Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dirt Rally 2.0

Tätä peliä on enää turha odottaa PS5 ja PSVR2, mutta jos nextleveliä kaipaa jo nyt niin Dirt Rally 1 ja PSVR on kyllä mahtava kombo.
Dirt Rally 1 B-ryhmäläiset on omasta mielestä kaikkein realistisemman tuntuiset VR:llä ajettaessa ja seuraavana tulee vanhat takapotkut.
 
Suomi ja Subaru, siitä se on rallinautinto tehty! Varsinkin, kun alla on vuosituhannen vaihteen Solbergin/Burnsin Subaru!

Kyllä on nautinnollinen fiilis jopa ohjaimella viedä tuota tuttua ja rakasta autoa pitkin Kakariston käännöksiä, nyppyjä ja hyppyreitä! Oikeasti nyt sitä vasta huomasi, kuinka tätä tunnetta onkin jo ollut aavistuksen ikävä! Pärisevä ja pörisevä turbo-boxer, legendaarinen sininen väritys ja kotoisat Suomen pomppuiset soratiet, ai että!
 
Tälläinen säähän liittyvä hieno ominaisuus tuli tietoon, kun lueskelin Codemastersin foorumia. Yksi pelaaja valitteli, että uraa pelatessa Walesissa sataa liian usein ja näin pelin kehittäjä puoli vastasi, joten ei ihme jos esim Australiassa on nykyään vähän useammin kuivaa ja Walesissa sadetta :)

E0C0CF26-22F4-44F0-89E9-777A8A5EA490.jpeg
 
Viimeksi muokattu:
Tuli sitten ostettua peli ja kyllä on vaikeeta ajella. Huh huh. Vaikka kaikki avut on täysillä niin ei pysy perässä ja vaikeusaste on vain 25%.
 
Viimeksi muokattu:
Tuli sitten ostettua peli ja kyllä on vaikeeta ajella. Huh huh. Vaikka kaikki avut on täysillä niin ei pysy perässä ja vaikeusaste on vain 25%.
Kyllä tuossa kehittyy aika hyvin ajan kanssa. Itsekin kun aloin pelaamaan niin olin ojassa koko ajan tai jos yritin ajaa virheettömästi niin jäin pari minuuttia päivähaasteen kärjestä. Nyt jään 10-30 sekuntia. Vieläkin on pitkä matka siis kärkeen mutta silti kehittynyt tosi paljon tässä. Enkä pelaa loppujen lopuksin hirveästi. Ehkä 5 tuntia viikossa.
 
Juurikin näin! Itselleni myös tämä on yksi hyvä keino irtautua hektisestä työstä. Ei siinä paljon ehdi työasioista stressata, kun joutuu keskittymään. Hauskaahan tämä on ja emäntäkin tykkää välillä kokeilla ajamista.



Vahvistan! Mulla on ps4 pro ja kyllä siihen grafiikkaan tuli huomattava parannus taannoin. Nyt grafiikat ja myös FFB ovat sellaisia kun niiden odottikin olevan pelissä.

Mistä lataan tai mistä tiedän et päivitys on käytössä. Mulla PS4 Pro ja 4K HDR 49" näyttö. Puut ja pensaat kasvaa tyhjästä noin sadan metrin päästä ja grafiikka on jotain muuta mitä odotin tai mitä luulin olevan
 
Mistä lataan tai mistä tiedän et päivitys on käytössä. Mulla PS4 Pro ja 4K HDR 49" näyttö. Puut ja pensaat kasvaa tyhjästä noin sadan metrin päästä ja grafiikka on jotain muuta mitä odotin tai mitä luulin olevan

Päivysten tarkistus: Pleikkarin alkuvalikossa meet Dirt Rally 2 kohdalle ja painat ohjaimen ”Options” -näppäintä, jolloin aukeaa vaihtoehtoja, joista valitset tarkista päivitykset. Sen jälkeen on ainakin pelin uusin versio käytössä.

Pro jutuista ei tietoo, kun ittellä Slim, eikä omassa pelitöllössä oo HDR:ää.

Edit. Yöllä käytössä on vain ”lyhyet valot”, joten puut ym. tulee aikasta silmille. Muuten en ole huomannut häiritsevää pop-uppia, edes normi Pleikkarilla.
 
Viimeksi muokattu:
Päivysten tarkistus: Pleikkarin alkuvalikossa meet Dirt Rally 2 kohdalle ja painat ohjaimen ”Options” -näppäintä, jolloin aukeaa vaihtoehtoja, joista valitset tarkista päivitykset. Sen jälkeen on ainakin pelin uusin versio käytössä.

Pro jutuista ei tietoo, kun ittellä Slim, eikä omassa pelitöllössä oo HDR:ää.

Edit. Yöllä käytössä on vain ”lyhyet valot”, joten puut ym. tulee aikasta silmille. Muuten en ole huomannut häiritsevää pop-uppia, edes normi Pleikkarilla.

