Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dragon's Dogma 2

eikai tällaista kukaan odotakkaan, itse odotan vain lisää dialogia. se tekee maailmasta paljon elävämmän , kun ihmiset keskustelee keskenään kun menee kaupunkeihin yms, esim hyvänä esimerkkinä Rebirth
Rebirthin tapaista odotan itekki mut eipä sielläkää oo ku muutamat hahmot per paikka jotka jotain taustalla höpöttelee, ja neki looppaa äkkiä alkuun.

Eli tämä ei nyt oo sen ihmeempi juttu ku missää muussakaa avoimen maailman ropessa?
 
Rebirthin tapaista odotan itekki mut eipä sielläkää oo ku muutamat hahmot per paikka jotka jotain taustalla höpöttelee, ja neki looppaa äkkiä alkuun.

Eli tämä ei nyt oo sen ihmeempi juttu ku missää muussakaa avoimen maailman ropessa?

itse kun olen alkuperäisen dragons dogman suuri fani, niin siinä ainakin paikoitellinen tuli fiilis että olet täysin yksin tuolla maailmassa, niin se on jo iso plussa että nyt on panostettu siihen että siellä ihmiset ovat sinuun enemmän vuorovaikutuksessa ja että niitä on enemmän, esim dragons dogmassa taisi olla 385 npc hahmoa ja nyt niitä on 1000 joten kyllä se tekee jo itsessään pelistä paljon elävämmän, kun ihmisiä kadulla kenen kanssa voi jutella, pieniä asioita mutta immersion kannalta merkittäviä. ja kyllä Rebirthissäkin joillakin kaupungin ihmisillä on ihan pieni tarina kerrottavana, nimimerkillä jokainen dialogi tulee kuunneltua.
 
itse kun olen alkuperäisen dragons dogman suuri fani, niin siinä ainakin paikoitellinen tuli fiilis että olet täysin yksin tuolla maailmassa, niin se on jo iso plussa että nyt on panostettu siihen että siellä ihmiset ovat sinuun enemmän vuorovaikutuksessa ja että niitä on enemmän, esim dragons dogmassa taisi olla 385 npc hahmoa ja nyt niitä on 1000 joten kyllä se tekee jo itsessään pelistä paljon elävämmän, kun ihmisiä kadulla kenen kanssa voi jutella, pieniä asioita mutta immersion kannalta merkittäviä. ja kyllä Rebirthissäkin joillakin kaupungin ihmisillä on ihan pieni tarina kerrottavana, nimimerkillä jokainen dialogi tulee kuunneltua.
Juu hyvä juttu, immersio aina hyvä.
 
Tämä alkoi vähän kiinostaa, mut mikä tän pelin niigö idea on? Oxtää joku Monster Hunter vai mikä? Ekaa osaa en oo ikinä pelannut, gameplaytä katoin ja tyypit kehunut ja jäänyt koukkuun ja "so much fun", mut en oikee sit saanut selvää mikä tän niigö "THE" juttu on, äkkiseltää tuli MH mieleen jossa piestään tuntitolkulla isoa mörökölliä. :D Mut jos joku osais pitää jonkun hyvän myyntipuheen nii saattais mennä hankintaan, kaipais jotain uutta koukuttavaa peliä.
 
Kyl tää nyt vahvasti alkoi kiinostaa, en vielä ihan 100% varma ole. Mut mitä nyt kattonut gameplaytä ja jotain "things you need to know" ym videoita, nii se mikä tässä ehkä eniten kiehtoo on se "tee se oma seikkailu" eli ei anneta mitään waypointteja tai mitään apuja vaa annetaan pelaajan itse saavuttaa se löytämisen ilo, tai on siel just joku päätehtävä mut kohti sitä päätehtävää mentäes törmäät matkan varrella miljoonaan muuhun asiaan.

Tästä nyt sit voi toki olla montaa mieltä ja voihan se sit alkaa turhauttaa, mut tykkäsin esim Elden Ringis siitä kun et tiennyt mihin törmäät tai mitä on tulossa vastaan vaikka sulla onkin olevinaan suunta mihin mennä.

30FPS kyl ihmetyttää, ilmeisesti sit joku taas tosi raskas peli mut näin raffojen puolesta ei mun mielestä nyt niin ihmeellisen näköinen etteikö jaksais sitä 60fps, se on sit varmaa ne 1000 npceetä jotka kyykkää. :D

Noh pitää viel vakuuttaa itseään että lähteekö heti julkkaris.
 
Itselleni tämä jaksaa näyttäytyä aivan liikaa ensimmäisen kopiolta ainoastaan paremmilla grafiikoilla varustettuna. Jotkut itkevät vaikkapa Assassins Creedien olevan jotenkin toistensa toistoa, mutta kyllä ne keskenään eroavat paljonkin uusien maiden, maanosien ja ympäristöjen sekä hyvinkin erilaisten historiallisten hahmojen ja tarinoiden osalta. Dragon’s Dogma 2:ssa kaikki videoilla näkemäni on todellakin ihan pelkkää saman toistoa ykköseen verrattuna. Pelimaailma täysin saman oloinen, pelimekaniikat, taisteleminen ja hirviöt lähes tarkalleen kopioitu ja tunnelma pelissä on todellakin vain graafisesti ehostettua Dragon’s Dogmaa.

Ja kun ykkösessäkin alkoi lupaavan ensimmäisen puolikkaan jälkeen aika pahasti intoni peliä kohtaan hyytyä mitä pidemmälle peli eteni, niin en usko tässäkään juuri paremmin käyvän, kun jo heti alkuunsa kaikki pelistä esitelty tuntuu niin totaaliselta saman toistolta, ilman oikein minkäänlaista uutta, innovatiivista ja mielenkiintoista lisää ykköseen nähden. Jotenkin niin kovin mielikuvitukseton ja yllätyksetön kakkososa sieltä näyttää tulevan. Vaikka saisi hyviäkin arvosanoja, niin hankintaan tämä menee itselleni korkeintaan sitten joskus kaukana tulevaisuudessa kunnon aleista.
 
Toi toisto ainakin näiden alku videoiden perusteella huolestuttaa muakin kun näytti niin itseään toistavalta jos tämä meno jatkuu tyyliin kymmeniä tunteja, uskon/toivon kuitenkin että se oli vain murto-osa ja että maailma lykkää eteen kaikkea muutakin mielenkiintoista kun vain örkkien pieksemistä. Se ainakin kiehtoo että mikään ei ole käsikirjoitettu ja peli vie pelaajan eri suuntiin ja yhen polku voi olla aivan toisenlainen kun toisen. Hyviä puolia myös se että ykkönen pelaamatta niin sen puolen saisin minä ainakin jotain ihan uutta.

Toisaalta taas mitä tulee örkkien pieksemiseen, monster hunterin idea on pelkästään piestä niitä ja sehän koukuttavaa olikin. Niin kauan kun se on hauskaa ja lykätään jotain pientä muutakin väliin+ se oma seikkailu niin kelpaa mulle. Ollaan vähintään mielenkiintoisen pelin parissa.
 
Kannattaa muistaa että Elden Ringin yksi main influencer pelejä on ollut juuri Dragons dogma niin sen takia sanoisinkin että jos Elden Ringin open world rakenne on lähellä sydäntä niin tulee olemaan myös tämäkin, vaikka tämä onkin enemmän RPG kun Souls like eli Elden Ring on todella paljon velkaa Dragons dogmalle. Itselle ensimmäisen Dragons dogman maailma on yksi parhaita open world maailmoja. juuri sen takia että pelissä ei pidetä kädestä kiinni, eli valitset ja määrittelet omat polkusi joita kulkeja ja koskaan ei tiedä mihin ne polut vie
 
Toistoa on varmasti edessä, sillä tuskinpa vihollismäärä ja tekeminen ihan hirveästi vaihtelua tarjoilee. Toivottavasti edes vihollisten sijainnit on vähän satunnaisia, ettei oo samoja goblineja taas samoissa puskissa sen seittemännen kerran kun ravataan teitä pitkin. Ainakin pelivideoiden perusteella noita isompia mörrejä hyökkää päälle hyvinkin satunnaisesti, mikä on kyl kiva. Peli tulee kyl varmasti jakamaan mielipiteitä, mut niinku joku sano, onhan tää varmasti tietynlainen kulttimeininki tän pelisarjan päällä. Ainaki ite tykkään.
 
Itse en tuomitse tai vedä mitään johtopäätöksiä, ennenkuin peli on ulkona. Jokatapauksessa toistoa on luvassa näissä open world peleissä. Mutta sen toistonkin voi tehdä hyvin, kuten esimerkiksi Elden Ringissä. Siinä toisto puudutti vasta paljon myöhemmin, kuin useimmissa peleissä.

Jos tässä on otettu oppia oikeista asioista ja heittää sekaan jotain omaakin, niin tässä voi olla potentiaalia.
 
En muista että DD1:n ois ollu mitenkään sellainen että määritä oma polkusi. Se maailma, joskin ihan ihan hieno ja kohtuu iso, oli lopulta aika selkeesti rajattu ja paikat löysi helposti. Tehtäväkuvauksessa luki suurinpiirteinen suunta ja ei muuta kuin sinne. Onko se sitten hyvää maailman suunnittelua vai mitä. aika paljon niitä alueita tuli myös sahattua edestakas tehtävien ja pikamatkustuksen puutteen vuoksi niin tutuksi tuli kaikki puskat. Ja siinä samassa toki vihut tuli tutuksi, niin kuin joku tuolla kirjoittelikin niin samat gobbot piileksi samoissa puskissa :)

En ole tätä vielä ennakkotilannut, ajattelin odottaa arvosteluja ja oikein pelaajien (en influensereiden) mielipiteitä ennen ostopäätöstä vaikka DD1:n helvetin hyvä peli olikin, varsinkin Dark Arisen lisärin myötä.
 
Itselleni tämä jaksaa näyttäytyä aivan liikaa ensimmäisen kopiolta ainoastaan paremmilla grafiikoilla varustettuna. Jotkut itkevät vaikkapa Assassins Creedien olevan jotenkin toistensa toistoa, mutta kyllä ne keskenään eroavat paljonkin uusien maiden, maanosien ja ympäristöjen sekä hyvinkin erilaisten historiallisten hahmojen ja tarinoiden osalta. Dragon’s Dogma 2:ssa kaikki videoilla näkemäni on todellakin ihan pelkkää saman toistoa ykköseen verrattuna. Pelimaailma täysin saman oloinen, pelimekaniikat, taisteleminen ja hirviöt lähes tarkalleen kopioitu ja tunnelma pelissä on todellakin vain graafisesti ehostettua Dragon’s Dogmaa.

Ja kun ykkösessäkin alkoi lupaavan ensimmäisen puolikkaan jälkeen aika pahasti intoni peliä kohtaan hyytyä mitä pidemmälle peli eteni, niin en usko tässäkään juuri paremmin käyvän, kun jo heti alkuunsa kaikki pelistä esitelty tuntuu niin totaaliselta saman toistolta, ilman oikein minkäänlaista uutta, innovatiivista ja mielenkiintoista lisää ykköseen nähden. Jotenkin niin kovin mielikuvitukseton ja yllätyksetön kakkososa sieltä näyttää tulevan. Vaikka saisi hyviäkin arvosanoja, niin hankintaan tämä menee itselleni korkeintaan sitten joskus kaukana tulevaisuudessa kunnon aleista.
No eka tuli 2012, joten voisin sanoa että en yhtä lailla ole puutunut tai kyllästynyt jatkuvaan toistoon ja jatko-osiin, kuten AC:n tapauksessa kävi.

Näin ollen olisikin ihan sama vaikka tämä kakkonen olisikin pelkkä remake, koska yhtä lailla sitä pelailee Dead Spacen, RE4:n ja ties minkä remakeja vaikka ne muistaa paljon paremmin kuin DD:n.

Itse en tosin ole tapani mukaisesti ensimmäisen trailerin + gameplayn jälkeen videoita katsellut, joten en osaa sanoa onko kuinka paljon samaa. Ainakin outoa olisi jos ei muka edes lokaatiot olisi erit kuin ekassa.
 
En muista että DD1:n ois ollu mitenkään sellainen että määritä oma polkusi. Se maailma, joskin ihan ihan hieno ja kohtuu iso, oli lopulta aika selkeesti rajattu ja paikat löysi helposti. Tehtäväkuvauksessa luki suurinpiirteinen suunta ja ei muuta kuin sinne. Onko se sitten hyvää maailman suunnittelua vai mitä. aika paljon niitä alueita tuli myös sahattua edestakas tehtävien ja pikamatkustuksen puutteen vuoksi niin tutuksi tuli kaikki puskat. Ja siinä samassa toki vihut tuli tutuksi, niin kuin joku tuolla kirjoittelikin niin samat gobbot piileksi samoissa puskissa :)

En ole tätä vielä ennakkotilannut, ajattelin odottaa arvosteluja ja oikein pelaajien (en influensereiden) mielipiteitä ennen ostopäätöstä vaikka DD1:n helvetin hyvä peli olikin, varsinkin Dark Arisen lisärin myötä.
Saman minäkin muistan, eli aika lailla edestakaisin samojen alueiden kulkemisen ilman pikamatkustusta. Ei se pelimaailma mikään valtava ja vapaa ollut. Ehkä isohkolta tuntui joillekin sen takia, että kulkemiseen toki meni paljon aikaa, kun noita samoja alueita kelailtiin ees taas ilman pikamatkustusta. Tämä juuri alkoi varsinkin loppua kohden puuduttaa itseäni oikein urakalla. Mielestäni vertaukset Elden Ringiin ontuvat monellakin tapaa. Todella erilaiset fiilikset kumpaakin peliä pelatessa oli ainakin itselläni. Ja kyllä Elden Ring oli ylipäätään paljon parempi peli. Toki se on minulle paras pelaamani peli, joten kaikki pelit sen varjoon minulla jäävät.
 
Vaikka jotkut viettääki 10h hahmoeditorissa on se minusta hieman överii, vaikka itekki siel asun helposti pari tuntia. Vaikka näis peleis ei edes sitä naamaa pahemmin kato tai jos on joku kypärä aina päässä, mulla ainakin se että minä tiedän että sen kypärän alla on mieluisan näköinen hahmo kun vaikka joku pinkki ruma apina.

Se on se fiilis, jos ei hahmo miellytä vaikka ei sitä ees kato mulla menee vaa jotenkin fiilis, jotkut pelit on mennyt jopa alusta sen takia kun ei oo hahmoon tyytyväinen ja pelit jossa ei voi enää niitä muokata, tässä semmonen kuitenkin kai on?

Pitäs varmaa tehää hahmo valmiiks että jos ja kun pelin hommaa voi vaa alottaa eikä et junnaa siinä editorissa kunnes pitää jo mennä nukkuu. :D
 
Tein itelleni kans hahmot mut tosiaan ei ole mikää kauheen hyvä noissa editoreissa niin en puolta tuntia pidempää käyttänyt per päähahmo/pawni. Ihan jees näköset tyypit sielt tuli mut tokkopa niitte naamaa tulee niin paljoa katteltu :D Todella hyvä editori kyllä.
 
Kun Jumala loi ihmisen, hän käytti DD2 hahmoeditoria :eek: . Täs menee aikaa jo ihan sen takia kun täs on miljoonaa eri vaihtoehtoa ja voit tehää kirjaimellisesti minkä näkösen hahmon jos mielikuvitusta vaa riittää. Voihan täs vaan rämpyttää eteenpäin ja lets play!. Itte näis yleensä otan jonkun valmiin pohjan joka näyttää suht hyvältä ja sitä sit hieman muokkaan, mut siihen "hieman muokkaamiseenki" voi mennä tunti jos toinenki. Helpommin pääsis jos menis johki reddittii ja ottais "valmiin" pohjan ja ruksuttaa vaa numerot, mut ei se silloin ole enää oma hahmo jonka ihan itte tein.

Sit lopuks potta päähän ja koko hahmoa ei edes näe sekä itse pelissä ne hahmot on yleensä sit aivan eri näköisiä mitä editorissa. Mut hyvä tää on nyt tehää valmiiks nii ei mee peliaikaa hukkaan kun tän alottaa.

Kyllähän täs pari tuntia sai vierähtää ku teki oman hahmon ja sen pawnin. 2h on ihan max kyllä ja omaan silmään tyytyväinen. Ihan hyvä et tämmönen "demo" tuli.
 
Viimeksi muokattu:
Laittakaas muuten pawnienne nimiä tänne ni voi ottaa tiimiin KonsoliFin jäseniä :D Mulla on Tiukka Täti, todnäk fighterilla alottelee, ehkä thief ku tuplapuukot kiinnostelee.
 
Hienoja luomuksia näyttää porukka tekevän. Ite en oo ennalta jaksanu vielä perehtyä.

Vaan kyllä siinä sit immersio kärsii ku lähdet maailmaa pelastamaan ja suuntaat Riftiin etsimään urhoja rinnallesi ja sieltä jotai Pikachuja, Karvisia ja Nallepuheja lyöttäytyy joukkoon. :D
 
Ylös Bottom