Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dirt Rally 2.0

KonsoliFin 1 Australia ajettu ja tietty putkeen :D

Lähdin kisaan ajamaan varman päälle pienen ajotauon jälkeen ja sillä edellytyksellä, että ei ekalla keskeytä.:D
Jostain syystä pätkätkin tuntuivat hiukan vierailta, mutta kun pääsi ilman häiriö tekijöitä ajamaan,
niin pystyi keskittymään nuottiin.
Matkalle sattui yksi 360 asteen pyörähdys, ja jotain pieniä kylki kosketuksia.

Semmosta perus varmaa suorittamista tänään!:)

Jahka huomenna pääsisi aikataulujen puitteissa kurvamaan tuon USA:n kisan.
 
Deltan S04 uudet äänet oli ihan hyvät. Voin sanoa, että maisema vaihtuu tuolla autolla. Olipas mukava sillä tykittää, ihmeen helppoa.

Katsoin youtubesta videomateriaalia kyseisen auton menosta historiassa. Onhan siinä vähän rajallisempi pito oikeasti kuin pelissä. Molemmissa ajetaan kyllä auton valtavien tehojen kanssa, mutta pelissä pystyy paljon enemmän käyttämään ja heittelemään autoa. Kenties pidon pitäisi olla vähäisempää silloin, kun ei olla suorassa vetopidossa.

Hauska auto jokatapauksessa.
 
Kävin ajamassa Expert Argentiinan B-ryhmän Lancialla ja yllättävän hyvin se pysyi hanskassa. On kyllä kauheete rytkytystä osa niistä pätkistä, eikä uskalla vauhtia nostaa niillä muutamilla suorilla mitä reitiltä löytyy tai lähtee auto lapasesta. Kovat oli jo karikin pohjat jäin vissiin n. 3 min. Ja kärki tulee varmaan vielä toiset 3.min. kovenpaa. Mukava oli kuitenkin kurvailla ja ilman pahempia virheitä selvisin maaliin.
 
Antaa jokaisen ajaa kisansa kuten haluaa ilman turhaa vinoilua, jos pystyy ja tykkää ajaa koko rallin putkeen niin ajaa ja jos joku haluaa treenata ensin 10 kertaa ja vasta sitten ajaa kisasuorituksen, niin so what!
Sen verran pieni yhteisö että alkaa kato käydä jos muut alkavat neuvoa miten pitää kisailla :rolleyes:

Ei tullut kommenttia noihin clubien tekoon jatkossa, ilmeisesti ei ole kiinnostusta.

Tänään tuli 1.6 päivitys, tuntuu että valoa olisi yöpätkillä enemmän vai olikohan se vaan tuo B-ryhmän Porche jonka lyhdyt valaisee paremmin.
Ajoin just kuukausihaasteen sillä, niin sai moottorin viriteltyä miltei tappiin.
Sade näyttää kyllä hienolta etenkin siihen aiempaan 1.4:seen verrattuna, nythän siihen tuli vielä vähän parannusta.
“Manual H-Pattern or Manual Sequential”
“Manual H-Pattern with Clutch or Manual Sequential”

Nuo ykkösestä tutut asetukset oli myös tervetulleet, niin ei tarvitse aina erikseen käydä asetuksissa muuttamassa vaihtaako kepillä vai läpysköillä.

Saas nähdä tuliko elämän ekat oharit kaupanteossa. Tori.fi:n PSVR lasien myyjä vaikeni totaalisesti kun rahat oli siirretty...ihmeen halpa se olikin ½ vuotta vanhaksi setiksi...no 75eur ei henk.koht. konkurssiin aja, mut ottaahan tuo pattiin jos jää rillit saamatta, kun tuli se DR1:sen DLC:kin jo ostettua etukäteen :oops:

Toivotaan ettei. Oliko mistä päin Suomea myyjä? Rikosilmoitus, tai menee morjestaa ihan kotia.
 
Viimeksi muokattu:
Antaa jokaisen ajaa kisansa kuten haluaa ilman turhaa vinoilua, jos pystyy ja tykkää ajaa koko rallin putkeen niin ajaa ja jos joku haluaa treenata ensin 10 kertaa ja vasta sitten ajaa kisasuorituksen, niin so what!
Sen verran pieni yhteisö että alkaa kato käydä jos muut alkavat neuvoa miten pitää kisailla :rolleyes:

Mulle se on myös ihan sama miten kukin ajaa. Itseäni kiinnostaa erityisesti juurikin sellainen oma sarja, jossa kukaan ei ehdi treenaamaan pätkiä aina välissä.
Hauskan pitoahan tämä on, mutta se autenttisuus kiinnostaa erityisesti, ei niinkään ”hotlapping”.
Se on vaan osa sitä rallia, että miten se ”sipuli” kestää ja pysyy nipussa koko pitkän kisan ajan. Silloin niitä virheitä sattuu niille raakaa nopeuttakin vetäville ja sehän on lajin henki. ;)
Eli tilausta on varmaan kummallekin tavalle ja nämä on makuasioita :)
 
