Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dying Light 2

  • Viestiketjun aloittaja Poistettu jäsen 3274
  • Aloituspäivämäärä
Läpi meni. Tein suurimman osan open world aktiviteeteista eikä oikeastaan missään kohtaa iskenyt tylsyys, kiitos hauskan ja vauhdikkaan pelattavuuden mikä yleensä open world peleissä loistaa poissaolollaan. Hyvä peli tämä oli, mutta täytyy sanoa että mielestäni pelillä olisi ollut potentiaalia olla paljon parempikin.

Tarinassa oli hetkensä, mutta olihan se kyllä loppujen lopuksi niin sekava soppa kuten arvostelijat varoittelivat. Oikeastaan itse petyin siihen eniten, että juuri kun ajattelin, että tarina lähtee nyt todella käyntiin, niin tulikin ilmoitus "tämän questin jälkeen ei ole paluuta joten tee nyt kaikki loppuun maailmassa". Tuon jälkeen peli olikin loppu nopeammin kuin olisin ehkä tahtonut eikä todellista payoffia oikein tuntunut pelaaja saavan. Hyvä ja mieleenjäävä loppu pelastaa monen keskinkertaisen tarinan, mutta tässä valitettavasti ei niin käynyt.

Mutta kyllähän itse gameplay loop oli edelleen sitä tuttua Dying Lightia eli pirun hauskaa jolloin heikko tarinakaan ei kokonaisuutta pilaa. Mutta kyllähän tämä peli olisi voinut niin hemmetisti parempikin olla jos hahmoihin ja maailmaan vielä hieman enemmän olisi tunnetta saatu.

Toivottavasti tämä peli saa joskus The Followingin kaltaisen DLC:n jossa alue on pienempi ja tiiviimpi ja sitä kautta tarina myöskin parempi mitä pääpelissä. Ilo mielin tätä peliä palaa pelaamaan joskus vielä. Nyt ei tee kyllä mieli hetkeen peliin koskea vaikka muutamat huutomerkit mapille jäikin.

8/10
 
Niin no kun mitään semmoista ei pysty vielä craftaamaan.. kartalla helkutisti yötehtäviä jne yölootteja mutta ei näillä tulleilla parilla pisteellä paljon juhlita.. en oikein tiedä mitä peli haluaa näiden kanssa tehtävän.. pelata vain juonta 10h eteenpäin että kestoa tulee vai? Tää äijä on niin heikko ja kestävyys olematon kiipeilyyn että luulisi että peli rajaisi joutavat hötkyilyt itse pois kun niihin ei äijästä kuitenkaan ole.. pari kertaa jo kuolin kun reitti jonnekin olikin liikaa staminaa vaativa eikä sitä näe ennen kuin on siellä matkalla ja stamina loppuu.

Upgrade/mod systeemikin tylsän oloinen, uutta saa vain zombien nahkoilla jota ei tietty joka taposta tule ja niitä pitänee grindata ihan vaan että saa nahkoja että voi upgreidata.. jos välttelee zombeja niin sitten ei upgreidata/modata jne juuri mitään.

Missä niitä aseita saa korjattua vai onko nämä kertakulutus hyödykkeitä? craftaat modeja ja ne meni siinä sivussa myös..
Ihmettelin myös niitä alun yötehtäviä, helvetin vaikeita tehdä alkuun. Paha vaan jos et tee nimittäin tietyn päätehtävän jälkeen ne kaikki menee automaattisesti failiin, tai jäävät kartalle mutta palkinnoissa on ruksit päällä.

Sitte taas ton yhen pisteen jälkeen yötehtäviä ei juurikaan tunnu olevan.

En ole vielä lopussa mutta tähän asti peli on ollut ihan peruskiva, pakko sanoa että ykkönen maistui jotenkin enemmän kuitenkin.
 
Ihmettelin myös niitä alun yötehtäviä, helvetin vaikeita tehdä alkuun. Paha vaan jos et tee nimittäin tietyn päätehtävän jälkeen ne kaikki menee automaattisesti failiin, tai jäävät kartalle mutta palkinnoissa on ruksit päällä.

