Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dirt Rally 2.0

Joo itsellekin tuli kertarysäyksenä eilen niitä haasterahoja.

Tänään ainakin pleikkarille julkaistu melkein 10 gigan päivitys. Tuon jälkeen huomasin, että päivähaasteita ajaessa ei moottoripäivitysten kilometrit enää kerry, eli pätkien jälkeen ei näy, kuinka monta prosenttia seuraavaan päivitykseen on. Autojen tiedoissakin näkyy vain se viimeisin asennettuna oleva, eikä millään autolla näy, missä vaiheessa se seuraava päivitys on, vaan seuraava on vain täysin harmaana. Onkohan CM muuttanut tuota logiikkaa noille päivityksille, vai taasko joku on mokannut jotain?
 
Kävin tutustumassa nyt tuohon https://dirtrally2.com/clubs.

Aika monta näyttäisi löytyvän jo valmiiksi rekisteröityneenä tältä foorumilta ja jotka löytyvät myös PS:n ystävistä.
Kiinnostaisiko kokeilla kuuden osakilpailun sarja vaikka esim. A-ryhmän autoilla?
Karsitaan yöpätkät kokonaan pois ja osakilpailuiksi esim. seuraavat:

1. Puola
2. Australia
3. USA
4. Argentiina
5. Monte Carlo
6. Uusi Seelanti

Aikaa ajaa 7pvää/osakilpailu ja eka osakilpailu alkaisi jo esim. tänään ajettavaksi.

Miltä kuulostaa?
Mulla ei ole tuosta Club hommasta aikaisempaa kokemusta ja olisi hauska kokeilla.
Tai jos joku muu haluaa määritellä sarjan, niin sopii sekin.
 
Sopii, pystyyn vaan. Pari adminia laittaa sitten perustajan lisäksi.

Saksaa myös ehdottaisin Puolan tai USA:n tilalle. Tai mikäli ihmiset vielä viihavat Argentiinaa niin senkin voi tiputtaa, mutta itse ainakin olen jo sopeutunut siihen ja se antaa jokatapauksessa hyvää vaihtelua muihin soraralleihin.
 
Oon mukana. Kaikki maat käy vaikka osassa tulee takkiin pahasti. Heinäkuun olen suurimmaksi osaksi mökillä niin jää ajot silloin vähemmälle.
 
Sopii, pystyyn vaan. Pari adminia laittaa sitten perustajan lisäksi.

Saksaa myös ehdottaisin Puolan tai USA:n tilalle. Tai mikäli ihmiset vielä viihavat Argentiinaa niin senkin voi tiputtaa, mutta itse ainakin olen jo sopeutunut siihen ja se antaa jokatapauksessa hyvää vaihtelua muihin soraralleihin.

Ei löydy Saksaa, eikä Ruotsia tuolta kun tutustuin miten se toimii.
 
Yritin iPadilla perustaa sarjan, mutta bugittaa ihan kympillä ja nyt luovutan.
Yritän myöhemmin uudelleen. Kieli on välillä jotain muuta kuin Englantia ja tuottaa vähän haastetta arpoa sillä kielellä säätiloja jne...
Lisäksi kun lopulta sain useiden rämpyttelyjen jälkeen valittua maat ja säätilat, niin submit/create Championship painikkeesta ei tapahdu yhtikäs mitään.
Buginen Beta siis kyseessä...
 
Olen yrittänyt aika halvatun monta kertaa enemmän kuin muutaman kerran...;)
Rauhallisellakin miehellä paloi hermot tällä kertaa :D

Monta kertaa perustanut ja kirjautunut ulos ja sisään ja taas uudestaan, mutta joka kerta homma kaatuu johonkin bugiin tai ihmeelliseen sekasikiö kielisyyteen.
 

Liitetiedostot

  • 4FCA8A01-F0B2-4301-8853-3A3BE62A2FB8.png
    4FCA8A01-F0B2-4301-8853-3A3BE62A2FB8.png
    488,2 KB · Lukukerrat: 8
Yritin vielä...joka halvatun kerta tyssää johonkin bugiin. Kielikin vaihtuu mielivaltaisesti välillä Italiaksi, välillä Ranskaksi jne.
Yritin vielä jopa huijaamalla VPN:llä, että olisin Lontoossa, mutta ei niin ei...

Ovat oikein todellisia koodimestareita! Bugeja bugien päälle alusta alkaen ja joka päivityksen päälle. Taitaa jäädä viimeiseksi tämän pelitalon tuotokset omalla ostoslistallani.

Voisiko joku muu yrittää perustaa sarjan?
 
Vaatiiko tuo clubiin/sarjaan osallistuminen plussa-aikaa? Kisat kai kuitenkin ajellaan omaa tahtia esim. juuri viikon aikana, joten virallisesti kyseessä ei kai pitäisi olla "moninpeli", kun ei olla lobbyssa samaan aikaan. Jos nimittäin ei vaadi ja homma saadaan CM:n sivustosta huolimatta pystyyn, niin voisihan tuota kokeilla.
 
Ei tarvitse olla Plussa jäsenyyttä Clubeja varten, Rallycrossin moninpeli sensijaan vaatii Plussan (jota ei itsellänikään tällä hekellä ole).

Koitin kanssa muutaman kerran luoda Clubia (Firefoxin viimeisin versio), mutta ei onnistu.
Ei ole kieliä sekaisin tms mutta aina lopussa kun yrittää painaa "Submit Championship" painiketta, ei tapahdu yhtään mitään.
Kokeillut ilman Adblockia mutta ei vaikuta.
Vois kokeilla vielä Chromen selaimella jos sillä on merkitystä.

Mites nuo erikoiskokeiden määrä, täysi 12 vai vähemmän?

Samaa kokeilin itsekin eri selaimilla. Ei ollut apuja.
Ainoa millä olisin saanut menemään läpi sen, niin generoimalla randomisti ja oletusasetuksilla (2pvää aikaa ajaa osakilpailu) ja säätilat on mitä sattuu sekä autot on ihan randomina.

Jos saat onnistumaan, niin täydet 12 pätkää vaan, niin on varaa vähän virheisiinkin
 
Konsolifin_1 nimellä löytyy ja kaikissa pitäisi olla nyt A-ryhmän auto ja 7pvää aikaa ajaa.
Olettaisin että Nuit on ranskaa ja tarkoittaa yötä. Kaikki ne muutin joksikin muuksi, mutta en tiedä mitä ovat ;)
 
Kun jättää Monte Carlon pois, niin onnistuu Championshipin luonti haluamillaan muokkauksilla.

Huomasin saman. Meni läpi heti kun sen jätti pois. Tosin taas kieleksi muuttui Ranska ja ne säätilat ym. meni arvalla, kun en Ranskaa hallitse. Ainoa jonka ymmärsin, niin se Nuit ja ne vaihdoin.
Nyt tuo on moderated asetuksella. Oisko parempi kuitenkin ihan julkinen kaikille ja sinne tulee muitakin, jos on tullakseen?
Moderated joutuu vain admin ja perustaja hyväksymää liittyviä.
Nostin Ac3wayn adminiksi myös ja voin nostaa muitakin, niin voitte hyväksyä liittyviä.
 
Kaikkia ei voi tietysti miellyttää ja itse vihaan Argentiinaa, enkä sitä suostu pelaamaan missään muodossa.
Lähinnä sen prkl:een tärinän takia.

https://dirtrally2.com/News/51641
Tuollahan on jonkinlainen guide Clubin tekemisestä.

Mielestäni se voisi olla myös sellainen jossa ei käytetä apuja eli vähän kuten tuo Codemastersin Expert DiRT : https://dirtrally2.com/clubs/club/179043
Sitä aloitin yhden kisan verran joka meni hyvin, mutta keskeytin seuraavassa ja erosin.

