Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dying Light 2

  • Viestiketjun aloittaja Poistettu jäsen 3274
  • Aloituspäivämäärä
Pari epäselvää juttua:
Uskaltaako sitä "sell all valuables" -toimintoa käyttää kun myy tavaraa? Meinaan voiko siinä mennä jotain resursseja myyntiin mitä tarvitaan esim. craftaamiseen?
Pitäisikö kartalta kadota ne oranssit ja siniset merkit (eli ne loottaus mestat)?
Valuables ei ole mitään muuta käyttöä kuin myydä vendoreille. Eli huoletta voi painaa "sell all" aina kun vendorilla asioi.

Loottausmestat eli oranssit "evacuation convoyt" ja siniset "forsaken storet" on tarkoitus pysyä mapilla. Eivät ole siis yhden kerran ainoastaan lootattavissa vaan ovat tuollaisia helposti farmattavia kohteita jos resurssit alkavat loppumaan.
 
Eilen tuli vietyä ensimmäinen alue pelistä loppuun(?) ja nyt on pakko kysyä
että mitä minä missasin kun peacekeepereiden tuulimyllyn räjäytettyäni suuntasin kohti Bazaaria pelastamaan porukkaani peacekeepereilta ja samalla selvittämään paikan päältä kuka on se porukan myyrä. Ja tästä päästäänkin ihmettelyyni siitä missasinko nyt jonkun vuoropuheen tai cutscenen vai miten helvetissä päähahmo yhtäkkiä tiesi todeta itselleen ääneen, että Carl on se ryhmän petturi ennen kuin mitään tälläistä on edes näytetty saatika kerrottu pelaajalle. Kaikki tämä tapahtui ennen kuin päähahmo oli edes päässyt paikan päälle.

Oliko tässä nyt siis joku bugi että missasin jonkun cutscenen vai yksinkertaisesti vain huonoa tarinankerrontaa?
 
Ei ihan ole imaissut mukaansa tämä vielä, on ihan kivaa perushyvää hyppelyä ja seikkailua, mutta silti jokin isompi koukku itselle puuttuu. Parkour ja kaduilla liikkuminen on hienoa, myös graafisesti kaikki on hienoa ja toimii. Alensin myös nyt vaikeustasoa normaalille, koska hardilla tuntuu että kun oma taso nousi ja samalla zombit vahvistui, niin peli vaikeutui merkittävästi alun jälkeen. Lisäksi nyt normaalilla vedettäessä huomaan miten vähän harvinaista loottia hardilla oikeasti tulee. Nyt paukkuu sinistä tavaraa koko ajan kun hardilla ei juuri mitään näkynyt.

Ei sinällään, toi loottaaminen on yksi pettymys ollut itselleni. Oikein mitään mielenkiintoista ja jännittävää loottia ei löydy ja koko homma tuntuu hyvin pakko pullalta. Ideana noi yölliset dark zonet on iha jees, mutta harvemmin tarjoavat mitään kovin erikoista. Hahmon kehittämiseen kaivattavat ruiskut ja niiden hakeminen on ihan hauskaa ja jännittävää. Samoin noi kartalla olevat Revenant-bossit.

Nyt myös isompia bugeja osui kohdalle pääjuonta tehdessä. Tehtävänä oli mennä Bazaariin puhumaan yhdelle tyypille, mutta ovella peli jumiutui kun valitsin sen "open". Mitään ei tapahtunut ja tehtävä ei enää edennyt. Lähdin sitten matkaamaan kohti lähintä toista safe zonea nukkuakseni (jotta saa autosaven) koska pelissä ei voi käsittämättömästi itse välitallentaa. Kun matkasin muutaman sata metriä ja loottailin mennessäni, niin yhen äkin alkoi tämä cutscene sieltä bazaarilta pyörimään ja ukkoni teleporttasi sinne. Välivideo oli iha keturallaan ja lähinnä hahmo tuijotti seiniä ja lattiaa kun joku ukkeli siinä puheli. Cutscenen jälkeen peli jatkui onneksi normaalisti.
 
dying-light-2-patch.large.jpg


60+fps mode (Series X) ja korjauksia tulossa päivityksessä.

