Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dragon Age: Origins

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Acoustic
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Amount of Dragon age: Origins complete: 38%

WTF!?
Onko nuo tiedot muuten yhdelle hahmolle vai gamertagille? Jälkimmäinen tuntuisi järkevältä tuohon lukuun nähden, jolloin sivutehtävien lisäksi tuosta puuttuisi varmaan muut origin storyt ja jokaisen isomman questinhan voi vähintään parilla tavalla ratkaista.
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Tuossahan lukee "Across all characters and playthroughs, amount of Dragon age: origins completed=%", eli yhdellä charrulla ei vissiin voi saada 100% complete:mad:
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Aah, hyvä juttu. Tosiaan ehdin jo hieman pettyä, että olikos tämä sitten kuitenkin vain se about 60 tuntia, mutta on näköjään jäänyt ihan käsittämätön kasa contenttia väliin.

Noita sivutehtäviähän on ihan käsittämätön määrä. Peestähän se on, jos esim. 50-60% läpäisystä koostuu pelkistä sivutehtävistä: syö miestä. Ei kauheesti ole vielä kiinnostavia sivutehtäviä tullu vastaan, mitä niitä nyt olen pelaillut. Joku tuossa vaan on, ettei noita lukuisia yksittäisiä tehtäviä jaksa vaan tehdä.

Orzammarin sivutehtävistä:
Helvetto soikoon tuota sivutehtävien määrää, mikä tuolta Orzammarista tulee. Pakko aina puhua kaikille "huutomerkeille", kun ei tiedä mitä hauskaa tai tärkeää jää tekemättä, vaikka aina sieltä tulee joku suhteellisen tylsä pikkutehtävä.
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Mikä on pelin level katto ?
Onko pelissä paljon sivutehtäviä ? (kymmeniä ?, satoja ?)
Onko kaupungit isoja vai ala Fallout (10 asukasta...)

Onko peli kovin vaikea, sopiiko peli sunnuntai pelaajalle (Oblivion, Sacred, Fallout 3 tuttuja)
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Mikä on pelin level katto ?
Onko pelissä paljon sivutehtäviä ? (kymmeniä ?, satoja ?)
Onko kaupungit isoja vai ala Fallout (10 asukasta...)

Onko peli kovin vaikea, sopiiko peli sunnuntai pelaajalle (Oblivion, Sacred, Fallout 3 tuttuja)

Tuosta maksimilevelistä on liikkunut monen moista juttua. Manuaalissa olisi kuulemma merkintä siitä, ettei todellista levelkattoa olisi. En usko kuitenkaan moiseen "loputtomaan kehittymiseen" joka ei edes käy järkeen. Yleinen tieto on se, että maksimi taso on väliltä:
21-25.

Noita sivutehtäviä on kyllä -paljon- vaikka määrää on vaikea numerollisesti kertoa. Ote Dragon Age- foorumilta:
Your main quest line is 40 hours and the overall experience is 80-100. So yeah, there will be plenty of sidequests.

But they emphasize the quality of these quests. It's not like in Mass Effect where you have a hundred sidequests where all you do is drive around a planet, enter a building and kill everyone.

The same reviews describe the quest system in this game as one of the best ever.

Nuo kaupunkien asukasmäärät vaihtelevat kriittisesti. Esim. kääpiökaupungissa eli Orzammarissa porukkaa kuin mammoja torilla. Kaupungit ja kylät ovat kiitettävästi elävöityjä.

Vaikeudesta sen verran, että jos haastetta kaipaat, Normal on loistava valinta. Alussa meininki on suht' laiskaa mutta tarinan tiivistyessä vaikeudet astuvat pääosaan. Välillä vaihtelen vaikeutta casualiksi, eli helpoimmaksi. Tämä yleensäkin selvittää päänsäryn. Casual ei ole ollenkaan liian helppo, ehkä mielumminkin sopiva.
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Vaikeudesta sen verran, että jos haastetta kaipaat, Normal on loistava valinta. Alussa meininki on suht' laiskaa mutta tarinan tiivistyessä vaikeudet astuvat pääosaan. Välillä vaihtelen vaikeutta casualiksi, eli helpoimmaksi. Tämä yleensäkin selvittää päänsäryn. Casual ei ole ollenkaan liian helppo, ehkä mielumminkin sopiva.
Täältä myös ääni Normal-vaikeustasolle. Välillä tulee vastaan ihan sairaan vaikeita kohtia, mutta useimmiten niistä selviää taktiikkaa muuttamalla. Esimerkiksi

Anvil of Voidissa golemit kaatuivat vasta kun tajusin korjata taktiikkapaneelin asetuksia. Välillä oli puolestaan hyvä määrätä koko porukka holdiin ja röpötellä vaan nuolia ja tulipalloja pitkän matkan päästä.

