Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dying Light 2

  • Viestiketjun aloittaja Poistettu jäsen 3274
  • Aloituspäivämäärä
Tullut nyt hieman testailtua ja ei tämä oikein iske, tuntuu liian samalta kuin 1 osa. Tässä on isompi kartta kuin 1 osassa niin se ravaaminen paikasta A paikkaan B vie vaan enemmän aikaa, onko se sitten hyvä asia niin ei oikeastaan. En tiedä että onko se tuo todella pieni FOV vai mikä, mutta ei se parkour mitenkään mahtavalta tunnu. Graafisesti peli on PS5 todella haalea ja suttuinen 60fps tilassa, näkee kyllä että pelimoottori on huonosti optimoitu.
 
Viimeksi muokattu:
Joo, tässä juuri nähtiin se, mitä pelin julkaisussa täälläkin puhuttiin. Peli ei ollut kovin häävisti optimoitu ja nyt näinkin lyhyessä ajassa saadaan tällaisia parannuksia. Onko kyse ollut ajanpuutteesta, osaamattomuudesta vai budjetin rajojen vastaan tulemisesta, niin kyllä näki heti silloin julkaisussa, ettei peli pyöri täydellä potentiaalilla - edes tehokonsoleilla.

Mahtava uutinen kyllä konsolin omistajille.
 
No nyt on tarina läpi ja liekkö puolet pelistä tullut vedettyä cooppina. Coopin ns heikkous on toki tuo jos hahmon leveli ja "apulaitteet" on kovin eri tilassa mutta eipä tuota hirveästi voi tasoittaa kun vihujen damagesietotaso on ainakin yksinpelitilassa ihan kiinteä alueellisesti.

Tallennuskellon mukaan tuossa meni vähän päälle 90h ja pelihahmo ei nyt ihan täysille päässyt parkour eikä tappely kykypuussa (1..2 jäi vajaaksi) Pitkälti kaikki tehtävä tehtävät tulu tehtyä mutta haasteet jätin kun en niiden arvoa oikein saanut omaksuttua.. samoin ns. keräilytehtävä 1-x jäi vajaaksi kun niistä ei juuri mitään palkintoa irtonnut.

Hyvin sujuvaa mättöä kun tasot alkoi olla jossain 3-4 kieppeillä ja pääjuonessakin vaikka mitä valintaa.. loppu meni jotenkin oudosti, ihmetellin että miksikäs tämä näin menikään.. eli jäi vähän auki syyt.. ehkä en sitten vaan sisäistänyt.
Jotenkin vaan oli vähän että jahas, se loppu sitten.

Miten lie tuo jatko lopputekstien jäljeen, jos haluaa jatkaa entistä niin uskaltaako continueta painaa vai mennä sieltä chapters missä kai näkyy se sen hetkinen tallennus ja ng+?? Ja mihin kohtaan pelissä noissa päätyy? NG+ ei oikein kiinnosta kun hirvee vääntö kahlata oheislaitteet samaan kuin mitä pelin lopussa oli..

edit: jatko siitä continue kohdasta toimii siis silleen että siinä palataan ennen loppua tilanteeseen (joillain potentiaalisilla maailman muutoksilla?) ja voi jatkaa jäljelle jääneitä tehtäviä.. pieni mutta on se että vihut on sitten samantasoisia eli overpower isku ja kuolo ei enää toimi.. samalla lootti kai paranee. Ja näemmä kentille ilmaantuu kultaisia encountereita joista saalis parempaa.
 
Viimeksi muokattu:
Tullut päivitystä, joka lisäsi FSR tuen bokseille ja pleikkareille.

PlayStation 5 improvements:

Added Balanced Mode – 1296p at 60 FPS, upscaled to 4K using FSR.
Added Variable Refresh Rate (VRR) support for “Performance Mode” – up to 120 FPS.
Both Performance Mode and Quality Mode output image upscaled to 4K using FSR.
Resolution Mode works in native 4K/30 FPS.

Xbox Series X improvements:

Increased resolution for Balanced Mode to 1404p at 60 FPS, upscaled to 4K using FSR.
Both Performance Mode and Quality Mode output image upscaled to 4K using FSR.
Resolution Mode works in native 4K/30 FPS.

Xbox Series S improvements:

Quality mode outputs an upscaled 4K image using FSR.

Last-gen improvements:

PlayStation 4 Pro outputs an upscaled 4K image using FSR.
Improved effects quality on Xbox One X. Console outputs 1200p image, upscaled to 4K using FSR.

 
Kyllähän tuo hiukan terävämmäksi näytti päivittyvän. Jatkoin siis tarinan lopusta ns. normitilaa ja nyt patchin jälkeen se tarjosi skills/upgrade osiossa terveyden täyteen,.. ennen oli 13 leveliä terveyttä ja nyt oli ilmestynyt 13 upgradea jostain. Normaalistihan niitä pistoksia pitää kerätä 3 per upgrade... jännä mutta en katso lahjahevosta suuhun.. eipä täällä hirveästi olisi ollut kerättävääkään että olisi noita upgradeja lisää saanut.