 
Viimeksi muokattu:
Eilen tuli vietyä ensimmäinen alue pelistä loppuun(?) ja nyt on pakko kysyä
että mitä minä missasin kun peacekeepereiden tuulimyllyn räjäytettyäni suuntasin kohti Bazaaria pelastamaan porukkaani peacekeepereilta ja samalla selvittämään paikan päältä kuka on se porukan myyrä. Ja tästä päästäänkin ihmettelyyni siitä missasinko nyt jonkun vuoropuheen tai cutscenen vai miten helvetissä päähahmo yhtäkkiä tiesi todeta itselleen ääneen, että Carl on se ryhmän petturi ennen kuin mitään tälläistä on edes näytetty saatika kerrottu pelaajalle. Kaikki tämä tapahtui ennen kuin päähahmo oli edes päässyt paikan päälle.

Oliko tässä nyt siis joku bugi että missasin jonkun cutscenen vai yksinkertaisesti vain huonoa tarinankerrontaa?
Oho onpas erilainen polku kuin itsellä ja takana myös eka alue. Viitteekö lähteä edes spoilaamaan :O On tässä sitten näköjään melkosen paljon uudelleenpeluuarvoa, missäköhä kohden on tarina itellä haarautunu tuosta. Mä menin siis ite Peacekeeperien puolella ekan alueen.

Voin kyllä laittaa omat kuviot jos välttämättä haluat
 
Tuli ostettua tämä kun sai vähän halvemmalla Epicistä kupongin avulla. Alunperin ei pitänyt tätä hommata heti, mutta tykkäsin ykkösestä aikoinaan sen verran että olihan tämä pakko sitte ostaa ja pistää testiin.

Täytyy sanoa että tämä on teknisesti kyllä upea ja pyörii hyvin PC:llä. Käytän pelatessa Dualsenseä ja ai että on mukava pelata. Olisin ostanut PS5:lle, mutta Dualsense toimii PC:llä joten ajattelin että miksei siihen sitten.

13 tuntia joten alussa ollaan, mutta ainaki tähän asti tätä on ollut julmetun hauska pelailla. Mukavan rentoa parkouria ja zombien mätkimistä. Skilli systeemi on tehty fiksusti ja tehtävät ovat myös olleen ihan hyviä. Combat on myös yksi parhaimmista peleissä mielestäni ja sen tekee tuo stamina Soulsien tapaan. Tekemistä myös riittää ja pidän myös tosi paljon että kaikkia varusteita ja aseita saa muokattua ja kehitettyä monipuolisesti

Ainoita nipotuksen aiheita ovat pienet bugit ja checkpoint systeemi. Mutta eiköhän nuo saada korjattua pian.

Suosittelen siis lämpimästi, jos haluaa tälläistä vähän rennompaa menoa ennen Elden Ringiä kuten minä. Toki on tässä yöt aika kuumottavia :D
 
Vähän lisää alkupäätä pelailin... en tykkää kyllä yhtään tuosta yö meiningistä jota ihan juonitehtävissäkin tungettiin heti alkuun.. syö siinä sitten sieniä puolen minuutin välein. Tuntuu että niitä yötehtäviä on sinne sivutehtäviinkin laitettu melko lailla. Ja tuntuu että kaikki arvokas kehityksen kannalta on sekin yöelämässä.. ääh, eipä oikein houkuttele, jotenkin ahistaa se kiire.
 
Vähän lisää alkupäätä pelailin... en tykkää kyllä yhtään tuosta yö meiningistä jota ihan juonitehtävissäkin tungettiin heti alkuun.. syö siinä sitten sieniä puolen minuutin välein. Tuntuu että niitä yötehtäviä on sinne sivutehtäviinkin laitettu melko lailla. Ja tuntuu että kaikki arvokas kehityksen kannalta on sekin yöelämässä.. ääh, eipä oikein houkuttele, jotenkin ahistaa se kiire.
Ei kannata käyttää niitä sieniä sellaisenaan sen immunityn kohentamiseen. Sitä varten on se semmonen sumute millä saa aina täyteen tuon Immunityn eli käyttää ne sienet niiden craftailuun.
 