Pielavesi ilmoituksen mukaan jonne täältä noin 500km eli muljutusreissuksi turhan pitkä.
Toki sitten rikosilmoitus menee, mutta rahoja turha odottaa, ei poliisilla ole tällaisiin resursseja.
Täytyy toivoa että kuitenkin tulisi ja hiljaisuus jostain muusta syystä, kesä kun on niin ei välttämättä olla koneen äärellä.
Torista ei suostuneet antamaan puhelinnumeroa tai sähköpostia.
Kaveri osti samalta myyjältä peliohjaimet eli on samassa suossa, pienemmällä panoksella kylläkin.


Jos tekee kisan ettei ole mahdollisuus harjoitella, niin se olisi sitten oltava vaikkapa 1,5 tuntia pystyssä ja menee sitten kiinni.
Olisi vielä ennalta arvaamaton eli mikä tahansa 9 (10) maasta.
Voihan tällaisenkin rallin tehdä :) Koska startataan?
Itsekin olen ajanut kaikki kisat aina putkeen (paitsi osan My Team kuukausihaasteista) meni sitten hyvin tai huonosti, on ollut siihen aikaa ja vaikkapa tuo selkä on antanut siihen mahdollisuuden. Täällä aiemmin kirjoiteltiin että muitakin selkävammaisia, niin kuten tiedätte, se vähän reilu tunti voi olla todella pitkä aika istua jos iskiaskipuja.
Joillain ei vaan ole aikaa ajaa kuin se pätkä tai pari päivässä, siihen tuo pidempi kisa-aika on hyvä.
Tykkään myös ajaa niin että ruutu on puhdas eli ei mitään HUDeja, realistisempi pelikokemus. Kuulokkeilla kuulee nuotit selvästi, mutta ehkä joissain tapauksissa ne opasnuolet voi auttaa, en ole kokeillut. HC asetuksissa peliapujen poiskytkeytyminen voisi koskea myös tätä kuten automaattilootaakin.

Mutta leikkimielellä tähän pitäisi tosiaan suhtautua, eikä niin että menee naama hevonpimpille jos joku haluaa prepata ja saa siten hyviä aikoja, kenties jopa parempia kuin ne omat ;)
Jollekin EK voi olla tuntematon ja mennään kartturin ohjeilla ja toinen osaa sen ulkoa joka mutkaa myöden, aika samalla viivalla ovat jos toinen harjoittelee kisasuoritusta varten ja toinen ei.

Osalle voi olla suuri kynnys liittyä tällaiseen porukkaan ja uskaltaako ajaa vai ei. Yritetään pitää se kynnys pienenä ja että kaikilla olisi mukavaa kisailua :cool:

Mahtoikohan tuo asetusten nollautuminen korjautua tässä uusimmassa päivityksessä, kukaan huomannut?

Kyllä kai sitä nyt selkävaivaset voi käydä välillä jaloittelemassa ja venyttelemäässä, ettei pelien takia selkäänsä riko. Onhan sitä oikeassakin rallissa huoltotauot jossa saa jaloitella ja vetää evästä. Tuo aikaikkuna tuntuu aika tiukalta ja varmaan rajoittaa osallistumista, kait se pitäisi enemmän perustua luottamukseen ja kirjoittaa vaikka siihen ohjeistukseen. Ei tämä nyt niin vakaa ole.

Jokainen saa ajella omalla tyylillään, mutta sipulin kesto tosiaan astuu kuvaan kun ajaa tiukkaa kisaa jotain vastaan ja tuo ainakin itselle ihan mukavan lisäjännityksen kun kädet tärisee ja hiki nousee pintaan.

Olisin voinut kokeilla tuota clubin tekoa vaikka DLC:n osalta mutta olen nyt lähdössä mökille ainakin ensiviikoksi.
Olisko kiinnostusta laittaa DLC:n puolelle kisa jossa ajettaisiin sarja esim. aloittaen H2 luokasta eteen päin eli eka kisa H2 kalustolla ja seuraava H3 jne. Itse en etuvedoista hirveästi perusta eli jos mukana olisi takavedot ja nelikot?
 
Ajelin eilen myös tuon Group B WT 2019 clubin kisan kun sattui sopivasti osumaan sekin Argentiinaan niin sai hyvää treeniä Expertin kisaa varten. Ihan hyvin meni Lancia S4:lla, vauhdista ei oikein ollut tietoa kun taisin olla ensimmäisenä reitillä. Siellä saa kyllä olla tarkkaan kallioiden välissä kun ajelee, kisassa vai yksi huolto kutos ek:n jälkeen. Käykäähän ajelemassa ei siellä liikaa ole porukkaa mukana.
 
