Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dragon Age 2

Vastaus: Dragon Age 2 [PS3/X360 Hype]

Offtopic, mutta pelaako kukaan tuota facebookin Dragon Age Legendsiä (betassa)? Mulla on tällä hetkellä vaan yks facebook-frendi pelaamassa sitä (Chris Priestly :p), joten lisä ei tekis pahitteeksi.

Oikein näppärä selainpeli muuten ja pari tavaraa on jo unlockattu Dragon Age 2:een. Toi on tollasta kevyttä vuoropohjamättöä Dragon Age -teemalla ja sitten siinä on jotain kevyttä linnamanagerointia, johon ei vielä näin alkuvaiheessa ole oikein päässyt käsiksi. Hyvin yksinkertainen, mutta kuitenkin hauska peli.
 
Vastaus: Dragon Age 2 [PS3/X360 Hype]

No niin, nyt peli korkattu ja ensi tunnelmat:

Olen aivan alussa, mutta perustavaa laatua olevia asioita voi jo hieman arvioida. Taistelusysteemi on... toisaalta optimoitu paremmin konsoleille, kuin edellinen. Mutta samalla taktikointi mahdollisuudet vähentyneet. Rasittavin piirren on ehdottomasti aalto-pohjainen vihollisten ilmestyminen kentälle. Mikään ei sieppaa niin paljon, kuin hyvin asetellun maagin takaa ilmestyvät 5 darkspawnia.

On toki mahdollista, että tämä on hyvinkin suunniteltu ja pohdittu muutos, missä pitää turvata aina selusta ja valikoida taidot ja loitsut sen mukaan, että vihollisia saatta ensimmäisen kolmen jälkeen tulla nelinkertainen määrä, myös jo varmistetuista paikoista. Toistaiseksi kuitenkin näen tämän turhana haasteena ja se vähentää selvästi taktikoinnin merkitystä, pakottaen lähinnä varustamaan kaikki lähitaisteluun tai siitä pakenemiseen. Vaikeusasteen alentaminen toki vaikuttaisi tähän, mutta se vähentää jo pienenkin taktikoinnin täysin tarpeettomaksi.

Jatko tunnelmia lisää, kunhan pääsee eteenpäin.
 
Vastaus: Dragon Age 2 [PS3/X360]

Onko toi bugi vai enkö vaan osaa kun ei pysty valitsemaan tiimiin siellä takarivissä olevaa kaveria? Sama mitenpäin rämppää niin se vaan liikkuu niiden kahden muun hahmon välillä jotka ovat eturivissä..

E: joo en osannu :)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Dragon Age 2 [PS3/X360]

Kyllä minä ymmärrän piratismin pelon, ennakkotilaajien hemmottelun ja niin edelleen, mutta nyt joku roti tähän hommaan!

Piti kirjoitella neljä (4) erillistä koodia ennen kuin pääsi edes aloittamaan GameStopista ennakkotilattua BioWare Signature Editionia. Kaksi koodia näpyteltiin boksilla ja kaksi BioWaren nettisivulla, josta saatu matsku aukesi peliin yhdistämällä boksi Liven kautta Biowaren social networkiin.

Ja peli kannattaa toki aloittaa lataamalla tappiin saakka kehitetyn wanhan hahmon tallennus Dragon Age: Originsin viimeisestä lisäristä eli With Huntista.

Vanhan pelin noteeraaminen ja lisämateriaali ovat ihan jees idea, mutta näistä koodeista pitäisi jotenkin päästä eroon. En kyllä ainakaan ihan heti keksi, mikä se vaihtoehto olisi.
 
Vastaus: Dragon Age 2 [PS3/X360]

Jaaha. Rogue ei enää pysty vaihtamaan melee-aseiden ja jousen välillä nopsaan niinkuin DA:Ossa vaan aina pitää käydä inventarioruudussa kikkailemassa.

Hienoa suunnittelua.
 
Vastaus: Dragon Age 2 [PS3/X360]

Hotdäämn ku tää Signature Edition tuntuu käsissä hyvältä. Vaikka extrat nyt ovat yksistään digitaalisia, niin kohokuvioitu hopeinen lohikärmes kannessa pelastaa paljon. Erittäin mielenkiintoinen tapa tehdä "Limited Edition". Ei maksa yhtään enempää, mutta vaatii ennakkotilaamisen hyvissä ajoin, jolloin julkaisija hyötyy kauppojen suuremmissa sisäänostoissa, kun ennakkotilauksia on sisässä paljon jo pari kuukautta ennen julkaisua. Fanille lisäarvoa tuo se, että kyseessä taitaa oikeasti olla siinä mielessä rajattu painos, että sovitun päivän jälkeen eivät kaupat tätä enää tarjonneet ja se mahis meni siinä.

Itse peli saa valitettavasti luvan odottaa, jotta pääsen tyhmyyspäissäni aiemmin sivuuttamani Awakeningin lävitse. Hyvältä maistuu kyllä Awakening, joten ei sinänsä harmita paljoa.

EDIT. Soundtrackin koko 725mt zippinä. Siis vau! Ilmeisesti aika paljon on sävelletty musaa peliä varten ja soundtrackiinkin on sitten laitettu ihan kaikki.
 
Vastaus: Dragon Age 2 [PS3/X360]

Noin seitsemän tuntia takana, ja täytyy hieman ottaa sanoja takaisin. Vanha kunnon Draggehan tämä on kaikin puolin ja keskusteltavaa on riittämiin. Jopa ensireaktio dialogista on kääntynyt parempaan, ja vaikka keskustelujen karistaminen torsoksi ärsyttääkin, hoidetaan dubbaus mallikkaasti. Visuaalinen osuuskaan ei ole nostanut rumaa päätänsä, mutta ei kyllä sen puoleen säväytellytkään. Hivenen karsastan edelleen liian suurta muutosta ykköseen etenkin roduissa, mutta täytyy sanoa Qunareiden olevan nyt huomattavasti miehekkäämpiä. Valitettavasti copy & paste -luolat eivät ole liioiteltuja. Tasan kahdessa luolassa olen ennättänyt käymään, eri puolilla karttaa, ja kyse oli 1:1-kopiosta jokaista piirtoa myöten. Ei näin, ei todellakaan näin. Jos pelin kahta ensimmäistä luolaa ei osata muuntaa erilaiseksi, pelkään pelkkää ajatusta tulevasta.

Toiminnan suhteen rämpytys ei edelleenkään säväytä -> tuntuu vain ylimääräiseltä peukalon väsyttämiseltä. Tosin konsolilla Dragget ovat aina olleet vähän torsoja tämän suhteen, joten pelailen suosiolla normaalilla (joka on vähän ylihelppo). Hardin ja Nightmaren myötä tarvittavat taktikoinnit eivät vain yksinkertaisesti sovellu tähän, ja kuten Samsava sanoi, aalloittain tulevat viholliset takaavat sen, että selustassa on aina joku. Ts. varma kuolema tekoälyttömille kavereille. Muuten hahmokehitys, sujuvuus ja kaikki muu taisteluun liittyvä vaikuttaa varsin pätevältä.

Peliä on suoraviivaistettu rankalla kädellä, osa parempaan suuntaan ja osa huonompaan. Kaikenlaista pientä nillitettävää on löytynyt (mm. onnettomat sivutehtävät, joista ei saa minkäänlaista palautetta -> löydät tavaran jostain, viet sen tyypille X ilman minkäänlaista dialogia -> saat expat), mutta toisaalta jo 7h putki kertoo jostakin. Hahmot ovat olleet ihailtavan erilaisia ja jopa mieleenpainuvia, mutten vielä lähtisi sanomaan genrensä parhaimmistoa. Tosin harmittaa, ettei heitä voi varustaa juuri millään lailla. Suurin osa saaduista kamoista päätyykin suoraan myyjille, kun oma hahmo ei panssareilla sun muilla mitään tee. Juonesta ei sen enempää, kun ei se minusta ole vielä oikein alkanutkaan. Sivutehtäviä tuossa on enemmän duunattu, mutta alan ymmärtää kehuja 10 vuoden vaikutuksesta. Moni tehtävä tuntuu tehdyn nimenomaan pidempää aikaväliä tarkasteltaessa.

edit: itsehän menin tekemään sitten uuden tilin EA:lle, pistin sinne nuo Signature Editionin promot ja huomasin vasta sit mulla olleen entisen. Joten sinne meni kaikki ylimääräinen. Pistin kyllä mailia EA:lle, mutta epäilenpä sen auttavan.
 