Vanha bugi näemmä edelleen.. jossain taistelu tilanteessa tapahtuu joskus jotain ja pelaajan kävely/juoksuvauhti lamaantuu ryömimis tasolle eikä siitä enää poistu vaikka mitä rämppäisi..
 
Viimeksi muokattu:
Minulla ei toimi kyseine peli päivityksen jälkeen ilman päivitystä toimii mutta ei anna pelaya save tiedostosta ilman päivitystä apua mitä voin tehdä ps5
 
Minulla ei toimi kyseine peli päivityksen jälkeen ilman päivitystä toimii mutta ei anna pelaya save tiedostosta ilman päivitystä apua mitä voin tehdä ps5
Jos tarkotat sitä kyselyä mikä tulee ku päivityksen jälkeen alat pelaamaan, että et voi pelata enään vanhalla versiolla jos päivität päivitystiedoston niin siihen vaan YES YES niin pääset pelaamaan.
 
Jos tarkotat sitä kyselyä mikä tulee ku päivityksen jälkeen alat pelaamaan, että et voi pelata enään vanhalla versiolla jos päivität päivitystiedoston niin siihen vaan YES YES niin pääset pelaamaan.
Ymmärsin, että on koetettu pelata ihan päivittämättömällä levyversiolla, ja se ei luonnollisestikaan tue uudemmalla versiolla tehtyä tallennusta.

Ei tuossa kohtaa oikein ole muuta mahdollisuutta kuin päivittää peli ja toivoa, että se uudelleenasennuksen jälkeen toimisi. Tai jos sekään ei auta, täytyy jäädä odottamaan korjaavaa päivitystä.

Update! Kyseessä on näemmä tunnettu ongelma, ja siihen auttaa, että käy ottamassa PS5:n näyttöasetuksista 120 hertsin tilan pois päältä.

 
Tarkoitan että päivityksen jälkeen en pääse ollenkaa pelamaan päävälikon tilalla tulee vaan mustaruutu ja minulla ei ole 120hz taajutta edes tv käytössä
 
Viimeksi muokattu:
Tarkoitan että päivityksen jälkeen en pääse ollenkaa pelamaan päävälikon tilalla tulee vaan mustaruutu
Juuri tuohon mustan ruudun ongelmaan auttaa tuo 120 hertsin tilan ottaminen toistaiseksi pois käytöstä. Oletettavaa on, että tuo bugi korjataan DL2:n seuraavassa päivityksessä, mutta toistaiseksi pitää turvautua tuollaiseen kiertotiehen.
 
Dying Light 2 on hyvä esimerkki siitä että ei näitä arvosteluja kannata möllöttää jos jokin peli/aihe vaan uppoaa. Tänään alotin ja on vaa niin hauskaa leikkiä ja liikkuminen/parkour on vedetty ihan uusiin svääreihin mitä ykkönen ja muutenkin tuntuu olevan paljon uuditsuksia siinä missä jotkut jatko-osat tuntuu jatkavan melko samoilla linjoilla. Bugeja kyl noin muuten näyttäis edelleen riittävän, hahmot seisoo välil ties missä, prologue missio jäi kesken kun hahmo jäi vaa möllöttää paikalleen, zombiet ym välil häröö ympärinsä kun... zombiet. :p Coopis mitä kokeilin niin jotenkin ne toisten pelaajien hahmot liikkuu niin kökösti että se jo pelkästään häiritsee joten taidan ihan yksinpelinä vetää loput.

Pelko tarinoita kuullut kun tyypit ei oo pääsyt tarinassa eteenpäin bugien takia niin toivottavasti edes suurimmat on korjattu, mutta ei näitä nyt ole tullut vastaan kun pieni kourallinen, kyllähän tästä näkyy läpi ettei ole ihan hiottu kokonaisuus mutta sit ku toimii nii sit toimii. Tehtäviä en paljon ole ehtinyt tekemään mutta ne vaihtelee "hae pertille mustikoita saat palkinnoks herneitä" hieman laadukkaimpiin tehtäviin. Paljon enemmän tuntuu olevan kaikkia sisätiloja ja loottia kerätään maasta ja laatikoista vaikka ja mitä, craftaamista riittää ja hahmoa voi kehittää vaikka ja miten, on tässä siis mun mielestä tolkuttomasti kaikkea nannaa tekemistä ja ennenkaikkea tämä gameplay vaan nappas heti mukaansa ja pelin maailma muutenkin.

Dialogi ja hahmot on nyt sitä tasapaksua diibadaabaa mutta ei tässä sen suurempaa nyt välttämättä tarviikka olla, pointti on nyt se että joka peli ei nyt ole sitä maailman puhutuin ja arvostetuin scoret paukkuu lähemmäs 100 ollaakseen hyvä. Varsinkin nyt kun tarjouksesta vielä sai niin kyllä uppoo. Saman teen sit Calliston kohalla jonka meinasin hommata mutta ootellaan siitäkin tarjousta joka varmasti lähikuukausina on tulossa.

Mut pelkästään jo paikasta A paikkaan B meneminen on tässä hauskaa, siinä välissä sit eksytään raiteilta viemään pertille mustikoita tai pelastaa joku äijä tai avataa loottia tai muuten vaa ihmetellään joka varmasti olikin tän pelin idea että pelaaja eksyy vaan tekemään kaikkea ei niin vakavaa sen hieman vakavamman tarinan oheessa.
 
Itse ostin tämän julkkarissa PC:lle ja kesken tämä jäi 20tunnin kohdalla. Ykkösestä pidin aikoinaan kyllä kovasti, oli kyllä mukavaa mätkintää vaikkei mitään älyttömän hyviä asioita tarjonnut. Tältä odotin ennakkotietojen takia enemmän, mutta ei olisi kannattanut. 50euroa oli liikaa tästä.

Itse peli tuntuu vähän liian perus avoimen maailman peliltä. Parkour on toki näyttävää, mutta ravaamista oli vähän liikaa ja se rupesi puuduttamaan. Onneksi en alkanut tässä neuroottiseksi ja nuohonnut joka paikkaa. Taistelukin on liian pitkään alkuun kökköä, kun tarpeellisten taitojen saamisessa kestää liian kauan. Vaikka peli tuntuu silti liian helpolta, eikä edes yöllä tutkimisessa tuu kuumotuksen tunnetta kun apuja on saatavilla melkein kokoajan.

Sivutehtävät olivat sentään ihan mukavia ja hyvin tehtyjä. Mutta voi sitä pääjuonta. Aivan liian mustavalkoista menoa ja tahmeaa. Päähenkilö ei yhtään samaistuttava. Ei jatkoon.

Ja jos nykyäänkin on bugeja, niin ei hyvä. Itselläkin silloin joskus pari tehtävää bugasi pahasti ja liian usein tuli pieniä bugeja vastaa jotka rikkoivat peliä.

Olen tämänkin pelin arvosteluiden kanssa hyvin samoilla linjoilla. 60/100. Toki on pelissä hyviä asioita, mutta ei tämä edes ykköselle pärjää.
 
Viimeksi muokattu:
Dying Light 2 on hyvä esimerkki siitä että ei näitä arvosteluja kannata möllöttää jos jokin peli/aihe vaan uppoaa.
Kiva kuulla positiivisia sanoja Dying Light 2:sta. Eeppiselle ykkösosalle ja sen vielä paremmalle The Following -dlc:lle se ei pärjää, mutta eräältä pitkäaikaiselta kamulta sain kuulla ihmettelyä ja kyseenalaistamista ties miten paljon, kun annoin pelille 5 tähteä KonsoliFINin arvostelussa.

Ehkä juuri se ykkösosan asettama taso heijastuu liikaa jatko-osaan, jolloin se vaikuttaa keskinkertaisemmalta kuin onkaan. Huliulikopterilta hyviä pointteja yllä, siinä missä myös OMI3Rilla. Perusteltuja mielipiteitä on kiva lukea.
 
Dying Light 2 on semmonen peli ainakin mulle jossa se itse pelaaminen on vaan hauskaa ja tarinasta ei niinkää välitetä. Joskus tulee vaa peli vastaan johon on vaan hauska hypätä mukaan heti herätessään, ehkä asiaan vaikuttaa myös se ettei peliltä odottanut arvostelujen mukaan mitään sen suurempaa ja näkyyhän tässä kieltämättä ettei peli ole hiottu kokonaisuus mikä ei toistaseksi ole peli-iloa haitannut eikä toivottavasti tuu peliä rikkovia bugeja vastaan, muutamat leijailevat npceet ei paljon haittaa.
 
On tää parkour vaa nii hyvin tehty ja hauska, se on eräänlainen rytmipeli ja näitä parkour haasteitakin hauska tehää, musiikki alkaa pauhaa eikä oo vaa et pidät tyhmänä nappia pohjassa vaa pitää miettiä ja ajoittaa hypyt että saa "momentumin" päälle nii äijä vaa leijaa esteiden yli mutta jos teet virheen niin hidastuu ja pitää alottaa uudestaan. Tämä siis ihan vielä alkuvaiheessa kun ei oo kykyjä paljon yhtää auki.

Peli nimensä mukaisesti "stay human" tarkoittaa juuri sitä, tästäkin voi sit monet olla eri mieltä että onko se hyvä että yöllä pitää ns selvityä vähää välii neon valoille tai syödä sieniä pysyäkseen terveenä, mitään vaikeuksia tämä ei ole tuottanut mut pelkästää jo se että pitää selvityä yöllä on jo erilaista pelaamista, sekä on jokin syy myös liikkua yöllä ulkona kun alueet jossa vain yöllä on ne väkövimmät lootit, ykköses sitä lähes aina vaa meni nukkumaan aamuun eikä yöllä liikkunut lähes ollenkaan.

Tekemistä kyllä piisaa ja kyllä tästä varmaa saisi sen mainostaman 500h irti jos tekee ihan kaiken, en kuitenkaan ihan tarkoituksella ole jäänyt tutkimaan kaikkia kysymys ynnä muita merkkejä koska niitä tuntuu tulevan aina vaan lisää ja joka välis joku haluu että "hei mun vaarin vesipyssy on hukassa" tai "mun mehiläiset tarvii ruokaa" nii menee ikuisuus muuten. Mut aina päätarinan välissä käyn vähä poukkoilee ja liikkuminen kun on vaa nii hauskaa nii voin mä niitä vaarin kalsareita matkan varrella hakee.

Nii ja sit tietenkin zombie piekseminen, siinä vaa on jotain niin terapeuttista!
 
Kuka ikinä insinööri tai rakennusparkourmestari sit onkin saanut kaikki nämä köydet ja tasot ja kiipelyesineet taloihin ja pilvenpiirtäjiin anstaitsee kyllä nobel ja oscar palkinnon, aivan uskomaton duuni oli varmaa saada nämä kaikki pitkin kaupunkia :p RESPECT!

Onks muuten kukaa tätä ekaa maksullista dlceetä vielä kokeillut? Jotenki tekis mieli hommata vaikka pääpeliä vielä varmaa 1000h edessä. Peliä on ollut kyllä totaallinen nautinto pelata, toistaseks en vielä (koputtaa puuta) törmännyt kun pieniin leijaileviin ym ei peliä haittaaviin bugeihin.
 
Mä alan olee sitä mieltä että tämä peli on pahasti aliarvostettu. Pelitunteja takana jo lähemmäs 40 ja pääsin nyt toiselle alueelle ja tähää asti peliä on vaan ollut tolkuttoman hauskaa pelata, teet sitten main missioita tai mitä tahansa tämä zombie avoin maailma antaakin ja tekemistä tuntuu piisaavan. Toki täs kierrätetään niitä ns "ubisoftimaisia" kaavoja, kiipeet torniin tai vapautat jonkun alueen jne mut se pääasia on että tätä on vaan niin hemmetin hauskaa pelata, se liikkuminen ja gameplay on vaan parasta.

Eikä tosiaan ole törmännyt mihinkään pahoihin bugeihin millä on pelotettu, toki julkasusta jo tovi nii ohan täs jo quality of life päivityksiä tullut. Täs on kyl niin paljon mun mielestä harppausta ykköseen nähden.

Liitely pilvenpiirtäjien katolta ja parkour, voisin väittää että hauskempaa kun spidermanis :eek: On tää mun mielestä aika intohimoinen peli ja täs kyl näkyy että tekijät jotenkin vaa rakasti tehää tätä peliä. Ja minä rakasta tätä pelata.
 
HO HO HO! Nyt on joulueventti menos, zombeil jouluhatut ja tosi jouluinen tunnelma, murhaamalla voi lootata zombeilta karkkia joilla sit ostetaa joululahjoja ym, sit on zombie vendor jolta saa daily/weekly tehtäviä ja kaikkee nannaa.

Peli kyl uppoo ihan täysillä vieläki, en ois kyl uskonut. Voin ihan rehellisesti sanoo et nautin tän pelaamisesta enemmän kun esim HFW. Tää kiipeily on vaa nii hauskaa kuten oon jo monesti maininnut, ohan näitä kiipeilyjä jo niiku nähty mut täs tää tuntuu jotenki virkistävältä kun se perus "kiipee kallioseinää pitkin. Eikä tää tarinakaa nyt mikää täysin ripuli ole, joo ei oo ehkä mitää bafta/oscar palkittuja naughty dog näyttelijöitä eikä paras käsikirjoitus ikinä mut ihan et kelpaa, tämä peli menee hauskuus ensin ja kaikki muu vaa plussaa.

Eräski tehtävä mis piti kiivetä yhteen pilvenpiirtäjän katolle sai pulssin nousee ja kämmenet hikoo.

Ostin myös Bloody Ties DLC.n vaikka pääpeliä vielä miljoona tuntia edessä, mut jotenki on nyt fiilis et tästä haluu imee kaiken irti. Kyllästymistä ei vielä ole havaittavissa ja kellossa jo lähemmäs 50h.
 
Ylös Bottom