Voisihan näitä luoda muutamankin jos jollain on puhtia, ehkä niistä löytyy sitten jokaiselle jotain :)

Itseasiassa tuollainen Expert sarja pitänee perustaa myös foorumilaisten kesken, jossa ei ole mitään apuja käytettävissä ja on pakotettu ajamaan ohjaamonäkökulmasta.
En ehtinyt ajamaan kahta ekaa rallia tuosta Expert Dirtistä ja ajoin piruuttani tuon viimeisen Puolan rallin. Tällä hetkellä kärkipaikka, vaikka yhdellä pätkällä meni rengas ulosajon seurauksena. Onneksi oli huolto heti perään. Ajoin pätkän loppuun tyhjällä renkaalla.
Viimeinen pätkä menikin sitten ihan hyvin ja toistaiseksi siellä on 16sek pohjat. :)
No kyllä tuolta pudotaan alemmas, kun nuo aikaisemmissa ralleissa kärjessä keikkuneet ovat ensin treenanneet alle ja tulevat huitaisemaan aikansa ;)
 

Liitetiedostot

  • A9C67529-49C6-4B7B-B3DE-913824AC9C85.png
    A9C67529-49C6-4B7B-B3DE-913824AC9C85.png
    835 KB · Lukukerrat: 11
Toi no assistant + hc damage + ohjaamonäkymä on kyllä hemmetin hyvä yhdistelmä. Se tuo heti hivenen lisää varovaisuutta mukanaan, eikä tule roiskittua ihan niin suurella riskillä. Silti kovaa pitää mennä ja pienikin virhe voi kostautua pahasti. Mulla sattui se pieni virhe Expert Dirtissä eilen ja heti meni rengas, mutta onneksi pystyin ajamaan pätkän loppuun tyhjällä renkaallakin. Ei ollut enää niin pitkä matka maaliin, että sitä olisi kannattanut alkaa vaihtamaan enää.

Konsolifin_1 club on avut mahdollisia ja saa ajaa mistä ajonäkymästä itse haluaa.
Itse tykkäisin enemmän just tuosta HC meiningistä, mutta aloitellaan nyt silleen, että olisi mahdollisimman monelle matala kynnys tulla mukaan.
 
Viimeksi muokattu:
Kävin korkkaa ton hc puolen kisan. Aikamoista luistelua oli kovilla rankailla ja aika myös sen mukainen. Saa nähdä kestääkö auto kaikki 12 pätkää
 
Kyllä näkyi se, että ei ole reilun kuukauden aikana ajanut kuin muutaman hassun dailyn ja yhden Rallycross-kisan.

Lujaa ei lähdetty ajamaan, mutta siitä huolimatta tuli virheitä mukaan, kun ajeli ekaa kertaa hard-renkailla ja eipä noita medium-renkaitakaan hirveästi ole ennen tarvinnut.

Hauskaa oli, vaikka muiden aikoja ei vielä aamupäivällä ollutkaan. Pitkät huoltovälit, HC damage ja rengasvalinnat piti ajamisen mielenkiintoisena. Oli myös uusi tuning setup käytössä, joten samalla sai hyvää testiä sen kanssa. 4 viimeistä pätkää piti jättää iltaan, kun Sardinian lähetys katkaisi ajamisen.

Eiköhän tästä rytmi taas parane, kun rupeaa ajamaan säännöllisesti peliä. Ihan nopeimpien vauhtiin en yllä, ne menee Flatout!
 
Emäntä on teettänyt mulla kaikenlaisia nikkarointeja nyt viikonlopun, niin en ole ehtinyt kuin eilen illalla myöhään ajamaan...
Tänään ei ehkä jaksa enää rallia ajella.
Huomenna emäntä lähtee P-Karjalaan, niin mulla saattaa olla paremmin aikaa ainakin keskiviikon iltaan asti ;)
 
Ylös Bottom