Sitte taas ton yhen pisteen jälkeen yötehtäviä ei juurikaan tunnu olevan.

En ole vielä lopussa mutta tähän asti peli on ollut ihan peruskiva, pakko sanoa että ykkönen maistui jotenkin enemmän kuitenkin.
Oho.. no onpas erikoista, en ole edes yhtä yksinkertaiselta näyttävää "arkun" hakua yöllä suorittanut kun kerran kävin niin huoneessa oli iso zombi joka listi minut muutamassa sekunnissa.. toiseen saman tyyliseen yritin eilisessä pelissä mutta en löytänyt edes sisäänmeno paikkaa ja kohta olikin jo 3 tason huutoryhmä perässä, harvoin pelit ahistaa näin paljoa kun ei oikein pelihahmolla löydy kapasiteettia mihinkään kuin päivätappeluihin rosmojoukkojen kanssa. En nyt oikein ymmärrä miten tämä niin nihkeästi lähtee liikkeelle..

Ukkeli taisi äsken päästä 2 levelille.. pitääkö tässä vaiheessa jo huolestua noista yö tehtävien/niiden palkintojen häviämisestä?
 
mikä on paras asetus jos haluaa että pelinäytää parasta grafiikkaan
Riippuu siitä, tarkoittaako ”paras grafiikka” tarkempaa resoluutiota vai realistisempaa valaistusta. Resolution-tilassa on tarkin kuva, koska suurin resoluutiokin. Quality-tilassa on matalampi tarkkuus, mutta säteenseurannan ansiosta tulee luonnollisempi valaistus ja paremmat varjot.

Molemmissa ruudunpäivitys on 30 fps.
 
Oho.. no onpas erikoista, en ole edes yhtä yksinkertaiselta näyttävää "arkun" hakua yöllä suorittanut kun kerran kävin niin huoneessa oli iso zombi joka listi minut muutamassa sekunnissa.. toiseen saman tyyliseen yritin eilisessä pelissä mutta en löytänyt edes sisäänmeno paikkaa ja kohta olikin jo 3 tason huutoryhmä perässä, harvoin pelit ahistaa näin paljoa kun ei oikein pelihahmolla löydy kapasiteettia mihinkään kuin päivätappeluihin rosmojoukkojen kanssa. En nyt oikein ymmärrä miten tämä niin nihkeästi lähtee liikkeelle..

Ukkeli taisi äsken päästä 2 levelille.. pitääkö tässä vaiheessa jo huolestua noista yö tehtävien/niiden palkintojen häviämisestä?
Ei tartte huolestua yhtää, eipä noista juuri muuta saa kuin rahaa ja vähän ekspaa ja välillä jonkun kuppasen aseen. Kannattaa pyöriä oman tason alueilla eikä turhaan mennä vaikeimpiin paikkoihin vielä, se hahmon leveli nousee sitten omiaan kun vaan pelailee. Tarinan edetessä saat riittävästi niitä inhibiittoreita niin laittelen parit pojot staminaan niin kiipeily luonnistuu ja elämä helpottuu. Myöhemmin sitten helpottuu tuo inhibiittorien etsintä.
 
Onkos muilla esiintynyt tuon oikealla tatilla saatavan skannauksen nihkeyttä? Joku aika sitten toimi aina kun piti hetken pohjassa, nyt pari päivää ollut että reagoi miten sattuu.. välillä ei tapahdu mitään ja 10s naksu/pito yritysten jälkeen taas saattaa skanneri skannata..
 
