Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dirt Rally 2.0

Joo ei tosiaan ole se 2001 WRC Impreza tuleva DLC auto, vaan 08 WRC hatchback.

Samoja fiiliksiä osittain. Toisaalta pettymys, koska onhan se Solbergin mestaruusauto klassikko, mutta toisaalta sillä tuli ykkösessä ajettua jo hävyttömiä määriä ja tuo '08 Hatchback on harvinaisempi laite. Ihan mielellään sitä kokeilee uusiakin autoja ja ralli-Subbe on aina ralli-Subbe.

Tiistaina kaikki päivitykset autoon sisään ja pätkille! Itse en ole noista WRC Focuksista koskaan niin välittänyt, vaikka 90-luvun WRC Escortista olen aina tykännyt. Tässäkin tullut sillä jonkun verran ajeltua, vaikka A-ryhmän pääasialliset ajot on tullut ajeltua Evolla ja Impulla.
 
2001 Impreza on myös tulossa peliin jossain vaiheessa, olisi tosin voinut olla jo valmiina pelissä kun ykkösestäkin löytyi.
 
Moi!

Minkälaisia pelimuotoja tässä pelissä on?
Voiko pelata kautta netissä ihmisiä vastaan?

-Career pelimuoto. Huom. vaatii myös nettiyhteyden!
-Lobby, jossa voit pelata ystäviäsi vastaan isäntäkoneen määrittelemillä mailla ja erikoiskokeilla tai rallicrossissa.
-TimeTrial, jossa voit ajaa kelloa vastaan (niin itseäsi kuin myös muiden). Ajat tallentuvat leaderboardille.
-Päivä-,viikko-, ja kuukausihaasteet online eri ralleissa ja päivittäin/viikottain vaihtuvilla autoilla jne.

Itse olen pelannut ystävää vastaan Lobby. Useamman kesken en ole siis kokeillut vielä ja loput kilpailijoista on tekoälyn kuskeja.
Liigoja odottelen kovasti tähän ja ehkä ne ovat tulossa kesäkuussa...tai sitten ei...
 
Mitä te "pro" kuskit olette mieltä onko tässä padilla ajo realistisempaa vai ei verrattuna dirt 1.0:seen? Omasta mielestä ainakin helpompaa. Ykkösosassa oli heti ojassa kun vähänkin keskittymiskyky harpaantui. Restart oli kovassa käytössä. Tässä huomaan että välillä ajan suht. kovaa ja ajattelen jotain omia asioita. Tietysti vaikeampi ei aina ole realistisempi joten sen takia kysynkin. Tällä hetkellä pro tasolla ja ykkössija kaikissa kisoissa. Ykkösosassa masters tasolla tuli ajettua mutten muista voitinko sen. Joka tapauksessa tämä osa on minusta kaiken puolin parempi silti, varsinkin kun autoilla on jotain painoakin tässä. Grafiikatkin näköjään parantuivat jossain päivityksessä ja nyt peli ja autot näyttää aika hienolta. Sen voisivat korjata että jos urassa kesken kisan menee main menuhun niin kun menee takaisin saman verran restarteja jäljellä joten restarteilla ei siinä mielessä ole merkitystä tässä. Eikä se kestä kauan kun menee main menuhun ja takaisin kisaan. Myös onlinen leaderboardeilla ei muistaakseni voinut nähdä ykkösaikoja vaan kun painoi "get on top" niin se meni vaan muutamia sijoja ylös.
 
Itse olen rattikuski, mutta kokeillut nyt muutaman kerran padilla. On sitä ajamista ainakin paljon helpotettu padilla, ajaminen sujuu mainiosti ja se on siten hauskaa.

Ei mielestäni kuitenkaan realistista, koska sitä autoa pitää hallita ja käskeä paljon vähemmän mitä ratilla tai jos vertaa Dirt Rally 1:sen padilla ajoon. Varsinkin joku vanhempi tai vaikeampi auto on ihan eri maailma kuin ratilla, kun padilla voi vaan tykitellä menemään.

Abarthilla padin kanssa top60 sija aivan liian helposti pitkällä 10min Uuden-Seelannin pätkällä dailyssa, vaikka olen vasta ajanut 1% verran padilla suhteessa rattiin (on meinaan tullut peliä jo ajettua aika paljon ratilla, paukkuu varmaan DR1:sen kellotetut 250h kevyesti tämän pelin parissa jossain vaiheessa). Nelivetoisilla pääsee padin kanssa lähelle ratin aikoja, mutta siihen tykitykseen ilman riskejä on ratti selvästi varmempi valinta.

Itselleni tuo on hyvä asia, että padilla ajaminen sujuu silloin, kun sillä tulee harvakseltaan ajettua. Ja tuleehan siinä padilla myös tärinät ja tie-efektit mitä ei ratissa tule ainakaan vielä. Joten antaa vähän erilaisen fiiliksen ajoon.
 
Tuli vasta alotettua tää niin sellanen kysymys että saako tuolta 'Free Play" osiosta mistään mitään rahapalkintoja? Uraa vasta alotellut ja sekin rallycrossin puolella, ainakin se on tässä hyvin mallinnettu.
 
