Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dirt Rally 2.0

Aijai, mitä herkkua! Uusia pätkiä ja autoja ilmaiseksi! Itse olen aina ollut rallin puolelta aika mieletön Subaru-fani ja on todella upeaa saada tuo kauden '98 Impreza ajettavaksi peliin. Sillä tuli ajettua alkuperäisessä Colin McRae Rallyssa aika monta kautta, joten nyt on kyllä kiva päästä kokeilemaan sitä nykyaikaisella ajomallinnuksella ja fysiikalla. Tietysti tuo Legacy on myös ihan mielenkiintoinen tuttavuus, jota pitää ainakin kokeilla.

Uudet pätkät maistuvat toki myös, koska niitä ei ole rallipeleissä koskaan liikaa. Itselle tuo Skotlannin ralliseutu on aika tuntematonta, joten kiva päästä sinne ihan pystymetsästä ja täysin nuottiin luottaen ajelemaan. Mukavaa lisäsisältöä tuovat varmasti nuo McRaen uran varrelle sijoittuvat haasteet.

Kaksi kuukautta joutuu nyt odottelemaan, mutta onpahan, mitä odottaa. Tässä sillä aikaa voi sitten nostatella muilla Subaruilla vähän kuumetta päälle. Kai tässä kohtaa voi jo sanoa ihan faktapohjaisesti, että DR 2.0 on kaikkien aikojen paras rallipeli?

Blogista poimittua, ”This is far more than simply “Wales but further North”, this is the most challenging location in all of DiRT Rally 2.0, a location worthy of Colin’s legend. Narrow roads with deep drains on either side, logs outside of turns and frightening high-speed sections make this the true “final boss” that players must overcome to succeed.”

Ja tässä oikeaa kuvaa, Skotlannin rallista
 
Heh, Meikällä on melkein samanlainen sarja, tosin ajetaan aina MM-rallin aikana, eli just saatiin taputeltua eka kisa loppuun. Mukavasti, mukana oli 93 kuskia ja voitto meni Puolaan.

Seuraava kisa, Ruotsin Ralli ajetaan 13-16.2



Hei,

Hyvä idea sinullakin :)
Miten sarjapisteiden yhteenlasku toimii, kun jokainen ralli muodostaa oman championshipin?
Itse rakensin (muiden clubien tapaan) yhden championshipin koko 12 rallin kaudelle.

Kirkkis


Moi,

IK Motorsport pitäisi löytyä clubin nimellä. Tänään on tullut pari uutta jäsentä.

Kirkkis
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Hei,

Hyvä idea sinullakin :)
Miten sarjapisteiden yhteenlasku toimii, kun jokainen ralli muodostaa oman championshipin?
Itse rakensin (muiden clubien tapaan) yhden championshipin koko 12 rallin kaudelle.

Kirkkis

Omalla pistelaskennalla hoidan homman. Joka kisassa top 20 saa pisteitä, eka 50, toka 45 jne. Jaetaan tupla-määrä pisteitä, verrattuna oikeaan MM-sarjaan, niin useammalla mahkut pisteille ja pysyy paremmin mielenkiinto yllä. Sarjassa jaetaan, myös automerkki kohtaiset pisteet.

Sarjaan lisättiin juuri yksi uusi ralli, joten kausi onkin 13 rallin mittainen.

E3B3FE43-C300-468F-A2A8-2C6F1DDC3020.jpeg
 
Viimeksi muokattu:
Kylläpäs maistuu taas tämä peli pitkän tauon jälkeen, olin pelannut tätä vain 27 tuntia Steamin mukaan, johtuu varmaan siitä että ollut ajopelit todella pitkällä paussilla jos ei silloin tällöin pelailua lasketa. Jotenkin vain paloi loppuun ajopeleistä kun piti alkaa pakottamaan itseä treenaamaan jos pelas jossain nettiliigoissa niin aattelin silloin että sama lopettaa ainakin joksikin aikaa, nyt on hyvä tulla takas kun on taas intoa.

Pro tasolla olen nyt urassa ja ei tuo kone pysty kunnolla haastamaan jos ei itse tee pahoja virheitä. Onhan tuossa vielä 2 tasoa, onko porukka ajellut uraa vaikeimmalla ja toiseksivaikeimmalla, jossain vaiheessa porukka valitti että menee jossain vaiheessa liian vaikeaksi ja taisivat siitten päivittää, niin mietin että kuinka vaikeaksi se nykyään menee.


Ihan vielä ei kehtaa lähtä nettiin ajamaan, aattelin ajaa uraa ainakin seuraavalla tasolla niin oppii vähän pätkiä ja pahimmat ruosteet lähtee ranteista.
 
Viimeksi muokattu:
Nyt nousin elite tasolle, vielä kun sais mielekkäät kilpailut kaudelle, ois kaikkein helpointa jos vois itse valita osakilpailut, nyt pitää katsoa että mitä peli arpoo ja arpoa uudestaan jos ei miellytä, ei mitään järkeä.

Kyllähän sieltä sai lopulta arvottua lähes kaikki DLC kisat kauteen, ois se helpompi kun sais itse valita.
Lähdin elite kauteen ja Kreikkaan R2 etuveto Fordilla, alussa oli vähän hakemista kun oon viimeksi ajanut Kreikkaa DR1, 3 tulin ja lopussa sai muutaman pohja-ajankin ajettua. Seuraava kisa on Suomi ja sinne pääsee 3 tason moottoripäivityksellä joten voitto on tavoitteena.
 
Viimeksi muokattu:
Ei tullut elitellä Suomesta voittoa, toinen olin, muutama spinni tuli liikaa. Alkaa olemaan tuo nuotti aika paskaa kun joutuu ainakin omiin taitoihin nähden tulemaan melkein maksimia että voi vastata koneelle.

Huomaa että suorilla jää missä on paljon 6 mutkaa peräkkäin ja hitaimmissa paikossa on nopeampi kuin kone, johtuu siitä että osan 6 mutkista voi vetää täysillä ja osaan taas joutuu hiljentämään, sitten kun ei ole varma että kumpi 6 se on niin pakko vähän nostaa välillä, on siellä monia muitakin nuottivirheitä joissa monesti kolisee jos ei muista paikkaa. Onko tässä myös niin että kaikille luokille on sama nuotti.

Seuraavaan Dirt Ralliin sais tulla mahdollisuus muokata nuottia ja myös varoitus-sanastoa pahoihin mutkiin, kyllä se nuotti on niin oleellinen osa rallia että kyllä sitä ois hyvä päästä itse tekemään, varsinkin jos erikoiskokeet piteneen niin ei niitä hevillä opi ulkoa.
 
Seuraavaan Dirt Ralliin sais tulla mahdollisuus muokata nuottia ja myös varoitus-sanastoa pahoihin mutkiin, kyllä se nuotti on niin oleellinen osa rallia että kyllä sitä ois hyvä päästä itse tekemään, varsinkin jos erikoiskokeet piteneen niin ei niitä hevillä opi ulkoa.
Tätä samaa itsekin kaipaa että voisi oikeasti merkata jonkun varoituksen itselle pahoihin paikkoihin. Nythän pelissä ainoat "varoitukset" on niitä "Don't Cut!" Huutoja siellä täällä.
 
Kyllä siellä caution nuottia on jonkun verran, mutta se ei ole yhtään korostettu ja siihen ei osaa sen takia reagoida hyvin. Parissa kohtaa kartturi sanoo sen vähän selkeämmin. Lisäksi löytyy kohtia mihin se nuotti tarvitsisi lisätä.

Veikkaan, että on osin tarkoituksella tehty, jotta saadaan luotua yllättäviä ja haastavia kohtia ralleihin.
 
Ei tullut elitellä Suomesta voittoa, toinen olin, muutama spinni tuli liikaa. Alkaa olemaan tuo nuotti aika paskaa kun joutuu ainakin omiin taitoihin nähden tulemaan melkein maksimia että voi vastata koneelle.

Huomaa että suorilla jää missä on paljon 6 mutkaa peräkkäin ja hitaimmissa paikossa on nopeampi kuin kone, johtuu siitä että osan 6 mutkista voi vetää täysillä ja osaan taas joutuu hiljentämään, sitten kun ei ole varma että kumpi 6 se on niin pakko vähän nostaa välillä, on siellä monia muitakin nuottivirheitä joissa monesti kolisee jos ei muista paikkaa. Onko tässä myös niin että kaikille luokille on sama nuotti.

Seuraavaan Dirt Ralliin sais tulla mahdollisuus muokata nuottia ja myös varoitus-sanastoa pahoihin mutkiin, kyllä se nuotti on niin oleellinen osa rallia että kyllä sitä ois hyvä päästä itse tekemään, varsinkin jos erikoiskokeet piteneen niin ei niitä hevillä opi ulkoa.

Joo, nuotti virheet ja omien korjausten puute on ärsyttävää. Melkein joka pätkällä on sitten sellaisia pommin varmoja romutuspaikkoja, ennen kuin oppii ne muistamaan. Toki, eipä ne nuotit oikeestikkasn pidä 100% kutiaan, kun tien kunto on voinut muuttua nuotituksen jälkeen. Toki nykyään MM-tasolla, etuautot tekee nuotteihin korjauksia, tallin kärkikuskeja varten. Hyvin kävi selväksi just Monten kisassa.
 
Mulla pelipaikka erikseen ja siellä vain 32” HD töllö. Laitoin nyt kokeeksi PS4 Proon ekaa kertaa olkkarin töllöön, 55” 4K HDR. Ai että, pelihän heräsi ihan uudella tavalaa eloon. Kuva on tietysti terävämpi, ohjaamon koko on lähes 1:1, mutta syvyys vaikutelman paraneminen yllätti eniten, näinhän tätä kuulu pelata. Pitäneen alkaa miettimään varsinaisen peli-tv:een päivittämistä :D
 
Mulla pelipaikka erikseen ja siellä vain 32” HD töllö. Laitoin nyt kokeeksi PS4 Proon ekaa kertaa olkkarin töllöön, 55” 4K HDR. Ai että, pelihän heräsi ihan uudella tavalaa eloon. Kuva on tietysti terävämpi, ohjaamon koko on lähes 1:1, mutta syvyys vaikutelman paraneminen yllätti eniten, näinhän tätä kuulu pelata. Pitäneen alkaa miettimään varsinaisen peli-tv:een päivittämistä :D

Itselläni ollut 55” LG Oled kokoajan ja onhan se silmille ollut herkkua. Nyt tosin houkuttaisi 49” ultra wide kaareva tuolle pelille, mutta en tiedä miltä se näyttää PS4 Pro. Toinen tutkinnan alla oleva asia on sitten hankkia PC ja siihen sitten tuollainen 49” kaareva näyttö tai sitten kolme 27” näyttöä. Tarjonta vain on niin pirun laajaa ja pudonnut vähän kärryiltä...
Eli ehkä tässä vielä oma miesluola päivitetään jossain vaiheessa kunnon simulaattoritilaksi :)
 
Aika pahasti pielessä tuo tekoäly sateella ainakin etuvedoilla.

Walesin eka pätkä 6km yöllä ja sateella, vajaa 30 sec takkiin, toinen pätkä 10km ja sade, 50sec takkiin, 3 pätkä päivä ja kuivaa, muutama sec takkiin ja 4 pätkä yö ja muutama sec takkiin.

Sateella pitäis painaa yhtä kovaa kuin kuivalla, aika hankalaa kun näkyvyys ja pito on heikkoa.
 
Aika pahasti pielessä tuo tekoäly sateella ainakin etuvedoilla.

Walesin eka pätkä 6km yöllä ja sateella, vajaa 30 sec takkiin, toinen pätkä 10km ja sade, 50sec takkiin, 3 pätkä päivä ja kuivaa, muutama sec takkiin ja 4 pätkä yö ja muutama sec takkiin.

Sateella pitäis painaa yhtä kovaa kuin kuivalla, aika hankalaa kun näkyvyys ja pito on heikkoa.
Samaa mieltä. Ruotsissa kovassa lumisateessa, näkyvyys todella huono ja lyhyellä 6km pätkällä 20sec turpaan. Siten pitkällä pätkällä pimeässä mutta kirkas keli ja 16sec pohjat.
 
Kuukauden verran vielä täytyisi sitä Colin McRae-pakettia odotella. Sitä odotellessa voi vaikka ajella mukavia viikkohaasteita! Olipa mukavaa ajella tuo 2000cc 4WD Walesissa Burnsin/Solbergin Subarulla, mutta olipa vaan myös haastavaa, kun 9 pätkästä taisi 6 tai 7 olla rankkasateessa. Rengasvalinnoilla oli aika iso merkitys tuossa.

Ajelin myös sen RWD B-ryhmän kisan Puolassa ja ihan testimielessä sillä wanhalla 911 Porschella. Olipahan kiikkerää menoa ja haastetta kerrakseen.
 
Pari viikkoa vielä odottelua jäljellä ja sitten päästään Skotlantiin sekä kokeilemaan "uusia" Subaruja.

Tulipa muuten mieleen kysyä, että mikä/mitkä autot teillä ovat careerin puolella suosikkeja/eniten ajettuja, kun peli nyt täytti vuoden? Itsellä on vähän yllättäenkin kertynyt eniten EK-kilometrejä A-ryhmän Cossu Escortiin. Tarkalleen 1195, kun tänään katsoin. Myös R5 Skodassa on noin 1100 EK-kilometriä. DLC-4WD-Subaruilla on molemmilla noin 800 EK-kilometriä careerin puolella myös. Takavetoisista eniten ajettu taitaa olla RGT BMW M2 noin 800 EK-kilometrillä ja Lancia 037:ssa on jotain 650-700 EK-kilometriä.

On tuota näköjään jonkun verran tullut ajettua, kun monissa muissa autoissa on vielä lisäksi 300-500 EK-kilometriä :D
 
Itse olen takavedoilla päristelly enimmäkseen time trialissa ja sitten on tullut ajettua paljon liigoissa sen jälkeen, kun ne tulivat peliin. Haasteet ja ura jäänyt vähemmälle, niin ei ole hirveästi sinne kertynyt kilometrejä.

Muutama auto on siellä ~-400-500km. R5 VW Polon 620km oli eniten. Aika vähän siis, mutta jos time trialit ja liigat olisi mukana tuossa niin Pololla varmaan menisi 2k rikki.

Odotan kyllä mielenkiinnolla noita Colinin haasteita yksinpeliin, toivottavasti olisivat hyvin tehty.
 
Nyt kun sain tuon oman pelipenkin valmiiksi asti, ja taas ajellut peliä urakalla, niin ajattelin että josko porukka voisi vielä laitella viimeisimpiä rattiasetuksia(t300) tänne vielä näytille, niitä on varmasti hiottu ja haettu kuntoon. Viimeeksi kun ajoin niin oli vielä niitä jotain force-ongelmia pelissä.
Paljonhan tuossa on tuntunut muuttuvan vuodessa, moni asia on paremmin nyt.
 
Lisää maistiaisia Skotlannista. Tällä kertaa vesisateessa MG Metron ratissa. Kylläpä näyttää hauskalta ja haastavalta tuo esillä oleva pätkä! Viikko vielä...

 
Ylös Bottom