Olen niin alottelia etten ollut tehnyt PS tiliä. Päivitty heti lun tein tämän ja tarkastin tuolta "options" kautta. Nyt toinen ogelma on auton hajoaminen. En löydä mistään asetuksia miten saa auton hajoamaan realistisesti. Hauskuutta vie pahasti tuo että voi huoletta nojailla seiniin ja aitoihin kärsimättä siitä. Tuon asetuksen löysin kyllä Kilpailusta mutta en "time trial" osiosta. Olennaista olis että auto hajoaa jos sillä kolhii
 
Olen niin alottelia etten ollut tehnyt PS tiliä. Päivitty heti lun tein tämän ja tarkastin tuolta "options" kautta. Nyt toinen ogelma on auton hajoaminen. En löydä mistään asetuksia miten saa auton hajoamaan realistisesti. Hauskuutta vie pahasti tuo että voi huoletta nojailla seiniin ja aitoihin kärsimättä siitä. Tuon asetuksen löysin kyllä Kilpailusta mutta en "time trial" osiosta. Olennaista olis että auto hajoaa jos sillä kolhii

Time trialissa ei voi valita sitä, ei myöskään vararengasta, eikä tien kuntoa. Se oon vaan testailuun ja säätämiseen, kisassa sitten voi olla aika eri tuntuista, mikä on sinänsä ihan hyvä juttu. Custom moodissa pystyy laittamaan noi päälle.
 
Kohta on jo viikko mennyt eikä Lydden Hilliä näy vieläkään Euroopan PS4 käyttäjille. Ei hyvä.
 


Joitain tulossa ens keväänä, voisko se olla PSVR tuki, vähän kyllä epäilen mutta mistäpä sen tietää.
Jospa käviskin niin mahtavasti että Sonyn State of Playssa tänään julkistetaan että PSVR tuki on tulossa :eek:
 
Onkos muille käyny niin että tämä DR2 on fysiikaltaan niin paljon edeltäjäänsä edellä että se ykkösosa on jäänyt täysin pelaamatta?

Ainoa syy omistaa koko ykkösosa on allekirjoittaneelle PSVR.
Ainakin fysiikka on huomattavasti jäljessä. Käytännössähän autosta kun autosta tulee ilmapallo jos se on ilmassa :D jatko-osassa tätä ilmapallo efektiä ei ole.
 
Onkos muille käyny niin että tämä DR2 on fysiikaltaan niin paljon edeltäjäänsä edellä että se ykkösosa on jäänyt täysin pelaamatta?

Ainoa syy omistaa koko ykkösosa on allekirjoittaneelle PSVR.
Ainakin fysiikka on huomattavasti jäljessä. Käytännössähän autosta kun autosta tulee ilmapallo jos se on ilmassa :D jatko-osassa tätä ilmapallo efektiä ei ole.

Joo sama vika, PSVR tuesta huolimatta, tulee ajettua vain uudempaa. On se niin paljon parempi fysiikoilta. Ykkönen tuntuu nykyään pahvilaatikolla ajamiselta.
 
Tuli nyt yhtäkkiä mieleen että voiko jostain jollain ihmeellä löytää dataa siitä miten paljon mä oon yhteensä pelissä ajanut?

Koko pelin ainoa huono puoli on se että koko ajan pitää olla yhteydessä johonkin ihmeen Racenet nimiseen palveluun.
Siellä todennäköisesti lukee joku kilometri määrä mutta miten ja mistä sinne pääsee kirjautumaan?

Johonkin dataan jossain Codemasterssin palvelimilla tuo mun PSN ID on yhteydessä kun se koko ajan haluaa päivittää sinne jotain.

Sulla on @Gunslinger allekirjoituksessa joku "clubs" asia niin miten ja mistä pitää kirjautua että tuommosen löytää?

Ykkösessä oli vaikka mitä tietoa mutta se koko palvelu on varmaan jo nurin.

Tämmöiselle sivulle päädyn ei voi pitää paikaansa kun oon todistetusti (Kiitos Sonyn) eniten peliä viime vuonna pelannut.

1579210506582.png

Toinen juttu mikä on nyt mielessä niin pitääkö konsolifinin porukka niitä tämän pelin kisoja? Mikäli pitää noin miten niihin voi mukaan päästä? :)
 
Viimeksi muokattu:
Tuli nyt yhtäkkiä mieleen että voiko jostain jollain ihmeellä löytää dataa siitä miten paljon mä oon yhteensä pelissä ajanut?

Koko pelin ainoa huono puoli on se että koko ajan pitää olla yhteydessä johonkin ihmeen Racenet nimiseen palveluun.
Siellä todennäköisesti lukee joku kilometri määrä mutta miten ja mistä sinne pääsee kirjautumaan?

Johonkin dataan jossain Codemasterssin palvelimilla tuo mun PSN ID on yhteydessä kun se koko ajan haluaa päivittää sinne jotain.

Sulla on @Gunslinger allekirjoituksessa joku "clubs" asia niin miten ja mistä pitää kirjautua että tuommosen löytää?

Ykkösessä oli vaikka mitä tietoa mutta se koko palvelu on varmaan jo nurin.