Vastaus: Dragon Age 2 [PS3/X360]

keskusteltavaa on riittämiin. Jopa ensireaktio dialogista on kääntynyt parempaan, ja vaikka keskustelujen karistaminen torsoksi ärsyttääkin


Hyvin tuo tämä kuva esiin minkälaista dialogiaa oli ennen konsooli aikaa vielä biowaren rpg peleissä :(

beforeafter.jpg

http://www.coflash.com/stuff/beforeafter.jpg
 
Vastaus: Dragon Age 2 [PS3/X360]

MaleHawken ääninäyttelijä kuulostaa kyllä ihan yllättävän hyvältä:confused:, pieksee ainaskin miespuolisen Sheppiksen reippaasti. Demossahan tuli vain naikkosta kokeiltua, mutta liian heleä-ääninen tyttö meikun makuun.

Varsinaista peliähän en ole vielä pikaista testisessiota enempää pelaillut, mutta annetaans tälle mahdollisuus viimeistään viikonloppuna. Onnistuin jopa suht nopeasti luomaan kohtuu Äijän MaleHawken, kiitos hyvän editorin. Leukaa yms. ei vissiin voinut muokkailla, mikäli meni parran valitsemaan? Itse ainakin huomasin poskien ym. muokkautuvan parran mukana automaagisesti(?) Ehkä parempi noin, sillä ensimmäisen osan parrat näyttivät todella tökeröiltä:p.
 
Vastaus: Dragon Age 2 [PS3/X360]

Kyllä minä ymmärrän piratismin pelon, ennakkotilaajien hemmottelun ja niin edelleen, mutta nyt joku roti tähän hommaan!

Piti kirjoitella neljä (4) erillistä koodia ennen kuin pääsi edes aloittamaan GameStopista ennakkotilattua BioWare Signature Editionia. Kaksi koodia näpyteltiin boksilla ja kaksi BioWaren nettisivulla, josta saatu matsku aukesi peliin yhdistämällä boksi Liven kautta Biowaren social networkiin.

Ja peli kannattaa toki aloittaa lataamalla tappiin saakka kehitetyn wanhan hahmon tallennus Dragon Age: Originsin viimeisestä lisäristä eli With Huntista.

Vanhan pelin noteeraaminen ja lisämateriaali ovat ihan jees idea, mutta näistä koodeista pitäisi jotenkin päästä eroon. En kyllä ainakaan ihan heti keksi, mikä se vaihtoehto olisi.

Niin, eiköhän nuo koodit ole aikalailla ainoa tapa.. Jos näpyttely ärsyttää niin mikäs pakko niitä etuja on käyttää ;)

Ja oliko tuosta vanhan tallennuksen laatamisesta muuta hyötyä kuin ne kolme kohtaa siinä alussa? Nehän olisi itsekin voinut valita niistä vaihtoehdoista.. Kun vanhalla hahmolla ei pelata niin eipä paljoa hyötyä leveleistä ym.
 
Vastaus: Dragon Age 2 [PS3/X360]

No niin, muutaman tunnin viisaampana täytyy todeta, ettei peli ole läheskään niin metsässä, mitä demon, keskusteluiden ja omien ennakkoluulojen perusteella olisi voinut kuvitella.

Taistelussa ovat edelleen samat ongelmat, mutta pitänee tuo vaikeusaste laskea, jotta turhautumisia ei tule. Periaatteessahan peli ei ole millään tavalla mahdoton tai liian haastava hardilla tai nightmarella, mutta satunnaisuudet, kuten takaapäin yllättävät viholliset, vihollisten taitojen ja taikojen käytön vaihtelevuus ynnä muut aiheuttavat välillä harmaita hiuksia. Toisaalta edellisen osan pc:llä pelanneena voi tuo ohjain vaatia totuttelua ja sisälle päästessä olisi erinomainen taktikoinnin välikappale.

Taistelussa on kyllä edelleen oma viehätyksensä, vaikka turhauttavaa onkin hakata A:ta, kunnes mahdollisesti 20-100 iskun päästä vihollinen makaa maassa. Tämä häiritsee myös suuresti taistelun autenttisuutta ja todentuntuisuutta, kun hervottomalla miekalla survova taistelija ei saa vihollisen healthbaria edes värähtämään olan takaa lähtevällä iskulla.

Mutta mitä muuhun peliin tulee, on se jo vakaammalla pohjalla. Kyllä, keskustelua on yksinkertaistettu, kyllä, kaikkea muutakin on vähän yksinkertaistettu, mutta nyt kun peli on ulkona ja päivityksiä näihin asioihin tuskin on saatavissa, on sen kanssa elettävä ja yritettävä löytää ne hyvät puolet. Juoni tempaa mukaansa. Ei niinkään itse juonen takia, vaan sen kerronnan. Minusta se on tuore lähestymiskulma ja aiheuttaa pakonomaisen tarpeen jatkaa, jotta näkee, mitä tapahtuu seuraavaksi, tai miten juonta viedään eteenpäin.

Keskustelusysteemi on pelkistetty ja aluksi itseäni tämä ärsytti suunnattomasti. Kuitenkin, jos unohdetaan hetkeksi se, ettet enää pysty lauseelleen päättämään useammasta vaihtoehdosta mitä vastaat, joka siis toki luo omanlaisensa leiman ja syventymisen mahdollisuuden hahmoon, on uusi (tai no, Mass Effect...) systeemi varsin toimiva. Se tukee elokuvamaista, suorempaa tarinan kerrontaa ja kuljetusta. Ja tosiasiahan on se, että vaikka keskusteluvaihtoehtoja olisi kymmenen, eivät ne vaikuta pelin kulkuun kymmenellä eri tavalla. Sopiikin toivoa, että nyt pelkistetyllä versiolla, jokainen eri vaihtoehto todella vaikuttaisi juoneen ja pelin tapahtumiin. Tästä on vaikea vielä tässä vaiheessa sanoa mitään. Hahmot ovat mielenkiintoisia, toiset enemmän kuin toiset, mutta kaiken kaikkiaan onnistuneita.

Kokonaisuutena (tähän asti) peli on siis paljon tuttua ja jonkin verran uutta, sekoittaen pakkaa niin, ettei oikein tiedä miten päin korttien tulisi siellä olla. Peliä kohtaan pitääkin ottaa hieman erilainen lähestymistapa ja yrittää nauttia siitä sen vaatimalla tavalla. Uskon toki, että joillekin tämä on liikaa vaadittu ja ymmärrän sen hyvin, en itsekään roolipelifanina ole järin innostunut kaikista muutoksista, mutta omasta näkökulmasta tämä jää kuitenkin selvästi plussan puolelle.
 
Vastaus: Dragon Age 2 [PS3/X360]

Tuliko muilla Signature Editionin tilanneilla muuten pelin mukana koodi Exiled Prince -dlc:lle? Vai onko tuo suoraan ladattuna pelin aloittaessa? En ole yrittänyt vielä erityisesti Sebastian Vaelia etsiä kun on sen verran vähän peliaikaa vielä mittarissa, mutta ainakaan hänestä ei löydy mainintaa mistään journaleista. Jatkanko etsimistä vai laitanko reklamaatiota Gamestopille menemään?
 
Vastaus: Dragon Age 2 [PS3/X360]

Kyllähän tämä toimii!

Demo jätti aika kuivan maun suuhun jonka pääpeli on aikalailla pyyhkinyt jo pois. Aivan aluksi jatko-osa liimasi allekirjoittaneen takamuksen niin tiukasti sohvalle että ajantaju hävisi useiksi tunneiksi. Lohduttavinta olikin se että liimana toimi se sama keski-aikainen magia mikä teki ensimmäisestä osasta niin kiehtovan.

Tarina ja hahmot ovat aina olleet Biowaren pelien suurin vahvuus eikä DA2 ole ainakaan vielä pettänyt. Uskaltaisinko jopa väittää jatko-osan hahmoja ensimmäistä kiinnostavimmiksi? En vielä, mutta alku on erittäin lupaava. Toki tarinasta puuttuu toistaiseki se ensimmäisen pelin eeppisyys mutta onhan se vuosia kattava tarina tietenkin pedattava jotenkin. Odotukset ovatkin äärimmäisen korkeat enkä malta odottaa koska peli ensimmäisen kerran harppaa kunnolla tulevaisuuteen.

Boksilla pelattuna peli on teknisesti myös varsin suuri harppaus ensimmäisen susipaskasta pc-käännöksestä. Lokaatiot ovat näyttävämpiä ja erityisesti hahmojen ulkonäköön on panostettu. Erityisesti pelissä esiintyvät leidit(itseasiassa mitä vanhempi sen kuumempi) ovat makoisan kauniita. Taisteluista en halua marmattaa sen enempää koska Bioware ei vain hallitse tätä osa-aluetta kiitettävästi.

Matkahan on vasta alussa mutta koen jo nyt DA2:seen samaa ihastusta kuin silloin aikoinaan ensimmäistä osaa kohtaan. Tämä on ehkä jopa hieman kuumottavampi tapaus tuon pelätyn "yksinkertaistamisen" ansiosta. Tälläisenään(konsolilla pelattuna) on peliä nautinnollisempi pelata. Toivottavasti matka jatkuu näin suotuisissa merkeissä.

Loppuun veljeskunnalla vielä rohkaiseva lausahdus; Ehtaa Lohikäärmeen Aikaahan tämä on!
 
Vastaus: Dragon Age 2 [PS3/X360]

Peliä takana noin kolme tuntia ja mitäs tästä nyt vois sanoa.. Ihan kivaa pelattavaa mutta, ei oikein iske minuun sillee. En pidä tuosta nopeatempoisesta taistelusta sitten yhtään. Sekin häiritsee että niitä vihollisia tulee aina ihan hirveä lauma päälle, syö sitä uskottavuutta jos nyt noin voi sanoa.

Tosiaan sivutehtävien tekeminen on hirveän kliinistä ja suoraviivaista.

Jotenkin se vanha perinteinen dialogi systeemi olisi sopinut tähän paremmin kuin se ME:n tyyli. Nimittäin nyt pelaaminen tuntuu kuin tosiaan katsoisin elokuvaa jossa dialogi on kirjoitettu ja sovitettu hivenen tökerösti, kun pitäisi tuntua että roolipelaan jolloinka olisi melko tärkeää tietää mitä se hahmo aikoo sanoa.

Minkä ihmeen takia emme voi laittaa muille ryhmän jäsenille varusteita? Aseet voimme toki vaihtaa ja sormuksia laittaa, mut muuten ei voi suojia vaihdella.

Kattoo nyt miten tä tästä etenee, pelottaa noi copy/paste luolastot jo valmiiks.


Hahmot ei oikeastaan ole vielä säväyttänyt paitsi yhdelle repesin pahasti:

Nimittäin Sandalin tyhjä katse kun kaivoi takapuoltaan ja kysyi... "Enchantments?"
 
Vastaus: Dragon Age 2 [PS3/X360]

EDIT. Soundtrackin koko 725mt zippinä. Siis vau! Ilmeisesti aika paljon on sävelletty musaa peliä varten ja soundtrackiinkin on sitten laitettu ihan kaikki.

Mistä tuon pääsi lataamaan? Syötin pitkät koodit boxilla ja sen lyhyemmän biowaren sivuilla, mutta en onnistu löytämään sitä Your registered game content osion alta.
 
Vastaus: Dragon Age 2 [PS3/X360]

Mistä tuon pääsi lataamaan? Syötin pitkät koodit boxilla ja sen lyhyemmän biowaren sivuilla, mutta en onnistu löytämään sitä Your registered game content osion alta.
Kyllä sen pitäis sielt löytyä. PC/MAC -osion alta. Ei kyllä suostu lataamaan tällä hetkellä, servut niin solmussa. Tuliko sulle koodin syötettyäsi ilmotus, että unlockasit sen?
 
Vastaus: Dragon Age 2 [PS3/X360]

PC:llä tätä hakkaan mutta kun en PC foorumeille kuulu niin kommentoin tänne.
Jaa-a. Kerkesin jo sanomaan että GT5 oli kaikkien aikojen surkein jatko-osa mutta kyllä tämä kyrsii vielä enemmän.
DA:O on yhä ehkäpä paras peli mitä omistan, jonka olen hakannut väsymättä läpi useaan kertaan ja tunteja lienee takana jo yli 200.
Odotukset kyllä laskivat tasaisesti pitkin matkaa kun näitä "parannuksia"(=mennään sieltä missä aita on matalin, juosten kuseminen jne...) alkoi kuulumaan. Alkuperästä peliä ylistettiin (ainakin PC:llä) joka tuutissa eikä pelaajatkaan kovin pettyneitä olleet mutta silti Bioware(lue: EA) päätti paskaantaa ulos ME2:sta apinoivan torson.
Lähes kaikki mikä sai nauttimaan DAO:sta on tässä yksinkertaistettu minimiin ja idioottimainen yläkuvakulman poisto on pelattavuuden suhteen kevyesti suurin ongelma.
Toivottavasti suhteellisen paskat arvostelut ja lähes murska-arviot pelaajilta saisivat Biowaren (EA:n) ajattelemaan että ehkä siinä ekassa osassa ei sitten ollutkaan niin paljon muutostarpeita. Ottaa kovasti päähän.
Tuolla melko hyviä kommentteja siitä missä kaikessa mentiin vikaan: http://www.hookedgamers.com/editorials/2011/03/02/dragon_age_ii_the_decline_of_the_classic_rpg.html
 
Vastaus: Dragon Age 2 [PS3/X360]

Soundtrackin koko 725mt zippinä. Siis vau! Ilmeisesti aika paljon on sävelletty musaa peliä varten ja soundtrackiinkin on sitten laitettu ihan kaikki.
Suuri koko johtuu vain siitä että biisit on laitettu WAV muodossa jakoon (mikä tietysti on ihan positiivista). Mutta CDn mittainen tuo taitaa olla, kolmisenkymmentä biisiä tosin.
 
Vastaus: Dragon Age 2 [PS3/X360]

Noniin. Nyt on koko päivä mätetty Dragon Age kakkosta. Ainakin omasta mielestäni loistava peli (siis mitä on päässy pelailee). Ainoat asiat mitkä häiritsee on se että peli kuulema sijoituu aika pitkälti Kirkwalliin melkein kokonaan, tämä ratkaisu häritisi Baldur's Gate kakkosessakin aika paljon. Harmitti kun ei saanut tutkia itse enään maita ja mantuja, vaan paikoista piti "kuulla".

Mutta muuten, hauskaa on ollut pelailla sellaista "pelle" Hawkea, joka ei ota mitään tosissaan ja laskee leikkiä koko ajan (nojoo, on sitä joskus oltava vakavana). :D
Taistelussa ei vieläkään toi A napin hakkaus ole alkanut sapettamaan. Itseasiassa tuntuu paremalta kun saa hieman itse osallistua taisteluihin, eikä tarvitse "cooldowneja" odotella.
Tein ihan tahallani nuoren näköisen Hawken tähän peliin, kun yleensä teen jonkun kurttuisen parta-miehen. Nyt päätin tehdä sellaisen siloposkisen prittyboin, ihan vaihtelun nimissä.

29435p.png


Seuraavalla pelikerralla sitten teen parrakkaamman ukon. :D

Ihan hyvä peli, mutta nyt pitää mennä nukkumaan että jaksaa taas huomenna jatkaa. :p
 
Ylös Bottom