pomppuisella pätkällä. Samoin tuli Puolassa, pitkällä yöpätkällä, kaatosateella.

Kannattaa muuten päivittää hetimmiten autojen jousitusta ja jarruja. Helpotti ainakin täällä ajamista.
Tuo puola (paikoitellen myös USA) yöllä/sateella aiheuttaa kyllä jonkinasteisen ”sokeutumisen” niillä metsäisillä osuuksilla. Katoaa jotenkin kaikki ymmärrys etäisyyksistä ja missä tie kulkee. Näkyy identtisiä puita vilistävänä vaan ruudulla. :D
Vähän sama efekti kuin oikeassa elämässä todella pitkällä suoralla tiellä talvella yöllä ajateltaessa kun lumisade osuu tietyllä tavalla ajovaloihin.

Toki ehkä sinulaatiomaisen realistista, mutta aletaan olee tuon osalta siinä pisteessä, missä visuaalinen realistisuus menee pelihauskuuden edelle. :D
 
Ikävä kyllä Suomea ei ole luvassa joka oli DR1:n ja ylipäätään kaikkien rallipelien ylivoimaisesti paras ralli.
 
Tuli itsekin heitettyä gigantista noudettavaksi tuolla 49e hinnalla.
Tuskin tätä tuota halvemmalla saa ennen kesää ja kesällä en mitään ratilla pelaa, koska kämpässä on niin lämmin, että pelkästään sohvalla istuessa valuu hiki melkein kuin saunassa :D
Muutenkin tämä oli alkuvuoden odotetuimpia pelejä joten otetaan se riski nyt sitten. Saa tästä vähintään puolet takaisin kun vie vaihtoon jos ei iskekään ja jos kunnolla tykästyy niin näköjään tuo season pass maksaa 27e.
Se tulisi muutenkin ostettua vasta vuoden lopulla kun kaikki rallit on jo julkaistu.
 
Jeesus kun on vaikea toi Argentiinan R5 weekly ralli. Kahden pätkän jälkeen 1.25min turpaan kärkeä ja koko ajan pöpelikössä. Ei Malta yhtään, tekis mieli vaan päästää kokoajan kaasu pohjassa.

E: näköjään tuli 8km pätkällä 44sek turpaan, vaikka pysyin jo tiellä :D
 
Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom