Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dragon's Dogma 2

Miksi joku lootin määrä on hyvä? Randomia "tämä statsi vähän eri kuin toisessa"-kamaa sen sijaan että tulisi jotain oikeasti merkityksellistä vastaan. Laatu määrän ja rng:n edelle mielestäni.

miksi RNG ja Laadukas lootti jotenkin sulkisi toisensa pois, että en tiedä mistä sait päähän että tarkoitin random lootilla lootin määrää, varsinkin nyt ku puhutaan Dragons Dogma 2:sta, eli siis sitä tarkoitin että kun tapat jonkun lohikäärmeen ja sinulla on 5% change saada siltä se Godly Weapon tai vaihtoehtoisesti change saada Dragonin silmä samoilla drop changeilla, jotta voit esim vaikka valmistaa esimerkiksi Excaliburin, se on se paras fiilis, kun sen vihdoin saat, en suinkaan tarkoittanut mitään random rihkamaa, vaan nimen omaan laadukasta loottia joka on RNG based. ja sitä ilmeisesti löytyy staattisen lootin mikä on mahtava juttu. se selvinnee myös hyvin tuosta Fextran videolta. Varsinkin jos kehun tai joku kehuu Itemizationia niin sillon yleensä tosiaan puhutaan laadusta ei siitä määrästä.
 
Viimeksi muokattu:
Aa, no randomilla tuleva vaihtoehto a tai b on toki parempi kuin borderlands-tyylinen "sama ase, vähän eri statsit"-systeemi mutta yleensäkin joku rng on mielestäni perseestä. Lohhari antakoon sen tietyn kaman, kiitos. Soulseissakin ärsytti grindata jotain harvinaisempia kamoja kun niiden mahdollisuus ilmestyä oli niin pieni. Aiheuttaa ärsyttävää grindiä siis ja ärsyttää jotain lohharia hakata moneen kertaan että lopulta saa sen halumansa jutun.

Ja yleensä nuo rng lootit olen yhdistänyt siihen että loottikamaa on myös pelissä hirveästi.
 
joo tuosta Fextran videosta tosiaan käy hyvin ilmi että peli on ottanut mallia hyvin paljon capcomin toisesta pelistä Monster Huntereista, siitä että miten pelissä upgradetaan ja craftaillaan weaponeita, tää on itselleni hyvä juttu ainakin. hyvänä esimerkkinä tästä myöskin granblue Fantasy Relink joka sisältää samanlaisen systeemin.

semmonen juttu muuten, jos ei joku vielä tiedä niin, että DD2:n ei sisällä ollenkaan vaikeusaste settingsejä vaan on vaan yksi dynaaminen vaikeusaste Elden Ring tyyliin, Dark Arisenhan tosiaan sisälsi vaikeusasteet.
 
Viimeksi muokattu:
Monster Hunter on aina kiinnostanut minua, ja jos se yhdistetään Elden Ringiin niin tämä vaikuttaa erittäin lupaavalta.

Hemmetin siistiltä kyllä näyttää kiipeily jonkin ison hirviön kyydissä :D
 
No monster hunter mulle tuli ekana mieleen kun tätä katoin kun ei ollut mitään tietoa koko pelistä, kysyinki tässä että onko tämä verrattavissa monster hunteriin mut kuulemma on ihan eri peli vaikka itse näen paljonkin samankaltaisuutta. o_O
 
ainiin semmonen muistutus että tehkäähän ne hahmot huolella pelissä kun ei ole mahdollista muuttaa ulkonäköä enää Character creation jälkeen, tai on just on ostanut Deluxe edition joka sisältää yhden hahmon muokkauksen. sitä en tiedä että voiko peliin ostaa jostain capcom shopista sitten lisää character muokkauksia oikealla rahalla, mutta ainakaan pelissä se ei ole mahdollista.
 
Näinkö se on, tästäki sit eri tietoja että hahmoa voi muokata myös sen alun jälkeen. Täs "demos" nyt tein ne hahmot ja kyl siinä ihan tarpeeks tuli nysvättyä ja oon huomannut et kun alkaa liikaa nysvää niin lopputulema on se että minkä ihan alunperin teki oli se paras. Millään oikeella rahalla en ainakaa ala sitä muokkaa :D
 
Holy shit sieltä ne rewikat tuli!, Hemmetin hyvältähän noi näyttää


Mut joo tosiaan pystyy sitä hahmoa muokkaan jälkikäteen, maksaa sen 500 rift crystalia (joka on tosiaan In game currencyä), eli videossa jonka katsoin niin se oli väärässä.
 
Viimeksi muokattu:
Holy shit sieltä ne rewikat tuli!, Hemmetin hyvältähän noi näyttää


Mut joo tosiaan pystyy sitä hahmoa muokkaan jälkikäteen, maksaa sen 500 rift crystalia, eli videossa jonka katsoin niin se oli väärässä.

Nii mä muistelin, toki sukupuolta ym hahmoluokkaa ei pysty.. kai? Mut kaikkea muuta päästä varpaisiin kyllä.
 
ainiin semmonen muistutus että tehkäähän ne hahmot huolella pelissä kun ei ole mahdollista muuttaa ulkonäköä enää Character creation jälkeen, tai on just on ostanut Deluxe edition joka sisältää yhden hahmon muokkauksen. sitä en tiedä että voiko peliin ostaa jostain capcom shopista sitten lisää character muokkauksia oikealla rahalla, mutta ainakaan pelissä se ei ole mahdollista.
Ei siinä mitään jos hahmoja ei pysty alun jälkeen muokkaamaan mutta jos se on/olisi rajoitettu vain sen takia että sillä rahastetaan niin kyllä taas ns. "palaisi käpy" sellaiseen meininkiin.

Oikeastaan jo ihmetyttää sekin että miksi niin monissa pisteissä kokemuspisteiden resetointi maksaa jotain pelivaluuttaa eikä se voi vain olla mahdollista milloin tahansa? Jos yksinkertaisesti sattuu rakentamaan hahmon päin persettä ja sen tajuaa, niin miksi siitä pitää rankaista vielä jollain maksulla? Minulle jo valintojen pyörtäminen on osa "rankaisua" kun onhan se vähän häpeä että on rakentanut paskan hahmon.

Tosin Dark Souls ykkösen jälkeen olen osannut rakentaa hahmot paremmin eli opin kerrasta :D Mutta tarvitseeko jokaisen pelin olla se "kova koulu" joka homman opettaa.
 
Ei siinä mitään jos hahmoja ei pysty alun jälkeen muokkaamaan mutta jos se on/olisi rajoitettu vain sen takia että sillä rahastetaan niin kyllä taas ns. "palaisi käpy" sellaiseen meininkiin.

Oikeastaan jo ihmetyttää sekin että miksi niin monissa pisteissä kokemuspisteiden resetointi maksaa jotain pelivaluuttaa eikä se voi vain olla mahdollista milloin tahansa? Jos yksinkertaisesti sattuu rakentamaan hahmon päin persettä ja sen tajuaa, niin miksi siitä pitää rankaista vielä jollain maksulla? Minulle jo valintojen pyörtäminen on osa "rankaisua" kun onhan se vähän häpeä että on rakentanut paskan hahmon.

Tosin Dark Souls ykkösen jälkeen olen osannut rakentaa hahmot paremmin eli opin kerrasta :D Mutta tarvitseeko jokaisen pelin olla se "kova koulu" joka homman opettaa.

Nii kai siinä yritetää jotenki olemaan "varovaisia" ja miettimään että mihin sä nyt ne kokemuspisteet laitat, esim nyt vaikka elden ring ym missä voit jollain erittäin harvinaisella kilkkeellä laittaa ne pisteet uusiks tai annetaa tyylii yksi ilmainen mahdollisuus. Iteki välil jälkeenpäin katunut jotain ja siinä sit jäpitellää ja vaikka ne pisteet uusiks laittaaki nii ei oo varma tekikö siinäkin oikein. Mitä se nyt haittaa jos voisit vaa milloin tahansa kokeilla/vaihtaa.

Hahmojen ulkonäkö hommeli nyt pitäis olla ihan niin simppeliä et meet tyylii johonki peilin eteen aja alat muokkaa, miks sekin pitää olla jonkun valuutan takana, ei siinä että nyt itse koko ajan vaa muokkaisin, tekee heti nii hyvän ku pystyy mut pelit joita pelaa pitkään mulle tulee ainakin tarve vähintään hiukset ja parta vaihtaa, tämä v***i baldurs gates johon tuli onneks melko pian päivitys.
 
Hahmojen ulkonäkö hommeli nyt pitäis olla ihan niin simppeliä et meet tyylii johonki peilin eteen aja alat muokkaa, miks sekin pitää olla jonkun valuutan takana, ei siinä että nyt itse koko ajan vaa muokkaisin, tekee heti nii hyvän ku pystyy mut pelit joita pelaa pitkään mulle tulee ainakin tarve vähintään hiukset ja parta vaihtaa, tämä v***i baldurs gates johon tuli onneks melko pian päivitys.
Ulkoasun lukittumisen minä ymmärrän paljon paremmin kuin kykyjen, jotka on joka tapauksessa jotain, mikä jaetaan yleensä johonkin lokeroihin. Hahmon voi taas kokea olevan se yksi ja sama tyyppi, joka ei voi yhtäkkiä muuttuakin joksikin muuksi. Hius- ja partahommat toki erikseen mutta että ihonväri, sukupuoli ja kaikki piirteet vaihtuu kokonaan eri hahmoksi. En tajua. Eihän siinä ole sitten yhtään sitoutunut siihen omaan Quasimodoonsa jos se pitää jossain kohtaa yhtäkkiä vaihtaa.

Tosin samaa argumenttia voinee käyttää myös kykyjen suhteen: kun on kerran niin paska tyyppi niin pitää pelata sitten sillä vaikka itku kurkussa. Näin ollen siis pitäydyn itse siinä, etten muuta hahmoa ikinä (mutta saatan luoda uuden) vaikka kykyjä saatan tarvittaessa nollailla.

Toisaalta joku kykyjen saantikin on useissa peleissä täysin riippumatonta siitä mitä tekee, kunhan tekee. Eli tasojen nousun kautta saa pisteitä, joilla voi ostaa kykyjä. Ei siinä tule tunnetta että on ansainnut juuri jonkin tietyn kyvyn, vaan nimenomaan tekee tietoisen valinnan. Sitten on taas vaikka Skyrim, jossa kasvaa ne asiat, joita myös tekee.
 
Ulkoasun lukittumisen minä ymmärrän paljon paremmin kuin kykyjen, jotka on joka tapauksessa jotain, mikä jaetaan yleensä johonkin lokeroihin. Hahmon voi taas kokea olevan se yksi ja sama tyyppi, joka ei voi yhtäkkiä muuttuakin joksikin muuksi. Hius- ja partahommat toki erikseen mutta että ihonväri, sukupuoli ja kaikki piirteet vaihtuu kokonaan eri hahmoksi. En tajua. Eihän siinä ole sitten yhtään sitoutunut siihen omaan Quasimodoonsa jos se pitää jossain kohtaa yhtäkkiä vaihtaa.

Tosin samaa argumenttia voinee käyttää myös kykyjen suhteen: kun on kerran niin paska tyyppi niin pitää pelata sitten sillä vaikka itku kurkussa. Näin ollen siis pitäydyn itse siinä, etten muuta hahmoa ikinä (mutta saatan luoda uuden) vaikka kykyjä saatan tarvittaessa nollailla.

Toisaalta joku kykyjen saantikin on useissa peleissä täysin riippumatonta siitä mitä tekee, kunhan tekee. Eli tasojen nousun kautta saa pisteitä, joilla voi ostaa kykyjä. Ei siinä tule tunnetta että on ansainnut juuri jonkin tietyn kyvyn, vaan nimenomaan tekee tietoisen valinnan. Sitten on taas vaikka Skyrim, jossa kasvaa ne asiat, joita myös tekee.

Sen takia ei yleensä anneta muutta kun parta/hius jne tyyli, vaikka joissakin onkin että voit tehää ihan eri näköisen hahmon niin mä en niihin edes koske juurikin sen takia että siinä ei enää tavallaa pelata ollenkaan samalla hahmolla, vaikka voikin leikkiä että kävi jossain taitavalla plastikkakirurgilla.

GTAOnline hahmo on pysynyt samana vuodesta 2013, siihen olen tehnyt vain pieniä kosmeettisia muutoksia, tyylii rypyt väheni ja jotain luomia poistelin.

Mut se on hyvä olla kun jotkut kyhää äkkiä jonkun maailman rumimman hahmon kun haluavat vaan päästä pelaa ja sit kaduttaa ja halua muokata.
 
Huvittavaa että osa arvostelijoista ylistää kuinka tämä toinen osa nyt lunastaa sarjan mahdollisuudet parantamalla niin paljon. Osa arvostelijoista sitten sitä mieltä että peli on niin samanlainen että voisi olla remake jatko-osan sijaan. No ei siinä, jos PC suorituskyky on hyvä niin ostetaan sitten joskus kun saa -50%
 
Noni ostoon menee heti perjantaina :) Pitää hahmo tehdä tänään tai huomenna valmiiksi, niin pääsee hyppäämään heti seikkailuun :D

Itsekään en ykköstä ole hirveästi pelannut, alkua vain. Joten tässä on paljon uutta. Ja kuten aavistinkin, tämmöinen ykkösen olisi varmaan pitänyt olla. Siinä oli jo niin paljon potentiaalia, mutta kankeus ja muut ongelmat jättivät sen pienemmän piirin peliksi.
 
Ylös Bottom