Nyt ollaan asian ytimessä!

Ns herrasmiessopimus varmaan toimisi jollakin tasolla (ainakin olisi noloa jos sitä ei ole halu noudattaa), mutta mitenkä jos pidempi ajo-aika kisassa niin ennakoon ilmoitus foorumile lähtöaika, koska on aikaa uhrata tuo n.tunti 12 pätkän ajamiseen?

Ja tosiaan autenttisuuta tässä vaan toivotaan ja se taas lisää pitkään kisaan yllätysmomentteja verrattuna siihen, että hinkataan muutama pätkä kerrallaan.

Se on selvä että kärkiukot menee menojaan.
Omaan suotitukseen "lisäreeni" vaikuttaa noin 0-3.3sek/km, esimerkkinä HC USAn avauspätkä meni kisasuoritukseen verrattuna 23sek nopeamin riskittömästi pienellä "muistin virkistämisellä" mutta niin ei ajeta realielämässä vai ajetaanko muka..:D
 
Viimeksi muokattu:
Voi kunpa pelinkehittäjä olisi tehnyt sellaisen säätömahdollisuuden näihin clubeihin, että ainoat tallennuspaikat saisi vain huoltotauolle niin halutessaan.
Taukoahan ja selän lepuutusta voisit pitää vaikka joka pätkän jälkeen, mutta et voi poistua pelistä ilman keskeytystä.

Ja edelleen näytti resetoituvan muuten ne säädöt. Eli ei korjautunut päivityksen myötä.
 
Voi kunpa pelinkehittäjä olisi tehnyt sellaisen säätömahdollisuuden näihin clubeihin, että ainoat tallennuspaikat saisi vain huoltotauolle niin halutessaan.
Taukoahan ja selän lepuutusta voisit pitää vaikka joka pätkän jälkeen, mutta et voi poistua pelistä ilman keskeytystä.

Ja edelleen näytti resetoituvan muuten ne säädöt. Eli ei korjautunut päivityksen myötä.

Tuota en kyllä tiennytkään, että pelin voi tallentaa muuta kuin huoltotauolla. Mielestäni jos kisan joutuu keskeyttämään joutuu suoraan päävalikkoon ja lopuille pätkille tulee maksimiaika kuten itselle kävi USA:n kisassa kun ajoin kallioon maaliin tulon jälkeen. En myöskään ole ymmärtänyt mikä se rengasbugi on mistä täällä oli juttua, että jos käy jossain valikossa niin renkaat korjaantuu?
 
Tuota en kyllä tiennytkään, että pelin voi tallentaa muuta kuin huoltotauolla. Mielestäni jos kisan joutuu keskeyttämään joutuu suoraan päävalikkoon ja lopuille pätkille tulee maksimiaika kuten itselle kävi USA:n kisassa kun ajoin kallioon maaliin tulon jälkeen. En myöskään ole ymmärtänyt mikä se rengasbugi on mistä täällä oli juttua, että jos käy jossain valikossa niin renkaat korjaantuu?

Niin no en ole kokeillut, kun olen yleensä aina ajanut kaikki yhteen putkeen.
Käsittääkseni jokaisen pätkän jälkeen voit poistua pelistä ja jatkaa myöhemmin siitä mihin jäit? Näin olen ymmärtänyt ainakin...
 
Nonni, klik klik, lähti Deluxe edition latautuu ps-storesta, kun nyt alessa 45e.

Mites kannattaako tässä eka ajaa uraa, tai jotain yksittäisiä kisoja soolona, että saa autoja ja tiimin päivitettyä? Vai onko sama vaan hypätä altaan syvään päähän ja näihin online clubeihin?
 
Toisin kuin ykkösessä, tässä on autot tappiin viritetty Freeplayn puolella, johon nämä clubitkin lukeutuvat.
Siispä suoraan mukaan vaan :cool:
Oli ne DR 1:ssä myös tappiin viritetty "free playn" puolella, yksittäisissä pätkissä. Custom Championship toki silloin kuului uran puolelle ja Liiga-kisoista en muista oliko niissä upgrade-systeemiä.

Mutta tosiaan tässä voi hypätä mukaan suoraan kisoihin. Parhaiten oppii, kun auto pysyy tiellä ja ehjänä. Aika tärkeä ominaisuus näissä kisoissa missä on HC Damage :)
 
Customina pelailen yksittäisiä kisoja edelleen ja näyttää että joissain autoissa on upgradea ja joissain ei, eikö se sitten pidä paikkaansa?
Näytä liitetiedosto 2027

Ostin just Huuto.Net:stä PSVR lasit, tällä kertaa hintaan 140eur.
Kolmansia ei enää ole varaa ostaa, tulee muuten kalliimmaksi kuin uudet.
Ens viikolla rikosilmoitusta rustailemaan Tori.fi kaupoista.
Luin netistä että siellä on noin 5000 huijausta vuosittain, ei tartte enää ostaa sieltä mitään ellei ole lähellä ja pääse kasvotusten tekemään kauppoja.
Mitäs ihmettä. Onkohan siinä joku ero alustojen välillä. PC:llä on kaikki autot tuolla käytössä ja siellä ei upgradeja ole.
 
