Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dirt Rally 2.0

Tosin huomasin että sinne asetusvalikkoon oli tullut analoginen tolppa myös kässärille. En ole perehtynyt asiaan enempää, viisaammat tietää varmasti kertoa. Minulla käsijarru on ryöstöjohdoilla otettu L3-napista, tulee basesta ulos 3,5mm plugiliittimen kautta käsijarrulle, kässärin saa sitten tökättyä siihen ja toimii on/off-tyyliin, silläkin on pärjännyt ihan ok. Samassa kässärissä on sitten myös potikkarakenne, joka on vanhan joystickin yksi potikoista, sen kautta kässäri toimii tietokoneella ajaessa analogisesti. Kässäri siis mallia itsetehty.
 
Kyllä itse saan vaihteet läpistä ja käsijarru tulee Thrustmastersin vaihdekepistä. Pitää vain laittaa USB-johto suoraan pleikkariin kiinni, eikä rattiin. Sitä vaihdekepin analoogista käsijarrutilaa ei taida konsolipelit tunnistaa, mutta PC:llä varmaan toimii. Itsellä on vaihdekeppi sekventaali-tilassa ja näin toimii ihan hyvin myös käsijarruna.
 
Kyllä itse saan vaihteet läpistä ja käsijarru tulee Thrustmastersin vaihdekepistä. Pitää vain laittaa USB-johto suoraan pleikkariin kiinni, eikä rattiin. Sitä vaihdekepin analoogista käsijarrutilaa ei taida konsolipelit tunnistaa, mutta PC:llä varmaan toimii. Itsellä on vaihdekeppi sekventaali-tilassa ja näin toimii ihan hyvin myös käsijarruna.
itsellä tunnistaa sen kepin usbllä omakseen tilakseen ja kun sen valitsee siinä se vaan tunnistaa kepin ja silloinkin kepin ilmoittaa l1/r1 napiksi, kuten kepin rattiin liitettynäkin
 
itsellä tunnistaa sen kepin usbllä omakseen tilakseen ja kun sen valitsee siinä se vaan tunnistaa kepin ja silloinkin kepin ilmoittaa l1/r1 napiksi, kuten kepin rattiin liitettynäkin
Täytyy vilkaista seuraavalla kerralla peliä pelatessa miten se mulla näkyy/asetukset menee, hyvin on kyllä toiminut käsijarruna.
 
kuinkakohan kauan tuossa clubin teossa täytyy odotella sen jälkeen kun on painanut "all done" napulaa?
Viimeiset 6 tuntia nyt lataillut eikä etene mihinkään :p
 
Olipas kiva seurata Mika Salon ajoja Twitchissä, jossa hänellä on oma kanava. Ralli kulkee. Illalla striimissä on luvassa formula-ajoa.
 
Oli kyllä poikkeuksellisen hauskaa ajettavaa tuo tiistaina tullut kuukausihaaste 4WD 2000cc-luokalla! Kolme rallia(Ruotsi, Kreikka, Puola) ja yhteensä 29 ek:ta. Yksikään noista ralleista ei kuulu varsinaisesti omiin suosikkeihin, mutta kun alla oli tämä Colin McRae-paketin S4 Impreza vuodelta '98, niin mukavaa oli meno. Tiedä sitten, kuinka nopeaa se lopulta oli, mutta aika nätisti tultiin kuitenkin ja ilman isompia virheitä. Ruotsissa kertaalleen penkka imaisi puolittaisen spinnauksen verran ja Puolassa kertaalleen vähän huonosti hypystä alas, niin päädyttiin tielle poikittain, mutta siinäpä oikeastaan ne, mitä täytyy mainita. Tänään pääsin maaliin ajeltuani yhden lokaation per päivä ja maaliin saapumishetkellä taisi sijoitus olla 32. Koko haaste taisi olla noin suunnilleen 220 ek-kilometriä, jos Subben mittarista oikein katsoin.

Kyllä se vaan niin on, että ralli on aina aavistuksen mukavampaa, kun sitä ajaa Subarulla!
 
No voihan perskiis, nyt vasta tajusin ja huomasin että tämähän ollut jo yli puoli vuotta salaa Game Passissa :rolleyes: Digital Foundryn poikien mukaan on erittäin loistelias peli varsinkin Xbox One X pelikojeella ja muillakin kojeilla. Muutenkin saanut sellaisen kuvan, että olisi varmaankin syytä viimeinkin testata.

Koska en jaksa kahlata läpi kaikkia 78 sivua sori vaan, joten sallikaa minun kysyä noobie kysymys: Onko jotain erityistä huomioitavaa kun konfaa tälle Logitech G920 rattipolkimet? Tarviiko asetuksia hirveesti tunkata? Jos tarvii olisiko jossain jemma nimisessä paikassa esimerkkiä tarjolla josta voisi ottaa mallia. Toivottavasti tämä ei ole niin, että asetuksia tarvii vekslata sen mukaan onko etu/taka tuuppari/neliveto jne. Jotkut yhdet hyvät kompromissiasetukset olisi todella jees. Kiitos etukäteen jos joku enempi ratilla pelannut osaa antaa niksipirkkaa!
 
No voihan perskiis, nyt vasta tajusin ja huomasin että tämähän ollut jo yli puoli vuotta salaa Game Passissa :rolleyes: Digital Foundryn poikien mukaan on erittäin loistelias peli varsinkin Xbox One X pelikojeella ja muillakin kojeilla. Muutenkin saanut sellaisen kuvan, että olisi varmaankin syytä viimeinkin testata.

Koska en jaksa kahlata läpi kaikkia 78 sivua sori vaan, joten sallikaa minun kysyä noobie kysymys: Onko jotain erityistä huomioitavaa kun konfaa tälle Logitech G920 rattipolkimet? Tarviiko asetuksia hirveesti tunkata? Jos tarvii olisiko jossain jemma nimisessä paikassa esimerkkiä tarjolla josta voisi ottaa mallia. Toivottavasti tämä ei ole niin, että asetuksia tarvii vekslata sen mukaan onko etu/taka tuuppari/neliveto jne. Jotkut yhdet hyvät kompromissiasetukset olisi todella jees. Kiitos etukäteen jos joku enempi ratilla pelannut osaa antaa niksipirkkaa!

Vastaan itse itselleni, eli jotakuinkin näin vissiinkin. Luultavasti omilla kokeilulla olisin päätynyt samantyylisiin setuppiin. Täytyy varmaan illalla kokeilla, että kuinka syvälle metsään voi päästä ralliautolla. :D Oliko muuten ne jotku klubit vai mitälienee jutut crossplatform? Ja jos oli, niin oliko foorumilaisilla joku klubihomma johon voisi ehkä liittyä ja katsoa mikä homma?

 
Samoilla asetuksilla pärjää kaikilla autoill
Vastaan itse itselleni, eli jotakuinkin näin vissiinkin. Luultavasti omilla kokeilulla olisin päätynyt samantyylisiin setuppiin. Täytyy varmaan illalla kokeilla, että kuinka syvälle metsään voi päästä ralliautolla. :D Oliko muuten ne jotku klubit vai mitälienee jutut crossplatform? Ja jos oli, niin oliko foorumilaisilla joku klubihomma johon voisi ehkä liittyä ja katsoa mikä homma?



Samoilla asetuksilla pärjää, kaikilla autoilla. Klubit toimii crossplatform, jos ylläpito ei ole ottanut sitä pois päältä. Lobby-kisat ei taas toimi eri alustoilla ristiin, rallicross ajetaan aina lobbyna.

Meikäläisen klubi ”4wd Suomi-Sarja” on vielä tauolla, mutta täältä fb-sivun kautta pääset keskusteluryhmään, josta löytyy pelikavereita ja porukan omia klubeja. Sieltä löytyy myös linkki discord-kanavalle.

Fb-sivu: https://www.facebook.com/DirtRally2Suomi/
 
Rupesin pitkästä aikaa pelaamaan ja on kyllä menty PC:llä optimoinnissa eteen päin, nykyään pyörii 4K suunnilleen samanlailla kun viimeksi 1440p, taittavat olla nykyään aika lähellä DR1 suorituskykyä.

Löytyi myös lääke sateella ajamiseen, shader level low poistaa ne typerät ja epärealistiset pisarat tuulilasista niin näkee jotakin yöllä ja kovassa sateessa
 
En perkele päässyt vielä master tasolle, 4 jäin lopulta.
Siihen kaatu kun Walesissa piti yrittää ajaa monta pätkää yöllä ja sateessa ja kosahti toiseksi viimeisessä rallissa rengas ja oli pakko keskeyttä viimeisellä ek:lla.

Muutenkin tuli liikaa virheitä kokonaisuudessa, nyt vedän tuon eliten ja keskityn siihen tarkemmin ja sen jälkeen kokeilen masteria 206 wrc tykillä, tuolla autolla on tullut ajettua satoja tunteja Colin Mcrea 2.0.

Sekin on otettava huomioon että kuin lujaa voi oikeasti ajaa, rallissa taiteillaan koko ajan sen olettamuksen kanssa että auto pysyy tiellä.

Ostin Wolkswaken Golf kitcarin 1,99€ steamissa, aattelin tuolla ottaa vähintään sen 3 sijan elitessä.
 
Viimeksi muokattu:
Johtuukohan se sitten H-kaaviosta, että ei toimi käsijarruna. Itsellä on sekventaali-tilassa vaihdekeppi/käsijarru.
 
silloin sekmentaalisena se tunnistaa kepin R1/L1
Itselläni menee näin: vaihdekeppi suoraan PS4:seen kiinni. Pelin ohjainasetuksista menee määrittämään vaihdekepin näppäimet, ei ratin näppäimiä. Ottaa ne shift up/down pois käytöstä vaihdekepistä. Määrittää käsijarrun vetämällä vaihdekeppiä alaspäin. Nyt kepissä on pelkästään käsijarru toiminto, mutta ei mitään muuta.

Ratin näppäinten määrityksissä edelleen on R1/L1-näppäimet shift up/down ja vaihtaminen tapahtuu ratin vaihdeviiksistä. Käsijarrun voi jättää myös ratin näppäimeen, jos näin haluaa.

Mikäli ei onnistu niin kokeile vaikka resetoida ohjainasetukset pelissä.
 
Itselläni menee näin: vaihdekeppi suoraan PS4:seen kiinni. Pelin ohjainasetuksista menee määrittämään vaihdekepin näppäimet, ei ratin näppäimiä. Ottaa ne shift up/down pois käytöstä vaihdekepistä. Määrittää käsijarrun vetämällä vaihdekeppiä alaspäin. Nyt kepissä on pelkästään käsijarru toiminto, mutta ei mitään muuta.

Ratin näppäinten määrityksissä edelleen on R1/L1-näppäimet shift up/down ja vaihtaminen tapahtuu ratin vaihdeviiksistä. Käsijarrun voi jättää myös ratin näppäimeen, jos näin haluaa.

Mikäli ei onnistu niin kokeile vaikka resetoida ohjainasetukset pelissä.
nyt toimii kiitos. Mielestäni aiemmin jo tätä kokeilin mutta en silloin varmaan huomannut pistää tuota kepin vaihteen vaihtoa not boundiin
 
GTFR Tiimimestaruus, vika pätkä Espanjan auringosta. Asfaltilla ei kärsi tehdä isoja virheitä, onneksi meni ihan ok, vaikka alussa vähän nukuin. Katsotaan mihin lopulta riittää.

 
Ylös Bottom