Ei kannata käyttää niitä sieniä sellaisenaan sen immunityn kohentamiseen. Sitä varten on se semmonen sumute millä saa aina täyteen tuon Immunityn eli käyttää ne sienet niiden craftailuun.
Ihan hyvä vinkki sinänsä. Henkilökohtaisesti pidän kuitenkin erittäin ikävänä, että tuonne öihin on pitänyt nuo aikarajat laittaa. Ne kun olisivat aivan riittävän kuumottavia muutenkin. En pidä tuollaisista noin tiukoista rajauselementeistä varsinkaan muuten seikkailuelementtejä sisältävissä avoimen maailman peleissä. Harmi, että tuo on tähän pitänyt tuoda, kun sitä ei ykkösessä kuitenkaan ollut. Kiitos tosiaan kuitenkin vinkistä, jolla asia ainakin hieman kohtuullistuu.
 
Ei kannata heti menettää hermoja yöllä sen immunityn kanssa. Aluksi se tuntui kyllä olevan hankalaa, mutta kyllä se siitä vähitellen helpottaa. Immunity kasvaa ajallisesti koko ajan, kun saa helaa ja staminaa lisää. Niitä Uv-valoja löytyy myös aika mukavasti ja niissä voi käydä nopeasti ajan palauttamassa takaisin. Immunity sumutetta kannattaa käyttää. Ne sienet nyt on sellaisenaan aivan turhanpäiväisiä.

Mikäli sitä tarinaa on pakko vetää munaravilla, niin sitten voi olla alussa todella hankalaa.

Bugeja on tullut jonkin verran vastaan, mutta niiden kanssa pystyy elämään ainakin vielä. Dying Light 2 on ollut erittäin mahtavaa menoa ja tänne ainakin uppoaa. Hardilla mennään ja peli tuntuu yllättävän helpolta. Odotin, että se olisi hardilla vaikeampi. Kuolemia tulee kyllä, mutta hyvin usein ne liittyy siihen varjoliitimeen. :D
 
Joo samaa mieltä, että tuon immunityn kanssa kyllä oppii elämään. Alussahan se taisi olla jotain 5 minuutin luokkaa, mutta tällä hetkellä se on itselläni jotain 11-12 minuuttia. Ei ole hetkeen enää tarvinnut tatteja syödä tai sumutteita käyttää.

Myös yöajan tehtävät tuntuivat aluksi vähän turhan pakotetuilta, mutta jotenkin niihinkin nyt tottui kyllä ja loppujen lopuksi on ihan hyvä, että nyt tulee seikkailtua niin yöllä kuin päivälläkin. Sitä tavallaan suunnittelee etukäteen, että kun yö alkaa tekemään tuloaan niin suuntaanpa jo valmiiksi tuonne yölliseen tehtävään päin. Ykkösessä meni se yöaika vähän hukkaan, kun tuli aina mentyä vain nukkumaan. Nyt voi sentään astetta rauhallisemmin yöaikaakin seikkailla. Niitä howlereita tosin saisi olla hieman vähemmän kaduilla. :D

Bugejahan on pelissä erityisesti cutsceneissä riittänyt, mutta tuntuu, että ne NPC:t eivät katoa cutsceneista jos menee aivan NPC:n eteen ja laskee vaikka kymmeneen ennen kuin painaa "puhu"-näppäintä. Eilen aloin tuota taktiikkaa käyttämään enkä muista yhdenkään cutscenen enää bugittaneen sen jälkeen. Sitä ennen tuntui olevan lähes joka toisessa cutscenessa jotain bugia aina NPC:n katoamisesta äänien puuttumiseen. Epäilin, että tuo johtui siitä kun aina hirveen kiireen vilkkaa juoksin paikalle puhumaan hahmolle. En tiedä latasiko peli sitten tuolloin vielä jotain jonka myötä cutscenet bugittivat.
 
Ihan hyvä vinkki sinänsä. Henkilökohtaisesti pidän kuitenkin erittäin ikävänä, että tuonne öihin on pitänyt nuo aikarajat laittaa. Ne kun olisivat aivan riittävän kuumottavia muutenkin. En pidä tuollaisista noin tiukoista rajauselementeistä varsinkaan muuten seikkailuelementtejä sisältävissä avoimen maailman peleissä. Harmi, että tuo on tähän pitänyt tuoda, kun sitä ei ykkösessä kuitenkaan ollut. Kiitos tosiaan kuitenkin vinkistä, jolla asia ainakin hieman kohtuullistuu.
Joo siis samaa mieltä, ei tuo mikään omakaan suosikki mekaniikka tässä pelissä ole.
 
Pyöriikö tämä peli miten ps5:lla koska kaverini väitti että ei pyörisi? Sekä pystynkö pelaamaan kaverini kanssa cooppina jos hänellä ps4 ja minulla ps5?
 
Joo hyvin on pyörinyt pleikkarilla 60fps. Tietenkin ajoittain kun nopeasti liikkuu hahmolla jossain isolla aukiolla, niin huomaa että sekunnin ajan FPS vähän laskee jonkin kuperkeikka-animaation aikana, mutta itse gameplayn aikana combatissa tuntuu pysyvän lähes koko ajan siinä 60 ruudunpäivitys eikä siten ärsytä ollenkaan pelin pienet mahdolliset dropit FPS:ssä jotka varmaan jollakin Digital Foundryn ja muiden FPS:n mittauslaitteilla huomaisi.
 
Tää on kyllä hyvää viihdettä tunnit vierii niin ettei huomaa, toinen läpipeluu menossa ja vielä maittaa. Bugeja on aikalailla et uudelleenkäynnistyksiä ja itsareita saa tehä aika usein, mut onneks suurin osa poistuu jo tol itsaril. Sivutehtäviä voi ilmeisesti missata useampiakin päätarinaa tekemällä, siksi toivon että new game+ tulis päivitykses myös tähän peliin ettei uudelleen peluussa loottien siirtämiseen tarvis kaverin apua. Myös craftien uppaaminen on sen verta työlästä et olis kiva jos edes ne säilyis uuteen peliin tai sitten vaan vähentää uppiin vaadittavia materiaaleja runsaalla kädellä. Tos tarinassa on kyllä kohta missä niitä feralin tiputtamia mitalleja saa grindattua loputtomasti mut syö kyllä uudelleenpeluu halut jos joka kerta joutuu 6h juoksee ympyrää samas huonees. Vaikeustasoja kaipaisin lisää toi hard tasokin on älyttömän helppo ja kaksin viellä helpompaa saatika sitten nelistään.
 
Ei kannata käyttää niitä sieniä sellaisenaan sen immunityn kohentamiseen. Sitä varten on se semmonen sumute millä saa aina täyteen tuon Immunityn eli käyttää ne sienet niiden craftailuun.
Niin no kun mitään semmoista ei pysty vielä craftaamaan.. kartalla helkutisti yötehtäviä jne yölootteja mutta ei näillä tulleilla parilla pisteellä paljon juhlita.. en oikein tiedä mitä peli haluaa näiden kanssa tehtävän.. pelata vain juonta 10h eteenpäin että kestoa tulee vai? Tää äijä on niin heikko ja kestävyys olematon kiipeilyyn että luulisi että peli rajaisi joutavat hötkyilyt itse pois kun niihin ei äijästä kuitenkaan ole.. pari kertaa jo kuolin kun reitti jonnekin olikin liikaa staminaa vaativa eikä sitä näe ennen kuin on siellä matkalla ja stamina loppuu.

Upgrade/mod systeemikin tylsän oloinen, uutta saa vain zombien nahkoilla jota ei tietty joka taposta tule ja niitä pitänee grindata ihan vaan että saa nahkoja että voi upgreidata.. jos välttelee zombeja niin sitten ei upgreidata/modata jne juuri mitään.

Missä niitä aseita saa korjattua vai onko nämä kertakulutus hyödykkeitä? craftaat modeja ja ne meni siinä sivussa myös..
 
Ylös Bottom