Friendly Fire -asetus on kyllä ratkaiseva haasteen kannalta. Tuntuu vähän epäreilulta heittää inferno huoneeseen ja mennä itse perässä, ilman että omat hahmot ottavat yhtään vahinkoa.
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Vikasta tehtävästä:
Meikäl on hitonmoisia vaikeuksia tos vikas mestas ny ku ei o parantajaa ryhmässä. Morrigan läks meneen ku en suostunu tekeen sille sitä lasta :/. Se yks maagi sieltä tornistaki kuoli jo siellä olon aikana kun ei tyksiny mun suunnitelmista.
Kellekkään muulle käyny samal taval? Oonko täysin kusessa nyt?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Itse mietin vieläkin pelin ostoa ja olen nyt katsellut todella monia youtube videoita tästä pelistä ja koittanut päättää ostanko pelin vai en. Tämän pelin tarina miellyttää todella paljon, sillä keskiaikainen meininki kiinnostaa aina, vaikkakin sitä on höystetty kaikenlaisilla örkeillä. Pitkät dialogit eivät haittaa ja ilmeisesti joitakin kirjojakin joutuu pelissä lukemaan(?) niin sekään ei haittaisi, mutta edelleen vaan tökkii sana "roolipeli", sillä en ole ikinä sellaista pelannut (pois lukien Mass effect, joka oli loistava peli). Roolipeleistä tulee ensimmäisenä mieleen se, että siinä klikkaillaan ukkoa eteenpäin mapissa kun taas itse ukonliikuttaminen "sauvalla" tuntuu luontevammalta. Youtube videoissa näkyi taisteluista kuvaa ja se näytti aika tönköltä tökkimiseltä ,mutta taas täällä on puhuttu taisteluiden mahtavasta fiiliksestä. Pystyykö sitä omaa taistelijaa likkuttelemaan "tatilla" vai onko se sitä jonkinlaista klikkailua?
Onko täällä kohtalotovereita, joilla tämä peli olisi ollut ensimmäinen RPG kokemus? Ja millä tavoin tätä peliä verrataan Mass Effect:in?
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Onko nuo tiedot muuten yhdelle hahmolle vai gamertagille? Jälkimmäinen tuntuisi järkevältä tuohon lukuun nähden, jolloin sivutehtävien lisäksi tuosta puuttuisi varmaan muut origin storyt ja jokaisen isomman questinhan voi vähintään parilla tavalla ratkaista.


Miettisin ihan samaa. Vedin pelin nimittäin läpi juuri ja pelikello näytti tasan 40 tuntia, ja prosentteja oli joku 40-45.

Kummastuttaa sillä menin myös kaikki nurkat niin perinpohjin läpi, ainoastaan tehtävistä jäi jäljelle muutama perustehtävä jossa piti etsiä killoille jotain pieniä esineitä. Ei niistä voi millään tulla kymmeniä tunteja. Eli joko tuo sitten on sellainen prosenttiluku joka säilyy hahmosta toiselle kunnes se on täys 100%

Tai sitten multa jäi tuhottomasti tehtäviä löytämättä =/ Mutta kävin kyllä kaikki mestat vielä läpi ennen suurta finaalia enkä löytänyt mitään

Ja peliä voi jatkaa ainoastaan niin että voit tehdä niitä DLC tehtäviä, eli Wardens Keep ja Shale ellet ole ne tehny jo niinkuin mulla. Muuten peliä ei voi jatkaa sillä loppukrediittien jälkeen ei tule mahdollisuutta tallentaa tilannetta ja viimeisin seivi on siitä missä sen viimeksi teit, luonnolisesti.

Hmm oon kyllä aika hämmentynyt, varsinkin kun Bioware sanoi että jos pelaa rauhassa pelistä voi saada jopa sata tuntia irti per hahmo. Ja ainakin keskimääräisen peliajan pitäisi olla siinä 60-70 tunnin tienoilla

Noh, aloittelin jo uutta hahmoa, Female City elf, Rogue. Tämä on tälläinen haltioiden keskuudessa viihtyvä naikkonen, mutta vihaa silmittömästi ihmisiä ja käyttäytyy erittäin kylmästi näitä kohtaan.

Nyt on vaan sellanen fiilis että juoksee vaan paikat läpi ilman suurempaa tutkimista kun tietää missä kaikki on ja miten kaikki suurinpiirtein menee. Kyllä saa aika sissi olla jos pelaa pelin läpi kaikilla originseilla :D Täytyy pitää varmaa tauko pelistä
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Ja peliä voi jatkaa ainoastaan niin että voit tehdä niitä DLC tehtäviä, eli Wardens Keep ja Shale ellet ole ne tehny jo niinkuin mulla. Muuten peliä ei voi jatkaa sillä loppukrediittien jälkeen ei tule mahdollisuutta tallentaa tilannetta ja viimeisin seivi on siitä missä sen viimeksi teit, luonnolisesti.

Aika paljon on tullut pienoisia pettymyksiä kuultua lähipäivänä. Jotenkin olisin toivonut, että pelaaminen jatkuu yhä. Paska maku jää vähän suuhun tommosesta, olisin mieluusti läpäisyn jälkeen mennyt tutkimaan vielä paikkoja ja metsästämään sivutehtäviä. Ja sitten tämä prosenttiluku. Todella epäkäytännöllinen mallinnus, ihan kuin BioWare olisi halunnut "laajentaa peliä" luomalla prosentin johon sisältyy AIVAN KAIKKI. Selvempi homma olisi, jos olisi päätehtävien prosentit ja sivutehtävien prosentit erikseen. Ja kaikki Origin Storyt sisältyvät tähän samaan prosenttiin? Eli jos läpäiset kaikki sivutehtävät, pääjuonen ja kaikkien origin tarinat voit saada hyvällä tuurilla tuon 100% mittariin? Mielenkiintoista.

Osaisin jo nyt sanoa monta asiaa joita suorastaan kaipaan seuraavaan Dragon Ageen. FREE WORLD kiitos! Mutta, pelaaminen jatkuu omalta osaltani. Olen prosenteissa pelaillut 31% läpi ja kellossa näyttää 35h.
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Pystyykö sitä omaa taistelijaa likkuttelemaan "tatilla" vai onko se sitä jonkinlaista klikkailua?
Onko täällä kohtalotovereita, joilla tämä peli olisi ollut ensimmäinen RPG kokemus? Ja millä tavoin tätä peliä verrataan Mass Effect:in?
Pelko pois: ukkoja liikutetaan tikulla, kuten muissakin konsoliropeissa. Ja jos porukassa on useampi jäsen, voi niiden kesken vaihtaa lennossa. Eli hyvin paljon samanlaista meininkiä kuin Mass Effectissä. Uskon että pidät :)

Pelisuunnittelun kantilta Dragon Age on hiotumpi kuin Mass Effect. Lisäksi siihen saa jo nyt runsaasti ladattavaa sisältöä, toisin kuin aikanaan Mass Effectin kanssa.
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Vilahtipa siellä muute yksi suomalainenkin nimi siellä crediiteissä, Mika Uusnakki :D

Oli jossain onlinetiimissä muistaakseni
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Vilahtipa siellä muute yksi suomalainenkin nimi siellä crediiteissä, Mika Uusnakki :D

Oli jossain onlinetiimissä muistaakseni
Hää ei itseasiassa ole suomalainen, mikä tekee asiasta kaksi kertaa hauskemman. :D
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Meleko timmi geimi kyllä! Pelailen tällä hetkellä Dalish Roguella ja vakiopartyyn kuuluu Morrigan, Sten & Alistair. Kestäis tuo nyt 30 tai 100 tuntia nii ihan sama, kun pelattavaa on kuitenkin enemmän ku riittävästi.

Normal vaikeustaso on meikäläiselle erittäin kelepo ja tykkään pelailla kaikki automaattiset tacticsit pois laitettuina. Vaan jukravit et meinasi eräs kerta palaa kääpä, kun olin tapellut tuolla ihmissutten luolassa lymyilleen Revenantin kanssa semmoset parikymmentä kertaa ennenku annoin periksi ja vaihdoin casualille. Revenenantilla oli vajaa neljäsosa terveyttä jäljellä kunnes peli kaatui! Prrrrrrrrrrrrrrrk.
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Tulipa täysin impulssipäätöksellä ostettua tää peli, itse asiassa niin pikaseen että kotimatkalla tulikin fiilis että mitäköhän skeidaa sitä nyt taas tuli ostettua :D
Oli miten oli, nyt apaut 10 tuntia peliä takana ja yllätti, varsin toimivaa mättöö kaikin puolin, pelimaailma on kiinnostava ja keskusteluja jaksaa oikeasti seurata. Codexitkin on suurimmilta osin tullut luettua.
Hahmoista erityisesti pisteitä, mieleenpainuvaa jengiä. Erityisesti
riimeissä puhuva, sokea vanhuspuu
paloi mieleen niin kovaa ettei se sieltä varmaan koskaan lähde :D

Mutta että todellista tasokattoa ei olisi? Olis muuten nättiä, diggaan tosta taistelusysteemistä sen verran että olisikin kiinnostusta kehittää oikeen super-overpowered -hahmo.

Mistä muuten riippuu onnistuuko persuade tai intimidate keskusteluissa? Onko niille omat skillipuunsa/talenttinsa, en nyt muista tarkkoja nimiä kun pamautan aina auto lvl uppia, vai auttaako joidenkin attribuuttien kohotus, kuten voimakkuuden?
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Tulipa täysin impulssipäätöksellä ostettua tää peli, itse asiassa niin pikaseen että kotimatkalla tulikin fiilis että mitäköhän skeidaa sitä nyt taas tuli ostettua :D
Oli miten oli, nyt apaut 10 tuntia peliä takana ja yllätti, varsin toimivaa mättöö kaikin puolin, pelimaailma on kiinnostava ja keskusteluja jaksaa oikeasti seurata. Codexitkin on suurimmilta osin tullut luettua.
Hahmoista erityisesti pisteitä, mieleenpainuvaa jengiä. Erityisesti
riimeissä puhuva, sokea vanhuspuu
paloi mieleen niin kovaa ettei se sieltä varmaan koskaan lähde :D

Mutta että todellista tasokattoa ei olisi? Olis muuten nättiä, diggaan tosta taistelusysteemistä sen verran että olisikin kiinnostusta kehittää oikeen super-overpowered -hahmo.

Mistä muuten riippuu onnistuuko persuade tai intimidate keskusteluissa? Onko niille omat skillipuunsa/talenttinsa, en nyt muista tarkkoja nimiä kun pamautan aina auto lvl uppia, vai auttaako joidenkin attribuuttien kohotus, kuten voimakkuuden?



Tuo persuade ja intimidation on pelissä. Molempia tyylejä edustaa skilli nimeltä Coercion. Toimii niin että intimidationia säätää hahmon strength, ja persuadea säätää hahmon cunning

Sitten tietty sen Coercion skillin taso myös.

Ja kandee muuten ainakin oman hahmon kohdalla ite laittaa ne taidot, niin saa just sellaisen hahmon minkä haluaa eikä sitä default maagi/soturi/roguea. Ei siinä mitään vaikka autolevelillä vedätki, aattelin vaan ku ite ainakin saan pelistä enemmän irti ku teen ite just sellasen hahmon ku haluan.

Tasokattoa ei tosiaan ole, mutta jos teet kaikki mahdolliset sivutehtävät yms, niin hahmot ovat pelin lopussa noin tasolla 21-22. Periaatteessa hahmot voivat nousta vieläkin korkeammalle mutta peli ennättää loppua ennen sitä, ja taitaa tapettavakin loppua.

On muuten aika hyvin balansoitu tuo tason nousu, joissakin peleissä välillä käy niin että hahmot saavuttaa maksimitason reippaasti ennen pelin loppua ja loppu onkin sitten tylsää raatamista.

Ja vaikka tässä olisikin lopussa siellä tasolla 22, haastetta silti piisaa tuosta viimeisestä mätöstä mikä on ehkä eeppisintä toimintaa mitä ikinä olen nähnyt peleissä Mass Effectin lopun lisäksi. Muutenkin tuossa on jännä balanssi kokoajan, hahmot tuntuvat kehittyneiltä mutta silti haastetta löytyy.

Prkl kyllä Bioware vaan osaa :D
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Hitto soikoon. Nyt on taas se vaihde päällä, että jokaisessa taistelussa tulee turpiin. Jokseenkin rasittavaa ja turhauttavaa raastaa voitto todella niukasti - jos edes silloin. Mietinkin tässä pitäisikö jatkaa pelaamista casualilla. Tuo jatkuva loadaaminen syö miestä ja turhauttaa muutenkin.

Pelaako ketään casualilla täysipäiväisesti? Paljon miehekkäämpää kiskoa porukkaa spadduun sopivaan tahtiin ja sitten välillä tietenkin voittaa taistelun pienten vaikeuksien kautta - kun taas saada jatkuvalla syötöllä ympäri korvia ja voittaa lopulta taistelu kuin tuurilla.
 
Ylös Bottom