Tämmöiselle sivulle päädyn ei voi pitää paikaansa kun oon todistetusti (Kiitos Sonyn) eniten peliä viime vuonna pelannut.

Näytä liitetiedosto 2662

Toinen juttu mikä on nyt mielessä niin pitääkö konsolifinin porukka niitä tämän pelin kisoja? Mikäli pitää noin miten niihin voi mukaan päästä? :)

3AE4E3AB-11DB-4873-B350-675487A35207.jpeg

1. Mene tänne ja liity ”4WD Suomi-Sarja” nimiseen klubiin: https://dirtrally2.com/clubs/club/191499/
2. Tämän jälkeen, klubi ja kisat löytyy suoraan pelistä, Racenet Cubs osiosta.
3. Ajat ne kisat mitä haluat ja sarjan tulokset ilmoitetaan fb-sivun kautta. Siellä pääsee katselemaan, myös nopeimpien kuskien vetoja ja saa tärkeimmät infot sarjaan liittyen ym.

Ajetaan parhaillaan, 12 kisan mittaista rallisprintti-kautta, jossa tähän mennessä mukana on ollut, yli 100 kuskia. Yhden kisan ajoaikana on nyt 3,5 vuorokautta, tahtina 2 kisaa/vko ja kausi loppuu 12.2. Sen jälkeen pidetään pieni breikki ja aloitetaan tavallisempi rallikausi, jossa ajetaan 6-12 EK kisoja, viikon ajoajalla.

Homma on karannut vähän käsistä ja sarjalta löytyy nykyään, omat Fb-sivut, Fb-keskusteluryhmä ja Discord kanava. Ekassa jaan infot ja tulokset ja kahdessa muussa, kuskit keskustelee vapaammin, ilman että koko maailma näkee sen. Tervetuloa mukaan kisomaan! :)

FB: https://www.facebook.com/DirtRally2Suomi/
FB-ryhmä: https://www.facebook.com/groups/1037602396578502/
Discord: https://discord.gg/PfytDEf

2FD1ED1B-4EB8-446F-A935-1F475745BE09.jpeg

Jos haluat ajaa muitakin klubikisoja, niin etsit vain oikean klubin täältä nimellä ja liityt siihen.
Esim. Konsolifin_1 ja Flyingfinn

Ai niin, en tiedä voiko pelissä mistään nähdä omia tilastojaan. Tosin Playstation.Com jakaa just 2019 pelaamiseen käytettyjä aikoja ja sieltä voi tsekata, myös DR2:seen käyttämänsä tunnit.

Edit. Tämän MM-uutisen oli postannut väärään ketjuun, muutta tosiaan: Saatiin poika kotiin! Dirt Rally 2.0 Maailmanmestari 2020: Joona Pankkonen
 
Viimeksi muokattu:
Tulipa itse ostettua tuo Season 2 niin sai Suomen ladattua, vähän jotenkin sumuisen näköinen tämä Suomi noin ei ollut mielestäni ykkösessä. Haastavalta tämä kyllä tuntuu kun pelannut hetken aikaa tuota Wrc 8. No tarvii vähän tuntumaa hakea, niin eiköhän se taas siittä ala kulkeen.
 
Tulipa itse ostettua tuo Season 2 niin sai Suomen ladattua, vähän jotenkin sumuisen näköinen tämä Suomi noin ei ollut mielestäni ykkösessä. Haastavalta tämä kyllä tuntuu kun pelannut hetken aikaa tuota Wrc 8. No tarvii vähän tuntumaa hakea, niin eiköhän se taas siittä ala kulkeen.

Juu, hassusti päivällä, kirkkaalla kelillä on sumuista. Pilvisellä ja iltahämärässä ei niinkään. Ehkä suomen rehevät metsät on niin raskaat ja tuolla rajoitetaan piirtoetäisyyttä.

Vähän totuttelua, niin kyllä se siitä alkaa taittumaan. Tässä tarttee ennakoiden huomattavasti enemmän vs WRC 8, mutta lopulta luisuja on helpompi hallita kaasulla imo. Asfaltilla sitten aina säätää jouset ja iskarit ihan jäykäksi, sekä tiputtaa korkeuden tonttiin, niin ajettavuus alkaa olemaan sielläkin, ihan ok.
 
Huomisessa päivityksessä tulee vesisade valittavaksi Suomen ralliin.

Tuli käytännössä parin kuukauden tauko Dirtin parissa. Ehkä ajaminen lisääntyy taas, kun oikea rallikausikin alkaa tällä viikolla.

Nyt saa vielä uuden 65" päätelaitteen tuohon aivan ratin taakse ja silmien eteen, jos niin haluaa. Grafiikka vain saisi olla PC/Next Gen tasoa, kun noin läheltä katsoo isoa ruutua. Tuosta näkee kyllä vielä paremmin tulevaa tietä ja erottaa myös yksityiskohtia hyvin, joten iso ruutu sinäänsä toimii myös ajamiseen hyvin. Ja immersio tietenkin parani entisestään!
 
Ylös Bottom