Tuli vasta alotettua tää niin sellanen kysymys että saako tuolta 'Free Play" osiosta mistään mitään rahapalkintoja? Uraa vasta alotellut ja sekin rallycrossin puolella, ainakin se on tässä hyvin mallinnettu.
Ei saa.

Tuli testattua uusia autoja. Focus on kyllä aika tylsä auto, äänet on yksinkertaiset ja siihen ei ole yhtään hyvää liveryä. Subaru vaikuttaa aika pirteältä meno peliltä ja onkin nyt testauksen jälkeen se mielenkiintoisempi auto.

Ainakin Australiassa oli myös default setupeissa varmaan pelin isoin ero tähän mennessä. Focus tuntui aika jämäkältä, mutkissa auto vaan liukui ja ei ollut pitoa. Subaru puolestaan tuntui siltä, että se olisi oikein rajusti säädetty juuri Australiaa varten. Alusta eli, jousitus oli vahvasti käytössä ja pitoa löytyi loputtomasti mutkan aikana. Oli helppo, mutta hauska tykittää pätkä 12 sek nopeammin mitä Focuksella.

Rocky Plains on ihan kiva EK.
 
Itsekin tykkäsin kovasti tuosta uudesta Subarusta. Onhan Impreza hatchbackina silmään outo, mutta mukava sitä on pätkillä viedä ja lyhyempänä autona helpompi ajaa myös verrattuna sedaneihin. Omiin sormiin helpoin ja paras noista DLCnä tulleista nelikoista.
 
Kuinka usein oikeassa rallissa tulee vastaan tilanne jossa joku ottaa edeltä lähteneen kiinni?

On se tässä pelissäkin meinaa mahdollista jos on tarpeeksi hyvä kuski. :D



Aikas sairaan näköstä menoo.
 
aiemmin urassa saattoi ohittaa savuavan rikkoutuneen auton, mutta sellaista en ole enää huomannut.
Siis sellaisen jossa auto seisoo sivulla jossakin ja jätkä heiluttaa käsiään varoitukseksi? Tapahtuu edelleen välillä tuota, eipä se paljoa häiritse kun tosiaan ei tiellä ole auto. Minusta hieno ominaisuus, tuo aitouden tunnetta.
 
Kuinka usein oikeassa rallissa tulee vastaan tilanne jossa joku ottaa edeltä lähteneen kiinni?
Suomen kansallisissa ralleissa tapahtuu useinkin, että ottaa edellä lähteneen kiinni kun on minuutin lähtöväli. Kyseisessä videossa otti vain haamu auton kiinni, joka on kyseiselle pätkälle siinä tilanteessa ajanut nopeemmin.

Mitä olette arvon foorumin jäsenet mieltä, yö ja sadepätkistä? Itse en tahdo nähdä tietä, ja nuotit tässä on ihan persiistä. Tottunut IRL ajamaan
tie nuottia, eikä nopeus nuottia.

YT.
HenkkaT Oivonen
 
Ajan myös sisäkuvakulmasta ja ei oikeen nää sateessa. Eikä Ruotsissa päivällä lumisateessa. Onpahan ainakin haastetta.
 
  • Like
Reactions: XYU
Yöllä ei kyllä paljoa näe, tuntuu että autoissa ois vaan perus valot, ei edes pitkiä.
 
Tässä kun osui poikamiesviikonloppu, niin olisiko kiinnostusta ajaa Ruotsin rallia Lobby?
Pari olutta alla ja rennon letkeä fiilis olisi nyt vedellä ;)
Voin laittaa hostin päälle ja aika monta foorumilaista löytyykin jo mun listalta...
 
Pieni tauko teki hyvää? Tuli sitten ajeltua muutamat päivähaasteet ja viikkohaasteet lauantaina. Ihmeen hyvin menivät kaikki pienestä naukkailusta huolimatta! Kaikista irtosi hyvät sijoitukset ja meno tosiaankin tuntui rennon letkeältä :D
Taisi kaikissa olla sijoitus 20 joukossa ja Argentiinassakin (B 4WD) sijoitus oli eilen illalla vielä sijalla kahdeksan, vaikka ekalla pätkällä tuli töhöiltyä ja oikein perusteellisesti.
 
En tiedä kuvittelenko vain, vai johtuuko pienestä tauosta...
Aivan kuin ratilta saatu palaute olisi parantunut? Käsittääkseni mitään korjausta ei ainakaan ole julkaistu tehdyn.
Ruotsia, Montea ja Argentiinaa tuli ajettua ja tuntuma oli hyvä. Onko muilla samoja tuntemuksia vai onko kyseessä pelkkä oma harha? :)
 
En tiedä kuvittelenko vain, vai johtuuko pienestä tauosta...
Aivan kuin ratilta saatu palaute olisi parantunut? Käsittääkseni mitään korjausta ei ainakaan ole julkaistu tehdyn.
Ruotsia, Montea ja Argentiinaa tuli ajettua ja tuntuma oli hyvä. Onko muilla samoja tuntemuksia vai onko kyseessä pelkkä oma harha? :)
Huomasin itse saman ja ajattelin että päässä viiraa ku missään ei ole ollut puhetta että olisi tullut päivitystä. Ajaminen jäänyt viime aikoina vähemmälle kun on vittumainen avioero prosessi menossa. Jospa kesällä kun on lomaa niin kerkeisi kunnolla ajamaan.
 
Ylös Bottom