Onkos muilla esiintynyt tuon oikealla tatilla saatavan skannauksen nihkeyttä? Joku aika sitten toimi aina kun piti hetken pohjassa, nyt pari päivää ollut että reagoi miten sattuu.. välillä ei tapahdu mitään ja 10s naksu/pito yritysten jälkeen taas saattaa skanneri skannata..
Tota tekee mullakin aina satunnaisesti. Ootko koitannut koneen bootata, mulla se auttoi (ehkä) tähänkin, mutta varsinkin kaikki muut nykimiset ja hidastelut häipyivät sen myötä
 
Onkos muilla esiintynyt tuon oikealla tatilla saatavan skannauksen nihkeyttä? Joku aika sitten toimi aina kun piti hetken pohjassa, nyt pari päivää ollut että reagoi miten sattuu.. välillä ei tapahdu mitään ja 10s naksu/pito yritysten jälkeen taas saattaa skanneri skannata..
Täällä tekee boksilla samaa ja on todella ärsyttävää.
 
Onkos muilla esiintynyt tuon oikealla tatilla saatavan skannauksen nihkeyttä? Joku aika sitten toimi aina kun piti hetken pohjassa, nyt pari päivää ollut että reagoi miten sattuu.. välillä ei tapahdu mitään ja 10s naksu/pito yritysten jälkeen taas saattaa skanneri skannata..
Tekee samaa, vähän kuin siinä olisi joku cooldown. Tai sitten on joitain alueita, joissa ei voi skannata. Antaa tehdä muutaman kerran lyhyessä ajassa ja sitten tulee 10sek jolloin ei voi mitään tehdä.
Oon muutenkin oikean tatin mapannut takanappiin, kun sitä tattia on vähän rasittava jatkuvasti painella.

Onko joku testannut vielä VRR-moodia boksilla? Toivon että saataisiin vielä samanlainen dynaamisella resoluutiolla. 60fps on jo ihan hyvä, enkä kaipaa yksinpelissä siitä sulavampaa, mutta resoa haluaisin mielummin 1080p ylöspäin.
 
Nyt on kampanja pelattu, jokusen tunnin ajattelin vielä sivujuttuja tehdä. Mutta muutamia aatoksia nyt.

Ykkönen on yksi suosikkipelejäni viime vuosilta, pelasin sen uudestaan läpi ennen kakkosta ja toimi edelleen täysillä. Kakkososa ei pääse samalle tasolle kuin teknisiltä ansioiltaan. Poissa on lähes kaikki ykkösen brutaalius ja lohduttomuus, tämä on kuin Disney-versio aiheesta. Yö on vesitetty ja esim. volatilet eivät ollenkaan samanlainen uhka. Viihdyttävä kakkonen toki koko ajan on ja pelihahmon taitojen kehittäminen on koukuttavaa.

Tarinassa selvästi yritetään mutta draama ei rakennu ehjäksi kokonaisuudeksi ja loppu tulee niin töksähtäen ja vajavaisesti rakennettuna että ei voi kuin ihmetellä että jotain jäänyt leikkauspöydälle. Ja päähahmon loppupuolen itkuvalitusrääkymiset olivat sietämättömiä. Tunteita saa olla mutta ne pitäisi esittää vähemmän päällekäyvällä tavalla.

Ja sitten vielä ärsyttävä pikkujuttu joka tulee aina silloin tällöin vastaan avoimen maailman peleissä. Tarinan jälkeen voi toki jatkaa sivutehtävien parissa mutta tarinan tärkeät käänteet nollataan eikä yksikään maailmassa tavattava hahmo kommentoi tapahtuneita mitenkään. Se jotenkin halventaa koko tarinaa ja maailmaa ja koko pelikokemusta.

Mutta posiitivinen kokonaisuus kuitenkin ja mahdollisia dlc-seikkailuja odotan.
 
Kuinka monta easter egii täs mahtaa olla? Ite löytäny nyt 3 ja neljännest puuttuu viel pari ankkaa.
 
Parin päivän aikana nyt tullut pelattua tätä ja ei vaan nappaa sitten millään. Ehkä ykkösestä jäänyt ähky vaivaa en tiedä. Tykkäsin ekasta todella paljon mutta tässä on vain sitä jotain jonka pariin ei tahdo palata. Noh mitä sitä itseään kiusaamaan. Kiertoon ja toinen tulille. :)
 
Isohko v1.2-päivitys on julkaistu. Jotta zombeja saisi nitistettyä paremmin, täytyi muutama bugi hoidella ensin pois päiviltä.

Story Progression Fixes
All known cases with “Deathloops” eliminated.
Fixed blocks in multiple quests – Into The Dark, Assassination, Sophie in The Raid Quest, Hubert in The Only Way Out, Veronika, Nightrunners, The Lost Light, Double Time.
Solved problems with safe zones (in-game clock stops, can’t sleep).

Co-op Fixes
Stability issues fixed: crashes or black screens in certain situations
Numerous story progress blocks fixed
Fixed issues with accepting invites
Challenges issues fixed: no weapon when inventory full, difficulty balance improved, tools requirements properly handled
Fixed co-op parties spawning in distant places
Improved/fixed replication of city open world activities: windmills, hanging cages, loot chests, NPC rescue issues
Fixed enemies and players falling through the ground in certain situations
Several performance drops fixed

Nightrunner Tools Fixes
Paraglider and Grappling Hook upgrades can be applied correctly for players that obtained them during cooperative sessions.
PK Crossbow reward is correctly given to players in cooperative mode. This fix will prevent new cases from appearing.

Important Combat Improvements
Improved Biter behavior during the day. The enemy latches onto the players more frequently which diversifies enemy encounters.
Performance of blunt weapons improved to reflect the sense of weight.
Improved enemy reaction depending on the type of weapon – to better reflect the weight of the weapon.
Human opponents can now block players’ attacks during light hit reaction time.
Light hit reactions for human enemies have been shortened.

New ragdoll’s behaviors.
Opponents enter ragdolls more often.
Ragdoll works more naturally.
Ragdoll behaves differently depending on the used weapon type.
Appropriate forces are applied when falling from a height and when hitting different parts of the body while maintaining the force given from the direction of the blow.
When a ragdoll collides with its surroundings – the appropriate sound and FXs are played depending on the surface the body falls on.
Improved spikes detection. The enemy is now always stamped on the spikes after a hit. Additionally spikes audio feedback is now improved and new FXs were added (displayed based on the body’s physical momentum).

Night Improvements and Balance
Howler’s senses range increased.
Increased the Howler resistance to range weapons.
The chase is triggered when a Howler is hit by a ranged weapon and is still alive.
Volatiles come out of hiding spots faster during the chase.
Level 4 of the chase is now more difficult.

UI/UX Improvements
Survivor Sense now works correctly and can be triggered without any cooldowns after getting hit or performing specific parkour actions.
Improvements to the Options Menu information architecture incl. a dedicated Accessibility Tab.
Added feature to show, hide or dynamically display Player Health Bar, Item Selector, and Time of Day Indicator.
The dynamic setting for Player Health Bar is the new default and hides the bar when the player is at 100% health.
The dynamic setting for Item Selector is the new default. The Item Selector becomes visible when in combat and when performing combat actions or using D-Pad.
The dynamic setting for the Time of Day Indicator is the new default setting. The Time of Day Indicator becomes visible during day-night transitional periods.
All of the widgets that are set Hidden or Dynamic become visible in Extended HUD.
Visual Improvements to Player HP and Stamina bars. These elements are lighter and their colors are more neutral.
Visual Improvements to the enemies’ stance meter to more clearly indicate its connection to blunt weapons.

Improvements to the Final Boss Fight
Fixed an issue where the opponent does not react correctly to other players and does not change behavior that might lead to several glitches during CO-OP play.
Alternate opponent behaviors in Phase 2 during CO-OP play.
Opponent performs area attacks more frequently during CO-OP sessions.
Shortening the narrative scenes between the phases in a boss fight.
Boss fight pacing improvements.

Outro Improvements
Improvements of the game endings sequences. Additional end-of-game scenes have been added to better align gameplay and outro scenes.

Balance Tweaks
Higher Rank Bows are now more easily accessible at Merchants and in the world.
Banshees and Chargers are now more easily spotted in the Infected hordes during the night.

Technical Improvements
Introduced high-performance preset that optimizes the displayed graphics which allows you to play Dying Light 2 on older computers and laptops.
PC DX12 cache-related improvements. The game now works smoother upon the first launch.
AVX technology is no longer used in the game, improving issues related to a game crashing on the launch.
Improvements in outdoor lighting.
Improvements to sun shadows.
Improvements to spotlight shadows.
Improvements to Motion Blur – added intensity and distance blur customization.

Brutality Pack
Player hits with sharp weapons are now more precise and allow Players to chop off body parts of opponents and cut them in half more easily (vertically and horizontally).
Reworked audio for enemy hit response – different sounds are played depending on the strength of the hit and the damage the player deals.
Blood splats on the ground appear when Player hits the opponent.
If a player is close to the enemy during the attacks, the opponent’s blood will splash on the screen.
Improved blood effects on enemy bodies after hits.
A dead enemy is now interactive and reacts accurately to blows and injuries.
A new effect of bloodstains on the enemies’ bodies after hit.
New blood FXs have been added.
… and numerous additional bug fixes and quality improvements.

Update! Ilmeisesti päivitys on ulkona vasta PC-versioon, mutta tuskin konsoleillakaan tarvitsee kauaa enää odottaa.

Update 2! Konsoliversioidenkin päivitys on tuupattu jakoon.



Lähde: Dying Light
 
Viimeksi muokattu:
Jokos tämä tuli konsoleillekkin?
Tuli tuossa boxin notet. Toki myös bugeja yms korjailtu. Mobiililla huono koko listaa kopioida

Xbox patch content:​

  • Xbox Platform Related Fixes
      • Improved game stability.
      • A new Balanced Mode added that runs in 60 FPS at Xbox Series X.
      • Xbox Series S game modes added, including Performance Mode that runs in 60 FPS.
 
Konsoliversioiden päivityksessä huomioitavaa, että nyt Series S:lläkin peli pyörii performance modissa 60
No tämä on loisto juttu voi meinaan pelin nyt sitte ostaa. Muutenkin aika paljon isoja korjauksia oli tässä päivityksessä niin PC kuin konsolit et ei tainnut tämäkään peli olla ihan valmis julkasupäivänään. 60 fps moodi series s toki isoin juttu mulle pitää nyt vie odottaa jotain testi videoo tubeen et kuinka hyvin se 60fps moodi toimii series s. Ihmeen nopeesti se 60fps moodi nyt sitten tuli series s, eli ei nyt mitään älyttömiä optimointeja ole tarvinnut/kerennyt tehdä.

Löyty series s 60 fps video. Resoo ilmeisesti hilattu aikalailla alaspäin, joskin tässä videossa joutuu sit vaan arvaileen et kuinka paljon

 
Viimeksi muokattu:
No tämä on loisto juttu voi meinaan pelin nyt sitte ostaa. Muutenkin aika paljon isoja korjauksia oli tässä päivityksessä niin PC kuin konsolit et ei tainnut tämäkään peli olla ihan valmis julkasupäivänään. 60 fps moodi series s toki isoin juttu mulle pitää nyt vie odottaa jotain testi videoo tubeen et kuinka hyvin se 60fps moodi toimii series s. Ihmeen nopeesti se 60fps moodi nyt sitten tuli series s, eli ei nyt mitään älyttömiä optimointeja ole tarvinnut/kerennyt tehdä.
Joo, tässä juuri nähtiin se, mitä pelin julkaisussa täälläkin puhuttiin. Peli ei ollut kovin häävisti optimoitu ja nyt näinkin lyhyessä ajassa saadaan tällaisia parannuksia. Onko kyse ollut ajanpuutteesta, osaamattomuudesta vai budjetin rajojen vastaan tulemisesta, niin kyllä näki heti silloin julkaisussa, ettei peli pyöri täydellä potentiaalilla - edes tehokonsoleilla.
 
Ylös Bottom