Mulle se on myös ihan sama miten kukin ajaa. Itseäni kiinnostaa erityisesti juurikin sellainen oma sarja, jossa kukaan ei ehdi treenaamaan pätkiä aina välissä.
Hauskan pitoahan tämä on, mutta se autenttisuus kiinnostaa erityisesti, ei niinkään ”hotlapping”.
Se on vaan osa sitä rallia, että miten se ”sipuli” kestää ja pysyy nipussa koko pitkän kisan ajan. Silloin niitä virheitä sattuu niille raakaa nopeuttakin vetäville ja sehän on lajin henki. ;)
Eli tilausta on varmaan kummallekin tavalle ja nämä on makuasioita :)
Samoilla linjoilla JiiVee:n ja Gröönholmin kanssa.

Olisi ollut toivottavaa pelin tekijöille, kun ralli simulaattorista puhutaan.
Kisoja olisi ollut kiva rakentaa vaikka kahdesta eri maasta, niin erikoiskokeita olisi saanut enemmän tämän 12 pätkän sijaan.
Toivomuslistalla oli myös osallistujien lähtöaikojen arpominen erikoiskokeille, vaikka parin minuutin välein.
Kaikkea ei voi saada! :)

Mut tosiaan itseäkin kiinnostaisi noin 1.5 - 2 tunnin kisa sessiot.

Mut jokainen ajakoon tyylillään!
 
Pelkät läpsykät tuntuis vaan toimivan PC

Edit: testattu vain B-ryhmän 205 t16, GT musse R5 ja R2.
 
Viimeksi muokattu:
KonsoliFin HC Usa ajettu, ja tietty putkeen.:D

Alku tuli ihan ok, mutta kutosella kaato ja risteys pitkäksi. Siitä meni rytmi sekasin ja loppu
pätkät tuli pumppaillen. Vähän samalla tavalla kun J.Salo aikoinaan Peugeotilla.:D

Noi pari vikaa pimeellä ajettavaa pätkää oli vaikeita, kun ei ole toi pimeänäkö parhain.:D

Maalissa ja auto ehjänä, joten omaan suoritukseen tyytyväinen.:)
 
Ekat tyypit otin tästä tänään. On hiukan erinlainen kuin ykkönen, huoma myös välissä tulleen Dirt 4:sen.

3 pätkää ajoin offlinessa, yhden vanhalla Eskortilla, wrc Sitikalla ja A-ryhmän Mitsulla. Sai vähän asetuksia laitettua ja tuntumaa uudesta ajomallista ja vaurioista. Kehittyneen tuntuinen ajomalli, mutta ruudunpäivitys on perus pleikkarilla tippunu edellisestä ja vaikutti äkkiseltään omaan silmään häiritsevältä, kuten myös kuvassa vähänkään kauempana oleva blurri. Varmaan johtuu, kun tullut pelattua enimmäkseen nyt lähempänä 60fps pyöriviä pelejä, eiköhän tuohon taas totu, eikä kohta haittaa.

Ootteko muuten pitänyt kameran heilumista päällä? Tiputin nyt lähelle minimiä, ekan kerran kamera shake rupes häiritsee omaa näkyvyyttä.

Noiden kokeilujen jälkeen hyppäsin suorilta ajaa Konsolifin 1:sen, Australian kisaa, mentaliteetilla, kunhan tässä ottaa tuntumaa ja pääsee maaliin, ilman isompia hasardeja. Kerkesin nyt ajaa kerralla ekaan huoltoon asti ja oon ihan tyytyväinen nyyppänä menoon. Eroo taitaa olla kärkeen puolitoista minuuttia ja sija 9 ja auto vielä ihan hyvässä tikissä. Tarkoitus ajaa huomenna kisa loppuun, ilman välitestailuja ja koittaa vaan saada tuntumaa peliin. Korkeitaan katson vähän säätöjä netistä ratille (g29) ja autolle (mitsu).

Summa summarun, hyvän oloinen rallipeli, on tässä mukavasti eroo ykköseen, vaikka kaipaankin siitä vr:ää tähän, niin nää klubikisat tälleen vaikuttaa ihan mahtaville.

Mitä vinkkejä konkarit antaa nyypälle, ettei tarttee ite kaikkee kantapään kautta oppia :D
 
Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom